اهمیت کارآفرینی,اهمیت کارآفرینی اجتماعی,اهمیت کارآفرینی در جامعه

۱۲ دلیل برای اهمیت کارآفرینی در ایران

اهمیت کارآفرینی در جامعه مانند ایران 1-کارآفرینی به نفع اقتصاد ملی ماست. 2-کارآفرینی تنها راه خاتمه دادن به فرار مغزهاست. 3-کارآفرینی بهترین انگیزه برای بازگشت مغزهاست. 4-کارآفرینی بهترین دارو برای درمان “تب مدرک‌ گرایی” ایرانیان است. 5-کارآفرینی به رشد شخصی افراد کمک میکند. 6-کارآفرینی بهترین راه جلوگیری از انحرافات اخلاقی است. 7-کارآفرینی ضد احساس پوچی است. 8-کارآفرینی نمود اقتصادی مردم‌ سالاری در یک جامعه است. 9-کارآفرینی باعث افزایش روحیه ریسک‌ پذیری و خلاقیت در یک جامعه محافظه‌ کار، سنتی و کارمندگرا میشود. 10-کارآفرینی بهترین راه برای به گردش درآوردن سرمایه‌ های خوابیده است. 11-کارآفرینی تنها راه ‌حل پدیده بیکاری ناشی از واسطه‌ زدایی راهکارهای دیجیتال است. 12- کارآفرینی تنها راه برون‌ رفت دانشگاه‌ های راکد ایران است.

بازاریابی تلفنی,بازاریابی تلفنی چیست,بازاریابی تلفنی موفق

نکات دانستنی درباره بازاریابی تلفنی

انجام تماس تلفنی صحیح با مشتری می‌ تواند شروع معامله ای سودآور بوده و درعین حال یک تماس تلفنی ناموفق نیز می‌ تواند پایانی بر فروش محصول به مشتری باشد.  دانستن نکات ذیل می‌ تواند بازاریاب را در برقراری ارتباط تلفنی مناسب با مخاطب برای پیشبرد روند فروش یاری رساند. ۱- متن صحبت خود را پیشتر آماده کنید. قبل از تماس با مشتری باید دقیقا بدانید که قرار است چه نکاتی را در طول تماس به او منتقل نموده، چه سوالاتی را از او پرسیده و چه محتوایی را به وی منتقل نمایید. ۲- در زمان مناسب تماس بگیرید. بعضی اوقات از شبانه روز، زمان مناسبی برای تماس تلفنی نبوده و حس بدی را به مخاطب منتقل می کند. فقط در ساعات اداری با مشتری تماس بگیرید مگر آن که استثنایی در ...

اعتماد به نفس,عملکرد سازمان,عملکرد سازمان چیست

هفت عادت رایج میان مدیران موفق

لازمه موفقیت در هر کسب و کاری، داشتن مدیران عالی و موثر می باشد. فارغ از جنسیت، مدیر باید الهام بخش کارمندان تحت امر خود باشد تا آنها نیز با اعتماد به نفس کامل، وظایف محوله را به نحو احسنت انجام دهند. مطابق آمار ارائه شده، متاسفانه مدیران حدود 60 درصد کسب و کارها، آنطور که باید توانا نمی باشند و این موضوع عملکرد کلی سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود تا امورات آنطور که باید، پیش نروند و بیشتر مواقع کسب و کار با شکست مواجه می شود. این آمار اضافه می کند، در حدود 37 درصد کارمندان نیز شغل خود را به دلیل مدیریت بد ترک می کنند. در واقع باید مدیریت را یک هنر دانست تا اینکه آنرا علم بدانیم. مشخص است که هر ...

راه های کسب موفقیت در کار,شکست کسب و کار,کسب موفقیت در کار

هفت عادت برای کسب و کار موفق

برای موفقیت در هر کسب و کاری، باید هفت عادت را در کار خود ایجاد نمایید. زیرا در صورت نداشتن هر کدام از این موارد، کسب وکارتان با مشکل جدی مواجه خواهد شد. هر زمان صلاحیت لازم برای دسترسی به سطوح این عادتها را پیدا کنید، آنوقت راحتتر و با شتاب بیشتری از سایر رقبایتان می توانید طعم موفقیت را بچشید. 1- برنامه کامل و سراسری اولین قدم برای کسب موفقیت، داشتن عادت برنامه ریزی است. باید سعی نمایید برنامه ریزی تان را به صورت کامل و با جزئیات دقیق انجام دهید تا سریعتر بتوانید برنامه های خود را پیاده سازی کنید و به نتیجه دلخواه برسید. در صورتی که برنامه ریزی شما صحیح باشد، می توانید با صرف 20 درصد از زمان و انرژی خود به 80 درصد بهره وری برسید. ...

علل کاهش بهره وری,عوامل کاهش بهره وری,عوامل موثر در کاهش بهره وری

سه اشتباهی که موجب کاهش بهره وری در کار و زندگی می شوند

  ما نیز مانند دیگر افراد تمایل داریم در هر روز از زندگی خود، بیشترین بازدهی را در کمترین زمان ممکن داشته باشیم. در واقع به دنبال بهبود بهره وری در فعالیت های روزانه مان می باشیم. حال آنکه بروز برخی رفتارها می تواند منجر به تحت تاثیر قرار دادن منفی کارها شوند. موضوع وقتی جالب می شود که بدانیم انجام این رفتارها در نگاه بعضی از کارفرمایان یا مدیران، منجر به بهره وری بهتر کسب و کار می شود. در حالی که واقعا اینطور نیست. با ما همراه باشید تا در ادامه به سه موردی بپردازیم که به منظور افزایش راندمان در کار و زندگی، باید از آنها دوری کرد: 1- انجام وظایف کاری در سفر بسیاری از افراد تمایل دارند تا کارهای اداری شان را در هنگام سفر انجام دهند. ...

افراد سخت کوش,چگونگی دستیابی به هدف,دستیابی به هدف

در کسب و کارتان استرس داشته باشید تا خوشحال بمانید

دانشمندان، استرس داشته باشید تا خوشحال بمانید بر طبق تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران در رابطه با افراد سخت کوش، این چنین به نظر می آید که آنان برای بهبود توانایی ها و مهارت های خود، متحمل استرس های بسیاری می شوند که شاید در نگاه اول برایشان مضر باشد، اما باید گفت که همین چالش ها در بازه های زمانی روزانه و نیز بازه های طولانی مدت، منجر به رضایت خاطرشان می شود. به گفته “رایان هول” کمک استاد در رشته روانشناسی دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو، اغلب انسان ها در مواجهه با مشکلات و چالش ها دچار دلسردی می شوند ولی تحقیقات نشان داده که این امر در نهایت موجبات رضایت خاطر آنان را فراهم می سازد. این موضوع علیرغم ناکامی در دستیابی به اهداف (لااقل در زمان حال)، حس رضایت ...

چگونگی رفتار با مدیر,رفتار با مدیر,رفتار با مدیر بد

چگونه با یک رئیس آسیب رسان کنار بیاییم

نحوه رفتار با مدیر بد اخلاق در بعضی موارد ممکن است متوجه شوید که توسط گروهی از افراد یا یک رئیس آسیب رسان احاطه شده اید. در نگاه اول تحمل طعنه ها و انرژی منفی دریافتی از آنان به شدت سخت است و مسلم است که نمی توان همیشه از خود صبر و تحمل نشان داد. از سوی دیگر راه حل مناسب مسلما استعفا دادن و خالی کردن عرصه نیز نمی باشد. در چنین مواقعی سه تکنیک و راه حل گره گشا وجود دارد که می تواند سبب شود تا کنار آمدن با طعنه های یک رئیس آسیب رسان آسان جلوه کند. ۱- به حرف‌ های رئیس آسیب رسان خود بخندید می دانیم که بسیاری از افراد آسیب رسان سعی دارند حرف های منفی خود را در قالب شوخی بیان کرده و ...

افراد باهوش,چه کار کنیم باهوش شویم,راز موفقیت افراد باهوش

چطور تشخیص دهیم که در کسب و کار از دیگران باهوشتریم

چه کار کنیم باهوش شویم؟ اغلب افراد زمانی که به دلیل هوش و نبوغشان مورد تحسین قرار می گیرند، عادت دارند از خود تواضع نشان داده و در مقام انکار آن برآیند. حال آنکه همه افراد در درون خود، مایل به برتری جستن نسبت به دیگران می باشند و همواره درصدد نشان دادن هوش و نبوغ خود هستند. اگر تمایل دارید که بدانید آیا واقعاً از اطرافیانتان باهوش تر هستید یا صرفا با تعارفات عادی و روزمره روبرو شده اید، نکات زیر را که مشخصه چنین افرادی است، مدنظر داشته باشید. کمتر حواسشان پرت می شود با پژوهش های صورت مشخص گردید، افرادی که نسبت به تغییرات محیط پیرامون خود بی تفاوت می باشند و راحتتر قادر به تمرکز بر روی کارشان هستند، معمولا در تست های آی کیو نمرات بیشتری کسب ...

دستیابی به موفقیت,راه دستیابی به موفقیت,راه رسیدن به موفقیت

سه مهارت کلیدی برای دستیابی به موفقیت در کسب و کار

راههای دستیابی به موفقیت موفقیت برای افراد تعاریف مختلفی دارد، عده ای موفقیت را در گرو دستیابی به ثروت می دانند و عده ای نیز اصلی ترین شاخصه موفقیت را، داشتن سلامتی و آرامش قلمداد می کنند. برای بسیاری نیز حس رضایت از انجام صحیح کار روزانه، نشانه موفقیت می باشد. با همه این تفاسیر دستیابی به موفقیت، راه و رسم مخصوص به خود را دارد و طبق ضرب المثل معروف، “نابرده رنج گنج میسر نمی شود”. عده ای فرمول شخصی خود را برای رسیدن به موفقیت دنبال می کنند اما باید گفت در کل، سه اصل اساسی وجود دارد که ما برای شما بازگو می کنیم. با انجام این روش ها شما راه رسیدن به موفقیت را برای خود هموار خواهید کرد. ۱- تعیین یک هدف اصلی و روشن در مجموع ...

اولین روز کاری,اولین ملاقات کاری,رفتارهای خود آسیب رسان

اولین روز ملاقات‌ های کاری با افراد آسیب رسان

افراد آسیب رسان در ملاقات‌ های کاری اول چه رفتاری از خود نشان می‌ دهند؟ همگان بر این باورند که افراد آسیب رسان مستعد وارد کردن ضررهای بسیاری به زندگی خود و دیگران می باشند اما مسئله اینجاست که این افراد بر روی پیشانی خود برچسب “آسیب رسان” بودن را ندارند. مسئله زمانی حادتر می شود که بدانیم بسیاری از آنان در ملاقات های اول بسیار جذاب جلوه می کنند چرا که تخصص خوبی در شناخت آستانه تحریک پذیری افراد دارند و هدف خود را بر روی جلب اعتماد دیگران جهت سواستفاده قرار می دهند. حال سوالی که در رابطه با این افراد پیش می آید اینست که آیا راهی برای شناخت افرادی با مشخصه اینچنینی در ملاقات های اول وجود دارد؟ باید گفت که متاسفانه هیچ راه مطمئنی در اینباره یافته ...