آیا از مشکل کندی سایت خود خسته شده اید و می خواهید اقدام به رفع مشکلاتCore Web Vitals و افزایش سرعت سایت خود کنید. خوشبختانه تکنیک ها و راهنماهای زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند سرعت سایت و عملکرد Core Web Vitals را بهبود بخشید.
در این مقاله به این قابلیت های جدید مرورگر برای سئو و نحوه استفاده از آن ها برای ارزیابی Core Web Vitals گوگل پرداخته می شود
بسیاری از موتورهای جستجو برای بهبود تجربه کاربری به داده های ساختاریافته متکی هستند. اهمیت داده های ساختاریافته یا همان اسکیما در سئو احتمالاً در سال ۲۰۲۵ شدت بیشتری خواهد گرفت.
داده های ساختاریافته دیگر یک "امتیاز اضافی" محسوب نمی شود، بلکه بخش ضروری هر استراتژی سئو می باشد. اسکیما مارک آپ نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را بهتر درک نماید، بلکه می تواند منجر به افزایش نرخ کلیک شود.
نزدیک به دو دهه است ما به دنیایی عادت کرده ایم که تحت تسلط موتورهای جستجوی سنتی بوده است. با این حال، با پیشرفت فناوری اکنون شاهد کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک و افزایش جستجوی صفر کلیک هستیم.
ابزارهای هوش مصنوعی تولیدگر، مانند ChatGPT، و Gemini گوگل، در حال تغییر چشمگیر نحوه ی جستجوی ارگانیک هستند. آنها به ما امکان می دهند که به جای جستجو در صفحات وب، پاسخ های سریع و دقیق دریافت کنیم.
مشتریان ممکن است در سایت شما گشت و گذار کنند، اما همیشه صفحات خاصی وجود دارند که هدفشان هدایت به سمت تبدیل است. می توانیم این صفحات را «صفحات فرود» بنامیم.
این صفحات ممکن است مستقیماً یا از طریق مسیرهای دیگر به مشتریان نمایش داده شوند. بهینه سازی صفحات فرود برای سئو اهمیت زیادی دارد.صفحات فرود نه تنها برای بهبود سئو طراحی شده اند، بلکه در ترافیک PPC نیز نقش مهمی ایفا می کنند.
اثر تغییرات سایت در سئو بسیار چشمگیر است و کسی که غیر از این فکر کند، احتمالاً تجربه تغییر در زیر ساخت های سایت را نداشته است. متأسفانه، بسیاری از کسب وکارها بدون توجه به تأثیر تغییرات سایت بر سئو و عملکرد کلی سایتشان، تغییرات بزرگی در وب سایت خود ایجاد می کنند.
البته، مقصر دانستن کسانی که بدون آموزش تغییرات سایت، اقدام به تغییر زیر ساخت سایت می کنند همیشه درست نیست.
کنونیکال سئو یک مقدار برای ویژگی rel تگ link در زبان HTML است که جهت اعلام محتوای تکراری به گوگل استفاده می شود.
اگر در سایت خود صفحه ای دارید که توسط چندین URL قابل دسترسی است، یا چند صفحه در سایت محتوای بسیار مشابهی دارند، از دید گوگل این صفحات کپی و تکراری می باشند. با استفاده از canonical می توانید صفحه اصلی و مرجع این صفحات تکراری را برای گوگل مشخص کنید.
اگر شما یک وب سایت با عملکرد بهتر می خواهید برای بهبود عملکرد سایت در ساده ترین سطح، باید مطمئن شوید که موتورهای جستجو می توانند به محتوای یک صفحه از سایت شما به سرعت دسترسی پیدا کنند و آن صفحه به سرعت بارگذاری شود.
دو روش ساده برای بهبود عملکرد سایت وجود دارد خارجی سازی جاوا اسکریپت و CSS مشکلات عملکرد سایت شما را کاملا بهبود نمی بخشد، اما می تواند یک شروع عالی باشد.
در این بخش به بررسی راه های رفع خطای Crawled – Currently Not Indexed سرچ کنسول خواهیم پرداخت که با کیفیت و ارزشمندی محتوایی که در سایت خود آپلود می کنید، مرتبط است. برای حل این خطا می توانید مواردی مانند آپدیت محتوا و یا به حداقل رساندن محتواهای تکراری را با به کار بردن تگ هایی مانند تگ کنونیکال حل کنید. نکات مهم این مقاله از سری مقالات آموزش سئو تکنیکال را فراموش نکنید.
یکی از متداول ترین دغدغه های کاربران، پیدا کردن دلیل ایندکس نشدن و نمایش سایت یا یک صفحه در گوگل است. اینکه چرا گوگل یک سایت را هنوز ایندکس نکرده است و هنوز در نتایج گوگل نشان داده نمیشود موارد مهمی است که در این مقاله از بلاگ آموزش سئو سایت نیوسئو به آن پرداخته ایم. در این مقاله 8 دلیل اصلی عدم نمایش سایت در گوگل به همراه روش های پیداکردن دلیلش را بررسی کردیم
چطور می توان ریدایرکت دامنه ir به com را انجام داد؟ اصول انجام دادن ریدایرکت دامنه به دامنه دیگر به چه صورتی می باشد؟ آیا امکان ریدایرکت دامنه بدون هاست وجود دارد؟ همانطور که می دانید در بسیاری از اوقات با عمل ریدایرکت کاربران را به مناسب ترین گزینه ممکن انتقال می دهیم. ما در این مقاله آموزش سئو تکنیکال، سعی داریم به بهترین شکل، این ریدایرکشن را به شما آموزش دهیم.