ضروری

آموزش سئو و بهبود رتبه سایت شما در گوگل

آموزش سئو،آموزش سئو سایت،افزایش رتبه سایت در گوگل،نحوه بالابردن رنکینگ سایت در گوگل,بالا بردن رتبه سایت در گوگل رایگان,بهبود رتبه سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 25 امتیاز : 4.5]

سئو سایت  و از طرفی آموزش سئو سایت مهم ترین بعد یک کسب و کار اینترنتی برای رسیدن به موفقیت است. چون همانطور که می دانید باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو و در نتیجه افزایش آمار بازدید خواهد شد.

بنابراین این مقاله را به مهمترین نکات سئو سایت در بالا بردن رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو اختصاص داده ام.

و اما 15 نکته کلیدی سئو سایت برای بهبود رنکینگ سایت:

عنوان یا title :

همواره انتخاب عنوان مناسب می تواند نقش بسیار بسزایی در افزایش رنکینگ سایت داشته باشد. بنابراین شما هیچ گاه نمی توانید نقش این عنصر مهم را نادیده بگیرید. عموماً گوگل 55 الی 60 کاراکتر اول را نمایش می دهد، زیرا این احتمال را می دهد که شما در 60 کاراکتر اول مفهوم موضوع صفحه را قرار داده اید.

نقش کلیدی نام و انتخاب عنوان بسیارمهم است، زیرا اولین تأثیرگذاری را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. نام صفحه شما علاوه بر کوتاه بودن، باید در چند کاراکتر مفهوم واقعی را به مخاطب برساند. به همین دلیل انتخاب عنوان مناسب کار چندان ساده ای نیست.

عنوان شما باید جذاب و شامل مهم ترین کلمه کلیدی باارزش باشد. به این صورت می توانید هم مخاطب را ترغیب به مطالعه محتوای سایت خود کنید و هم این که در رتبه بهتری در نتایج جستجو قرار بگیرید.

انتخاب سر تیتر مناسب :

انتخاب تیتر مناسب هم می تواند در ساختار صفحه و هم در سئو سایت بسیارمفید باشد. سرتیترها به گوگل کمک می کنند تا محتوای هر صفحه را به درستی درک کنند.

همچنین استفاده از زیرعنوان ها نیز می توانند در طبقه بندی ساختاری هر صفحه موثر باشد، زیرا کاربر با مراجعه به هر صفحه علاوه بر درک محتوای آن دچار سردرگمی در طبقه بندی مطالب نمی شود. شما می توانید از تگ های H1 تا H6 بر حسب نوع کارایی هر کدام استفاده نمایید. البته باید دقت کنید که در هر صفحه تنها از یک تگ h1 استفاده کنید.

کیفیت محتوا :

در فرآیند تولید محتوا باید به کیفیت محتوا بیش از همه چیز توجه کنید. اگر بتوانید محتوای با کیفیت و مفیدی را برای کاربر تولید کنید، او بیشتر ترغیب به مطالعه محتوا خواهد شد. در نتیجه مدت زمان ماندگاری در صفحه افزایش پیدا می کند که این خود یک سیگنال مثبت برای گوگل به حساب خواهد آمد.

علاوه بر آن محتوای با کیفیت باعث می شود که کاربر آن را در رسانه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارد و باعث دیده شدن بیشر محتوا شود. همچنین می توانید از تکنیک به اشتراک گذاری محتوا برای بدست آوردن لینک های با کیفیت نیز استفاده کنید.

کمیت محتوا:

تعداد کلمات به کار رفته در محتوا یکی از عوامل موثر در سئو سایت است. شما دوستان عزیز می دانید که از نظر سئو نباید طول یک محتوا از 300 کلمه کمتر باشد. البته وضعیت ایده آل بین 800 تا 2500 کلمه است. زیرا هر چه محتوای شما طول بیشتری داشته باشد، مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد. اما باید این نکته را یاد آوری کنم که کیفیت محتوا از کمیت یا طول محتوا بسیار بسیار مهم تر است.

مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه یا سایت

اصولاً زمان بیشتری که افراد صرف می کنند تا محتوای سایت شما را ببینند، نشان دهنده میزان علاقه آن ها به سایت شما است.

همچنین هر چه مدت بیشتری کاربر در سایت بماند یعنی سایت اعتبار بیشتری دارد که این مورد خود یک سیگنال مثبت برای بدست آوردن رنک بهتر در صفحه نتایج جستجو است.

تمرکز بر روی کیفیت :

منظور از کیفیت تنها تمرکز بر روی کیفیت محتوا نیست. بلکه شما باید به کیفیت تجربه کاربری که سایت شما ارائه می کند نیز توجه کنید.

دوستان عزیزم، تجربه کاربری نقش به سزایی در بهبود سئو سایت شما خواهد داشت. بنابراین سایت شما باید در این زمینه ها بهترین کیفیت را به کاربران ارائه دهد:

سرعت سایت: هر چه سایت شما سرعت بالاتری داشته باشد و زمان کمتری صرف بارگزاری سایت شود، مخاطب بیشتری جذب خواهید کرد و در نتیجه رنکینگ سایت شما در نتایج جستجو بهبود خواهد یافت.

طراحی سایت: سایت شما باید بسیار ساده طراحی شود و به اصطلاح کاربرپسند باشد. اگر کاربر بتواند هر آنچه را که به دنبال آن است را به سادگی و بدون سردرگمی پیدا کند، رغبت بیشتری پیدا خواهد کرد تا به سایت شما بازگردد. در نتیجه می توانید همواره ترافیک ثابت و با ارزشی برای سایت خود به دست آورید.

بهینه سازی سایت برای موبایل: سایت شما باید به بهترین شکل برای موبایل بهینه شود. اگر مقالات سایت را دنبال کرده باشید حتما متوجه شده اید که گوگل بخش ایندکس و نتایج جستجوی موبایل را از قسمت دسکتاپی جدا کرده است. بنابراین بهینه سازی وب سایت برای موبایل یعنی بدست آوردن کاربران موبایلی برای سایت و در نتیجه افزایش تعداد مخاطبان سایت.

انتخاب کلمات کلیدی:

شما دوستان عزیزم خوب می دانید که استفاده از عبارات کلیدی مهم و با ارزش در تولید محتوا، عنوان صفحه و دامنه سایت چقدر برای بهینه سازی سایت مفید و مهم است. اما تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید، عدم استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی است، زیرا باعث کاهش خوانایی می شود و گوگل سایت شما را تنبیه خواهد کرد.

آموزش سئو،آموزش سئو سایت،افزایش رتبه سایت در گوگل،نحوه بالابردن رنکینگ سایت در گوگل,بالا بردن رتبه سایت در گوگل رایگان,بهبود رتبه سایت

بهینه سازی محتوا به منظور اشتراک گذاری :

همواره استفاده از تولید محتوای جدید خود به تنهایی قادر به بهبود وضعیت شما در نتایج جستجو نیست. بنابراین توجه به بهینه سازی موضوعی محتوای تولیدی نیز بسیار مهم است.

به طور مثال شما متنی را آماده کرده اید.اما این متن به صورت بهینه نشده یا در اصلاح خام است. بنابراین باید آن را از این حالت خارج کنید و بهینه سازی کنید. به طور مثال شما باید از سرتیترهای مناسب جهت طبقه بندی متن خود استفاده کنید و  یا حتی می توانید زیر عنوانهای مناسبی جهت طبقه بندی متن خود انتخاب کنید. همچنین می توانید از عکس یا قالب متناسب با آن متن استفاده کنید.

بهینه سازی محتوا به شکل درست باعث می شود که کاربر بیشتری آن را ببیند و به اشتراک بگذارد. البته به شرطی که محتوا دارای کیفیت بالایی باشد. همان طور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کردم شما می توانید از اشتراک گذاری برای بدست آوردن بک لینک بهره ببرید..

همه این موارد به میزان سلیقه و تسلط شما به متن بستگی دارد پس بهتر است هر روز مطالعه کنید تا میزان دانش خود را ارتقاء دهید.

استفاده از متا تگ ها :

همانطور که در این مقاله اشاره کردم، استفاده از متا تگ ها نیز می توانند بسیار در افزایش رنکینگ سایت شما موثر باشند. بهینه سازی تگ ها از جمله تگ های H1  تا  H6  در افزایش ترافیک و بهره وری سایت شما امری انکار ناپذیر است. بنابراین بهینه سازی تگ ها بسیار مهم و حیاتی است.

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای سایت خود استفاده می کنید، بسیار ساده می توانید از پلاگین هایی مانند Yoast جهت بهینه سازی متا تگ ها بهره ببرید.

فکر کردن به مخاطبین هدف :

گام بعدی که بسیار می تواند حیاتی باشد فکر کردن به مخاطبین خود است. محتوای عالی و بهینه شده نیازمند مخاطب می باشد. بنابراین قرار دادن محتوای مناسب با علایق و تمایلات کاربران در جذب مخاطب بسیار موثر است.

به همین دلیل باید همواره مخاطبان هدف خود را مورد بررسی قرار دهید و با آن ها تعامل داشته باشد، تا بتوانید از علایق آن ها با خبر شوید و از آن ها برای تولید و بروزرسانی محتوا استفاده کنید. ابزاری مانند گوگل آنالینیک می تواند به شما برای تشخیص محتوای مورد توجه کاربران بسیار کمک کند.

خوانایی محتوا:

نکته ی بسیار ریزی که غالب افراد به آن توجه نمی کنند، خوانایی مطالب موجود در سایت است. برای این کار بعد از تولید و بهینه سازی محتوا، آن را مورد مطالعه قرار دهید و آنقدر ویرایش کنید تا به طور کامل متن روان شود و درک آن برای مخاطب آسان شود. برای این کار می توانید از همان نکته ای که بارها امیر قمصری گفته است، استفاده کنید: خود را جای مخاطب قرار دهید و از دید او به مسائل نگاه کنید.

سنجش میزان بهینه بودن سایت:

ابزارهای مختلفی در دنیای اینترنت وجود دارد که می توانید از آن ها برای سنجش میزان سئو بودن سایت استفاده کنید.

برخی از ابزاری مفید و موثر عبارتند از:

GTmetrix برای سنجش سرعت بارگذاری صفحات سایت

Google mobile friendly test برای سنجش میزان بهینه سازی سایت برای موبایل

SEOcentro برای بررسی کلی سئو سایت در ابعاد مختلف

در واقع سنجش سایت به شما کمک می کند که اشکالات وجود را شناسایی و رفع کنید تا بتوانید رنک خود را در نتایج جستجو بهبود دهید.

بر روی عناصر بصری فکر کنید :

در کنار محتوای خود همیشه سعی کنید از المان های بصری مانند عکس و ویدئو استفاده کنید، زیرا تصاویر و ویدئو ها باعث جذاب تر شدن محتوا می شوند، کاربر را بیشتر با محتوا درگیر می کنند و کمک می کنند که کاربر راحت تر مطالب را درک کند.

ساخت لینک :

هرگز از تولید لینک های داخلی و خارجی واهمه نداشته باشید. همواره سعی کنید که با استفاده از لینک های داخلی مقالات مفید و مرتبط را به یکدیگر متصل کنید.

این کار نه تنها به بهبود سئو سایت شما کمک می کند، بلکه باعث می شود کاربران مطالب لینک شده به محتوای شما را نیز مطالعه کنند. در نتیجه باعث افزایش مخاطبین شما می شود و مدت زمان ماندگاری کاربر را افزایش خواهد داد.

همچنین توجه به لینک های خارجی نیز بسیار مهم است. بک لینک های به دست آمده این سیگنال را به گوگل ارسال می کند که سایت شما با ارزش و معتبر است و همین مسئله باعث بهبود رنکینگ شما در صفحه نتایج جستجو خواهد شد.البته به شرط آن که از سایت های مرتبط، معتبر و با قدرت (authority)بالا بک لینک بگیرید.

همچنین  می توانید به مقاله بهترین ابزار تست لینک مراجعه کنید و از آن ها بهره ببرید.

به روز رسانی محتوا:

بروزرسانی محتوا باعث می شود که محتوای شما همیشه سبز باقی بماند و این خود یک سیگنال مثبت به گوگل ارسال می کند و نشان می دهد که شما همواره نسبت به تغییر و تحولات صنعت خود حساس هستید و به آن توجه می کند. توجه داشته باشید که به روز رسانی و بهبود محتوا می تواند با اضافه کردن یک پاراگراف، تغییر تصاویر و ویرایش محتوا رخ دهد.

در این مقاله در مورد نحوه بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو به شکل کاملا درست و اصولی با شما دوستان عزیزم به صحبت پرداختم. اگر امیر قمصری را قبول دارید، باور کنید که هیچ چیز به مانند استفاده درست و بهینه باعث از نکات کلید سئو باعث در افزایش رنکینگ سایت و بالا بردن بازدید سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو نخواهد شد. بنابراین استفاده از نرم افزار یا دیگر روش های نامعقول برای بهبود رنکینگ و آمار بازدید سایت را کنار بگذارید.

2 نظر در مورد مقاله “ آموزش سئو و بهبود رتبه سایت شما در گوگل ” ثبت شده است
  1. سامان

    سلام
    شما در قسمت آخر مقاله گفتید که مطالب رو ویرایش کنیم و تغییر بدیم. اما در یک سایت یک مطلب میخوندم که به گفته نویسنده با آقای مت کاتز مصاحبه کردند و گفته این کار باعث کشتن اون صفحه میشه. لینک مقاله: https://mandegarweb.com/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%8C-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A6%D9%88/

    من الان یک صفحه در مورد یک محصول ساختم. اما اصول تبلیغ نویسی توی اون رعایت نشده و الان میخوام دوباره متن رو ویرایش کنم و تغییرات زیادی باید بکنه. آیا این کار بهش ضربه میزنه یا کمک میکنه؟ الان رتبه خوبی داره اون صفحه
    ممنون میشم راهنمایی کنید


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      چقدر خوب می شود که اولا دوستان اگر مطلبی را ترجه می کنند، درست این کار را انجام دهند. ثانیا باید دقت کنید که کل بحث!

      آقای کاتز هرگزززز به صورت واضح به هیچ سوالی پاسخ نمیدهند و برداشت دقیق را به عهده مخاطب می گذارند.

      دقت کنید : مطلبی از سایت شما که قبلا ساخته شده است، و توسط گوگل علاوه بر ایندکس شدن رنک مطلوبی هم گرفته است، اصلا چرا باید ویرایش شود ؟!!

      به همین سادگی! پس صحبت دوپهلوی ایشون رو باید با دقت گوش کرد و بعد نتیجه گرفت.

      تازه حتی اگر هم رتبه خوبی داشته باشد و شما به صورت صحیح و اصولی بروزرسانی کنید هرگززززززززززززز مشکلی پیش نخواهد آمد. صدها بار ما این کار را انجام دادیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *