آموزش جامع پست گذاشتن در اینستاگرام

آموزش پست گذاشتن در اینستاگرام,اموزش پست گذاشتن,پست گذاشتن در اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال، یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کار شما، دستیابی به کاربران و مخاطبان جدید و افزایش آگاهی از برند است. بنابراین حتی اگر هنوز در وب سایت فعال نیستید، برای حضور موفق در این شبکه اجتماعی هنوز هم دیر نیست. پست گذاشتن در اینستاگرام به عنوان یکی از قابلیت های اصلی این اپلیکیشن، تاثیر فوق العاده ای روی توسعه کسب و کار شما در این بستر دارد. ما در این محتوا به این موضوع می پردازیم.

با توجه به فیلتر شدن اینستاگرام در تاریخ کنونی یعنی آبان ماه 1401 شاید برخی دیگر این شبکه اجتماعی را راهکاری برای جذب مخاطب و افزایش فروش در نظر نگیرند، اما هنوز هم اینستاگرام بستری فوق العاده برای افزایش فروش و جذب مشتری است.

7 مرحله مهم پست گذاشتن در اینستاگرام با موبایل

در این محتوا قصد داریم مراحل کامل پست گذاشتن در اینستاگرام را برای شما شرح دهیم:

مرحله اول: کلیک روی علامت + در اپ اینستاگرام

با باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام، با آیکن های مختلفی روبرو می شوید. روی آیکن + در نوار پایین اپلیکیشن کلیک کنید:

آموزش پست گذاشتن در اینستاگرام,اموزش پست گذاشتن,پست گذاشتن در اینستاگرام

این آیکون به شما این امکان را می دهد که هر نوع پستی اعم از استوری، پست اسلایدی و… را در اینستاگرام منتشر کنید.

مرحله دوم: انتخاب تصویر یا تصاویر از حافظه گوشی

مرحله بعدی شما باید تصاویر یا ویدیو مورد نظر خود جهت انتشار را انتخاب کنید:

پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر,خطای پست گذاشتن در اینستاگرام,گذاشتن پست اسلایدی در اینستاگرام

در بخش پایین صفحه شما می توانید تصویر یا تصاویر یا ویدیو مورد نظر خود را انتخاب کنید. همه تصاویر و ویدیوهای شما در قسمت پایین نمایش داده می شود.

اگر بخواهید به پوشه خاصی دسترسی داشته و از آنجا راحتتر تصویر مدنظر خود را انتخاب کنید، می توانید روی Gallery کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه تمامی پوشه هایی که ویدیو و تصویر دارند، نمایش داده شده و شما نیز می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

در سمت راست تصویر بالا دو آیکون را می بینید:

  1. آیکون اول از سمت راست که تصویر یک دوربین است، برای زمانی است که بخواهید در یک زمان هم عکس بگیرید و همانجا آن را به عنوان پست در اینستاگرام، منتشر کنید.
  2. آیکون دوم برای گذاشتن پست اسلایدی در اینستاگرام است.

مرحله سوم: برای گذاشتن پست اسلایدی در اینستاگرام اقدام کنید!

همان طور که گفتیم برای گذاشتن پست های اسلایدی در این شبکه اجتماعی می بایست مراحل بالا را طی کرده و گزینه معرفی شده در مرحله قبلی را انتخاب کنید. زمانی که روی گزینه multiple images کلیک کنید، می بایست از بین تصاویر، با توجه به ترتیب مدنظر شما در پست های اسلایدی، آن ها را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: ادیت تصاویر پست

در فرآیند پست گذاشتن در اینستاگرام بهتر است بدانید که این اپلیکیشن امکان ادیت تصاویر را نیز قبل از انتشار پست، برای کاربران فراهم کرده است. درست است که ادیت عکس برای اینستاگرام نیاز به ابزار و مهارت خاص خود دارد اما برای برخی تغییرات ابتدایی، نیازی نیست که مهارت بالایی داشته باشید.

گذاشتن پست بزرگ در اینستاگرام

با رفتن به مرحله بعدی یعنی ادیت عکس شما با سه روش می توانید تغییراتی را روی تصاویر ایجاد کنید:

  1. بخش Lux: برای دسترسی به این بخش می بایست روی آیکون قلم جادویی روی نوار بالایی صفحه اپ، کلیک کنید. با این قابلیت می توانید شفافیت و کیفیت تصویر خود را تا حدودی بهبود ببخشید.
  2. بخش فیلترها: این بخش در زیر تصویر اصلی در قالب تصویر انتخاب در افکت ها مختلف، نمایش داده شده است. در اینجا می توانید یکی از افکت های دلخواه خود را انتخاب کنید. یکی از معروف ترین افکت ها Clarendon است. این افکت بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
  3. بخش تنظیمات حرفه ای (Edit): در نوار پایینی در کنار عبارت FILTER بخشی با نام EDIT است که تنظیمات گسترده ای را برای تغییرات حرفه ای روی عکس ها را ارائه می دهد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

در تصویر زیر بخشی از این تنظیمات را می بینید:

آموزش پست گذاشتن در اینستاگرام,اموزش پست گذاشتن,پست گذاشتن در اینستاگرام

در تصویر زیر نیز تنظیمات قلم جادویی را می بینید. در بخش قلم جادویی با کم و زیاد کردن عدد آن، شفافیت تصویر نیز کم و زیاد می شود.

آموزش پست گذاشتن در اینستاگرام,اموزش پست گذاشتن,پست گذاشتن در اینستاگرام

مرحله پنجم: تنظیمات انتشار پست اینستاگرام

در آموزش جامع پست گذاشتن در اینستاگرام یکی از بخش هایی که تنظیمات زیادی داشته و باید اصول و نکات آن را بدانید، بخش تنظیمات انتشار است. شما در این بخش می توانید:

  1. نوشتن کپشن پست اینستاگرام
  2. کاربران مدنظر خود را روی تصاویر تگ کنید.(تگ کردن افراد روی پست)
  3. لوکیشنی از تصویر تعیین کنید تا برای کاربران نمایش داده شود.(تعیین لوکیشن پست اینستاگرامی)
  4. انتشار پست در دیگر اکانت های شما (فعالسازی این قابلیت در این بخش وجود دارد.)
  5. انتشار پست در دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و…
  6. تنظیمات Advanced

آموزش پست گذاشتن در اینستاگرام,اموزش پست گذاشتن,پست گذاشتن در اینستاگرام

نوشتن کپشن برای پست: برای این کار کافیست در بخش Write a caption همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، بنویسید. کپشن نویسی در اینستاگرام، قوانین و نکات خاص خود را دارد. در نتیجه قبل از هر چیز حتما نکات کپشن نویسی در اینستاگرام را بخوانید و سپس شروع به نوشتن کنید.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود