
سامسونگ به علت بالا بردن قیمت تلویزیون های خود، از سوی سازمان های نظارتی در کشور هلند محکوم به پرداخت جریمه ۳۹ میلیون یورو ای معادل ۴۵ میلیون دلار، شده است، افزایش قیمت تلویزیون های سامسونگ از سال 2013 تا 2018 (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷) در فروشگاه های مختلف که توسط این شرکت صورت گرفت، موجب شده مشتریان هزینه بیشتری جهت تهیه تلویزیون های این برند پرداخت کنند.
به نظر می آید این غول تکنولوژی کره ای، فروشندگان آنلاین تلویزیون های خود را جهت بالا بردن قیمت تحت فشار گذاشته و این امر طبق قوانین سازمان نظارت بر مصرفکنندگان و بازار (ACM) در کشور هلند تخلف تلقی میشود.
بازرسی های این سازمان مشخص کرد که سامسونگ نه تنها فروشگاه های بزرگ آنلاین، بلکه خرده فروشان تلویزیون های خود را هم جهت افزایش قیمت این محصولات تحت فشار قرار داده است.
بر اساس گزارشات، سامسونگ به فروشندگانی که قیمتی پایین تر از قیمت مدنظر سامسونگ را برای این محصولات ارائه می دادند، پیام هایی مبنی بر بالا بردن قیمت ها فرستاده است. کارمندان و مدیران سامسونگ ادعا دارند این پیام ها فقط جهت توصیه ارسال شده است؛ اما سازمان های نظارتی بازار اعتقاد دارند که پیام ها را می توان هشداری برای قطع همکاری این شرکت تلقی کرد، سامسونگ حتی به شکایت خرده فروشان از افزایش قیمت ها واکنش نشان داده است.
این پیام ها و مدارک را نهاد ACM هلند از پیام های ارسال شده در ایمیل و واتساپ توسط شرکت سامسونگ به خرده فروشان تهیه و ضبط کرده است. مارتین اسنوپ، مدیرعامل ACM، در ارتباط با این موضوع گفت: این اقدام سامسونگ رقابت را در بخش خرده فروشی مخدوش و ناسالم کرده و باعث بالا رفتن قیمت ها برای مصرف کنندگان شده است.
جریمه میلیونی دلاری سامسونگ از سوی این شرکت موردقبول واقع نشده و آن ها اعتقاددارند که هیچ یک از قوانین و معیارهای رقابتی را نقض نکرده اند. این شرکت اعلام کرده است که هر اقدام قانونی ای را که جهت تبرئه شدن نیاز باشد، انجام خواهد داد.