11 استراتژی برتر بازاریابی اینترنتی – قسمت اول

استراتژی بازاریابی,استراتژی برتر بازاریابی,استفاده از چت SMS

11 استراتژی برتر بازاریابی اینترنتی را برای شما عزیزان معرفی میکنیم تا از آن ها در کسب و کار اینترنتی خود بهره مند شوید.

من به سختی تلاش کردم تا یک وبلاگ و یک فرهنگ آزمایشی را برای بازاریابی در Mailshake ایجاد کنم. به نظر من شکست اصلا چیز بدی نیست؛ به نظر من بی گدار به آب زدن، کاری است که شما نباید سمت آن بروید.

در اصل، فلسفه من این است: هر چیزی را امتحان کنید. اگر جواب نداد، روش خودتان را عوض کنید و یا کار دیگری انجام دهید.

ما روش های بازاریابی بسیار متفاوتی را در سال 2018 امتحان کردیم. بیشتر آن ها با شکست مواجه شدند، بعضی از آن ها خوب عمل کردند و بعضی از آن ها هم نتایج خوبی را ایجاد کردند.

در واقع، ماهیت بازاریابی همین است. به همین دلیل، من احساس کردم که باید کمی تحقیق کنم و از بهترین بازاریاب هایی که می شناسم، بخواهم تا بهترین استراتژی های بازاریابی خودشان را که در این سال استفاده کردند، با من در میان بگذارند.

در ادامه، توصیه هایی که آن ها به من کردند را با شما به اشتراک می گذارم. من این روش ها را با شما به اشتراک می گذارم که شما هم بتوانید این روش ها را برای خودتان در سال 2019، اجرا کنید.

  1. ایجاد ارتباط با ابزار موجود

محتوا معادل بازاریابی دیجیتال می باشد، در این حد که تقریبا هر کسی، به نوعی در زمینه تولید محتوا سرمایه گذاری می کند. این یعنی تلاش برای برجسته بودن و به دست آوردن نتیجه از محتوا، از همیشه سخت تر شده است. شما به خلاقیت، مهارت و شاید مهم تر از همه، استراتژی نیاز دارید. این اولین چیزی بود که من در تحقیق و ارزیابی خودم، یاد گرفتم:

در ابتدای سال، ما رقابت زیادی در رابطه با تلاش های بازاریابی خودمان نداشتیم، به خصوص در زمینه بازاریابی محتوایی. در نتیجه به جای این که بخواهیم در این نبرد سخت تنهایی مبارزه کنیم، اولین کاری که ما کردیم، ایجاد کردن یک لیست از تمام ابزاری بود که در این زمینه در اختیار ما قرار داشت (SaaS برای فروشنده ها)، سپس آن ها را بر اساس دسته بندی هایشان، سازمان دهی کردیم (CRM ها ، نرم افزار های ارائه، ایجاد مشتری های احتمالی و غیره)، و سپس یک مقاله نوشتیم و آن ها را توصیف  کردیم. این کار بهانه ای به دست ما داد تا با اندکی تملق با آن ها مکاتبه کنیم و یک لینک از سایت های آن ها دریافت کنیم، که همین موضوع باعث شد دیگر فرصت های بازاریابی مشترک نیز پیش روی ما قرار بگیرد، فرصت هایی مانند پست های مهمان، وبینار ها، و حتی مشارکت در محصولات. این اتفاق در واقع مثل یک سکوی پرتاب برای تلاش های بازاریابی ما در سال 2018 بود و در واقع دوباره به ما این موضوع را یادآور شد که بازاریابی کاملا در رابطه با روابط است، هم با مشتریان و هم با دیگر بازاریاب هایی که در حوزه کاری شما کار می کنند.

شما می توانید کار مشابهی را با مشخص کردن استراتژی و استفاده از محتوای خودتان در سطح های مختلف، اجرا کنید. حتما نیازی نیست که شما یک مقاله در رابطه با عبارات اصلی مد نظر خودتان بنویسید و سپس دکمه نشر را فشار دهید.

شما باید تصمیم بگیرید که چه کسی قرار است این مقاله ها را مطالعه کند و از آن ها استفاده کنید. شما باید اینفلوئنسر ها را هم در نظر بگیرید و از آن ها استفاده کنید تا بتوانید محتوای خودتان را توزیع کنید، ارتباطات ایجاد کنید و درهایی جدید برای فرصت های بازاریابی پیش روی خودتان باز کنید.

  1. بروزرسانی محتوای قدیمی

وقتی که موضوع محتوا مطرح می شود، حالا بیش از هر زمانی ایجاد کردن یک محتوای متفاوت سخت تر شده است، اما این موضوع بدین معنی نیست که ما همیشه باید تلاش کنیم محتوای جدید و بهتری را ایجاد کنیم . گاهی اوقات ما می توانیم با ارزیابی و به روز رسانی محتوای قدیمی هم نتایج بسیار خوبی را به دست بیاوریم.

یکی از روش های بازاریابی که بیشترین نتایج را برای ما ایجاد کرد، به روز رسانی محتوای قدیمی بود. ما با Google Analytics و Screaming Frog محتوای خودمان را ارزیابی کردیم و بعد از کراول کردن وبسایت خودمان، توانستیم یک صفحه گسترده را سازمان دهی کنیم و پست های وبلاگی که در بیش از 3 سال گذشته دیگر مرور نشده بودند را پیدا کردیم. سپس ما آن ها را بر اساس موضوعات دسته بندی کردیم و سپس هر کدام از پست های وبلاگ را مرور کردیم تا مشخص کنیم که آیا این پست ها ارزش به روز رسانی را دارند، یا می توان آن ها را با پست های دیگر ترکیب کرد و یا با اضافه کردن تصویر و المان های جدید، روح تازه ای در آن ها دمید یا خیر. این استراتژی روشی است که ما هر ماه اندکی از وقت خودمان را به آن اختصاص می دهیم زیرا این استراتژی زمان می برد. اما، این روش به شما این امکان را می دهد تا وقت خودتان را بر روی محتوای همیشه سبز (محتوایی که همیشه مطالب مفیدی دارد) قرار دهید نه پست های وبلاگ کوتاه مدت. به عنوان مثال ما پست وبلاگ خودمان در رابطه با محتوای تکراری و ابزار بررسی آن را در طول سال های مختلف به روز رسانی کرده ایم و این پست، همیشه یکی از بهترین پست های ما بوده است.

استراتژی بازاریابی,استراتژی برتر بازاریابی,استفاده از چت SMS

آیا شما هم می خواهید از همین استراتژی استفاده کنید؟ شما باید یک لیست از تمام محتوای خودتان به دست بیاورید و می توانید به این منظور از یک خزنده وبسایت استفاده کنید که بتوان از آن در Google Analytics هم استفاده کرد تا شما بتوانید داده های ترافیکی را هم از آن به دست بیاورید، مثلا می توانید از خزنده هایی مانند Screaming Frog یا Sitebulb بهره ببرید.

شما می توانید هر URL را به صورت دستی بررسی کنید و سپس مشخص کنید که محتوای آن باید در چه برنامه ای قرار بگیرد:

  • شما می توانید محتوای خودتان را با پست دیگری ترکیب کنید (اگر شما چند پست مشابه دارید که به نوعی با یکدیگر رقابت دارند، می توانید آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید)
  • شما می توانید محتوا را به روز رسانی و بهینه سازی کنید.
  • می توانید آن محتوا را رها کنید

همیشه در ذهن داشته باشید که اگر شما پیشینه ای طولانی در تولید محتوا دارید، این فرایند اصلا ساده نخواهد بود و نیاز به زمان زیادی خواهد داشت. آمادگی این را داشته باشید که حتی این کار چندین ماه طول بکشد.

  1. استفاده از چت SMS

در بسیاری از موارد، چت زنده بستر ارتباطی مورد انتخاب مشتریانی است که می خواهند با شرکتی که با آن کسب و کار دارند (و یا این که می خواهند با آن کسب و کار داشته باشند)، ارتباط برقرار کنند.

به صورت خاص، 30% از مشتریان انتظار دارند که وبسایت ها یک گزینه چت زنده را در اختیار آن ها قرار دهد. برای مشتریانی که از دستگاه های موبایل استفاده می کنند، این درصد تا 62% هم بالا می رود.

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی دیجیتال,بروزرسانی محتوای قدیمی

کاملا مشخص است که چت زنده یک دارایی به حساب می آید، اما بعضی از شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که اگر چت خودشان را به صورت آفلاین انجام دهند، بهره بیشتری به دست می آورند.

مثلا  Kenneth Burke مدیر بازاریابی در Text Request می گوید که “بهترین روش جذب مشتری ما، در واقع استفاده از ابزار خودمان بود. در این سال گذشته، ما یک ویجت چت SMS را ایجاد کردیم. در دسکتاپ، این  ویجت مانند یک چت آنلاین می باشد. تفاوت آن با چت آنلاین، این است که پیام ها به صورت متن ارسال می شوند و سپس پاسخ ها نیز به صورت متن به تلفن همراه کاربر ارسال می شود. به این روش، مشتری های ما نیاز ندارند تا برای ادامه مکالمه حتما در وبسایت ما بمانند. ما کانال های مختلفی برای به دست آوردن ترافیک داشتیم و تمام آن ها مشتری های احتمالی را برای ما ایجاد می کردند، اما SMS باعث شد که نرخ تبدیل فروش ما تا حد محسوسی افزایش پیدا کند. ما یک مشتری احتمالی را پیدا می کردیم، سپس برای آن ها ASAP ارسال می کردیم و آن ها واقعا این موضوع را دوست داشتند. چت SMS در سایت های موبایل هم می تواند عملکرد خیلی خوبی داشته باشد. بازدید کننده ها می توانند بر روی یک دکمه کلیک کنند و چت خودشان را شروع کنند.”

اجرا کردن این کار توسط خود شما هم خیلی آسان می باشد. شما می توانید یک سرویس چت زنده استفاده کنید تا بازدید کننده های شما شماره تلفن خودشان را وارد کنند و سپس می توانید از آن ها اجازه بخواهید که برایشان پیام ارسال کنید.

زمانی که مکالمه شما از وبسایت خارج می شود، شما در جایگاه قوی تری هستید تا بتوانید از مشتری، پیگیری کنید و سپس مشتری های احتمالی بیشتری را به مشتری نهایی خودتان تبدیل کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود