بررسی سئو سایت فروشگاه جانبی

تحلیل سئو سایت جانبی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل و تبلت را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. مدیران این سایت با هوشمندی تمام قسمتی از بازار را انتخاب کردند تا به صورت تخصصی فعالیت کنند. همانطور که از عنوان فروشگاه مشخص است به صورت تخصصی بر روی فروش لوازم جانبی تمرکز دارد.

بیشترین ورودی هدفمند این سایت از عبارات قاب گوشی و لوازم جانبی موبایل می باشد. توجه کنید سریع ترین ها و قوی ترین ها پیروز نمی شوند بلکه کسانی که به پیروزی فکر می کنند پیروز می شوند. این فروشگاه فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرده و با سعی تلاش به جایگاه کنونی رسیده است.

اطلاعات آماری
رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) 21,075
رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) 556
امتیاز سئو جهانی 67%
تعداد بک لینک 93491
محل سرور ایران
رتبه محتوای بی ارزش 43.2%
میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز 4
میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز 5
تاریخ تحلیل : 6 مرداد 1398 

اطلاعات تحلیلی
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]
  • تگ عنوان در صفحه اصلی دارای 22 کاراکتر می باشد که نسبتا تعداد کمی به شما می رود. حداکثر تعداد کاراکتر های تگ عنوان 60 کاراکتر است که می توان در کنار برند سایت از عبارات کلیدی مهم برای بهینه سازی این تگ استفاده کرد.
  • فروشگاه اینترنتی جانبی در صفحه اصلی خود، از متاتگ های Description و Keywords به صورت کاملا بهینه استفاده کرده است. متا تگ توضیحات دارای 147 کاراکتر می باشد که با عبارات کلیدی مهم و کاربردی همچون لوازم جانبی موبایل پر شده است. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین قسمت های سئو محتوا، متا توضیحات می باشد که به صورت خلاصه محتوای صفحه را برای موتورهای جستجو مشخص می کند.
  • در بررسی سورس سایت جانبی متوجه شدیم که از تگ تاثیرگذار h1 در صفحه اصلی استفاده شده است. نکته جالبی که هنگام تحلیل توجهمان را جلب کرد، استفاده از تگ h2، به تعداد کم می باشد که برای سئو سایت مناسب نیست. همانطور که می دانید تگ های Heading اهمیت مطالب را برای موتور های جستجو مشخص می کنند.

  • یکی از مواردی بسیاری از طراحان سایت به آن توجه نمی کنند استفاده از میکروفرمتorg می باشد. رعایت این مسئله باعث نمایش بهتر سایت در نتایج جستجو می شود. همچنین این قابلیت کمک می کند نتایجی که مرتبط با سوال کاربر می باشد از طریق موتورهای جستجوگر گوگل و بینگ در اختیار وی قرار گیرد. متاسفانه در تحلیل سئو سایت جانبی متوجه شدم که از این قابلیت مهم استفاده نشده است.
  • قالب سایت جانبی به دلیل ریسپانسیو بودن، از تمامی دستگاه های هوشمند با سایزهای متفاوت پشتیبانی می کند و تجربه کاربری خوبی را نیز در اختیار مخاطبین قرار می دهد و همچنین اپلیکیشنی هم برای این سایت طراحی شده است.

  • یکی از پارامتر های کلیدی در قسمت بررسی لینک های سایت چگالی دامنه (Domain Authority)است. براساس تحلیل سئو سایت فروشگاه جانبی توسط ابزار قدرتمند MOZ، چگالی دامنه سایت جانبی، 24 می باشد که با توجه به عمر دامنه، عدد مناسبی نیست.
  • نقشه سایت یا sitemap به صورت اتوماتیک ساخته شده و در فایل robots.txt به درستی به موتورهای جستجوگر معرفی شده است.
  • فروشگاه اینترنتی جانبی دارای صفحه ریدایرکت 404 اختصاصی نمی باشد. صفحه 404 را بسیاری از سایت ها به صورت تکنیکال در سایت خود دارند اما اغلب آنان به صورت مناسبی سفارشی نشده اند. در هر مرورگری برای آدرس هایی که وجود ندارند یک صفحه اختصاص داده شده است به طور مثال اگر کاربر آدرس یک سایت که اصلاً وجود ندارد را در آدرس بار وارد کند، پیامی از طرف مرورگر نمایش داده خواهد شد که چنین آدرسی در سایت مذکور یافت نشد و کاربر با پیام 404 مرورگر مواجه خواهد شد چرا که آدرس مورد نظر وجود خارجی ندارد.

  • URL یا آدرس دهی صفحات به صورت صحیح انجام شده است. از کاراکترهای ممنوعه مثل Underline استفاده نشده است و آدرس صفحات داخلی و دسته بندی ها به صورت کاملا منطقی و تمیز می باشد.
  • الگوریتم جدید گوگل در مورد mobile frist می باشد و این الگوریتم مبحث mobile friendly می باشد. وب سایت جانبی توجه ویژه ای به این الگوریتم داشته است و طراحی سایت به صورت کاملا مطلوب برای موبایل انجام شده است.
  • از پارامترهای مهمی که گوگل در آپدیت های جدید خود به آن اهمیت فراوانی داده است، مبحث موبایل پسند بودن (mobile-Friendly) می باشد. وب سایت جانبی این آیتم مهم که در امتیازدهی گوگل تاثیر به سزایی دارد را مد نظر قرار داده و در کدنویسی قالب سایت اعمال کرده است.

  • از تگ های تاثیرگذار Structured Data که یکی از آیتم های موردنظر گوگل در مبحث امتیازدهی به سایت می باشد به خوبی استفاده شده است. این تگ ها به موتور جستجو کمک می کنند تا تمامی داده های موجود در صفحه را شناسایی کنند.
  • در صفحه اصلی سایت از 51 تصویر استفاده شده است که فقط یک تصویر تگ alt ندارد. هیچکدام از تصاویر title ندارد و می توان بهینه سازی تصاویر را با نوشتن title کامل کرد. تصاویر برندهای محصولات موجود در سایت از نظر حجم بهینه نیست.
  • سرعت لود صفحات در این سایت، طبق تست صورت گرفته 5 ثانیه است که زمان زیادی به شمار می رود. یکی از دلایل این امر عدم بهینه سازی تصاویر سایت می باشد.

 

  • وب سایت جانبی از پروتکل امنیتی https استفاده می کند و باعث برقراری ارتباط امن بین کاربر و سرور می شود. استفاده از این فاکتور مهم امنیتی باعث اعتماد کاربران در استفاده از سایت و در نتیجه بهبود رنک گوگل خواهد شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود