رازهای نهفته در الگوریتم تایم لاین توییتر

الگوریتم تایم لاین توییتر,تایم لاین توییتر چیست,تنظیمات تایم لاین توییتر

درک نوع عملکرد الگوریتم تایم لاین توییتر همانند درک عملکرد الگوریتم گوگل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فعالیت در شبکه های اجتماعی لازمه داشتن اطلاعاتی است که هم بر روی درآمد شما و هم بر روی جذب مخاطب، اثر فوق العاده ای می گذارد. هدف ما در این مقاله توییتر است.

تا سال 2015، تایم لاین توییتر، توییت ها را با ترتیب معکوس نمایش می دهد. تیم کارشناسی توییتر در راستای بهبود تجربه کاربری، به تدریج تغییراتی در نحوه نمایش توییت ها در جدول زمانی ایجاد کرده است.

تایم لاین توییتر چیست؟

خب این سوال ممکن است برای شما به وجود آمده باشد که تایم لاین توییتر چیست. تایم لاین توییتر همان بخشی است که پست های following های شما نمایش داده می شود، همانند تایم لاین اینستاگرام. زمانی وارد اپ توییتر شده و در آنجه اکانت مخصوص داشته باشید، ابتدا وارد تایم لاین می شوید و در این قسمت، پست ها به صورت آبشاری با الگوریتم خاصی، به شما نمایش داده می شود.

ما می خواهیم در این مقاله الگوریتم تایم لاین توییتر را برای شما شرح دهیم. با در نظر گرفتن نحوه عملکرد این الگوریتم می توانید در تایم های خاص و با اصول خاصی، پست های خود را منتشر کنید و خیلی سریع تر مخاطبان را به سوی خود، بکشانید.

تایم لاین توییتر چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه وارد جزییات شویم، بهتر است بدانید که این الگوریتم دائما در حال بروز رسانی و تغییرات است. توییتر در طول یک ماه آزمایش های زیادی بر روی تایم لاین خود، انجام می دهد.

مدیر محصول تایم لاین توییتر Deepak Rao در گفتگو اخیر خود گفته است که الگوریتم تایم لاین، بسته به بروز رسانی ها، گاهی اوقات روزانه و همین طور هفتگی در حال تغییر است و هدف آن ها از این تغییرات زودهنگام آزمایش ایده های جدید برای بهبود تجربه کاربری توییتر است. آن ها معتقد اند که تایم لاین توییتر جز معیارهای اصلی توییتر در عملکرد آن است.

الگوریتم تایم لاین توییتر,تایم لاین توییتر چیست,تنظیمات تایم لاین توییتر

در نتیجه اگر شما به خوبی بدانید که تایم لاین توییتر چیست، به راحتی با ترفندهای توییتر آشنا شده و می توانید به سادگی مخاطبان خود را افزایش داده و درآمدهای نجومی از این شبکه اجتماعی را از آن خود کنید.

یک خبر خوشحال کننده: تایم لاین توییتر برخلاف تایم لاین فیس بوک و اینستاگرام، الگوریتم پیچیده ای ندارد و شما به سادگی می تواند با عملکرد آن آشنا شوید.

الگوریتم تایم لاین توییتر چگونه است؟

در ابتدا بهتر است بدانید که الگوریتم تایم لاین در توییتر شامل سه بخش اصلی است:

  • توییت های رتبه بندی شده (Ranked tweets)
  • توییت های که شما فراموش کرده اید، ببینید (In case you missed it)
  • توییت ها به ترتیب الگوریتم معکوس

شما هر بار که وارد اپ توییتر یا وب سایت آن شوید، الگوریتم تمام توییت های موجود اکانت های لیست Following شما را بررسی کرده و بر اساس فاکتورهایی به آن ها نمره می دهد و سپس آن ها جز یکی از بخش های بالا، قرار می دهد. 3 فاکتور مهم که الگوریتم تایم لاین، برای نمره دادن به توییت ها، استفاده می کند، عبارت اند از:

  • ویژگی های توییت که شامل جدیدتر بودن آن، نوع رسانه ای که همراه با آن توییت هست و تعامل کلی که کاربران با آن توییت داشته اند مانند ریتوییت، تعداد لایک و نظر و حتی زمان صرف شده برای خواندن آن
  • شخص توییتری که منظور همان فردی از لیست فالووینگ ها یا لیستی از افرادی که شما با آن ها تعامل بیشتری داشته اید، به این صورت که اگر شما برای توییت های فردی، نظر بیشتری گذاشته و بیشتر لایک کرده اید، نمره بیشتری برای نمایش در ابتدای تایم لاین دریافت می کند.
  • خودتان به چه توییت های علاقه مند هستید. به عنوان مثال توییتر برای شخصی که به آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارد، پست های دیجیتال مارکتینگ را بیشتر نمایش می دهد

بعد از اینکه توییتر، توییت ها را بر اساس این فاکتورها، رتبه بندی کرد، سپس توییت ها را بر اساس میزان جذابیتش برای شما، در یکی از دو بخشی که در ابتدا گفتیم یعنی Ranked tweets و In case you missed it قرار می دهد.

توییتر در تایم لاین خود تلاش می کند که بهترین توییت ها که جذابیت بیشتری برای شما دارد، را در ابتدا به نمایش دهد.

حال می خواهیم سه بخش مهم در تایم لاین را برایتان بررسی کنیم:

بخش Ranked tweets

ابتدایی ترین پست هایی که به شما نمایش داده می شود، پست هایی است بر اساس الگوریتم تایم لاین توییتر، از اهمیت بیشتری برخوردار است. توییتر بازهم در این بخش به اعتقاد معکوس نشان دادن پست ها پایبند است یعنی سعی می کند پست ها را به اساس جدیدترین و جذاب ترین به شما نمایش دهد.

(اما بر اساس تجربه شخصی بنده، ممکن است اینگونه نباشد)

معنی تایم لاین در توییتر

بر اساس تجربیات بنده در صفحه توییتر، این شبکه اجتماعی ربات هایی دارد که پست های مورد علاقه ما را از تایم لاین حالت معکوس جدا کرده و سپس بر اساس برگزیده بودن و پربازدید بودن در ابتدا تایم لاین پشت سر هم قرار می دهد. نتیجه این موارد پست های ابتدایی است که در تایم لاین توییتر قرار میگیرد. البته باید بدانید که این شبکه اجتماعی این امکان را به شما داده است که با تنظیمات تایم لاین توییتر بتوانید پست های مدنظر خود را در ابتدا ببینید.

بخش In case you missed it

این بخش همانطور که از نامش پیداست مواردی را به شما نمایش می دهد که تا به حال شما ندیده اید یا اینکه فراموش کرده اید آن را ببینید. توییت هایی که در این بخش قرار می گیرد هم ممکن است پست هایی که شما به آن علاقه مند هستید، باشد و هم می تواند از توییت های قدیمی باشد که شما آن را ندیده اید.

توییت های این بخش معمولا بعد از توییت های بخش Ranked tweets می آید و زمانی این توییت ها در این بخش به شما نمایش داده می شود که شما چند روز به توییتر دسترسی نداشته اید.

بخش Remaining

بخش Remaining بر اساس الگوریتم تایم لاین توییتر در گذشته، توییت ها را نمایش می دهد و شما ممکن است پست هایی را ببینید که جز علاقه مندی های شما نباشد و حتی توییت افرادی باشد که جز Following هایتان نیستند. به همین خاطر معمولا توییت های این قسمت بر اساس جدیدترین ها پست سر هم نمایش داده می شود و تقریبا می توان گفت که هیچ الگوریتم و قوائد خاصی برای این بخش، وجود نخواهد داشت.

2 نظر در مورد مقاله “ رازهای نهفته در الگوریتم تایم لاین توییتر ” ثبت شده است
  1. مهسا

    سلام ممنون براوقتی که گزاشتین.من یه سوال دارم چرا توییتای من توی تام لاین بقیه نمایش داده نمیشه؟یه نفر باپونزده فالورتوییتش توی تایم لاین منوبقیه میادچن هزارلایکوکامنت میخوره ولی من با بیشترازهزارفالوور پستم دیده نمیشه و فقط کسایی که میان توی پیجم لایک میکنن که همیشه هم از ده لایک بیشترنمیشه!ایابایدجای خاصی توییت زد یاکارخاصی کرد؟ممنون میشم درصورت پاسخ دادن ازطریق ایمیل بهم خبربدین


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      بهترین راهکار برای شما تعامل است
      باید با پیج های بزرگ تعامل کنید. کامنت بزارید، توییت بزنید تا بیایید تو تایم لاین


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود