آموزش ترفندهای اینستاگرام 2024 | 27 تکنیک کاربردی

آموزش اینستاگرام,آموزش ترفندهای اینستاگرام,ترفند اینستاگرام

ترفندهای اینستاگرام موضوعی است که امروزه افراد زیادی به دنبال آن هستند. همه می خواهند به هر روشی که شده، جدیدترین ترفندهای اینستاگرام رو بر روی اکانت خود پیاده سازی کنند تا از این طریق بتوانند درآمدهای چند 100 میلیونی و رویاهای دست نیافتنی رو به حقیقت تبدیل کنند. امروزه کمتر کسی هست که اینستاگرام را نشناسد. همه با این شبکه اجتماعی و محبوبیت بسیار زیاد آن در کل دنیا، آشنا هستند. برخی از این اپ، برای گشت و گذار در دنیای مجازی، استفاده می کنند و برخی نیز آن را برگ برنده ای برای بازاریابی کسب و کار خود می دانند و از آن، به بهترین شکل ممکن، استفاده می کنند.

حال میخواهم دو آمار جالب از وب سایت معتبر hubspot درباره اینستاگرام به شما بدهم:

  • 80 درصد کاربران اینستاگرامی به طور معمول با جستجو در پیج های مختلف، خریدشان را از این شبکه اجتماعی انجام میدهند، البته خرید اجناس مانند پوشاک، کیف، اکسسوری، لوازم جانبی موبایل، خودرو و … .
  • 60 درصد کاربران فعال در وب سایت ها، ساعاتی از روز خود را به بازدید از شبکه های اجتماعی مخصوصا، اینستاگرام می گذارند.

این آمارهای جهانی، نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد این شبکه اجتماعی برای تمام کاربران دنیای وب است.

حال ما برای شما 30 ترفند مخفی، جذاب و بسیار کاربردی فراهم کردیم، تا با هر کدام از آن ها، بتوانید بهترین اتفاقات را برای کسب و کار خودتان، رقم بزنید. اینستاگرام همیشه برخی ترفندها، تنظیمات ویژه، گزینه های خاصی دارد که قطعا کمتر کسی، از آن ها، با خبر است.

نکته آغازین: قبل از شروع یادگیری آموزش ترفندهای اینستاگرام، بهتر است که اپلیکیشن اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آن، بروز رسانی کنید و همین طور برای استفاده و تست این ترفندها، بهتر است که اینستاگرام خود را به زبان انگلیسی تغییر زبان دهید.

1- قابلیت instagram notifications (اطلاع از انتشار انواع پست ها)

یکی از مسئله هایی که ما با پست های جدید اینستاگرام داریم، این هست که دیر متوجه پست جدید صفحات مورد علاقمون میشیم. شما با فعالسازی، گزینه اطلاع رسانی پست و استوری در پیج مورد علاقتون، زمانی که این پیج ها، پست یا استوری جدیدی رو در اینستاگرام، بارگزاری کنند، در قسمت اعلان های تلفن همراه شما، همانند یک پیامک، به شما اطلاع رسانی می شود. این یکی از ترفندهای اینستاگرام برای اطلاع پیدا کردن دقیق از زمان انتشار پست پیج های مورد علاقه شماست.

آموزش اینستاگرام,آموزش ترفندهای اینستاگرام,ترفند اینستاگرام

برای فعالسازی این بخش، کافیه روی زنگوله گوشه پیج اینستاگرامی مدنظرتون کلیک کنید.

بعد از کلیک با 5 گزینه روبرو می شوید:

  1. Posts: برای اعلام زمان انتشار پست جدید
  2. Stories: برای اعلام زمان انتشار استوری جدید
  3. Videos: برای اعلام زمان انتشار ویدیو جدید
  4. Reels: برای اعلام زمان انتشار ریلز جدید
  5. Goes live: برای اعلام زمان لایو (البته این بخش در بروز رسانی جدید اینستاگرام تنظیمات خاص خود را دارد که در آموزش لایو اینستاگرام به می پردازیم)

نکته مهم: این notifications یا سیستم اطلاع رسانی در اعلان ها در صورتی که برای این اپلیکیشن، فعال باشد، می توانید این اعلان ها را دریافت کنید. برای اینکار کافیه برید تو تنظیمات موبایلتون و قسمت اعلان برنامه ها، و سیستم اعلان اپلیکیشن اینستاگرام رو فعال کنید. البته که این سیستم برای بعضی از اپلیکیشن ها مانند اینستاگرام، به صورت پیش فرض، فعال است.

هر ترفندی که در اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می کنید، ابتدا باید جذابیت آن، برای کاربران رو در نظر بگیرید

2- برای بیو اینستاگرام، یک فونت جذاب انتخاب کنید

یکی دیگر از تکنیک های فوق العاده در آموزش ترفندهای اینستاگرام که قطعا برای شما جذابیت زیادی داره، تغییر فونت متن bio اینستاگرام است. حتما می دونید که قسمت bio در اینستاگرام چه کاربردی برای شما دارد. عموما کاربران این بخش رو برای معرفی خودشون، روحیات و احساساتشون و به نوعی معرفی کسب و کار و مهارتشون، استفاده می کنند. پس این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد.

یکی از جدیدترین ترفندهای اینستاگرام که کمتر کسی از اون استفاده کرده، تغییر فونت هست. ما برای استفاده از این ترفند با دو وسیله، شما رو راهنمایی می کنیم. موبایل و لپ تاپ.

قرار دادن فونت خاص برای بیو اینستاگرام به وسیله موبایل

شما می تونید از وب سایت LingoJam برای این کار استفاده کنید. کافیه سایت مورد نظر رو باز کنید، متنی که می خواهید فونتش رو تغییر بدین رو در قسمت سمت چپ تایپ کنید. سپس در قسمت سمت راست، اون متن یا عبارت رو با انواع فونت های مختلف، مشاهده کنید.

ترفندهای اینستاگرام,ترفندهای اینستاگرام افزایش لایک,ترفندهای اینستاگرام برای افزایش فالوور

حال کافیه فونت مورد نظر خودتون رو انتخاب و کپی کنید، به اپ اینستاگرام بروید، قسمت ویرایش پروفایل، قسمت bio و در آخر آن را در این قسمت، paste کنید.

قرار دادن فونت خاص برای بیو اینستاگرام به وسیله کامپیوتر یا لپ تاپ

اگر می خواهید از این ترفندهای اینستاگرام، در لپ تاپ استفاده کنید و پروفایلتون رو با سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ ادیت کنید، سایت Font Space مرجعی فوق العاده برای تغییر فونت بیو در اینستاگرام است. شما در کسری از ثانیه، می تونید بهترین فونت رو برای خودتون انتخاب و اون رو برای بیو، بارگزاری کنید. عکس زیر، یکی از فونت های سایت font space است و شما کافیه روی گزینه دانلود، کلیک کنید.

جدیدترین ترفندهای اینستاگرام

در ادامه، مراحل تغییر فونت بیو با کامپیوتر یا لپ تاپ، را برای شما لیست کرده ایم:

  1. انتخاب فونت مورد نظر از سایت Font Space
  2. کلیک روی گزینه دانلود فونت
  3. باز کردن پوشه فونت دانلود شده
  4. باز کردن فایل فونت
  5. نصب فونت بر روی سیستم (زدن روی گزینه install)
  6. باز کردن سایت اینستاگرام
  7. ورود به اکانت خود
  8. وارد شدن به قسمت ویرایش پروفایل
  9. ویرایش بیو با فونت مورد نظر

3- اضافه کردن یک کارکتر خاص به بیو پروفایل

آموزش اینستاگرام,آموزش ترفندهای اینستاگرام,ترفند اینستاگرام

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام که قطعا برای هر کسی، جذاب، کاربردی و جالب است، استفاده از کارکترهای خاص در بیو پروفایل می باشد. همان طور که در بخش قبلی آموزش ترفندهای اینستاگرام گفتیم، شما نه تنها می تونید، فونت bio رو تغییر بدین، بلکه قابلیت اضافه کردن کارکترهای خاص همانند شکلک های مختلف، در بیو پروفایلتون رو دارید. ممکن است برخی کارکترهایی که نیاز دارید رو در صفحه کلید هوشمند موبایل و لپ تاپ خود پیدا نکنید.

ما این ترفند اینستاگرام رو هم برای استفاده در موبایل و هم در لپ تاپ برای شما، توضیح می دهیم:

اضافه کردن کارکتر خاص در اینستاگرام با موبایل

آموزش اینستاگرام,آموزش ترفندهای اینستاگرام,ترفند اینستاگرام

توی این قسمت از آموزش ترفندهای اینستاگرام، می خواهم یک اپ برای اضافه کردن کارکترهای خاص، کاربردی هست رو به شما معرفی کنم. اپلیکیشن Character Pad دنیایی از کارکترها، حروف یونایی و علامت های خاص رو به شما نشون میده و شما می تونید از این کارکترهای در هر متن همانند بیو پروفایل یا پست اینستاگرامی، استفاده کنید. کافیه این اپلیکیشن رو دانلود کنید، وارد اپ شوید و کارکتر خود را انتخاب و در متن مورد نظر استفاده کنید.

اضافه کردن کارکتر خاص در اینستاگرام با لپ تاپ

این روش رو شاید بیشتر شما باهاش آشنایی داشته باشید. یکی از بهترین معرف های نمادها و کارکترهای خاص برای استفاده در متن نوشتاری، بخش Symbol نرم افزارهای مایکروسافت است. شما کافیه یک فایل ورد جدید رو باز کنید، متن خودتون رو تایپ کنید و سپس از قسمت Symbol همانند تصویر زیر، کارکتر خاص خودتون رو انتخاب کنید و در آخر اون رو وارد قسمت بیو پروفایل یا هر قسمت دیگری در اپ اینستاگرام کنید.

4- تنظیمات Mute اینستاگرام

یکی از جالب ترین تنظیمات اینستاگرام، تنظیمات Mute است. اگر نمیخواهید پست ها و استوری های یک پیج که آن را فالو می کنید، ببینید، می توانید از این تنظیمات استفاده کنید. برای این ترفندهای اینستاگرام باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد صفحه پروفایل پیج مدنظر خود شوید
  2. روی گزینه Following کلیک کنید
  3. گزینه سوم Mute است، روی آن کلیک کنید
  4. اینجا با دو گزینه Post و Stories روبرو خواهید شد
  5. این گزینه رو فعال کنید

با فعالسازی این دو گزینه هیچ کدام از پست ها و استوری های این پیج در بخش Home نمایش داده نمی شود.

5- مدیریت چندین اکانت اینستاگرام با یک اپلیکیشن!

یکی از ترفندهای اینستاگرام که در آپدیت های ماه های آخر 2019 برای این اپلیکیشن، ایجاد شد، این بود که شما دیگر نیازی نبود که برای هر اکانت اینستاگرام، یک اپلیکیشن اینستاگرام جداگانه داشته باشید، کافی بود شما به وسیله بخش هایی که در ادامه بررسی می کنیم، اکانت جدید خود را ایجاد یا نام کاربری و رمز را برای ورود به اکانت دیگر در کنار اکانت فعلی، وارد می کردید. این قابلیت، سریعا به شهرت بسیاری برای کسب و کارها و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ شرکت های مختلف رسید. دو راه کلی برای مدیریت چندین اکانت در آموزش ترفندهای اینستاگرام، وجود دارد:

روش اول

  1. ورود به بخش پروفایل اکانت فعلی اینستاگرام
  2. کلیک روی علامت سه خط موازی روی نوار بالایی پروفایل، سمت راست
  3. کلیک روی علامت پیچ یا همان قسمت Setting یا تنظیمات
  4. انتهای صفحه قسمت Add Account
  5. کلیک روی قسمت log Into Existing Account
  6. در این قسمت با وارد کردن مشخصات پیج مورد نظر مانند نام کاربری، رمز و … می توانید به راحتی در کنار پیج فعلی خود، پیج کاری خود را نیز داشته باشید

روش دوم (راحت ترین روش)

  1. در نوار پایین اینستاگرام در صفحه اصلی، سمت راست، عکس پروفایل شما وجود دارد که با کلیک روی آن وارد بخش کاربری یا پروفایل خود می شوید، حال قبل از کلیک کردن، انگشت خود را برای 2 ثانیه روی این بخش، نگه دارید
  2. سپس صفحه ای از پایین به بالا آمده که نشان دهنده اکانت های فعال روی این اپ است. در صورتی که شما فقط یک اکانت داشته باشید، یک اکانت را نشان می دهد
  3. در قسمت انتهایی آن صفحه نوشته Add Account را می بینید که ادامه اضافه کردن اکانت همانند روش اول است

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: بهترین زمان انتشار پست اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

6- زمانبندی کردن پست های اینستاگرامی

یکی از جدیدترین ترفندهای اینستاگرام که در سال 2020 مورد توجه کاربران مخصوصا آن هایی که همیشه در حال تولید پست های اینستاگرام هستند، قرار گرفت. این قابلیت به عنوان یک آموزش اینستاگرام کاربردی است و به شما این امکان را می دهد که بتوانید پست هایی که برای این اپ برای کاربران خود، تولید می کنید را برای انتشار در بازه های زمانی مختلف، تنظیم کنید. اگر اندکی الگوریتم های اینستاگرام را بررسی کرده باشید، متوجه می شوید که این اپ به ساعت و دقیقه انتشار پست ها اهمیت می دهد و هر پیجی که در ساعات مشخص پست ها را منتشر کند، بیشتر برای نمایش عموم در قسمت اسکپلور، قرار می دهد.

البته اینستاگرام این قابلیت را برای خود اپ اینستا، قرار نداده است، اما نرم افزارهای زیادی برای زمانبندی کردن پست های اینستاگرام، وجود دارد که در ادامه بهترین و پرکاربردترین ها را به شما معرفی می کنیم:

نرم افزار Buffer: این نرم افزار برای زمانبندی پست در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی، کاربرد دارد. این نرم افزار قابلیت استفاده در سیستم عامل های اندروید، pc و آیفون را نیز دارد.

نرم افزار Publish: یکی از محبوب ترین اپ ها برای زمانبندی پست در اینستاگرام است.

نرم افزار Later: قابلیت ویژه این نرم افزار، زمانبندی 30 تا پست برای روزهای آینده است.

نرم افزار ایرانی نوین هاب (novinhub): این نرم افزار قابلیت های فراوان برای زمانبندی پست، دارای اشتراک رایگان است و به شما امکان زمانبندی پست های اینستاگرام، مدیریت دایرکت، آنالیز عملکرد پیج و… را برای شما فراهم می کند.

7- بهینه سازی بیو پروفایل، برای حضور موفق تر در Explore

یکی از موثرترین ترفندهای اینستاگرام برای حضور پررنگ تر در اکسپلور اینستاگرام، بهینه سازی هر چه بهتر، بیو اینستاگرام است. اکسپلور (Explore) که با نماد ذره بین در اپ اینستاگرام، نمایش داده می شود، یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین مکان ها برای افزایش فالوور طبیعی پیج کسب و کار شماست. این بخش بر اساس موضوعات مختلف، دسته بندی شده است که اگر شما بتوانید به خوبی نکات مهم آموزش ترفندهای اینستاگرام را می توانید در این صفحه قرار گرفته و افزایش فالوورهای خود را به خوبی، مشاهده کنید.

بخش بایو اینستاگرام شما باید این چهار بخش زیر را شامل شود:

  1. نام
  2. توضیحات درباره کار شما (اگر بلاگر هستید، توضیحات درباره خودتون)
  3. وجه تمایز شما (چرا باید شما را فالو کنند!)
  4. راه های ارتباطی (آدرس، شماره تماس یا لینک ارتباطی)

چند نکته برای بهینه سازی بیو پروفایل:

  • اولین قسمت Name هست که با اسم آیدی فرق می کند. برخی این دو مورد را با هم اشتباه می کنند
  • بهتر است که قسمت Name رو با یک عنوان جذاب، بنویسید مانند آموزش صفر تا صد سئو سایت
  • در بخش توضیحات بهتره که به صورت تیتروار، خلاصه و حرفه ای، محصول یا کسب و کار خود را معرفی کنید.
  • زمانی که بخش توضیحات را تکمیل می کنید، حتما به این موضوع توجه کنید که باید وجه تمایز شما دیده شود تا کاربر به خاطر آن، شما را دنبال کند.
  • برای بخش راه های ارتباطی می توانید از شماره تماس، لینک سایت و آدرس استفاده کنید.
  • حتما برای جذب مشتریان محلی، آدرس و نام شهر خود را در بیو اینستاگرام بیاورید.

در آموزش ترفندهای اینستاگرام برای بخش بایو فراموش نکنید که اولین و مهم ترین نکته جذاب نویسی است.

8- دسته بندی کردن پست های ذخیره شده

این یک قابلیت ویژه در بین ترفندهای اینستاگرام است. قطعا می دانید که یک پست که در اینستاگرام، به شما نمایش داده می شود، در پایین آن، می تواند 4 کار متفاوت را انجام دهید:

  • لایک کردن (آیکون قلب)
  • کامنت گذاشتن (نظر دادن)
  • به اشتراک گذاشتن (آیکون فلش مانند)
  • ذخیره کردن

در گذشته ذخیره کردن پست یک حالت ساده داشت و شما تمام پست هایی که ذخیره می کردید در یک صفحه، برای شما جمع آوری می شد و شما همه آن ها را یکجا، مشاهده می کردید. اما در بروز رسانی های اخیر، شما امکان آن را دارید که برای پست هایی که ذخیره می کنید، دسته بندی ایجاد کنید. به عنوان مثال شما در مواجه با پیج اینستاگرام تاپ نیوسئو، می توانید پست هایی که مربوط به آموزش سئو هست را در یک دسته خاص به نام آموزش سئو، ذخیره کنید.

برای دسته بندی کردن پست های ذخیره شده که جز جدیدترین ترفندهای اینستاگرام است، باید همانند تصویر زیر از قسمت سه خط بالا پروفایل به قسمت پست های ذخیره شده دسترسی پیدا کنید.

آموزش اینستاگرام,آموزش ترفندهای اینستاگرام,ترفند اینستاگرام

سپس همان طور که در تصویر زیر می بینید، روی علامت + کلیک می کنید تا برای پست هایی که قصد دسته بندی کردن آن را دارید، دسترسی پیدا کنید. بعد باید از بین پست های ذخیره شده، پست های مورد نظر را انتخاب کنید. سپس دکمه Next در بالای اپ را کلیک کنید.

آموزش اینستاگرام,آموزش ترفندهای اینستاگرام,ترفند اینستاگرام

سپس همانند تصویر زیر باید یک کاور و یک اسم برای این دسته بندی انتخاب کنید که ما برای فیلم های آموزش سئو، اسم آموزش سئو را وارد کردیم:

آموزش اینستاگرام,آموزش ترفندهای اینستاگرام,ترفند اینستاگرام

به این صورت شما می توانید، پست های مربوط به آموزش تولید محتوا را در یک دسته بندی جدا، آموزش اینستاگرام را در یک پوشه جداگانه و … برای خود نگه داری کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: ایده برای هایلایت اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

9- استفاده از قابلیت هایلایت اینستاگرام

یکی از ترفندهای اینستاگرام برای افزایش فالوور استفاده از هایلایت، بخش ویژه پروفایل این اپلیکیشن است. همان طور که می دانید استوری های اینستاگرام، بیشتر از 24 ساعت، ماندگاری ندارد و از دید عموم حذف می شود. البته که شما در قسمت آرشیو که در منو Settings قرار دارد، می تواند تمام استوری های خود را ببینید. اما فقط خودتان. کاربران این امکان را ندارد. اما یکی از ترفندهای اینستاگرام، استفاده از هایلایت ها، برای ماندگاری بیشتر، استوری های شماست. البته که این یک تکنیک جدید نیست و در سال 2019 در بروز رسانی این اپ، به آن، اضافه شده است اما بد نیست که با قابلیت های های لایت استوری اینستاگرام بیشتر آشنا شوید. ما چند نکته ناب را برای این قابلیت برای شما جمع آوری کردیم.

نحوه ایجاد اولین هایلایت استوری اینستاگرام

  1. کلیک کردن روی استوری مورد نظر (اگر در 24 ساعت گذشته استوری، بارگزاری نکرده بودید باید به بخش آرشیو استوری ها بروید)
  2. کلیک روی علامت قلب در قسمت پایین استوری که نام Highlight بالای آن نوشته شده است
  3. انتخاب یک نام برای دسته هایلایت (اینجا می توانید برای استوری های خود دسته بندی ایجاد کنید، به عنوان مثال استوری های آموزش در دسته مشخص، استوری های جلسات و … نیز به همین صورت)
  4. پس از انتخاب نام مشخص، روی Add کلیک کنید

نکات کاربردی در هایلایت ایستاگرام

  • زمانی که روی هایلایت کلیک کنید، فقط دو آیتم در پایین گوشه راست مشاهده می کنید که امکاناتی نظیر اشتراک گذاری، ادیت هایلایت، پاک کردن استوری از هایلایت، کپی کردن لینک است.
  • شما می توانید استوری هایی که قصد تبلیغ کردن آن را دارید، با کلیک روی اشتراک گذاری، با دوستان و کاربران خود در شبکه های اجتماعی دیگر، برای آن ها، ارسال کنید.
  • قسمت Edit Highlight به شما امکان تغییر نام، ایجاد کاور برای هایلایت و اضافه و حذف کردن استوری از هایلایت را می دهد.
  • فراموش نکنید که برای زیباسازی محیط اینستاگرام، یک دسته آیکون برای کاور هایلایت اینستاگرام در نظر بگیرید. این کار باعث می شود که هایلایت های شما، جذابیت بیشتری پیدا کرده و بیشتر از قبل بازدید داشته باشند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

برای حذف هایلایت اینستاگرام باید این مسیر را طی کنید:

  1. روی هایلایت مورد نظر ضربه بزنید و آنرا نگه دارید.
  2. سپس گزینه Delete Highlight را انتخاب کنید
  3. در آخر هم گزینه Delete را کلیک کنید

نکته آموزشی: برای حذف یک استوری از هایلایت می بایست ابتدا هایلایت مدنظر را باز کرده و استوری که قصد حذف کردن آن را دارید، بیاورید. سپس روی گزینه More کلیک کرده و از بین گزینه ها Remove from highlight را انتخاب کنید و در آخر گزینه Remove را کلیک کنید.

در آموزش اینستاگرام بهتر است بدانید که استفاده درست از هایلایت ها با یک استراتژی مشخص، به شما کمک می کند که بتوانید به بهترین شکل ممکن، کاربران را جذب پیج خود کنید و آن ها را از کاربران عادی به مشتریان ویژه، تبدیل کنید.

10- حذف، پنهان و غیرفعال کردن کامنت ها

یکی از ترفندهای اینستاگرام که تا کنون کاربرد بسیاری برای کاربران داشته است، ترفندهای مربوط به کامنت یا همان نظراتی است که کاربران پیچ در قسمت های مختلف ارائه می دهند. ما در این بخش می خواهیم سه ترفند مهم در رابطه با کامنت های شما بررسی کنیم:

1) حذف کردن کامنت ها: برای اینکه بتوانید کامنت ها را حذف کنید، کافیست بر روی آن کلیک کرده و از گزینه هایی که در بالای نمایش داده می شود، آیکون سطل آشغال را انتخاب کنید.

2) فیلتر کردن کامنت ها: وارد قسمت Options شوید، سپس بر روی کامنت کلیک کنید و با انتخاب بخش Hide Inappropriate Comments می توانید کلمات و عباراتی که قصد دارید در کامنت های شما نمایش داده نشود، را وارد کنید. معمولا از این قسمت برای فیلتر کردن عبارت توهین آمیز استفاده می شود.

3) غیرفعال کردن کامنت ها: شما نمی توانید به طور کلی کامنت های صفحه اینستاگرام خود را ببندید. شما فقط می توانید کامنت های هر پست را به صورت جداگانه غیرفعال کنید. برای این کار کافیست زمانی که می خواهید، کپشن و هشتگ ها را وارد کنید، وارد بخش تنظیمات پیشرفته شده و کامنت ها را غیرفعال کنید.

این مورد در آموزش اینستاگرام توصیه نمی شود و ما فقط فیلتر کردن کامنت ها را به شما توصیه می کنیم.

آموزش اینستاگرام,آموزش ترفندهای اینستاگرام,ترفند اینستاگرام

11- استفاده از ادیتور عکس اینستاگرام

یکی از ترفندهای اینستاگرام که ویژگی خاص این اپلیکیشن است، استفاده از آن به عنوان یک ادیتور یا ویرایشگر تصاویر است. شما توسط قابلیت هایی که در بخش استوری وجود دارد، می توانید عکس هایی با کیفیت و با فیلترها و ویژگی های خاص، تولید کنید. در بخش انتشار پست هم می توانید، عکس های دلخواه خود را هم با فیلترهای متنوع و خاص اینستاگرام، ادیت کنید و هم با تنظیماتی که دارد، فیلتر مورد علاقه خود را ایجاد کرده و بر روی عکس های خود، استفاده کنید.

ابتدا باید گزینه Save Original Photos را در تنظیمات اینستاگرام، فعال کنید.

برای فعال کردن این گزینه مراحلی که در ادامه آموزش ترفندهای اینستاگرام، بیان کرده ایم را طی کنید:

  1. وارد بخش پروفایل خود شوید
  2. روی علامت سه خط برای ورود به تنظیمات اینستاگرام، کلیک کنید
  3. گزینه Settings را کلیک کنید
  4. وارد بخش Account شوید
  5. روی بخش Original Post کلیک کنید.
  6. اینجا باید، گزینه Save Original Photos را فعال کنید

حال برای اینکه از ادیتور عکس اینستاگرام استفاده کنید، می بایست نت گوشی خود را غیرفعال کرده و سپس وارد بخش انتشار پست شده و عکس دلخواه خود را انتخاب کرده و آن را بسته به علایق خود ادیت کنید. (می توانید از آموزش ادیت عکس برای اینستاگرام خارج از بخش سئو، نیز استفاده کنید)

در بخش استوری نیز به همین صورت است. اما لذت استفاده از ادیتور عکس ها در استوری، استفاده از قالب های جنجالی است که برای عکاسی و فیلم برداری، در این اپ وجود دارد. شما در قسمت استوری نیز می توانید، عکاسی و فیلم برداری خود را انجام داده و سپس آن روی دکمه ذخیره در بالا صفحه کلیک کنید تا آن در گالری شما، ذخیره شود.

12- مخفی کردن عکس هایی که شما در آن تگ هستید

در آموزش اینستاگرام این تکنیک یکی از مواردی است که امنیت پیج و تصاویر شما را افزایش می دهد. همان طور که می دانید، برای مشاهده عکس هایی که شما در آن، تگ هستید در صفحه پروفایل، قسمتی تصاویر، آن قسمت که آیکون یک شخص است، را باید کلیک کنید.

حال برای مخفی کردن عکس های تگ شده شما، کافیست روی مراحل زیر را طی کنید:

  • رفتن به بخش تصاویر تگ شده
  • کلیک روی گزینه edit
  • فعال سازی گزینه Manually Approve Tags بدین جهت که برای نشان دادن تصاویر تگ شده شما در پروفایل، از شما سوال شود
  • انتخاب تصاویر جهت مخفی کردن
  • کلیک روی گزینه Hide در پایین صفحه نمایش موبایل

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: گذاشتن لینک در استوری اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

13- قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

یکی از پرکاربردترین ترفندهای اینستاگرام، قرار دادن لینک در استوری است. این یکی از بهترین ترفندها برای افزایش بازدید سایت با اینستاگرام می باشد.

برای قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام خود، کافیست در فیلد جستجو، عبارت Link را جستجو کرده و آیکونی که در شکل زیر با فلش قرمز مشخص شده را کلیک کنید.

سپس در صفحه جدید باز شده، می توانید لینک مدنظرتان را قرار دهید.

آموزش اینستاگرام,آموزش ترفندهای اینستاگرام,ترفند اینستاگرام

14- نحوه استفاده از اینستاگرام فروشگاهی

قطعا می دانید که می توانید کاربران خاصی که با پست شما ارتباط دارند یا اینکه در تصویر پست شما قرار دارند، را با نام کاربری شان، تگ کنید. برای محصولات نیز می توانید به راحتی با این کار، کاربر را به وب سایت فروشگاهی خود، منتقل کرده تا در آنجا، خرید خود را قطعی کند. این یکی از ترفندهای اینستاگرام است که اگر به درستی و به موقع از آن استفاده کنید، هم می توانید بازدید وب سایت خود را افزایش داده و هم به فروش های بسیار زیادی دست پیدا کنید.

این کار نیاز به طی کردن مراحلی دارد که در یک مقاله جداگانه برای شما بررسی می کنیم، اما شما باید شرایط زیر را داشته باشید:

داشتن یک حساب کاربری تجاری در فیس بوک که برای این کار اگر حساب کاربری ساده در فیس بوک دارید، می بایست درخواست آن را به فیس بوک ارسال کنید(کار دشواری نیست کافیست در بخش Create فیس بوک بر روی page و سپس درخواست خود را با مشخص کردن نوع محصول مثلا پوشاک لباس، ارسال کنید)

این تنها شرط مهم برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام است که در آموزش اینستاگرام باید به شما شرح می دادیم.

نکته مهمی درباره فروشگاه ساز اینستاگرام باید بدانید این است که باید برای محصولات خود در بخش فروشگاهی فیس بوک، کاتالوگ ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که راه اندازی بخش فروشگاه اینستاگرام، ممکن است کمی دشوار و چالش برانگیز باشد اما کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه برخی از این کاربردها و قابلیت ها را شرح می دهیم:

  • امکان درج قیمت محصول روی تصویر پست
  • امکان درج استاندارد توضیحات محصول و نام آن در پست ها
  • ارجاع مستقیم کاربران به وب سایت جهت ثبت خرید و پرداخت
  • امکان نمایش محصولات مرتبط برای افزایش فروش محصولات

15- راهکار مقابله با تبلیغات بی ربط اینستاگرام

یکی از موارد مهمی که در آموزش ترفندهای اینستاگرام، باید بیاموزید، این است که چگونه با تبلیغات بی ربط این شبکه اجتماعی مقابله کنید. اینستاگرام همانن سایت ها سعی می کند تبلیغاتی را به شما نشان دهد که برای شما جالب و مرتبط باشد. ممکن است تبلیغاتی را براساس افرادی که دنبال می کنید و مواردی که دوست دارید در اینستاگرام یا وب سایت ها و برنامه های شخص ثالثی که بازدید می کنید، مشاهده کنید.

اگر پست های اسپانسر شده ای را مشاهده می کنید که به نظر شما مناسب نیستند، می توانید اینستاگرام را مطلع کنید و کم کم با این جریان به الگوریتم اینستاگرام، بفهمانید که چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید ببینید.

برای پنهان کردن تبلیغات در اینستاگرام، روی سه نقطه در سمت راست یک پست با عنوان “Sponsored” ضربه بزنید و سپس ” Hide This” را انتخاب کنید. در آنجا از شما سوال می شود که چرا نمی خواهید این تبلیغات، نمایش داده شود.

خارج از محدوده ترفندهای اینستاگرام، روش دیگری برای مقابله با تبلیغات وجود دارد. شما می توانید از طریق تنظیمات تلفن همراه خود، به بخش تنظیمات آگهی ها بروید و آگهی های مربوط به شبکه های اجتماعی که در آنجا، نصب است را قطع کنید.

در صورتی گوشی آیفون دارید مراحل زیر را برای حذف آگهی های تبلیغاتی، طی کنید:

  • رفتن به بخش Settings
  • کلیک بر روی Privacy و سپس Advertising
  • انتخاب گزینه Limit Ad Tracking

در صورتی گوشی یا تبلت اندرویدی دارید، مراحل زیر را طی کنید:

  • رفتن به بخش Google Settings و سپس کلیک بر روی Ads
  • انتخاب گزینه Turn off interest-based ads

16- پاسخ خودکار به کاربران در دایرکت اینستاگرام

یکی از جدیدترین ترفندهای اینستاگرام پاسخ خودکار به کاربرانی است که به شما دایرکت می دهند. ممکن است تعداد افرادی که برای شما پیام می فرستند، بسیار زیاد باشد. به همین منظور اینستاگرام، برای شما قابلیتی را ایجاد کرده است که شما بتوانید به سادگی این مشکل را تا حدودی حل کنید. البته که ما پیشنهاد می دهیم برای تعامل بیشتر با کاربران، به پیام های آن ها پاسخی دهید که بیشترین ارتباط را با سوال آن ها، داشته باشد.

برای ایجاد یک پاسخ خودکار برای دایرکت پیج اینستاگرامی خود مراحل زیر باید طی کنید:

  • رفتن به بخش تنظیمات پیج اینستاگرام
  • کلیک روی گزینه Creator
  • انتخاب گزینه Saved Replies
  • سپس روی گزینه آبی رنگ New Saved Reply کلیک کنید
  • در قسمت Message می بایست پیام مورد نظر که قصد دارید برای کاربرانی که به شما پیام می دهند، ارسال شود، را بنویسید

البته اینستاگرام در آخرین بروز رسانی خود این قابلیت را به قابلیت ایجاد پیام به صورت Shortcut را ایجاد کرده است. یعنی شما می توانید پیامی را در این بخش نوشته و آن را به صورت پیشفرض برای یکی دکمه های صفحه کلید تلفن همراه یا لپ تاپ خود، ذخیره کنید تا در زمان نیاز با کلیک روی آن در صفحه دایرکت کاربر، این پیام ارسال شود.

آموزش اینستاگرام,آموزش ترفندهای اینستاگرام,ترفند اینستاگرام

17- یک ترفند برای عدم نمایش پست ها و استوری های یک پیج

شاید شما در بین Following های خود افرادی هستند که نمی خواهید پست و استوری های آن ها را ببینید اما از طرفی هم ممکن است روزی به این افراد نیاز پیدا کنید. مثلا شما یک پیج سیاسی در لیست فالوینگ های خود دارید اما می خواهید فقط در روزهای خاصی پست های آن ها را ببینید اما نمی خواهید همیشه پست ها و استوری هایش در تایم لاین یا همان صفحه اصلی پست ها و استوری، نمایش داده شود. اینجاست که یکی از ترفندهای اینستاگرام، به داد شما می رسد. کافیست مراحل زیر را طی کنید:

راه حل اول:

  1. وارد اکانت مربوطه شوید
  2. روی دکمه Following کلیک کنید
  3. سپس روی دکمه Mute کلیک کنید
  4. در بخش بعدی می توانید مشخص کنید کدام یک یعنی پست یا استوری، برای شما نمایش داده نشود.

راه حل دوم:

  1. در تایم لاین، یعنی بخش پست ها و استوری های کاربران، پست این کاربر را پیدا کرده و روی سه نقطه آن، کلیک کنید
  2. سپس روی Mute کلیک کنید
  3. در اینجا می توانید انتخاب کنید که استوری برای شما نمایش داده نشود یا پست ها و یا هر دو

18- استفاده از قابلیت پرده سبز (green screen) اینستاگرام

فناوری پرده سبز یک تغییر پس زمینه برای شبکه های اجتماعی است که در آموزش اینستاگرام قصد داریم آن را معرفی کنیم. شما می توانید در هر کجا و همه جا باشید. در اصل این قابلیت برای حذف پس زمینه شماست و از این روش می توانید استفاده کنید و پس زمینه دیگری را جایگزینه پس زمینه فعلی خود کنید.

برای استفاده از این قابلیت در استوری اینستاگرام یا ریلزها، می بایست ابتدا افکت پرده سبز را پیدا کنید.

کافیست به بخش جستجو افکت ها رفته و عبارت Green screen را سرچ کنید

19- استفاده از قابلیت hands-free در استوری اینستاگرام

یکی از مواردی که در آموزش ترفندهای اینستاگرام باید بدانید، این است که چگونه بدون نگه داشتن دکمه استوری روی صفحه، استوری ضبط کنیم. شاید به ظاهر کار ساده ای به نظر برسد اما خیلی از شما دوستان، هنوز با این قابلیت آشنا نیستید.

اینستاگرام این قابلیت را برای شما قرار داده است که بتوانید به راحتی بدون نگه داشتن انگشت خود روی دکمه Record، استوری بگیرید و این قابلیت را به نام Hands-free در قسمت استوری ها قرار داده است. برای دسترسی به این قابلیت مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد دوربین استوری اینستاگرام شوید
  2. در سمت راست برخی امکانات استوری اینستاگرام را می بینید
  3. در این قسمت باید به دنبال آیکونی که زیر آن عبارت Hands-free نوشته شده است، بگردید
  4. سپس روی آن کلیک کنید که تا این آپشن برای شما فعال شود
  5. حال دیگر نیازی به نگه داشتن دکمه Record نیست و با یک کلیک روی آن می توانید استوری خود را ضبط کنید

این نکته را فراموش نکنید که هر زمان که می خواهید به این صورت استوری بگیرید، باید این آپشن را فعال کنید. این ترفندهای اینستاگرام می تواند به بهبود کیفیت تولید محتوای شما کمک بسیاری کند.

20- استفاده از تصاویر عمودی برای پست

یکی از قابلیت ها یا بهتر است بگوییم یکی از جدیدترین ترفندهای اینستاگرام، برای جذب مخاطب و تولید پست های جذاب، استفاده از عکس های عمودی است. در گذشته تمام تلاش ما این بود که عکس ها را با قالب اینستاگرام، همگام کنیم، اما اکنون وضعیت فرق کرده است.

خوب، از آنجا که اینستاگرام به صورت عمودی بر روی تلفن شما نمایش داده می شود (و اگر تلفن خود را بچرخانید چرخش نخواهد داشت!)، تولید پست هایی با تصاویر عمودی بیشتر صفحه را اشغال می کند.

بنابراین افراد قادر به دیدن تصویری هستند که قسمت بزرگی از صفحه نمایش تلفن آنها را در بر گرفته است.

در حالی که هر دوی این عکسها زیبا هستند. اما به نظر می رسد که عکس های عمودی برای کاربران جذابیت بیشتری دارد. تنها دلیل آن در این بازه زمانی، متفاوت شدن پست های شما با پست های مشابه دیگران است.

21- تصاویر باکیفیت را فراموش نکنید

یکی از ابزارهایی که بهتر است مهارت های آن را در کنار آموزش ترفندهای اینستاگرام، بیاموزید، دوربین است. من فکر می کنم سرمایه گذاری در برای دوربین با کیفیت یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای تجارت یا برند خود انجام دهید (چه یک کسب و کار باشید و چه یک تجارت بزرگ).

درست است که دوربین تلفن های همراه پیشرفت بسیاری نسبت به گذشته داشته است، اما نمی توان آن را با یک دوربین حرفه ای مقایسه کرد.

اگر در حال حاضر بودجه خاصی ندارید، عکسهای تلفن هنوز هم می توانند عالی به نظر برسند و البته بهتر از اینکه عکسی نداشته باشید. اینستاگرام خود را بسازید در حالی که برای دوربینی پس انداز می کنید که تا آخر عمر از آن استفاده می کنید.

در مجموع این ترفندهای اینستاگرام، گاهی اوقات با برخی ابزارها و وسایل، می تواند اثرگذاری بیشتری برای شما داشته باشد.

22- داشبورد پیشرفته برای اکانت های بیزینسی

اگر به تازگی یعنی در تاریخ فروردین 1400 اینستاگرام خود را بروز رسانی کرده باشید، در صفحه اول پیج اینستاگرامی خود، یک بخش با نوشته آبی View Professional Dashboard را مشاهده می کنید.

این بخش از ترفندهای اینستاگرام، به شما نموداری از رشد پیج یا بهتر است بگوییم رشد کسب و کار شما را نشان می دهد.

در خط اول این بخش به شما نشان می دهد که در 30 روز گذشته اکانت شما توسط چند کاربر مشاهده شده است و در همین به شما درصد رشد پیج را نیز نشان میدهد.

به گفته آدام موسری یکی از سران اینستاگرام، این بخش به مرور زمان در بروز رسانی این اپ، بروز تر شده و بخش های جدیدی به آن اضافه می شود.

23- پاک کردن تاریخچه جستجو

یکی دیگر از ترفندهای اینستاگرام که قصد معرفی آن را آموزش اینستاگرام داریم، پاک کردن تاریخچه جستجو برای کسانی است که نمی خواهند مواردی که قبلا سرچ کرده اند، در دستگاهشان باقی بماند. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد بخش Settings and privacy شوید
  2. اولین گزینه که مشاهده می کنید، Account Center است. روی این گزینه کلیک کنید.
  3. سپس گزینه Your information and permissions رو پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. در این بخش اطلاعاتی از قبیل تاریخچه جستجوها، امکان دانلود اطلاعات، انتقال یک کپی از اطلاعات و… وجود دارد.
  4. اکنون روی گزینه Search history کلیک کنید
  5. با کلیک روی دکمه آبی رنگ پایین صفحه (Clear all searches) می توانید تمامی تاریخچه جستجو خود را پاک کنید 

نکته آموزشی: جالب است بدانید که اینستاگرام برای تاریخچه جستجوها این امکان را به شما داده است که زمان نگه داری تاریخچه جستجوهای خود را مشخص کنید. گزینه های موجود برای این موضوع، 3 روز، 7 روز، 14 روز و نهایت یک ماه است. به عنوان مثال با انتخاب گزینه 14 روز، تمامی تاریخچه جستجو شما پس از 14 رو کلا حذف می شود. به صورت پیش فرض، این مورد روی 30 روز تنظیم شده است.

24- قابلیت view once اینستاگرام (ارسال تصاویر یکبار مصرف)

در اینستاگرام این امکان وجود دارد که عکسی را در دایرکت برای یکی از مخاطبان خود ارسال کنید و آن عکس پس از یکبار مشاهده توسط مخاطب مورد نظر، از دایرکت او حذف شود. برای این کار ابتدا به دایرکت شخص مورد نظر رفته، سپس با انتخاب آیکون دوربین در قسمت پایین سمت چپ صفحه، یک عکس بگیرید؛ اما قبل از ارسال، در قسمت پایین گزینه allow replay را به view once تغییر دهید.

25- مخفی کردن استوری از برخی مخاطبان

گاهی اوقات ممکن است بخواهید برخی از فالوور ها، متوجه استوری های شما نشوند و آن ها را مشاهده نکنند. برای انجام این کار باید وارد قسمت Story Setting موجود در تنظیمات حساب کاربری پیج خود شده و در این قسمت گزینه Hide My Story From را انتخاب کنید؛ حال می توانید فهرستی از افرادی که نمی خواهید استوری های شما را مشاهده کنند، در این بخش وارد کرده و در آخر دکمه Done را بزنید.

26- مشاهده پست ها بدون ترس از لایک کردن اشتباهی

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که هنگام مشاهده پست های یکی از مخاطبانتان، به اشتباه یکی از پست های او را دوبار لمس کرده و پست او توسط شما لایک شده باشد. با ترفندی که در ادامه بیان خواهیم کرد، دیگر نیازی نیست در چنین مواقعی نگران این مورد باشید.

برای جلوگیری از این نوع لایک های ناخواسته، باید این ترفند اینستاگرام را بکار بگیرید. به منظور انجام این ترفند، تلفن همراه خود را روی حالت پرواز قرار دهید. هنگامی که این گزینه در دستگاه شما فعال باشد، پست ها لایک نمی شوند اما دقت کنید قبل از قرار دادن دستگاه روی این حالت، دسترسی اینترنت شما نیز قطع می شود؛ پس باید قبل از فعال کردن حالت پرواز، پروفایل مورد نظر را باز کرده تا عکس ها بارگذاری شوند.

27- استفاده از ریلز اینستاگرام (Instagram Reels)

یکی از مواردی که در آموزش اینستاگرام باید درباره آن بیشتر از بقیه آیتم ها، توضیح دهیم، ریلز است. بدیهی است که ویژگی Reels یکی از جذاب ترین به روز رسانی های اینستاگرام نه تنها در ایالات متحده بلکه در کل جهان است. این فقط قابلیت تنها یک ویدیو ساده نیست. این فرصتی است برای افزایش مخاطب و افزایش تعامل پیج. بنابراین، در اینجا اولین نکته برای اینستاگرام شما وجود دارد – لحظه ای از ساختن ریلزهای جذاب برای این بستر اجتماعی، غافل نشوید. ما همیشه سعی داریم در پیج آموزش سئو سایت نیوسئو، هفته ای یکبار، پست های ریلز تولید کنیم.

ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز اینستاگرام ویدیوهای کوتاه و در حالت عمودی هستند که می توانند تا 90 ثانیه طول بکشند. کاربران اینستاگرام می‌توانند کلیپ‌های ویدیویی و عکس‌های تنظیم‌شده را با هم ضبط و ویرایش کنند و آن‌ها را در فید، استوری و صفحه کاوش ریلزها به اشتراک بگذارند.

این ویدیو در ابتدا تنها برای کاربران ایالت متحده قابل استفاده بود، اما اکنون برای تمامی کاربران اینستاگرام، قابل استفاده است. همچنین جالب است بدانید که این قابلیت ابتدا تنها برای کاربران گوشی های اپل، قابل استفاده و بهره گیری بود که اکنون در پاییز 1401 تمامی کاربران با هر نوعی سیستم عاملی، می توانند از این قابلیت بهره مند شوند.

از زمان پیدایش، ریلز اینستاگرام راهی شگفت‌انگیز برای برندها و کسب‌وکارها بوده است تا ذهن خلاق خود را منعطف کنند و تجربه‌ای بصری فراتر از یک پست شبکه‌ای اضافه کنند و چیزی که Reels را متفاوت می‌کند این است که به جای اینکه کاربران فقط ریلز را از پیج هایی که دنبال می‌کنند ببینند، کاربران ریلز همه پیج های اینستاگرام را در تب Reels می‌بینند.

برای ایجاد ریلز کافیست وارد بخش استوری گذاشتن پیج خود شوید. سپس از بخش پایین صفحه REEL را انتخاب کنید. این بخش در بروز رسانی های جدید خود برای ساخت ریلز امکانات و قابلیت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

48 نظر در مورد مقاله “ آموزش ترفندهای اینستاگرام 2024 | 27 تکنیک کاربردی ” ثبت شده است
  1. مهسا

    سلام سوالی برام پیش اومده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید….اینکه پستی مثلا ۲۷۰ لایک خورده ولی ۱۰۰ لایک قابل مشاهده ست..چجوری میشه؟


    • امیر قمصری

      الگوریتم اینستاگرامه


  2. تبلیغات اینترنتی

    یه سوال داشتم خرید حضوری هم دارید


  3. محمدرضا

    درود
    چطوری پیامی که دد دایرکت ارسال میکنیم را بپوشومیم تا ضربه روش زده نشه ویده نشه
    یکی برام تو دایرکت پیام داد تا روی اون ضربه نزدم متن دیده نمیشد
    ممنون میشم کمک کنید


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      معمولا پیام های تصویری و ارسال عکس بدین صورت هست
      برای هر پیامی نمیشه این قابلیت رو گذاشت که قبل از باز کردن، دیده نشه


  4. عادل

    سلام یک پیج خصوصی دارم .چطور میشه یک پستی گذاشت که قابل دانلود نباشه
    مثل عکس بزاری ولی کسانی که شما را دنبال میکنن نمیتوانن آن را دانلود یا کپی کنن


    • امیر قمصری

      درود
      ممکن نیست همچین چیزی
      همه چیز رو از اینستا میشه دانلود کرد


  5. کاربر

    سلام، میشه کاری کرد اینستا پیج ما را به شخص خاصی پیشنهاد بده؟ اگه ما هی بریم پروفایل کسی را چک کنیم، اینستا اکانت ما را توی لیست پیشنهادی میاره؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      خیر نمیشه
      باید جز Favorite این شخص باشید تا در اکسپلور به اون پیشنهاد بشه


  6. رویا محمودی

    من خودم به شخصه هیچ وقت فکر نمیکردم که بتونم از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشم ولی به پیشنهاد یکی از دوستام رفتم دوره آزادکارشو رو آموزش دیدم خوبی این دوره این بود که علاوه بر قیمت پایین یه تیم پشتیبانی دارن که کمکت میکنن حتما به درآمد برسی و الان درآمد من بعنوان ادمین اینستاگرام ماهی 5میلیونه بنظرم اینستاگرام منبع درآمدی خوبیه و نباید فقط به عنوان یک سرگرمی اون رو دید.


    • سیدمجتبی پورموسوی

      بسیار عالی
      موفق باشید


  7. مهدی

    سلام.ممنون از اموزش خوبتون.یه سوال دارم .ایا میشه تایمر سطل اشغال اینستاگرام رو از سی روز به زمان دلخواه خودمون تغییر داد؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام وقتتون بخیر
      خیر. مگر در آپدیت های آینده این امکان رو بزارن


  8. سیدرضا

    سلام وقت بخیر
    من با یه کسی که همدیگرو فالو نداشتیم چت میکردم و دایرکت رو پاک کردم کامل، میخوام دوباره که اون شخص بهم پیام بده پیامش برام ریکئوست مسیج بشه و سه گزینه ی بلاک و اکسپت و…. بیاره واسم. جوری که انگار بار اوله بهم پیام میده. امکانش هست؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      خیر


  9. Mohi

    سلام
    چجوری میتونم تو اینستاگرام ببینم قبلا ب چ کسایی ریکوئیست دادم و قبول نکردن حالا ریکوئیستمو پس بگیرم


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      خیر. نمیشه


  10. مصطفی

    سلام میشه دید چه کسی چک میکنه انلاین بودن یانیودن مارو از دایرکت


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      خیر. نمیشه


  11. مصطفی

    سلام میشع دید چه کسی دایرکت فعال بودنمونو چک میکنه


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      خیر


  12. لیلا

    سلام شما خیلی منو راهنمایی کردین و از این بابت خیلی ممنونم ،سوال من اینه ،ایمیلی که اکانت اینستاگرامو درست کردم کلا پاک کردم یعنی ایمیلی که اکانت درست کردم دیگه وجود نداره ،ایا پیام های فرستاده شده در دایرکت برای مخاطب فرستاده میشه یا کلا مسدود میشه و پیام ها ارسال نمیشه ؟بی نهایت ممنونم


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      متوجه سوالتون نشدم


  13. لیلا

    سلام اگر اکانت خودمونو لاگین اوت کنیم ایا پیام های دایرکت پاک میشه ؟ممنون


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      خیر پاک نمیشه


  14. محمد

    درود و مهر بر شما و سپاس از مطالب ارزنده ای که ب اشتراک گذاشتید.
    سوالی داشتم در ارتباط با گزینه not interested
    چنانچه این گزینه را به اشتباه برای پستی یا یک reels ، فعال کرده باشیم ، می توان آن را بازگردانیم ؟

    ممنون و سپاسگزارم از پاسخی که می فرمایید.
    محمد انجوی


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      تنها راهکار اینه که تو موضوعی که not interested زدین، برید یکسری پست و استوری ببینید
      بعد از مدتی غیرفعال میشه این گزینه برای اون موضوع


  15. لیلا

    سلام اینستا از من تصویر خودمو میخواد تا بتونم وارد بشم راه چاره چیه ؟کد ورود هم داده


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      اینستاگرام این قابلیت رو نداره
      ممکنه که یک اپلیکیشن از گوشی شما، این مورد رو ایجاد کرده


  16. امیر

    باسلام خدمت شما عزیزان یه سوالی داشتم باچه ترفندی میشه ویدیو ها زیرنویس اتوماتیک کرد چون من زیاد زبانم خوب نیس با تشکر


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      برای زیرنویس هم میتونید از تنظیمات پیشفرض اینستاگرام برای زیرنویس که جدیدا اضافه شده، استفاده کنید
      هم میتونید از نرم افزارهای مختلف در این حوزه بهره مند شوید

      ترفند این بخش در آینده برای این پست نوشته میشه


  17. Aylin

    چجوری میشه وقتی پیج جدید میزنیم(جدید)برای دیگران نمایش داده نشه


    • سیدمجتبی پورموسوی

      خب باید روی حالت Private بزارید تا فقط فالوورها ببینند


  18. مهدی

    سلام
    یه راهکاری ندارید که من با یک پیج که الان پاک شده در ارتباط بوده ام ولی الان گمش کرده ام و پیج های دیگر مربوط به اون شخص را میخام


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      راهکار خاصی برای این مشکل نیست


  19. ممدرضا

    سلام
    من وقتی ینفر مثلا x رو فالو میکنم. و بعد دیگران میان تو پیجم و قسمت fallowing پیجم رو چک کنن. اون فرد x که تازه فالو کردم تولیست نفر اوله و بالاتر از همه نشون داده میشه و میفهمن که اخرین فردی فالو کردم کی بوده. چطوری میشه غیر فعالش کرد. ؟
    میخوام قاطی باشه نظم فالور هام


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      همچین تنظیماتی وجود نداره
      شاید در آپدیت های بعدی اینستاگرام این قابلیت فعال بشه


  20. سیدمحمد حسینی راد

    با تشکر از زحماتتون برای جمع آوری اطلاعات
    میخاستم بدونم بعضی از پیج های آموزشی رو پیگیری میکنم و میخام از اول پست ها رو تماشا و مطالعه کنم ولی متاسفانه برای پیج که هشتصد تا پست گذاشته شده رفتن به اولین پست زمان زیادی رو میبره و با بیرون شدن از اینستا دومرتبه همین زمان هدر میره برای رسیدن به اولین پست. آیا راه حلی وجود داره برای رفع این مشکل. خوشحال میشم اگر راهنمایی ام کنید


    • سعید قائمی

      درود بر شما وقت بخیر
      چنین قابلیتی هنوز به اینستاگرام اضافه نشده و هیچ راهی برای میانبر زدن به اولین پست وجود نداره.
      اما میتونید با این روش مشکل و حل کنید.
      یک اکانت خصوصی بسازید و زمانی که به اولین پست اون پیج رسیدید از اون قسمت شروع کنید همه رو استوری کردن برای خودتون و بعد از استوری هایلایت کنید اینطوری همیشه دسترسی به همه پست ها دارید از طریق استوری خودتون.
      این روش خوبی نیست ولی کارتون و راه میندازه.


  21. علیرضا طوفانی

    سلام
    ممنون از اموزش خوبتون
    من قبلا اموزش اینستاگرام زاکت رو دیده بودم ولی دنبال آموزش ایجاد هایلایت بودم که توی اموزش شما پیداش کردم


    • ناظر سایت

      سلام
      خوشحالیم که مطالب براتون مفید واقع شدند.


  22. Reza

    چگونه پستی با نام دو پیج بگذاریم؟
    مثلا
    Reza و hosein
    عکسی یا فیلمی که پست گذاشته اند
    ؟؟؟؟؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      نحوه پست مشترک رو داخل محتوا توضیح دادیم


  23. محمد حسین

    واقعا و خوب و کاربردی بود عالی


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      خیلی خوشحالیم که همراه شما عزیزان هستیم


  24. مریم

    سلام خسته نباشید .ببخشید میه کار کرد بدون تماس تصویری یا ارسال عکس طرف مقابل رو توی اینستا دید


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      خیر امکانش نیست، مگر اینکه بتوانید پست و یا استوری های شخص مد نظرتان را ببینید.


  25. علی

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود