نکات بازاریابی موبایلی در سال 2018

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی موبایلی,جستجوهای موبایلی
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 15 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 5]

بازاریابی موبایلی یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی است چرا که در دنیای وابسته به تکنولوژی امروزی، دیگر هیچ کسب و کاری نمی تواند از موبایل دوری کند.

وقتی تقریبا سه چهارم مردم دارای یک تلفن هوشمند هستند و نرخ تبدیل موبایل در مقایسه با دسکتاپ، 64% بیشتر است، کسب و کارها هیچ گزینه ای به جز تنظیم کردن شرکت های بازاریابی دیجیتالی خود براساس بازاریابی موبایلی ندارند.

یک سیستم بازاریابی موبایلی مناسب و کاربردی، می تواند نقش محوری در تاثیرگذاری بر روی SERP، ترافیک سایت، ارتباط با کاربر و نرخ تبدیل ها داشته باشد. بازاریابی موبایلی یکی از بخش های بسیار حیاتی است که متخصصین سئو باید در کنار جستجوی صوتی، هوش مصنوعی و آموزش ماشین در سال 2018 به آن توجه کنند. 

در این مقاله، به شما خواهم گفت چرا بازاریابی موبایلی اینقدر اهمیت دارد و به شما چک لیستی از نکات کلی و دستورالعمل هایی ارائه خواهم کرد که بازاریابان موبایلی و متخصصین سئو می توانند از آن برای بازاریابی موبایلی در سال 2018 استفاده کنند.

تغییرات بازاریابی موبایلی

موبایل های هوشمند و تبلت ها، به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده اند و اغلب کسب و کارها نیز در تلاشند تا بیش از پیش در کسب و کارهای خود از آنها بهره ببرند. طبق گزارشات، 68% مدیران بازاریابی از ابزارهای مدیریتی موبایلی به عنوان بخشی از تکنولوژی بازاریابی خود استفاده می کنند. این در حالی است که 20% از مدیران بازاریابی نیز در نظر دارند تا در دو سال آینده چنین کاری را انجام دهند.

با توجه به موارد زیر، این امر اهمیت بیشتری پیدا می کند:

  1. 83% از کل کاربران اینترنتی، در سال 2018 با موبایل های خود از اینترنت استفاده خواهند کرد.
  2. 50% از مشتریان آمریکایی در سال 2018 تمامی فعالیت های اینترنتی خود را با موبایل انجام خواهند داد.
  3. تقریبا 72% از هزینه های تبلیغات دیجیتالی به پلتفرم های موبایلی اختصاص خواهد یافت.
  4. تعداد دانلودهای اپلیکیشن موبایل تا سال 2021 به 352.9 میلیارد خواهد رسید.
  5. تا سال 2021، بیش از 1 تریلیون دلار هزینه، در سراسر دنیا صرف تنظیم کردن وب سایت ها و اپلیکیشن ها برای موبایل خواهد شد.

البته، آمار و ارقام به تنهایی نمی توانند برای انجام بازاریابی موبایلی متقاعد کننده باشند. تلفن های هوشمند و تبلت ها با آخرین پیشرفت های هوش مصنوعی (AI)، دستیارهای مجازی (VDAs)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) مطابقت داده شده اند.

طبق تحقیقات انجام شده، تا سال 2020 دستیارهای مجازی بر روی بیش از 3.3 میلیارد دستگاه نصب خواهد شد (احتمالا بیشتر بر روی تلفن های هوشمند و تبلت ها). تا سال 2021، بازار VR/AR تا 215 میلیارد دلار رشد خواهد کرد (با رشد 11.4 میلیارد دلاری در سال 2017 مقایسه کنید!) و 67 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

در حالی که بیش از 31% مردم تصمیم دارند که در سال 2019 از پرداخت های موبایلی استفاده کنند، انتظار می رود که ارزش نهایی پرداخت های موبایلی تا سال 2020 به 503 میلیارد دلار برسد.

واضح است که مشتریان به این زودی ها نمی خواهند تلفن های هوشمند خود را رها کنند. در واقع با پذیرش PWA ها یا اپلیکیشن های در حال پیشرفت تحت وب، پیشرفت های حتمی در UI/UX موبایل و کوتاه شدن زمان بارگذاری صفحات، کاربران بیش از پیش به تلفن های موبایل خود وابسته می شوند.

Neil Patel نیز به وضوح می گوید:”موبایل تنها راهی برای آینده نیست. بلکه راهی برای لحظه حال است.” بنابراین، بازاریابی موبایلی باید اولویت اول بازاریابان در سال 2018 باشد.

چک لیست بازاریابی موبایلی برای سال 2018

  1. اطمینان حاصل کنید که سایت ها و اپلیکیشن های شما، موبایل فرندلی هستند.

مدیران کسب و کار، بازاریاب های دیجیتالی و متخصصین سئو باید اطمینان داشته باشند که وب سایت ها و اپلیکیشن هایشان در هر دستگاه موبایلی به صورت یکپارچه کار می کند. منظورم این است که وب سایت ها و اپلیکیشن ها باید حتما مشخصات زیر را داشته و موبایل فرندلی باشند:

  • طراحی ریسپانسیو و زمان مناسب بارگذاری

تمامی صفحات باید ریسپانسیو بوده و در کمتر از پنج ثانیه(ترجیحا سه ثانیه) بارگذاری شوند. طبق مطالعات گوگل پیرامون سرعت صفحات موبایلی، اگر بارگذاری صفحات از یک ثانیه تا 7 ثانیه به تعویق بیفتد، Bounce rate به تدریج تا 113% افزایش خواهد داشت.

  • طراحی UX/UI بی عیب و نقص

اگر بدانیم Bounce rate موبایل 40% بیشتر از Bounce rate دسکتاپ است، بر ما واضح می شود که کاربران دیگر تاب تحمل صفحات بهینه نشده و غیرقابل بازدید را ندارند. دکمه ها و تب های غیرقابل کلیک، تصاویری که تناسبی با صفحه ندارند و محتوای ناخوانایی که برای خواندن آن حتما لازم باشد کاربر زوم کند، ضربه بدی به سایت شما وارد می کند و موجب نابودی آن می شود.

  • بهینه سازی عالی برای جستجوهای موبایلی

بخش های مهم و موثر برای انجام این کار عبارت اند از:

  • تصاویر: تصاویر سنگین را فشرده کنید
  • انیمیشن ها: فایل های Flash را حذف کنید
  • پاپ آپ ها: از شر پاپ آپ های غیرضروری راحت شوید
  • تیترها و متا دسکریپشن ها: آنها را خلاصه کنید.

اگر این اعمال را انجام دهید، می توانید فضای کمتری از صفحه موبایل را اشغال کنید.

قبل از همه این موارد، نشانه گذاری های Structured data را اجرایی کنید تا شانس بیشتری برای ظاهر شدن در اسنیپت های گوگل داشته باشید، و سئوی فنی موبایل خود را نیز ارتقاء بخشید.

با توجه به رشد سال به سال کاربران موبایلی، تعجبی نیست که موبایل فرندلی کردن سایت ها و اپلیکیشن ها ضروری و حیاتی است. در غیر این صورت، ریسک از دست دادن بخش بزرگی از ترافیک و مشتریان را به جان می خرید.

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی موبایلی,جستجوهای موبایلی

  1. محتوای بهینه و تخصصی را برای دستگاه های موبایلی تولید کنید.

محتوا، زیربنای هر وب سایتی است. محتوا مشتریان را جذب کرده، آن ها را تبدیل به خریدار کرده و به آنها اطلاعات مورد نیازشان را می دهد. بنابراین، محتوا علاوه بر باارزش بودن، باید به سادگی فهمیده شود. در دنیایی که موبایل حرف اول را می زند، دو مورد زیر را باید در نظر گرفت:

  • بهینه سازی صفحاتی که حاوی محتوا هستند ولی دیر بارگذاری شده و بازدید آنها سخت است. طراحی صفحات موبایلی خود را به روز کنید و صفحات AMP را بسازید.
  • محتوای موبایل را برای جستجوی صوتی بهینه نمایید. طبق آمار، 50% از کل جستجوها تا سال 2020 از طریق جستجوی صوتی صورت خواهد پذیرفت. پس کلمه ها و عبارت کلیدی طبیعی و long tail ، نشانه گذاری های Schema.org و صفحات FAQ بسازید.

هرچند، تولید محتوای باکیفیت و قابل بازدید ممکن است کافی نباشد.

کاربران به محتوای خاص و منحصر به فرد علاقه دارند، مانند: ایمیل ها، اپلیکیشن های پیام رسان و SMS. تمامی این عناصر Open rate خوبی دارند (برای مثال Open rate برای SMS حدودا 98% است)، و اگر در زمان هایی که به آنها زمان طلایی گفته می شود فرستاده شوند، به طور معناداری می توانند تبدیل ها و ROI را افزایش دهند.

توجه: چت بات های هوش مصنوعی برای اپلیکیشن های پیام رسان سریع نیز ضروری به نظر می رسد. این چت بات ها می توانند اعتبار یک شرکت را با ترکیب کردن تحلیل رفتار کاربران و تعاملات ماشین ها با انسان ها افزایش دهند، و به شما کمک کنند محتوای خاص و با ارزشی را تولید کنید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *