سه روش بهبود کارایی سایت توسط محتوا

استراتژی محتوا,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری محتوا حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 4 امتیاز : 4]

بهبود کارایی وب سایت به کمک تولید محتوای باکیفیت و محتوای بهینه سازی شده امکان پذیر است.

کسب و کار شما یک هدف دارد، چه آن هدف فروش پیتزا باشد، چه ارائه خدمات مربوط به کپی رایت.

عملکرد وب سایت شما این است که خریداران بالقوه و کاربران را، به سمت هدف شما هدایت و ترغیب کند.

هرچه کاربران شما اصطکاک کمتری را هنگام جستجو تا هدایت شدن به سمت هدف، با وب سایت شما داشته باشند، کارایی سایت شما بهتر است.

شما کنترل زیادی بر روی تجربه کاربر دارید.

محتوا هم می تواند کارایی وب سایت شما را بهتر کرده یا از آن بکاهد.

محتوای بهینه شده به این ترتیب می تواند کارایی وب سایت شما را بهتر کند

محتوا وسیله ای است که از طریق آن شما اطلاعاتتان را با کاربران وب سایت به اشتراک می گذارید.

در حالی که راه های زیادی برای بهینه سازی محتوا وجود دارد، همه آن ها باید در راستای هدف نهایی شما یعنی بهبود کارایی وب سایت شما حرکت کنند.

روزهایی که میشد تنها با نوشتن چند کلمه در یک صفحه آن را وب سایت نامید از بین رفته اند.

اگر تعداد زیادی عبارت کلیدی را، بدون آنکه معنا و مفهوم خوبی داشته باشند در یک صفحه استفاده کنید، نمی توانید امیدی به رنک گرفتن آن داشته باشید.

موتورهای جست و جو در تشخیص میزان کارایی، هوشمند هستند. آن ها می خواهند سوالات و مشکلات کاربران خودشان را با فراهم کردن مفید ترین اطلاعات ممکن پاسخ دهند.

بنابراین، برای داشتن وب سایتی که افراد آن را پیدا می کنند و به سمت خرید هدایت می شوند، شما باید محتوای وب سایت خود را برای کارایی بیشتر، بهینه کنید

در اینجا سه روشی که محتوا باعث بهبود کارایی وب سایت شما می شود، بیان شده است.

  1. در پروسه خرید مشتری (Buyer’s Journey) باید محتوای مرتبطی وجود داشته باشد

اولین کاری که من هنگام کار کردن بر روی استراتژی محتوای خود انجام می دهم برنامه ریزی فرآیندی است که یک مشتری بالقوه از لحظه ای که متوجه مشکل خود می شود تا زمانی که تصمیمش را برای خرید میگیرد، طی می کند. به این پروسه buyer’s journey می گویند.

پروسه خرید مشتری (Buyer’s Journey) معمولا شامل ۳ فاز است:

فاز آگاهی:‌ نوعی از علائم که مشتری بالقوه را تحریک می کنند.

فاز رسیدگی (ملاحظه): کاربر مشکلات خودش را شناسایی کرده و در صدد حل آن به تحقیق می پردازد.

فاز تصمیم: فرد می داند که به چه خدمات یا محصولی نیاز دارد و در حال تصمیم گیری است که از کدام شرکت خدمات خود را خریداری کند.

پروسه خرید مشتری (Buyer’s Journey) برای ساختن استراتژی محتوا ضروری است.

زمانی که شما این فرآیند را درک کنید، می توانید برنامه ای را برای محتوای وب سایت خود طراحی کنید که این سفر تا جای ممکن بدون اصطکاک باشد

برای مثال، فرد از چند نقطه می تواند وارد وب سایت شما شود. شاید یک پستی را در رسانه های اجتماعی دیده باشد که به بلاگ شما لینک داده شده یا شاید درحال جستجوی چیز خاصی در گوگل بوده و یکی از صفحه های شما برای آن عبارت کلیدی رتبه بندی (ایندکس) شده باشد.

استراتژی محتوا,استراتژی محتوایی,اشتراک گذاری محتوا

به هر حال، اگر پروسه خرید مشتری (Buyer’s Journey) را تکمیل کرده باشید، به خوبی می دانید بسته به موضوع محتوا، آنها در چه مرحله ای از پروسه خرید خود هستند.

برای مثال :

اگر کالای شما، آموزشی است، احتمالا تازه شروع کرده اند. محتوای شما باید به سؤال آن ها پاسخ دهد و آن ها را متمایل به کالا یا خدمات شما کند.

اگر کاربر وارد صفحه محصولات شده باشد، در حال تصمیم گیری است و نیاز به محتوایی قوی و دکمه های فراخوانی دارد که او را در تصمیم گیری یاری دهد.

داشتن محتوای بهینه شده، کلید موفقیت در پروسه ساخت وب سایت کاربردی و بهینه شده برای تبدیل است.

اگر مشکلات و خلاء هایی در استراتژی تولید محتوای خود دارید، یا به خوبی به سوال کاربران پاسخ نمی دهید، ریسک از دست دادن فروش برای شما وجود دارد.

  1. محتوایی که بهینه شده است، نشانه های بصری دارد

هنگام انتخاب کلمات و جای گذاری آنها، در واقع از محتوا برای بهبود کارایی وب سایت خود استفاده می کنید.

به عنوان مثال، مقاله ای را که در حال خواندن آن هستید در نظر بگیرید. من برای نوشتن این پست برای وب سایت، چند مرحله را گذرانده ام. نشانه های بصری این مقاله عبارت اند از:

Header ها (سرتیتر ها)

Bold کردن مطالب

لیست ها

پاراگراف های کوتاه

اشکال گرافیکی

رنگ ها

حالا به بالای این پست (سه روش بهبود کارایی سایت توسط محتوا) نگاه کنید تا نشانه های بصری دیگری را در وب سایت Search Engine Journal ببینید.

جایی وجود دارد که شما می توانید ببینید بنیان گذار SEJ  و نیز کتاب های الکترونیکی و وبینار در کنار هم همراه با کادرهای روشن سبز و نارنجی شما را تشویق می کنند به یادگیری ادامه دهید.

این مرحله، مرحله ای مهم برای جمع آوری اطلاعات درباره شماست.

دکمه هایی برای اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی وجود دارند که در حین اسکرول کردن سایت، همراه شما می آیند و شما را به اشتراک گذاری محتوا با دوستانتان فرا می خوانند.

اشتراک گذاری به توزیع و تقویت محتوا کمک می کند و باعث می شود در معرض دیدگان جدیدی قرار گیرد.

  1. محتوای قابل دسترس برای وب ساخته شده است

بازاریابی محتوا,بهبود کارایی سایت,کارایی وب سایت

یک استراتژی محتوایی قوی، کارایی وب سایت برای کاربران امروزی را باید در نظر بگیرد.

این بدان معنا است که محتوای شما برای موارد زیر بهینه شده است:

  • سرعت
  • دسترس پذیری
  • بازدید وب سایت با موبایل

از لحاظ کلمات درون صفحه، بیشتر مواردی که در بخش نشانه های دیداری به آن ها اشاره شد، به بهینه سازی موبایل نیز کمک می کنند.

پاراگراف های کوتاه و bullet ها برای جلب توجه کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند، عالی هستند.

با این حال اضافه کردن اشکال فقط بخشی از کار است (و در ادامه آن …)

شما باید مطمئن باشید که فایل هایی که اضافه می کنید، حجم کمی داشته باشند تا سرعت صفحه را برای دسترس پذیری و تجربه کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند، آسان کنید. (با این کار از دیدگاه موتورهای جستجو وب سایت بهتری هستید).

بهبود کارایی، پروژه ای نیست که تنها یک بار انجام شود (دنباله دار است)

شاید یکی از بهترین جنبه هایی که بازاریابی محتوا (content marketing) به کارایی وب سایت کمک می کند این است که استراتژی کیفیت محتوا همیشه در حال رشد، تغییر و تکامل است. این موضوع بستری را برای تازه و مرتبط نگه داشتن اطلاعات بر روی وب سایت فراهم می کند.

محتوا همچنین یک راه بی نقص برای آزمودن نحوه انتقال پیام وب سایت شما است.

وقتی صحبت از کارایی وب سایت می شود، آزمایش یک فرآیند تکرار شونده است که انجام آن در طی زمان نیازمند پشتکار است.

هر چه یک محتوا عملکرد بهتری داشته باشد، تجربه کاربری نیز بهتر می شود.

شما می توانید با استفاده از تست multivariate یا Split یا A/B از نتایج به دست آمده اطمینان بیشتری داشته باشید. این تست (با اسامی مختلف Multivarite، split و A/B) متدی برای انجام آزمایشات کنترل شده و تصادفی با هدف ارتقاء معیارهای سنجش کیفیت وب سایت، مثل کلیک ها، میزان تکمیل فرم یا خریدها است.

این ها چند روش برای آزمودن محتوا از حیث کارایی می باشد.

  • تست A/B را برای دکمه های فراخوان اجرا کنید.
  • تست A/B را بر روی سرتیتر ها و محتوای صفحاتی که بیشترین ترافیک را دارند اجرا کنید.
  • عناوین متفاوت را برای بلاگ خود در پست های اجتماعی تست کنید.
  • از رنگ های مختلف استفاده کنید که ببینید آیا باعث بهبود تبدیل ها می شود.
  • از PPC برای آزمایش فراخوانی کاربران به وب سایت خود استفاده کنید.

نکته کلیدی این است که به آزمودن ادامه دهید.

اطمینان حاصل کنید که محتوای مناسبی را برای پاسخ به تمامی سوالات محتمل در طول سفر مشتری دارید و این محتوا به تناسب نیازهای بصری و فنی وب بهینه شده است.

منبع : Search Engine Journal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *