4 مرحله سنجش بهبود سئو سایت

استراتژی های سئو,بررسی سئو سایت,بهبود سئو سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 4 امتیاز : 5]

چگونه پیشرفت های سئو سایت خود را بسنجیم؟ در این مقاله نیوسئو، قصد داریم شما را با 4 دستورالعمل سنجش موفقیت در سئو آشنا کنیم.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیندی است که به واسطه آن رتبه اینترنتی یک وب سایت بالا می رود. هرچه یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشد، کاربران بیشتری آن را می بینند، بر روی لینک آن کلیک می کنند و تبدیل به مشتری آن سایت می شوند؛ به همین دلیل سئو عنصر اصلی استراتژی بازاریابی بسیاری از شرکت ها است. سئو بسیاری از عناصر مربوط به یک سایت را از قبیل محتوا، عبارت های کلیدی، سازماندهی، لینک های دریافت شده از سایر سایت ها، رقابت، کد، هدر و عنوان صفحه را در بر می گیرد از این رو راه اندازی یک کمپین سئو می تواند طاقت فرسا و زمان بر باشد. شما باید بتوانید موفقیت کمپین خود را بسنجید تا ببینید که آیا راهکار سئو شما کارآمد بوده است یا خیر. مثلا اگر می خواهید عبارت های کلیدی جدیدی را با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایتتان اضافه کنید یا آزمایشی را در رابطه با قرار دادن لینک های همکاری در فروش با هدف بهبود نرخ تبدیل اجرا کنید، به راهکاری برای نظارت بر میزان تاثیر این تغییرات نیاز دارید تا بتوانید بهینه سازی های مداومی را در استراتژی سئو خود اعمال سازید. دستورالعمل های زیر به شما در سنجش پیشرفت سئو وب سایتتان کمک می کنند.

  1. انتخاب یک برنامه تحلیل سئو

برنامه های تحلیل سئو اطلاعاتی را که شما می توانید از آن ها برای تعیین اثربخشی کمپین های سئو خود استفاده کنید، دنبال کرده و در قالب گزارش ارائه می کنند.

  • برخی از شرکت های هاستینگ وب سرویس های تحلیل سایت رایگان یا ارزان قیمتی را در اختیار مشتریان خود می گذارند.
  • شما می توانید برنامه های تحلیل آنلاین سئو سایت را در فضای مجازی پیدا کنید. این برنامه ها قیمت های بسیار مختلفی دارند و معیارهای سنجش میزان سئو سایت بسیار زیادی را در اختیار شما می گذارند.
  • گوگل آنالیتیک به عنوان یک سرویس تحلیل کننده رایگان لیست جامعی از ابزارها را برای سنجش موفقیت در سئو سایت ارائه می کند.
  1. ثبت سنجش اولیه تحلیل سایت

زمانی که یک برنامه تحلیل سئو سایت را انتخاب کردید، سنجش های اولیه را قبل از اعمال استراتژی های سئو خود در نظر بگیرید. این راهکار به شما کمک می کند که هر تغییری را که در اثر اقدامات مرتبط با سئو در سایتتان انجام می شود، بسنجید.

استراتژی های سئو,بررسی سئو سایت,بهبود سئو سایت

  1. تعیین اثربخشی کمپین سئو بر اساس اطلاعات تحلیلی

لازم است که چند ویژگی مختلف میزان تاثیرگذاری استراتژی سئو خود را بسنجید زیرا این ویژگی ها با یکدیگر در ارتباط هستند و تصویری شفاف از کارایی پیشرفت های استراتژی سئو شما را ارائه می کنند. باید بتوانید با کمک پیشخوان برنامه تحلیل سئو خود، معیارهای مختلف زیر را در نظر بگیرید:

  • ترافیک: تعداد بازدید کنندگانی که سایت شما دریافت کرده است.
  • معیارهای رتبه بندی عبارت های کلیدی: عواملی که به شما نشان می دهند چگونه سایتتان در مقایسه با سایت های دیگر در هنگام استفاده از عبارت های کلیدی خاصی برای یافتن سایت شما رتبه بندی می شود و چگونه این عوامل در بهینه سازی سئو سایت شما موثر هستند. برای مثال ممکن است ببینید که استفاده از عبارت کلیدی “بهترین آرایشگاه رنگ مو در تهران” رتبه سایت شما را کاهش و استفاده از عبارت کلیدی “بهترین رنگ کار مو در تهران” رتبه سایت شما را افزایش می دهد.
  • ایندکس صفحه: عاملی که بیانگر شناسایی یک صفحه (و نه همه صفحات یک سایت) توسط موتور جستجو است. یکی از اهداف سئو افزایش احتمال این است که موتورهای جستجو حداکثر تعداد ممکن صفحات سایت شما را شناسایی می کنند. شما می توانید با ارزیابی معیارهای ایندکس صفحه وب سایتتان میزان موفقیت استراتژی سئو خود را در ارتباط با صفحه مورد نظرتان بسنجید.
  • بک لینک ها: لینک های وب سایت شما که در وب سایت های دیگر مانند بلاگ ها، سایت های شبکه اجتماعی و سایت های بوکمارک هستند. بک لینک ها رنک سایت شما را افزایش می دهند؛ سئو و بهینه سازی سایت هم کارایی این لینک ها را بهبود می بخشند.
  • تبدیل ها: آنها بازدیدکنندگان سایت هستند که تبدیل به مشتری شده اند. افزایش نرخ تبدیل برای صاحبان کسب و کار علاقمند به سئو اهمیت زیادی دارد از این رو مهم است که کاهش یا افزایش نرخ تبدیل کمپین سئو خود را در نظر بگیرید. برای سنجش نرخ تبدیل باید تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را بر تعداد کل فروش محصولاتتان تقسیم کنید. برای مثال اگر سایتتان 1000 بازدیدکننده و 10 محصول فروخته شده دارد، سایت شما به ازای هر 100 نفر 1 محصول را فروخته است.
  1. اعمال تغییرات جهت بهبود سئو

از دو تقویم جداگانه برای سنجش میزان موفقیت در سئو خود به طور مداوم استفاده کنید. برنامه تحلیل سئو سایت شما ممکن است گزارش های شما را در قالب تقویم ارائه دهد؛ شما می توانید از یک برنامه صفحه گسترده هم برای ایجاد تقویم استفاده کنید.

  • از یک تقویم هفتگی، ماهانه و سالانه برای نظارت بر تغییرات اعمال شده در میزان تاثیرگذاری استراتژی سئو خود و شناسایی تغییرات دارای ماهیت فصلی استفاده کنید. این تقویم می تواند فرمت یک تقویم استاندارد را داشته باشد علاوه بر آن باید شامل بخش هایی برای ثبت اطلاعات تحلیلی نیز باشد. ترافیک، عبارت کلیدی، فهرست بندی، تبدیل ها و معیارهای مربوط به لینک های سایت خود را در روزهای شنبه ثبت کنید تا بتوانید گرایش های مختلف را در سال شناسایی نمایید. مثلا ممکن است ببینید که فروش سایتتان در طول فصل تعطیلات افزایش می یابد و در هنگام بازگشایی مدارس کم می شود.
  • تقویمی از برنامه های خاص خود که اثر طبیعی بر روی سایتتان دارند، بسازید. افزودن محتوا، سازماندهی مجدد سایت و اعمال بهینه سازی های جدید از جمله این برنامه ها هستند. این تقویم می تواند یک تقویم استاندارد ماهانه باشد که برنامه های فوق در روزهای خاصی از آن ثبت شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *