عنوان مقالات سایت

ادامه صفحه تحلیل سئو سایت

بررسی سئو سایت چرا اینقدر مهم است؟

تحلیل سئو سایت بدون شک برای شرایط کنونی و هم برای آینده وب سایت شما لازم است. بهتر است به صورت منطقی به این مسئله نگاه کنیم. اگر شما الان حاضر نباشید برای توسعه برند خود، اقدام کنید، در آینده هم هیچ کاری نخواهید کرد! حال برای اینکه بخواهید آینده سایت خود را بسازید، باید بدانید که در حال حاضر، سایتتان چه وضعیتی دارد و تنها عاملی که می تواند به شما در این زمینه کمک کند، تحلیل سئو سایت می باشد. آنالیز سئو سایت و بررسی همه جانبه مواردی که به بهینه سازی آن ربط دارد، به شما کمک می کند که متوجه شوید کدام بخش های سایت، ایراد دارد، کدام بخش ها بیشتر مورد توجه کاربر قرار گرفته و کدام بخش ها را باید به سایت اضافه کنید.

علاوه بر ساختار دادن به آینده، بررسی سئو سایت شما به دلایل مختلفی مهم است. اولین و مهم ترین بررسی استراتژی شما برای سایت است و اینکه سئو داخلی و خارجی شما واقعا درست انجام شده است. الگوریتم های گوگل روز به روز پیچیده تر و هوشمند تر می شوند. اگر فرآیند سئو سایتتان را برون سپاری کرده اید و علمی از سئو ندارید حتما باید وضعیت سئو سایتتان را بررسی کنید تا از عملکرد شرکتی که برای خدمات استفاده کرده اید مطمئن شوید.

 

🔵 آیا ابزار بررسی سئو سایت می تواند به شما کمک کند؟

ابزار بررسی سئو سایت شاید بتواند به شما کمک کند اما آیا واقعا اشکالات و ایراداتی که این ابزارها به شما نمایش می دهند، قابل اعتماد هستند!

بگذارید سئو را به گونه کاملا متفاوتی برای شما تعریف کنم. تا امروز تعاریف بسیار متعددی برای سئو (اگر سئو را بخشی از دیجیتال مارکتینگ بدانیم!) ارائه شده است که بسیار کوتاه و مختصر هستند و مهم ترین تعاریف ارائه شده در زیر آورده شده است :

  1. سئو سلسه فعالیت های مرتبط و متوالی برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
  2. علم و هنر هماهنگی کوشش ها و تلاش ها در بین بخش های مختلف سایت
  3. داشتن نقش رهبر در جذب ترافیک و بازاریابی کسب و کار اینترنتی
  4. انجام برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و هماهنگی و کنترل فعالیت های سایت

کامل ترین و جامع ترین تعریف سئو:

سئو فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع محتوایی در برنامه‌ریزی، سازماندهی و هماهنگی و هدایت امکانات سایت است که برای دستیابی به اهداف کسب و کار اینترنتی بر اساس استراتژی سئو سایت مورد قبول صورت می‌گیرد.
تعریف بالا، پنج قضیه اساسی را که زیر بنای مفاهیم کلی، نظری و عملی سئو است را می گیرد که شامل:

  1. سئو یک فرآیند است.
  2. مفهوم پنهان سئو، هدایت منابع محتوایی و علمی است.
  3. کارشناس سئو مؤثر، تصمیم های مناسبی می گیرد و به نتایج مطلوبی دست می یابد.
  4. سئو اصولی، به تخصیص و مصرف مدبرانه منابع محتوایی می‌گویند.
  5. سئو بر فعالیت های هدفمند تمرکز دارد.

این 5 قضیه مواردی است که ما در آنالیز سئو سایت با تجربیات و دانسته های خود، تحلیلی جامع از سایتتان، به شما ارائه می دهیم.

سئو علم است یا هنر؟

بر اساس تحقیقات محتلف می توان گفت سئو یک علم است، نه یک هنر. یعنی هر کسی با داشتن این علم می تواند سایتی را بهینه سازی کند، اما در پاسخ دقیق‌تر به این سوال می توان گفت که در واقع بخشی از دانش سئو را می توان از طریق آموزش سئو فرا گرفت بخش دیگر را ضمن تجربه و کار باید آموخت و بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود،‌ علم سئو و بخشی را که موجب به کار بستن اندوخته ها در شرایط گوناگون می شود، هنر سئو می نامند.

به عبارت دیگر سئو، علم دانستن است و هنر توانستن

پس نتیجه می گیریم که تحلیل سئو سایت را نمی توان به طور کامل به ابزار آنالیز سئو سایت سپرد و باید یک کارشناس سئو این مسئله را با ابزارهای تحلیل و بررسی سئو سایت و هنر خودش انجام دهد.

 

🔴 چرا نیوسئو بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید؟

شاید تا الان به این نتیجه رسیده باشید که تحلیل سئو سایت یک امر فوق العاده است و می تواند به شدت سایت و کسب و کار شما را رشد دهد؛ اما احتمالا برای شما سوال شده است که چرا این کار را باید به دست تیم نیوسئو بسپارم؟ چگونه باید به امیر قمصری و تیم او اعتماد داشته باشم، آن هم وقتی پای برند من در میان است؟!

جای هیچ نگرانی نیست؛ در ادامه این مسئله را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

خب، شما کاملا حق دارید که این سوالات در ذهنتان تشکیل شود و به همان میزان هم حق این را دارید که پاسخ آن ها را بدانید. نیوسئو 3 ویژگی دارد که می تواند اعتماد را در شما به وجود بیاورد؛ درست مثل تمام وب سایت های برتری که با ما همکاری داشته اند.

✔️ اولین نکته؛ حتما می دانید که نیوسئو قدیمی ترین مجموعه ای است که در ایران شروع به کار سئو کرد؛ این یعنی ما مدت زمان زیادی است که مشغول به بهینه سازی وب سایت ها هستیم؛ و این مدت زمان زیاد نشان دهنده چه چیزی است؟ تجربه! تجربه امیر قمصری و تیم نیوسئو به تنهایی می تواند ضامن این باشد که شما قرار است یک آنالیز سئو سایت کامل و جامع داشته باشید که بر اساس معیارهای زیادی تشکیل شده است.

✔️ دومین نکته؛ مسئله بعدی که سبب ایجاد اعتماد بین برندها می شود، رزومه‌ آن ها است. رزومه ای ارزشمند است که همه جا در دسترس باشد؛ با یک جستجوی ساده می توانید هر اطلاعاتی که در مورد نیوسئو لازم داشتید را به دست بیاورید؛ این حق شما است. همکاری ما با برندها و وب سایت های مختلف و اثربخش بودن این همکاری می تواند دلیل فوق العاده مهمی برای اعتماد باشد.

✔️ سومین نکته؛ آخرین مسئله این است که ما همواره از ابتدای کار خود، هدفمان این بوده است که همه وب سایت های کشور، به اهمیت سئو پی ببرند و اینکه شما می خواهید قدمی در این بر دارید و در آینده به یک سایت سئو شده تبدیل شوید که فروش فوق العاده ای دارد، دلیلی است برای افزایش علاقه و امیدواری ما به صنعتی که در آن در حال فعالیت هستیم.

در نتیجه، مشاهده فرمودید که چرا نیوسئو بهترین انتخابی است که شما می توانید برای تحلیل سئو داشته باشید. پس، اگر به اهمیت این تحلیل پی برده اید و انتخاب نهایی خود را کرده اید، بهتر است فرصت را غنیمت شمرده و از رقبای خود برای همیشه پیشی بگیرید. پیشرفت و موفقیت شما برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

🔵 بررسی ویژه پک‌های تحلیل سئو سایت نیوسئو

در ادامه قصد داریم تک تک پک های بررسی سئو سایت را برای شما شرح کنیم تا متوجه شوید که برای تحلیل سئو سایت شما دقیقا چه اقداماتی صورت می گیرد، کارشناسان ما به چه منظور این فیلدها را برای تحلیل در نظر گرفته اند و… .

✔️ بررسی صفحات دارای محتوای یکسان: همان طور که میدانید داشتن محتوای تکراری یا به اصطلاح Duplicate آسیب های جدی به سایت وارد می کند. ما با بررسی سایت با ابزارها و تکنیک های مختلف، لیست کاملی از صفحات با محتوای تکراری را در یک فایل اکسل به شما ارائه می دهیم.

✔️ بررسی صفحات دارای عنوان یکسان: عنوان اولین و مهم ترین بخش یک صفحه است. در صورت تکراری بودن آن با صفحات دیگر، ربات های گوگل در انجام فرآیندهای indexing و Crawling دچار مشکل شده و به مرور زمان بودجه خزش سایت شما را کم و کمتر می کنند. در تحلیل  سئو سایت ما سعی داریم هر آنچه که Duplicate محسوب می شود را برای شما تعیین کنیم.

✔️ بررسی صفحات دارای عنوان کوتاه و بلند: طبق اصول سئو سایت هر صفحه باید دارای عنوان با یکسری استانداردهای مشخص باشد. استانداردهایی که رعایت آن باعث بهینه شدن وب سایت برای کاربران و گوگل می شود. یکی از این اصول، رعایت حداقلی و حداکثری تعداد کارکترهای عنوان (title tag) است. در بررسی های صورت گرفته به عنوان بررسی سئو سایت ما تمامی عناوینی که تعداد کارکتر آن ها از حد استاندارد کمتر است را برای شما تعیین می کنیم.

✔️ بررسی صفحات دارای دیسکریپشن کوتاه و بلند: متا تگ دیسکریپشن به عنوان یکی از مهم ترین متا تگ های سئو شناخته می شود. این فیلد نیز باید استاندارد ها را برایش در نظر بگیریم. مهم ترین استاندارد دیسکریپشن حجم محتوای آن است. ما با بررسی های همه جانبه و تحلیل متا تگ های دیسکریپشن، در فایل های اکسل لیست صفحاتی که در این بخش مشکل دارند را برای شما تعیین و راهکارهایی را برای رفع آن به شما شرح می دهیم.

✔️ بررسی صفحات بدون کنونیکالکنونیکال به عنوان یکی از مهم ترین تگ هایی که باید برای برخی صفحات در نظر گرفته شود، می بایست در بخش بررسی سئو سایت، مورد تحلیل قرار بگیرد. ما یک لیست از صفحاتی که تگ کنونیکال ندارند را برای شما آماده می کنیم. این صفحات باید در اسرع وقت بررسی و تگ کنونیکال برای آن ها در نظر گرفته شود.

✔️ بررسی تگ های هدینگ صفحات: هر صفحه باید با تعدادی تگ هدینگ طبق اصول سئو محتوا بهینه سازی شده باشد. بر این اساس ما تگ های هدینگ صفحات سایت را به عنوان یکی از بخش های مهم سئو محتوا، بررسی و اشکالات و نکاتی که باید برای این بخش، در نظر بگیرید را به شما ارائه می دهیم. در این بخش ما مواردی مانند لیست صفحات دارای 2 تگ h1، لیست صفحات بدون تگ h1، لیست صفحات دارای تگ های h1 طولانی و… را مشخص می کنیم.

✔️ بررسی صفحات دارای ارور 5xx و 4xx: از جمله ارورهای مهمی که کاربران در زمان کار با وب سایت شما ممکن است با آن روبرو شوید، ارورهای سری 4xx و 5xx است. این ارورها هر کدام با یک کد خاصی معرف یک خطا یا مشکل در سایت شماست. ما در بررسی سئو سایت این بخش را کامل در بازه های زمانی مختلف بررسی کرده و در کنار بررسی سرچ کنسول سایت، لیست خطاها و راهکارهای رفع آن ها را برایتان شرح می دهیم.

✔️ بررسی صفحات دارای انواع ریدایرکت و موارد مشکل‌دار: در بررسی سئو سایت شما یکی از مهم ترین بخش ها تغییر مسیر صفحات است. شما قطعا بنا به دلایل مختلف، از ریدایرکت ها استفاده کرده اید. ما ریدایرکت ها را کاملا بررسی کرده و در ابتدا یک لیست از صفحاتی که ریدایرکت شدند را به شما ارائه می دهیم. پس از این بررسی مشخص می شود که کدام ریدایرکت ها به درستی انجام شده، کدام موارد به درستی انجام نشده و به طور کلی کدام موارد نباید ریدایرکت شوند.

✔️ بررسی تصاویر وب سایت: بخش مهم دیگری که در تحلیل سئو سایت در نظر گرفته می شود، بررسی تصاویر سایت است. تصاویر با ابزارهای مختلف کامل بررسی شده و گزارشاتی را به شما ارائه می دهیم. این گزارشات شامل لیست تصاویر با حجم بیشتر از حجم استاندارد، لیست تصاویر بدون تگ alt و… است.

✔️ بررسی لینک های خارجی سایت: لینک های خارجی یکی از مواردی است که از بخش سئو خارجی باید در آنالیز سئو سایت، بررسی شود. ما با ابزارها و آنالیزورهای مختلف و همین طور با یکسری ترفندهای مشخص، لینک های خارجی را بررسی کرده و تحلیل کاملی در این رابطه به شما ارائه می دهیم. ما در این بخش مواردی مانند لیست صفحات دارای لینک خارجی بیش از حد، لیست صفحات دارای لینک خارجی و… را برای شما مشخص می کنیم.

✔️ بررسی فنی دو زبانه بودن سایت ها (مخصوص سایت های دوزبانه): سایت های دوزبانه باید از لحاظ فنی (اصطلاح سئو تکنیکال) طبق یکسری اصول خاصی باشند. ما به طور کامل بر این اصول واقفیم و از جهات مختلف این مبحث را بررسی و اشکالات را در قالب لیست ها و توضیحاتی به شما ارائه می دهیم.

✔️ بررسی صفحات با تگ Noindex: یکی از مهم ترین تگ هایی که برای برخی صفحات نیاز است که استفاده شود، تگ Noindex است. قطعا می دانید کاربرد این تگ چیست و چه زمانی باید از این تگ استفاده کنیم. ما این مورد را در بررسی سئو سایت شما به کامل چک کرده و ارورهای مربوط به این تگ را در یک بخش جداگانه و لیست شده، به شما ارائه می کنیم.

✔️ بررسی HTTP و HTTPS آدرس صفحات: تمامی آدرس صفحات سایت شما اگر با اصول امنیتی سایت، بهینه سازی شده باشند، دارای ورژن های مختلفی هستند. این ورژن ها باید به درستی ریدایرکت شده و روی یک آدرس مشخص محتوا را به نمایش بگذارند. ما این موضوع را با ابزارهای مختلف بررسی و در صورت وجود صفحات با خطای مربوط به HTTP و HTTPS، آن را در آنالیز سئو سایت شما، نشان می دهیم.

✔️ بررسی تمامی لینک های شکسته سایت: قطعا می دانید که لینک های شکسته چیست. این لینک دارای انواع مختلفی است و هر کدام از این مدل ها تاثیر منفی روی عملکرد سایت و سئو آن می گذارد. در صورتی که این لینک ها در اسرع وقت بررسی و عیب یابی نشود، در کراول و ایندکسینگ صفحات، ربات های گوگل را با مشکل مواجه می کند. ما این مورد را در تحلیل سئو سایت به طور کامل بررسی می کنیم و لیستی کاملا از انواع لینک های شکسته را به شما شرح می دهیم.

✔️ تحلیل استراتژی URL صفحات سایت: آدرس دهی صفحات در سایت باید با یک الگو مشخصی صورت گیرد، الگویی که هم به بهبود تجربه کاربری کمک می کند و هم به ربات های گوگل نشان می دهد که مسیرها در وب سایت، به چه شکل است و به نوعی مسیریابی را برای این ربات ها به شکل بهتری، ساده می کند. ما در ابتدا ساختار کلی آدرس دهی صفحات شما را بررسی می کنیم، سپس برای بهبود این ساختار الگوی مشخصی را برایتان شرح می دهیم. به طور کلی این الگو برای بیشتر سایت ها یکسان است اما برای برخی سایت ها ما در این الگو تغییراتی را اعمال کرده و برای کارفرما، شرح می دهیم.

✔️ بررسی لینک های داخلی سایت و استراتژی آن: لینک های داخلی همانند مسیرهایی هستند که خیابان ها و مکان های مختلف یک شهر را به هم می رسانند. اگر این مسیرها درست نباشد، قطعا هم کاربر در پیدا کردن محصول یا صفحه مورد نظر خود، به مشکل برمی خورد و هم ربات های گوگل در ایندکس و کراول کردن صفحات با مشکل روبرو می شوند. ما به طور کامل لینک سازی داخلی صفحات سایت اعم از بخش بلاگ، محصولات، دسته بندی ها، لینک های داخلی صفحه اصلی و… را بررسی کرده و سپس براساس استراتژی مدنظر شما برای لینک سازی داخلی، خطاها و مشکلات این نوع لینک سازی را به شما ارائه کرده و در فایل بررسی سئو سایت، به شما شرح می دهیم.