دلیل ریزش فالوور اینستاگرام

دلایل کاهش فالوور اینستاگرام,دلیل کاهش فالوور اینستاگرام,ریزش فالوور اینستاگرام

ریزش فالوور اینستاگرام ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد. این امر می تواند رویداد نگران کننده ای برای صاحبان صفحات اینستاگرامی باشد که از پیج خود کسب درآمد می کنند. به همین دلیل باید دلیل کم شدن فالوور های اینستاگرام را شناسایی کرده و اشتباهاتی که سبب این اتفاق می شوند را برطرف سازید.

ابتدا قبل از هرچیز باید بگوییم که کاهش فالوور در اینستاگرام امری طبیعی است. قرار نیست همه افراد همیشه به محتوای شما علاقه داشته باشند. اما گاهی اوقات ممکن است شما نا آگاهانه کاری انجام دهید که منجر به آنفالو کردن شما توسط فالوور ها شود. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله این اقدامات و علل ریزش فالوور اینستاگرام را بررسی کنیم.

دلایل کاهش فالوور اینستاگرام

در ادامه تعدادی از دلایل کاهش فالوور اینستاگرام را ذکر می کنیم و توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از وقوع آن جلوگیری کنید.

استفاده از روش های ممنوعه

یکی از مهمترین دلایل ریزش فالوور اینستاگرام، استفاده از ربات ها است. ربات‌هایی مانند Instagress یا FollowLiker برای تعامل خودکار با کاربران، نه تنها می‌تواند فالوورهای غیر واقعی و غیر معتبر را به اکانت شما اضافه کنند، بلکه ممکن است برای شما مشکلاتی جدی ایجاد کنند. اگر به آن ها اجازه دسترسی به حساب اینستاگرام خود را بدهید، آنها به طور خودکار پست ها را لایک می کنند، نظر می دهند، فالو و آنفالو می کنند.

این ربات ها با شرایط خدمات اینستاگرام و قوانین آن مغایرت دارند و اگر می خواهید عملکرد خوبی در پیج خود داشته باشید، باید از آن ها اجتناب کنید. استفاده از این ربات ها باعث می شود حساب شما shadow ban شود که در نتیجه آن، پست های شما به کاربران نمایش داده نمی شود و عملا شما در پلتفرم اینستاگرام نامرئی خواهید شد. همچنین shadow ban ممکن است به دلیل ریپورت شدن مداوم شما توسط کاربران، برای حساب کاربری شما اعمال شود.

پست گذاری نا مرتبط یا بیش از حد

دلایل کاهش فالوور اینستاگرام,دلیل کاهش فالوور اینستاگرام,ریزش فالوور اینستاگرام

اگر میزان ریزش فالوور اینستاگرام شما بیش از میزان افرادی است که به آن اضافه می شوند، احتمالا در نحوه پست گذاری شما ایرادی وجود دارد. فالو کردن شما توسط اکثر افراد به دلیل موضوع پیج شما و مطالب آن است. حال اگر شما از موضوع خود فاصله بگیرید و پست های نامرتبط منتشر کنید، بدیهی است که تعداد زیادی از افراد شما را آنفالو می کنند.

همچنین میزان پست گذاری بیش از حد می تواند منجر به کم شدن فالوور های اینستاگرام شود. برای مثال اگر 5 پست در طی روز منتشر می کنید، ممکن است با کاهش شدید فالوور مواجه شوید. پیشنهاد می شود در روز، 1 الی 2 پست و حداقل 5 پست در هفته منتشر کنید.

ضعیف بودن اولین تعامل

اولین برداشت مخاطبان از شما بسیار مهم است. در اولین تاثیری که بر یک بازدید کننده جدید می گذارید، باید مطمئن شوید که همه چیز به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد. قبل از تصاویر پست و پروفایل شما، اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید قرار است ببینند بیوگرافی است.

آیا این قسمت را به شیوه ای مناسب پر کرده اید؟ آیا متنی که در آن قرار داده اید به خوبی شما را معرفی می کند؟ آیا اشاره می کنید که چگونه می توانید به مخاطبان خود کمک کنید؟ و… . اگر این موارد را انجام نداده اید، فرصت بزرگی را جهت جذب فالوور های بیشتر از دست خواهید داد و احتمالاً اولین برداشت مخاطبان از شما به خوبی انجام نمی شود.

مناسب نبودن تصاویر موجود در پیج

علت کاهش فالوور اینستاگرام,علت کم شدن فالوور های اینستاگرام,کاهش شدید فالوور

درست مانند بیوگرافی، تصاویر موجود در پیج شما موجب برداشت مخاطبان از شما، آنچه هستید و آنچه می توانید به آن ها ارائه کنید می شوند. اگر پبج شما دارای تصاویر بسیار متفاوت، رنگ‌های نامتناسب و تصاویری بی کیفیت باشد، ممکن است به راحتی فالوورهای بالقوه را از دست بدهید. از سوی دیگر، اگر پیج شما پر از عکس‌ های باکیفیت، با تناسب رنگی و موضوعی باشد، طبیعتاً تعداد فالوورهای شما نیز افزایش می‌یابد.

برای بهبود مورد ذکر شده نکات زیر می توانند کمک شایانی به شما کنند:

  • مطمئن شوید تصاویر شما داری کیفیت مناسبی هستند.
  • از پالت های رنگی مناسب استفاده کنید.
  • یک رنگ مناسب را به عنوان رنگ قالب در پیج خود انتخاب کنید که بیشترین استفاده را در رنگ بندی تصاویر شما داشته باشد. (رنگ سازمانی)
  • وجود عنصری خاص مانند لوگو که تصاویر مختلف را در پیج شما به یکدیگر مرتبط سازد.
  • استفاده کافی و مناسب از فضای سفید در تصاویر.
  • انتخاب یک فونت مناسب برای نوشته های موجود در همه تصاویر.

جذاب نبودن کپشن ها

تصاویر عالی می توانند فالوورها را به پیج شما علاقه مند نگه دارند، اما اگر کپشن مناسب نداشته باشند، تلاش های شما بی ثمر خواهد بود. اگر بعد از انتشار یک تصویر مناسب متوجه شدید که فالوور های شما کاهش یافته اند، کپشن ها می توانند علت ریزش فالوور شما باشند.

برای ایجاد جذابیت در کپشن ها باید سعی کنید تعامل برقرار کنید. مواردی مانند پرسیدن سوالی از کاربران، در خواست نظر در ارتباط با موضوع پست، در خواست جهت تگ کردن دوستانشان و… می توانند در این امر مفید واقع شوند. 

این ترفندهای ساده باعث می شوند مخاطبان شما احساس کنند که مستقیما با آن ها صحبت می کنید و این موضوع آن ها را تشویق می کند تا با محتوای شما تعامل برقرار کنند. اگر تصاویری را بدون کپشن آپلود کنید، به احتمال زیاد مخاطبان شما پس از مدتی خسته می شوند و دکمه آنفالو را خواهند زد.

عدم استفاده از هشتگ ها

کاهش فالوور در اینستاگرام,کاهش ناگهانی فالوور اینستاگرام,کم شدن فالوور های اینستاگرام

هشتگ ها برای هر استراتژی در اینستاگرام ضروری هستند زیرا استفاده از آن ها باعث می شود محتوای شما در تمام طول روز به مخاطبان جدید نمایش داده شود. اگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، لزوماً دچار ریزش فالوور اینستاگرام نخواهید شد، اما مطمئن باشید فالوور های جدید زیادی نیز به دست نخواهید آورد! به همین دلیل استفاده نکردن از هشتگ ها امری کاملا اشتباه است.

عدم فعالیت مناسب

شما نمی توانید در اینستاگرام، چند تصویر پست کنید و انتظار داشته باشید که فالوور های پیج شما به طور مداوم و روزانه افزایش پیدا کنند. توصیه می‌ شود هر روز زمانی را برای لایک کردن و کامنت گذاشتن در پست های افرادی که فکر می‌کنید به محتوای شما علاقه‌ مند هستند، اختصاص دهید به این ترتیب افراد جدید از پروفایل و پیج شما بازدید خواهند کرد.

همچنین باید زمانی را برای تعامل با مخاطبان فعلی خود جهت پاسخ دادن به نظراتی که آن ها در پست های شما درج کرده اند اختصاص دهید.

عدم ارائه ارزش، سرگرمی یا آموزش

اگر می‌خواهید رشد کنید، مخاطبانتان افزایش پیدا کنند و فالوور های کنونی خود را راضی نگه دارید، باید در محتوای پیج خود ارزشی به آن ها ارائه دهید. می توانید به آن ها چند نکته یا آموزش ویدیویی در ارتباط با تخصص خود ارائه دهید یا پست های سرگرم کننده منتشر کنید. این امر علاوه بر جلوگیری از کاهش فالوور در اینستاگرام، موجب می شود مخاطبان شما محتوای شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و در نتیجه فالوور های بیشتری را جذب پیج خود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود