سه روش بهبود کارایی سایت توسط محتوا

استراتژی محتوا,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری محتوا حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 3 امتیاز : 5]

بهبود کارایی وب سایت به کمک تولید محتوای باکیفیت و محتوای بهینه سازی شده امکان پذیر است.

کسب و کار شما یک هدف دارد، چه آن هدف فروش پیتزا باشد، چه ارائه خدمات مربوط به کپی رایت.

عملکرد وب سایت شما این است که خریداران بالقوه و کاربران را، به سمت هدف شما هدایت و ترغیب کند.

هرچه کاربران شما اصطکاک کمتری را هنگام جستجو تا هدایت شدن به سمت هدف، با وب سایت شما داشته باشند، کارایی سایت شما بهتر است.

شما کنترل زیادی بر روی تجربه کاربر دارید.

محتوا هم می تواند کارایی وب سایت شما را بهتر کرده یا از آن بکاهد.

محتوای بهینه شده به این ترتیب می تواند کارایی وب سایت شما را بهتر کند

محتوا وسیله ای است که از طریق آن شما اطلاعاتتان را با کاربران وب سایت به اشتراک می گذارید.

در حالی که راه های زیادی برای بهینه سازی محتوا وجود دارد، همه آن ها باید در راستای هدف نهایی شما یعنی بهبود کارایی وب سایت شما حرکت کنند.

روزهایی که میشد تنها با نوشتن چند کلمه در یک صفحه آن را وب سایت نامید از بین رفته اند.

اگر تعداد زیادی عبارت کلیدی را، بدون آنکه معنا و مفهوم خوبی داشته باشند در یک صفحه استفاده کنید، نمی توانید امیدی به رنک گرفتن آن داشته باشید.

موتورهای جست و جو در تشخیص میزان کارایی، هوشمند هستند. آن ها می خواهند سوالات و مشکلات کاربران خودشان را با فراهم کردن مفید ترین اطلاعات ممکن پاسخ دهند.

بنابراین، برای داشتن وب سایتی که افراد آن را پیدا می کنند و به سمت خرید هدایت می شوند، شما باید محتوای وب سایت خود را برای کارایی بیشتر، بهینه کنید

در اینجا سه روشی که محتوا باعث بهبود کارایی وب سایت شما می شود، بیان شده است.

  1. در پروسه خرید مشتری (Buyer’s Journey) باید محتوای مرتبطی وجود داشته باشد

اولین کاری که من هنگام کار کردن بر روی استراتژی محتوای خود انجام می دهم برنامه ریزی فرآیندی است که یک مشتری بالقوه از لحظه ای که متوجه مشکل خود می شود تا زمانی که تصمیمش را برای خرید میگیرد، طی می کند. به این پروسه buyer’s journey می گویند.

پروسه خرید مشتری (Buyer’s Journey) معمولا شامل ۳ فاز است:

فاز آگاهی:‌ نوعی از علائم که مشتری بالقوه را تحریک می کنند.

فاز رسیدگی (ملاحظه): کاربر مشکلات خودش را شناسایی کرده و در صدد حل آن به تحقیق می پردازد.

فاز تصمیم: فرد می داند که به چه خدمات یا محصولی نیاز دارد و در حال تصمیم گیری است که از کدام شرکت خدمات خود را خریداری کند.

پروسه خرید مشتری (Buyer’s Journey) برای ساختن استراتژی محتوا ضروری است.

زمانی که شما این فرآیند را درک کنید، می توانید برنامه ای را برای محتوای وب سایت خود طراحی کنید که این سفر تا جای ممکن بدون اصطکاک باشد

برای مثال، فرد از چند نقطه می تواند وارد وب سایت شما شود. شاید یک پستی را در رسانه های اجتماعی دیده باشد که به بلاگ شما لینک داده شده یا شاید درحال جستجوی چیز خاصی در گوگل بوده و یکی از صفحه های شما برای آن عبارت کلیدی رتبه بندی (ایندکس) شده باشد.

استراتژی محتوا,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری محتوا

به هر حال، اگر پروسه خرید مشتری (Buyer’s Journey) را تکمیل کرده باشید، به خوبی می دانید بسته به موضوع محتوا، آنها در چه مرحله ای از پروسه خرید خود هستند.

برای مثال :

اگر کالای شما، آموزشی است، احتمالا تازه شروع کرده اند. محتوای شما باید به سؤال آن ها پاسخ دهد و آن ها را متمایل به کالا یا خدمات شما کند.

اگر کاربر وارد صفحه محصولات شده باشد، در حال تصمیم گیری است و نیاز به محتوایی قوی و دکمه های فراخوانی دارد که او را در تصمیم گیری یاری دهد.

داشتن محتوای بهینه شده، کلید موفقیت در پروسه ساخت وب سایت کاربردی و بهینه شده برای تبدیل است.

اگر مشکلات و خلاء هایی در استراتژی تولید محتوای خود دارید، یا به خوبی به سوال کاربران پاسخ نمی دهید، ریسک از دست دادن فروش برای شما وجود دارد.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *