شادوبن چیست و نحوه رفع یا خارج شدن از آن

تست شادوبن اینستاگرام,خارج شدن از شادوبن,رفع شادوبن اینستاگرام

شادوبن چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی همیشه هم بدون چالش و راحت نیست! پلتفرم‌های اجتماعی نیز دارای محدودیت‌ها و چالش‌هایی هستند که هر از گاهی گریبان‌گیر کاربران می‌شوند. شادوبن حالتی است که صفحه شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام کمتر دیده می‌شود و بازدید از آن به طرز عجیبی کاهش پیدا کند. به عنوان مثال، پیج‌هایی که به طور روزانه 10000 بازدید داشته‌اند، به یک باره به 1000 بازدید می‌رسند!
این میزان از کاهش قطعا برای هر فردی که از طریق اینستاگرام کسب درآمد می‌کند، نگران کننده است. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید و یا اینکه می‌خواهید روش‌های پیشگیری از شادوبن شدن در اینستاگرام را یاد بگیرید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شادوبن شدن در اینستاگرام چیست؟

تست شادوبن اینستاگرام,خارج شدن از شادوبن,رفع شادوبن اینستاگرام

ابتدا بایستی به سوال شادوبن چیست؟ به صورت دقیق‌تر پاسخ دهیم. شادوبن در اینستاگرام حالتی است که صفحه شما در قسمت اکسپلور و هشتگ‌ها دیده نمی‌شود. این مسئله به این معنی است که کاربرانی که از طریق هشتگ‌ها پست‌های شما را مشاهده و دنبال می‌کردند، دیگر نمی‌توانند پست‌های شما را دنبال کنند. دلیل این مسئله هنوز هم به طور واضح مشخص نیست.
اولین بار مسئله‌ی شادوبن توسط یک عکاس مطرح در اینستاگرام عنوان شد. این فرد گزارش کرد که پست‌های او مانند گذشته در بخش هشتگ‌ها نمایش داده نمی‌شوند و گویا الگوریتم‌های اینستاگرام محدودیتی را برای پیج او به وجود آورده‌اند.
شادوبن شدن در اینستاگرام چالشی است که اخیرا بسیاری از پیج‌های با فالوور زیاد با آن درگیر هستند. این وضعیت چنان ناراحت‌کننده و ناامیدکننده است که بسیاری از مدیران را از ادامه فعالیت بر روی پیج منصرف می‌کند. در ادامه مهم‌ترین دلایل شادوبن شدن در اینستا را توضیح می‌دهیم.

دلایل شادوبن شدن در اینستاگرام:

شادوبن,شادوبن اینستا,شادوبن اینستاگرام
بعد از اینکه متوجه شدید شادوبن چیست؛ حالا نوبت به این میرسد که دلایل این اتفاق را بدانید. دلایلی که برخی از کارشناسان برای این وضعیت به آنها اشاره کرده‌اند، عبارت‌اند از:

1- استفاده بیش از اندازه از ربات‌ها برای گرفتن کامنت و لایک
2- استفاده افراطی از ربات‌ها برای بالا بردن فالوور
3- استفاده بیش از اندازه از هشتگ‌ها
4- استفاده از هشتگ‌های به درد نخور و ممنوع
5- ریپورت شدن پیج توسط تعداد زیادی از کاربران
6- استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی پی هنگام کار با اینستاگرام
7- فالو و آنفالو کردن کاربران ب صورت افراطی

چگونه بفهمم که در اینستاگرام شادوبن شده‌ام؟

شادوبن چیست,شادوبن شدن اینستا,شادوبن شدن پیج یعنی چه
برای اینکه شادوبن شدن در اینستا را متوجه شوید، دو راه مختلف وجود دارد. انجام هر یک از این روش‌ها بسیار راحت بوده که در ادامه به طور کامل به شما توضیح میدهیم.

روش اول: هشتگ گذاری منحصر به فرد
ابتدا یک پست در پیج خود ایجاد کرده و برای آن یک هشتگ منحصر به فرد انتخاب نمایید. سپس به قسمت اکسپلور رفته و هشتگ انحصاری خود را جستجو کنید. چنانچه پست شما با هشتگی که آن را جستجو کرده‌اید، نمایش داده نشود، این بدین معنی است که پیج شما شادوبن شده است.

روش دوم: سرچ کردن نام اکانت با حساب‌های کاربری دیگر
روش دیگری که برای تشخیص شادوبن در اینستاگرام وجود دارد این است که نام اکانت خود را حداقل با 5 اکانتی که پیج شما را فالو ندارند، جستجو کنید. چنانچه پیج شما به این اکانت‌ها نمایش داده نشود، در واقع شادوبن شده است.

نکات بسیار مهم در مورد شادوبن اینستا

شادوبن شدن در اینستاگرام,شادوبن شدن در اینستاگرام چیست
در ادامه این مقاله برخی از نکاتی که کارشناسان شبکه اجتماعی اینستاگرام در خصوص وضعیت شادوبن عنوان کرده‌اند را به آنها اشاره می‌کنیم.

نکته اول:
تعداد فالووینگ‌های مجاز شما طبق قوانین اینستاگرام محدود به 7500 نفر است. چنانچه افراد بیشتری را قصد داشته باشید فالو کنید، بایستی تعدادی از فالووینگ‌های قبلی خود را آنفالو نمایید.
اگر در بازه‌های زمانی کوتاه و نزدیک به هم، تعداد افراد زیادی را فالو و نوفالو کنید، خود را در معرض شادوبن شدن در اینستاگرام قرار می‌دهید.

نکته دوم:
شما در هر یک ساعت، محدودیت خاصی در زمینه لایک کردن پست‌های سایر کاربران به ویژه فالووینگ‌های خود دارید. برخی از پیج‌های بزرگ از ربات‌ها برای لایک کردن پست‌های دیگران استفاده می‌کنند.
دقت داشته باشید که تعداد لایک‌ها در هر یک ساعت چیزی حدود 350 تا است. اگر از ربات برای این کار استفاده می‌کنید، حتما تعداد لایک آنها را محدود کنید؛ در غیر این صورت در تله شادوبن اینستا قرار می‌گیرید.

نکته سوم:
اینستاگرام بر روی تعداد دایرکت‌ها و همینطور تعداد کاراکترهای پیام شما در دایرکت نیز حساس است. به طور معمول شما پیام خود را به بیش از 15 نفر نمی‌توانید بفرستید و پیامی که ارسال می‌کنید نیز نباید بیش از 500 کاراکتر باشد.
چنانچه غیر از این رفتار کنید، اینستاگرام به تبلیغاتی بودن پیام شما پی می‌برد و اکانت شما را در حالت شادوبن قرار می‌دهد.

رفع شادوبن در اینستا چقدر زمان می‌برد؟

قرار گرفتن پیج در وضعیت شادوبن، چیزی حدود 14 روز زمان می‌برد. تجربه نشان داده که بعد از گذشت 14 روز ممکن است پیج شما به حالت عادی بازگشته و یا در همین وضعیت برای همیشه باقی بماند.

چگونگی رفع شادوبن در اینستاگرام:

تست شادوبن اینستاگرام,خارج شدن از شادوبن,رفع شادوبن اینستاگرام

برای رفع شادوبن اینستاگرام راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

1- اکانت خود را از حالت تجاری به حالت صفحه شخصی تبدیل نمایید.
2- چنانچه حساب کاربری شما در دستگاه‌های دیگری نیز فعال است، از آن خارج شوید.
3- در بازه‌ی 14 روزه گفته شده هیچ اقدامی انجام ندهید.
4- استفاده از ربات‌ها را به طور کلی کنار بگذارید.

امیدواریم در این مقاله به خوبی با اینکه شادوبن چیست و چگونه اتفاق می‌افتد، آشنا شده باشید. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، خارج شدن از این وضعیت در برخی از مواقع ممکن نیست. پیشنهاد ما رعایت نکات گفته شده برای پیشگیری از وقوع این اتفاق می باشد.

2 نظر در مورد مقاله “ شادوبن چیست و نحوه رفع یا خارج شدن از آن ” ثبت شده است
  1. آراویژن

    سلام وقت بخیر استفاده از هشتگ های تکراری برای پست های پیجمون هم باعث شادوبن میشه؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      اگر به طور مکرر استفاده کنید، قطعا باعث شادوبن میشه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود