راهنمای featured snippet گوگل در سال 2019

featured snippet گوگل,featured snippets چیست,معرفی featured snippet

این مقاله، یک راهنمای کوتاه درباره معرفی featured snippet های گوگل در سال 2019 می باشد.

featured snippets چیست؟

زمانی که شما سوالی از گوگل می پرسید و یا با یک کلمه کلیدی جستجو می کنید، یک بخش خاص از اطلاعات به شما نمایش داده می شود که با نام featured snippet شناخته می شود.

این بلوک اطلاعات شامل یک خلاصه پاسخی از یک وبسایت، یک لینک به آن صفحه و در بیشتر موارد، یک تصویر مرتبط با آن جستجو می باشد. گوگل این خلاصه مطالب را به صورت برنامه نویسی شده، استخراج می کند. در صورتی که شما بتوانید یک کلمه کلیدی خاص را برای featured snippet به دست بیاورید، می توانید توجه کاربرانی که برای آن کلمه کلیدی جستجو می کنند را جلب کنید. نتیجه؟ قطعا کلیک و ترافیک بیشتری را به دست می آورید.

در قسمت زیر شما یک نمونه از ویژگی featured snippet را مشاهده می کنید که از سایت اصلی ما یعنی weDevs.com به دست آمده است. رقابت برای این کلمه کلیدی طولانی تقریبا پایین است و مقالات مفید کمی در رابطه با این موضوع در اینترنت وجود دارد. در نتیجه به دست آوردن این Google snippet برای ما نسبتا ساده بود.

شما می توانید با استفاده از تگ <“meta name=”googlebot” content=”nosnippet> در صفحه خودتان، کاری کنید که در featured snippet قرار نگیرید. اما بر اساس گفته های گوگل، هیچ راهی وجود ندارد که شما خودتان به صورت مستقیم، صفحه خودتان را در featured snippet قرار دهید. این ویژگی جستجو کاملا در یک فرایند برنامه نویسی شده، ایجاد می شود.

در تحقیقات در رابطه با featured snippet در گوگل، موضوعات جالب در رابطه با این بخش از اطلاعات را کشف کردم. در این پست، من این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهم. با استفاده از این دیدگاه ها، شما می توانید در سئو برای featured snippet، به موفقیت برسید.

اول از همه، بیاید نگاهی به یک featured snippet بیندازیم.

عبارت جستجوی من به این صورت است “اسکندر مقدونی کیست؟”

featured snippet گوگل,featured snippets چیست,معرفی featured snippet

یک تصویر از اسکندر مقدونی در این چکیده اطلاعات نمایش داده می شود. در صورتی که شما بر روی تصاویر کلیک کنید، تصاویری را می بینید که از همان صفحه یعنی biography.com به دست آمده است.

نمایش در featured snippet,ویژگی featured snippet

اما این موضوع برای تمام featured snippet ها صادق نیست. گاهی اوقات گوگل بات این تصویر را از یک سایت و متن آن را از سایت دیگری نشان می دهد. مثلا به تصویر زیر نگاه کنید؛ در این جستجو من به دنبال دو شخص تاریخی دیگر بودم.

featured snippet گوگل,featured snippets چیست,معرفی featured snippet

featured snippet گوگل,featured snippets چیست,معرفی featured snippet

در صورتی که تصویر شما یک متن مرتبط با عبارت جستجو داشته باشد، ممکن است در ویژگی featured snippet نمایش داده شود. من بعضی از انواع این تصاویر featured snippet را پیدا کردم که یکی از آن ها برای کلمه کلیدی سئو می باشد.

featured snippet گوگل,featured snippets چیست,معرفی featured snippet

تصویر نمایش داده شده در این featured snippet از ویدئوهای یوتیوب نمایش داده شده است.

featured snippet گوگل,featured snippets چیست,معرفی featured snippet

گاهی اوقات جدول اطلاعاتی نیز در این featured snippet ها نمایش داده می شود. در قسمت زیر یک نمونه از این جداول را که برای “گفته های ابن خلدون” ارائه شده است را مشاهده می کنید:

featured snippet گوگل,featured snippets چیست,معرفی featured snippet

صفحه وبسایت برای این چکیده اطلاعات دارای یک جدول از اطلاعات کوتاه در رابطه با تاریخ نویس ابن خلدون می باشد. گوگل بات ها این اطلاعات را از این مقاله به دست آورده اند.

نحوه نمایش در featured snippet گوگل برای در یک عبارت کلیدی خاص

  1. ساختار بهتری نسبت به رقبا، در پست خودتان برای کلمه کلیدی خاص ایجاد کنید: شما می توانید برای این کار، از Snippet bait (طعمه برای Snippet) استفاده کنید. این Snippet bait ها، بلوک های اطلاعات متشکل از 40 تا 60 کلمه هستند که به صورت خاص برای نمایش در featured snippet ها نوشته می شوند. این اطلاعات کوتاه به صورت شفاف، سوالاتی که کاربر می پرسد را پاسخ می دهند.
  2. بهینه سازی محتوا برای جستجوی موبایل: در صورتی که سایت شما با موبایل سازگار نیست، قطعا شما به سختی می توانید در featured snippet قرار بگیرید.
  3. استفاده مکرر از تگ های H2 و H3: این کار به گوگل بات ها کمک می کند تا بتوانند خیلی سریع اطلاعات شما را شناسایی کنند.
  4. استفاده از جدول اطلاعات برای ارائه خلاصه سریع: خلاصه ها و جداول مختلف اطلاعاتی برای کاربران بسیار مفید هستند تا آن ها بتوانند یک تصویر کلی از محتوای شما را به دست بیاورند.
  5. ایجاد کردن خلاصه ها و لیست های Bullet یا چند سطحی با 40 تا 60 کلمه: از نگاه کاربران، این نوع اطلاعات بسیار مفید می باشد.
  6. یافتن featured snippet های رقبا با استفاده از ابزار سئو مانند SEMrush و Ahrefs: بعد از یافتن محتوای رقبا، می توانید سعی کنید طعمه های بهتری را بنویسید که به شما کمک کند تا به featured snippet برسید.
  7. ارتباط با سایت های معتبر با ایجاد لینک به آن ها: در این صورت، ممکن است آنها نیز به شما لینک دهند و بتوانید بک لینک های قوی به دست بیاورید.
  8. از انواع چکیده های اطلاعاتی (پاراگراف، جدول و لیست های مختلف)، چکیده های پاراگراف، عملکرد بهتری دارند: در نتیجه شما باید بیشتر زمان خودتان را برای بهینه سازی محتوا با جعبه های اطلاعاتی کوچک، صرف کنید.
  9. جهت نمایش در اسنیپت چکیده لیست وار گوگل، یک محتوای راهنمای گام به گام بسیار مناسب است: شما باید از تگ های H2 یا H3 برای نام هر گام، استفاده کنید.
  10. در صورتی که می خواهید برای اسنیپت چکیده جدولی گوگل رتبه بندی شوید، از جدول در محتوای خودتان همراه با اطلاعات خلاصه، استفاده کنید: ساختار جدول ها باید ساده، با قالب مناسب باشد تا گوگل بات بتواند خیلی سریع اطلاعات مورد نیاز خودش را به دست بیاورد.
  11. افزایش سرعت بارگزاری سایت: شما می توانید از روش های مختلف افزایش سرعت سایت استفاده کنید و سرعت صفحات خودتان را افزایش دهید.
  12. استفاده از HTTPS و ایمن سازی URL ها.

یک مورد پژوهی برای featured snippets: رتبه بندی سایت شما اهمیت زیادی ندارد

موضوع اصلا مرتبط با رتبه بندی سئو و یا بک لینک های شما نیست.

در بیشتر اوقات، یک featured snippet مبتنی بر کیفیت محتوا و ساختار محتوای شما می باشد. در صورتی که شما مثلا برای این عبارت جستجو کنید کنید “عضلات در یک هفته چقدر می توانند پیشرفت کنند؟”، شما یک featured snippet از یک سایت با نام aworkoutroutine.com به دست می آورید. این سایت بدنسازی توانسته سایتی مانند bodybuilding.com را در ویژگی featured snippet شکست دهد در حالی که در نتایج جستجو، این سایت در رتبه دوم قرار دارد.

featured snippet گوگل,featured snippets چیست,معرفی featured snippet

محتوای ارائه شده در aworkoutroutine.com ساختار بهتری دارد و برای خواندن سریع کاربر، بسیار عالی می باشد. همچنین اطلاعات بسیار مفیدی را در جعبه های اطلاعاتی ارائه کرده است.

علاوه بر این محتوای سایت bodybuilding.com یک محتوا با ساختار عادی می باشد. ما می توانیم ببینیم که جایگاه سئو این دو سایت در ابزار link explorer سایت Moz به چه صورت است.

Bodybuilding.com:

featured snippet گوگل,featured snippets چیست,معرفی featured snippet

aworkoutroutline.com:

featured snippet گوگل,featured snippets چیست,معرفی featured snippet

دوباره مثل داستان های قدیمی می بینید که طرف ضعیف تر، توانسته طرف قوی تر را شکست دهد! در نتیجه نکته این است که محتوای ساختار یافته می تواند صفحه هایی که رتبه بندی بالایی دارند را در Featured snippet شکست دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود