آیا محتوا مهمترین بخش سئو است

آموزش سئو,ارزش محتوا در سئو,افزایش رتبه سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 14 امتیاز : 4.4]

اهمیت محتوا، عبارتی است که بارها در دنیای سئو مطرح شده و می شود بنابراین جای خوبی برای شروع بحث است.

گوگل همواره به ما می گوید که برای رتبه بندی سایتهایمان ، ما باید روی تولید محتوای مفید تمرکز کنیم. با این وجود آیا کافیست که فقط یک مقاله فوق العاده در مورد محتوا بنویسیم؟!! یا نکات دیگری هم باید مد نظر قرار دهیم ؟

خب شاید خیلی شگفت انگیز باشد که بدانید من چقدر به محتوا و کیفیت آن اهمیت میدهم و در سایت های راه اندازی شده از سوی من و سایت هایی که مشاور سئو آن ها هستم چقدر روی این مسئله تمرکز میکنم و حتی بارها و بارها شده که با کارمندان محترم شرکت ها سر این مسئله جر و بحث کردم !!!!

محتوای شما شبیه محصولات شماست، حتی بهترین محصولات هم در جهان نیاز به تبلیغات دارد. هرکسی کوکاکولا را می شناسد ، ولی با این وجود چرا سالیانه میلیون ها دلار صرف تبلیغ آن می شود؟!!!!!!! (جالب است بدانید که اگر این جمله را خواندید و فهمیدید اهمیت تبلیغات چقدر است از بسیاری از ایرانیان جلوترید !! چراکه براساس تجارب بنده طی سال های گذشته خیلی ها در ایران فکر میکنند شرکت ها و برندهای مشهور نیازی به تبلیغات ندارند حال آنکه شرکت ایرانسل را به وضوح می بینند !)

نتایج جدول زیر از این مقاله استخراج شده است.آن را به دقت نگاه کنید که بودجه تبلیغاتی برخی از برندهای مهم تجاری در جهان را نشان می دهد.

آموزش سئو,ارزش محتوا در سئو,افزایش رتبه سایت

بنابراین در حالیکه محتوای شما بایستی کاملا خاص باشد، برای ایجاد ترافیک به سمت آن بایستی محتوا را در مقابل چشمان خواننده قرار دهید. این امر به تنهایی معجزه نمی کند (مگر اینکه دنبال کلمات کلیدی خاص باشید).

با بخاطر داشتن این موارد، من در واقع می خواهم بگویم که محتوا، همه چیز نیست. شاید محتوا خمیرمایه سئو باشد اما بدون درنظر گرفتن تبلیغات، شما هیچ چیز خاصی نخواهید داشت!

*** محتوا، همه چیز نیست بلکه خمیرمایه سئو است ***


52 نظر در مورد مقاله “ آیا محتوا مهمترین بخش سئو است
  1. سعید ناصری :

    با سلام.مطلب بسیار ارزشمندی بود.از شما استاد عزیز ممنونم.لطفا به آموزش ها ادامه دهید


    • امیر قمصری :

      هنوز مونده تا استاد بشم عزیزم.در گوگل راه درازی در پیش است


  2. سئو کار :

    منم واقعا لذت بردم .هم از این آموزش هم آموزش های دیگه.خواهشا تا پایان ادامه دهید


  3. علی وکیلی :

    تولید محتوا یعنی چه؟


    • امیر قمصری :

      یعنی تولید !! به همین سادگی

      یعنی محتوایی در سایت قرار بگیرد که قبلا در سایتی قرار نگرفته است


  4. محسن :

    سلام
    به نظر من بهترین کار تولید محتوا ترجمه است!!


  5. سینا :

    اگه من مطالب هر پست سایتم رو از چندتا سایت کپی کنم مشکلی پیش میاد؟


    • امیر قمصری :

      بهتر از کپی کردن کامل است اما باز هم خوب نیست


  6. مشتی :

    گوگل فکر کنم جدیدا زیاد از اندازه به محتوا داره گیر میده !


  7. ايزو :

    عالی بود


  8. میثم :

    خب اگه محتوا رو کپی کنیم و غیراتی درداخلش بدیم اونوقت چی؟


    • امیر قمصری :

      با سلام

      اولا قبلا به این سوال پاسخ داده شده است !
      ثانیا تغییرات زیادی باید بدهید و این تغییرات باید اصولی باشد


  9. behnam :

    شما درباره ی تولید محتوا صحبت کردید اما وبلاگ من که موضوعش موزیکه چیکار باید بکنم؟
    تو سایت های موزیک وقتی آهنگ جدیدی میاد همه ی سایت ها اونو میزارند و همچنین کل محتوای پست یک عکس , 1یا2 خط متن درباره ی آهنگ و یک لینک دانلوده.


    • امیر قمصری :

      با سلام.می توانید کمی بیشتر درمورد پست نسبت به سایر سایت ها توضیح دهید


  10. Mj :

    خیلی زیبا و واضح توضیح دادید. بازم سپاس


  11. امینه :

    سلام
    ممنون از این سایت غنی
    میشه منظور این جمله رو بیشتر توضیح بدین؟
    “این امر به تنهایی معجزه نمی کند (مگر اینکه دنبال کلمات کلیدی خاص باشید).”
    منظور از کلمات کلیدی خاص چیست؟


    • امیر قمصری :

      با سلام

      مثلا شما می خواید روی کلمه کلیدی “دانلود موزیک” لینک یک بشید فقط !!

      به فقط دقت کنید لطفا


  12. پیمان :

    با سلام و تشکر از مطالب مفید نیو سئو. یه سوال داشتم و اونم اینه که آیا استاتیک و دینامیک بودن وب سایت از نظر گوگل اهمیت داره؟آیا داشتن بخش مدیریت مطالب تائیری بر سئو سایت داره؟


    • امیر قمصری :

      با سلام
      بله.قطعا بله
      متوجه بخش دوم سوال نشدم


  13. پیمان :

    منظورم اینه که از نظر گوگل و دیگر موتورهای جستجو آیا وب سایتی با مدیریت محتوا (دینامیک) بهتر است یا وب سایت استاتیک؟و لطفا بفرمائید تفاوت این دو از نظر گوگل چیست؟ ممنون


    • امیر قمصری :

      قطعا سایت داینامیک که بروز می شود.مهم نیست از مدیریت محتوا در آن استفاده کنید با نه.مهم این است که پایگاه داده داشته باشید و همواره سایت بروز باشد.تفاوتشان دقیقا در همین بحث بروزرسانی است.گوگل از سایت های بروز خوشش می آید نه سایت های آپدیت نشده و ساکن


  14. aliasghar :

    سلام
    ممنون از مطالبتون استفاده کردیم.
    یه سوال محتوایی که تولیدیه با کمی تغییر در چند پست ارائه کنیم از نظر سئو چه معایبی داره ؟ می توان در چندین پست قسمتی را عیناً استفاده کنیم؟


    • امیر قمصری :

      با سلام

      سوالتون اصلا قابل فهم نبود !!


  15. علی :

    چرا بعضی از سایتها با رتبه بهتر محتوای خوبی ندارن ولی موفق اند مثلاً سایتهای هستند بدونه حتی هیچ توضیحی (فقط لینک دانلود فایلو گذاشته اند) صاحب رتبه بالایه گوگل اند؟


    • امیر قمصری :

      دوست عزیزم برای بالا رفتن در گوگل 200 فاکتور وجود دارد.شاید سایت های مورد نظر شما فاکتورهای دیگری به جز محتوا دارند


  16. بهرام خانی :

    عالی بود


  17. ابوالفضل :

    سلام
    منون بابت مطلب مفیدتان
    چه روش هایی برای تبلیغات محتوای ایجاد شده وجود دارد؟
    اگر برای یک کلمه کلیدی خاص بخواهیم سئو انجام دهیم نیاز به تبلیغات نیست؟
    تشکر


    • امیر قمصری :

      با سلام

      تبلیغات خیلی با سئو فرق دارد !!


  18. علیرضا :

    با سلام
    با تشکر استفاده کردیم.
    می توانیم قسمتی از محتوای پست سایت را عیناً در پست های دیگر تکرار کرد؟ از نظر سئو چه مشکلی دارد؟


    • امیر قمصری :

      با سلام.مناسب نیست دوست عزیزم


  19. علیرضا :

    بعضی موقع ها شرایط جوریه که واقعاً مجبوریم قسمتی از محتوای را عینا در چند پست استفاده کنم. چاره چیست؟


    • امیر قمصری :

      هیچ وقت مجبور نیستیم عینا قسمتی را قرار دهیم.مگر حدیث یا شعر یا مشابهات باشد که دیگر نمی شود کاریش کرد


  20. علیرضا :

    با تشکر


  21. محمد :

    سلام.
    برای انتشار مطالب نیمه کپی اگر قسمتی از محتوای مرتبط رو از 2 سایت کپی کنیم و خودمون هم بخشی رو اضافه کنیم بهتر هستش یا قسمتی از 1 سایت و قسمتی از مطالب خودمان؟


    • امیر قمصری :

      با سلام

      گزینه اول


  22. my virtual world :

    سلام
    واقعا تولید محتوای بهینه جزو مهمترین فاکتور های سئو سایت است و ارزش وقت گذاشتن رو داره. متشکرم مفید بود.


  23. Ali :

    سلام
    این مقاله ب وضوح داره ب اهمیت بیش از اندازه محتوا و تولیدش اشاره میکنه، جای هیچ شبهه ای هم نیستش.
    ممنون از شما


  24. محسن رمضانی :

    مدیران سایت ها ب گفته های این مطلب توجه داشته باشید، از نکات مهم موفقیت سایت همین تولید محتوای اصولی هستش


  25. فاضلی :

    با مقاله ای که خوندم به نظر میرسه که محتوا مهمترین اصل در سئو ست هر چه رو محتوا کار کنیم ضرر نخواهیم کرد


  26. سعید :

    با این جملتون موافقم که شرکت های بزرگ هم نیاز به تبلیغات دارن چون طبیعتا هر چه بالاتر بری با حریفهای قدر تری روبرو میشی پس باید بیشتر در دید باشی تا روقبا نابودت نکردن


  27. ارشیا کامل :

    منظور از تبلیغات با توجه به مقاله در بحث سئو همون کلمات کلیدی منحصر به فرده


  28. شاهرخ نشاط :

    این فکری که ایرانیها میکنن که برندهای بزرگ و معروف نیازی به تبلیغات ندارن به نظرم ساده لوحانه است مگه میشه تبلیغات لازم نداشته باشن اینطوری که توسط رقبا له میشن 😀


  29. احمد :

    بسیار مقاله جالب و مفیدی بود تازه دارم واقعا با سئو آشنا میشم از امروز محتوای سایت رو خودم می نویسم تا نتیجه اش رو ببینم.


  30. erfan :

    حداقل گوگل با این کارش باعث شد وبسایتهایی که مطالب کپی شده داخل سایتشون قرار میدن ارزش کمتری داشته باشن و این عالیه


  31. mahdi :

    سلام.
    واقعا نکته مهمی رو داخل مقاله بیان کردین و جایگاه تبلیغات در جهان رو نشون دادین. با مثالی هم که زدین دیگه جایی برای بحث نمیذاره


  32. sam :

    گرچه تولید محتوای سئو شده و اصلی (کپی نشده)کار خیلی سختیه ولی با این مقاله نشون دادین که چقدر توی رتبه سایت در گوگل اهمیت داره. ممنون


  33. sara :

    من از تاثیر مطالب با کیفیت مطلع بودم ولی فکر نمیکردم اینقدر تبلیغات برای سایت ها هم مهم نباشه!!!!!


  34. mahan :

    کاملا با شما موافقم که همه شرکتها برای موفقیت و دیده شدن نیاز به تبلیغات دارن ولی این مساله ای هست که تو ایران کمتر بهش توجه میشه و مدیران ترجیح میدن با هزینه خیلی کم به جایگاه عالی برسن که نشدنیه و باعث حذفشون از گردونه رقابت میشه


  35. N_SH :

    ممنونم از مطالب خوبتون.بله دقیقا همین طور هست که شما عرض کردید تبلیغات و آگهی‌های رنگارنگ به این علت است که خواسته یا ناخواسته ما را تحت‌تاثیر خودشان قرار می‌دهند. به این ترتیب در همین جنگ‌های تبلیغاتی است که شرکتی به شهرت رسیده و به سود سرشاری دست پیدا می‌کند و در مقابل شرکتی دیگر از گردونه رقابت خارج می‌شود و رکود را تجربه می‌کند.


  36. diamond :

    سلام مطلب جالبی بود و جای تامل داره چرا با وجود اینکه تبلیغات بازوی اصلی افزایش فروش و توسعه ی بازاره برخی از تولید کنندگان محترم بحث تبلیغات را نادیده می گیرند. در حال حاضر روش های متنوعی برای تبلیغات وجود دارد و البته باید توجه کرد که سرمایه ای که برای تبلیغات صرف میشود باید کاملا برنامه ریزی شده باشد.


  37. zahra :

    سلام مطلب جالبی بود و جای تامل داره چرا با وجود اینکه تبلیغات بازوی اصلی افزایش فروش و توسعه ی بازاره برخی از تولید کنندگان محترم بحث تبلیغات را نادیده می گیرند. در حال حاضر روش های متنوعی برای تبلیغات وجود دارد و البته باید توجه کرد که سرمایه ای که برای تبلیغات صرف میشود باید کاملا برنامه ریزی شده باشد.


  38. meshkat :

    سلام. ممنون از مطالب خوبتون. برای تولید محتوای بهینه کافیه خودمون رو به جای کاربر بزاریم و سعی کنیم محتوای مفیدی در اختیارش بزاریم و البته توجه به تبلیغات به جا و اندازه .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *