آموزش لینکدین ویژه کاربران مبتدی

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

یکی از شبکه های اجتماعی که استفاده از آن هنوز که هنوز برای برخی کاربران، ابهاماتی را داشته است، شبکه اجتماعی لینکدین می باشد. به همین دلیل ما محتوایی را در قالب آموزش لینکدین برای شما آماده کرده ایم تا شما را با جدیدترین و بروزترین نکات  این شبکه اجتماعی نسبتا پیچیده، آشنا کنیم.

لینکدین از جمله شبکه های اجتماعی است که این روزها، با استقبال قابل توجهی، روبرو شده است. این فضا شاید برای تفریح و گشت و گذار در دنیای مجازی مناسب نباشد، اما بهترین مکان برای توسعه کسب و کار، یافتن شغل مورد نظر، دوره آموزشی مدنظر و … است. در مجموع این شبکه اجتماعی هدفش، ایجاد ارتباط بین مشاغل و کسب و کارهای مختلف با یک دیگر می باشد.

حال در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که لینکدین چیست:

لینکدین چیست؟

لینکدین  (LinkedIn) بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای زیر مجموعه شرکت مایکروسافت (Microsoft) در اینترنت است. شما می توانید از لینکدین برای یافتن شغل یا دوره کارآموزی مناسب، برقراری ارتباط با مدیران و کارشناسان کسب و کارهای مختلف و تقویت روابط حرفه ای خود استفاده کنید. یادگیری مهارت های مختلف نیز یکی دیگر از قابلیت های این شبکه اجتماعی است و امروزه افراد زیادی برای یادگیری و آموزش، سعی می کنند به خوبی با آموزش لینکدین نحوه کار با آن را یاد بگیرند.

این شبکه اجتماعی رایگان است اما یک سطح دسترسی های LinkedIn Premium نیز وجود دارد که ویژگی ها و قابلیت های خاصی را برای شما فعال می کند. برخی از مهم ترین تفاوت های نسخه پولی لینکدین با نسخه رایگان آن، امکان برگزاری کلاس و سمینارهای آنلاین است. برای آشنایی بیشتر با این سطح دسترسی ها، در مقاله آموزش لینکدین هر کدام را به صورت جداگانه برای شما بررسی می کنیم.

انواع روش های دسترسی به لینکدین

لینکدین همانند شبکه های اجتماعی دیگر، راه های زیادی را پیش روی شما می گذارد تا بتوانید در بهترین حالت، از آن بهره مند شوید. شما به روش های زیر می توانید وارد این فضا شوید:

  • اپلیکیشن موبایل LinkedIn
  • مرورگر موبایل و ورود به سایت LinkedIn
  • مرورگر ویندوز برای دسترسی به LinkedIn به وسیله لپ تاپ

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

داشتن حساب لینکدین به چه دردی می خورد؟

حال که به طور کلی متوجه شدید که لینکدین چیست، می خواهیم کمی بیشتر در مورد مزایای لینکدین صحبت کنیم. این شبکه اجتماعی نیز دارای اصولی است که باید در ساخت اکانت لینکدین و داشتن حساب کاربری در این شبکه اجتماعی به آن توجه کنید. لینکدین شباهت بسیاری به Facebook دارد و در صورتی که با این فضا، کار کرده باشید، راحت تر با لینکدین کنار خواهید آمد. شما در لینکدین می توانید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید، پست هایی را منتشر کنید، آن ها را بروز رسانی کنید، لینک قرار دهید و پیام خصوصی به دوستان خود ارسال کنید.

حال این ویژگی ها چه ارزشی دارد؟

معمولا چه کسانی از لینکدین استفاده می کنند؟

شما با قرار دادن مشخصات و سابقه کاری خود و اطلاعاتی از مهارت ها و توضیحاتی درباره کسب و کاری که راه اندازی کردید، می توانید رزومه ای قوی برای خود ایجاد کنید. بسیاری از کاربران لینکدین، لینک حساب کاربری خود را برای استخدام در شرکت های مختلف و حتی عقد قرارداد جدید برای پروژه های مختلف، برای مدیران ارسال می کنند.

البته که استفاده از این قابلیت لینکدین، در ایران هنوز جا نیوفتاده است. اصلی ترین دلیل این جریان، این است که هنوز برخی نمی دانند که لینکدین چیست و یا اینکه محتوای قویی در قالب آموزش لینکدین، وجود ندارد.

اصطلاحات و نکات مهم در شبکه اجتماعی لینکدین

در آموزش لینکدین شما ابتدا باید با اصطلاحات و عبارات رایج در این شبکه اجتماعی آشنا شوید:

اعضای درجه 1، 2 و 3: بسته به نوع ارتباطی که شما با کاربران خود دارید، می توانید آن ها را در این درجه بندی قرار دهید. این درجه بندی ها را Degree Connection می شناسند به عنوان مثال، اعضایی که شما مستقیما با آن ها ارتباط دارید را اعضای درجه یک می شناسند.

Inbox یا صندوق ورودی: این واژه مربوط به صندوق ورودی صفحه شما می باشد که همانند صندوق ورودی ایمیل های شما می باشد. این صندوق ورودی inbox پیام‌های خصوصی شما را نشان می دهد و همانند بخش دایرکت در اینستاگرام است این پیام ها از طرف سایر اعضای لینکدین برای شما ارسال خواهد شد.

Introductions: این اصطلاح مربوط به ایجاد ارتباط با افرادی است که شما قصد دارید به تازگی با آن ها ارتباط برقرار کنید. شما برای اینکه با شخص یا شرکتی بخواهید ارتباط برقرار کنید، باید برای آن ها معرفی نامه ارسال کنید. این Introductions همانند معرفی نامه برای شما عمل می کند.

Invitations: از اصطلاح برای زمانی استفاده می شود که شما بخواهید شخصی که اکانت لینکدین ندارد، را به این شبکه اجتماعی دعوت کنید.

Mention: در لینکدین مانند اینستاگرام شما می توانید افرادی که قصد دارید مطلبی را به اطلاع آن ها برسانید یا اینکه مطلبی درمورد آن ها می خواهید پست کنید، می توانید آن را منشن کنید.

Network: اکانتی که شما تشکیل می دهید می بایست برای آن، یک شبکه تعیین کنید، که این شبکه از اعضای درجه 1 تا 3 شما تشکیل می شود. ما در ادامه آموزش لینکدین، بخشی را به آموزش ساخت لینکدین اختصاص داده ایم که در آنجا این اصطلاح را بیشتر توضیح می دهیم.

آموزش ساخت لینکدین

در ادامه این مقاله، ما به صورت تصویری، آموزش ساخت لینکدین را به شما توضیح می دهیم. شما زمانی که آدرس سایت لینکدین را در مرورگر خود وارد کنید، با صفحه زیر، روبرو می شوید:

شرکت لینکدین,لینکدین چیست

برای شروع روی گزینه join now در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید. سپس صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود. در ابتدا شعار لینکدین ((زندگی حرفه ای خودت رو بساز)) که در مورد شبکه اجتماعی خود در قسمت بالای این صفحه نوشته است نظرتان را جلب می کند.

شما با دو فیلد Email و Password روبرو می شوید که در این فیلدها ایمیل مورد نظر را وارد کرده و یک پسورد 6 کارکتری یا بیشتر برای خود، تعیین می کنید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

بعد از مشخص کردن رمز عبور و ایمیل مشخص، برای خود دکمه Agree & join را کلیک کنید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

سپس وارد صفحه بالا می شوید که باید نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. سپس دکمه continue را کلیک کنید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

پس از آن، برای تشخیص هویت و شناسایی اینکه شما ربات نباشید، صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود که ابتدا روی دکمه Verify کلیک کنید. سپس تصویر بعدی به شما نشان داده می شود که از شما می خواهد کهکشان مارپیچی را از بین 6 تصویر مشخص شده، انتخاب کنید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

بعد از انتخاب تصویر درست به عنوان کهکشان مارپیچی، شما وارد صفحه بالا می شوید که باید مشخصات کاملی از خود و کسب و کار خود، را در فیلدهای مشخص وارد کنید. این نکات آموزش لینکدین برای وارد کردن مشخصات، می تواند اکانتی پیشرفته و کارآمد را برای شما ایجاد کند.

در ادامه آموزش لینکدین می خواهیم بخش های مختلفی که در صفحه اکانت شما، نمایش داده می شود را به شما معرفی کنیم

معرفی بخش های مختلف اکانت لینکدین

تا اینجا کار ما آموزش ساخت لینکدین را برای شما بررسی کردیم. اکنون می خواهیم با بخش های مختلف اکانت لینکدین آشنا شوید. قطعا شناخت این بخش ها پاسخ کاملی برای سوال لینکدین چیست، می باشد.

تصویر زیر زمانی برای شما نمایش داده می شود که به طور کامل در لینکدین با توجه به نکات بالا، ثبت نام کرده باشید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

بخش Home

برای اینکه به خوبی متوجه شوید که لینکدین چیست بهتر است که با بخش های مختلف آن، آشنا شوید. یکی از این بخش ها، Home است که همانند بخش خوراک خبری Facebook می توانید پست های ارسال شده توسط سایر کاربران LinkedIn را مشاهده کنید، پست های خود را ارسال کنید که دیگران همانند شما در این بخش ببینند، آنها را لایک کنند، به اشتراک بگذارند و درباره آنها نظر دهند مانند فیس بوک. در این بخش می توانید تعیین کنید که پست های خود را فقط مجموعه شبکه شما ببینند یا به صورت عمومی به نمایش گذاشته شود.

اگر مدتی از Facebook استفاده کرده باشید، متوجه شباهت بسیار زیاد این بخش با فیسبوک خواهید شد.

بخش My Network

شما در این بخش سه کار بسیار مهم را می توانید انجام دهید:

  • شما می توانید شبکه ای که کاربران مشخص شده خود را به آن دعوت کرده اید را ببینید.
  • از بین انبوهی از کاربران لینکدین، افرادی که مورد توجه شما هستند را به شبکه خود دعوت یا Invite کنید.
  • همچنین دعوت نامه هایی که از دیگران دریافت کرده اید را نیز مشاهده کنید.

نکاتی که در آموزش لینکدین به شما گفته می شود، می تواند یک راهنمای ویژه برای کسانی باشد که به دنبال شغل ویژه ای می گردند

بخش Job

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

این بخش لینکدین همانند یک سایت جامع نیازمندی های شغلی برای شما ظاهر می شود. شما می توانید در میان میلیون ها شغل جستجو کرده و برای آنها درخواست همکاری ارسال کنید، درباره شرکت های موردعلاقه خود اطلاعات کسب کنید و … . در صورت وجود آگهی های شغلی جدید، می توانید اعلان ها را تنظیم کرده و در صورتی که در حوزه کاری شما شغل جدید در این بخش قرار گرفت، برای شما ایمیل ارسال شود.

می توانید شغلها را با کلمات کلیدی مشخص شده، موقعیت مکانی و معیارهای دیگر جستجو کنید. این امکان هم وجود دارد که شما می توانید به عنوان مثال شرکت هایی را برای کار، جستجو کنید که فلان شخص در آن مشغول به کار است. یا اینکه نام موسس شرکت را وارد کرده و شرکت هایی که این شخص در آن فعالیت می کند را بیابید.

بخش Messaging

در ابتدای آموزش لینکدین گفتیم که این شبکه اجتماعی همانند فیسبوک دارای بخش پیام خصوصی است که به شما این امکان را می دهد که بتوانید با کاربران و اعضای شبکه خود، ارتباط برقرار کنید. لینکدین این امکان را به شما می دهد که با افراد خارج از شبکه نیز ارتباط برقرار کنید، اما در صورتی که حساب کاربری خود را به حساب کاربری پیشرفته (LinkedIn Premium) تبدیل کنید.

بخش Me

این بخش پروفایل شما را نمایش می دهد. به دلیل اینکه این شبکه اجتماعی بیشتر برای معرفی مشاغل استفاده می شود، شما می توانید این بخش، یعنی صفحه پروفایل خود را با رزومه ها، کارنامه ها و پروژه های خود، تکمیل کنید و خدمات و مهارتی که دارید را نیز معرفی کنید. بخش هایی که می توانید در پروفایل خود به کاربران شبکه و کاربران لینکدین به نمایش بگذارید عبارت اند از:

  • تجربه کاری خود در شرکت ها و کارخانه های مختلف
  • موفقیت های کاری و تحصیلی خود
  • مکان فعلی و معرفی محل زندگی خود
  • معرفی پروژه های مختلفی که بر روی آن، کار کرده اید

شما نیز می توانید لینک شبکه اجتماعی لینکدین خود را برای شرکت هایی قصد استخدام در آن را دارید، به عنوان رزومه ارسال کنید.

هر آنچه باید درباره لینکدین پریمیوم بدانید!

در آموزش ساخت لینکدین یکی از بخش هایی که باید با آن آشنا شوید، بخش لینکدین پریمیوم است. در صورتی که بخواهید حساب لینکدین خود را به حساب پیشرفته (لینکدین پریمیوم) تبدیل کنید، با 4 نوع سطح دسترسی روبرو می شوید. یعنی لینکدین بسته به نوع نیاز شما حساب کاربری های مختلف با امکانات مختلف را به شما ارائه می دهد.

  • سطح دسترسی Career با هزینه ماهانه 30 دلار یا سالانه 240 دلار
  • سطح دسترسی Business با هزینه ماهانه 60 دلار یا سالانه 575 دلار
  • سطح دسترسی Sales با هزینه ماهانه 80 دلار یا سالانه 780 دلار
  • سطح دسترسی Hiring با هزینه ماهانه 120 دلار یا سالانه 1200 دلار

این سطح دسترسی ها عضویتی در لینکدین به شما می دهد که بتوانید ویژگی ها و قابلیت جدیدی به حساب کاربری خود، اضافه کنید.

این شبکه عظیم کسب و کارها که این روزها با استقبال بی نظیری روبرو شده است، منبع بی نظیر برای افرادی است که به دنبال کسب و کارهایی ویژه برای خود هستند.

برخی از کاربران ایرانی توسط لینکدین توانسته اند بهترین موقعیت های کاری را در ایران و کشورهای خارجی، برای خود ایجاد کنند.

دسترسی های ویژه ای که لینکدین برای کاربران خود، قرار داده است، هم برای شرکت هایی مناسب است که به دنبال کاربران و نیروهای کار خبره و بامهارت کامل هستند، مناسب است و هم برای افرادی که به دنبال کار در شرکت های معتبر ایرانی و خارجی.

در ادامه آموزش لینکدین تک تک بخش های دسترسی ویژه این شبکه اجتماعی را بررسی می کنیم:

سطح دسترسی Career

شما با سطح دسترسی Career به امکانات و قابلیت های زیر دسترسی پیدا می کنید:

1) شما می توانید متوجه شوید که چه کسانی پروفایل شما را بازدید کرده اند. در صورتی که دنبال کار هستید، متوجه می شوید که رزومه شما، مورد توجه کدام شرکت ها، قرار گرفته است.

2) می توانید پیام مستقیم به شرکت های استخدام کننده، ارسال کنید.

3) متوجه می شوید که شما را با کدام کاربران مقایسه می کنند.

4) متوجه می شوید که برای حرفه شما چه میزان درآمدی در نظر گرفته اند

5) دسترسی به محتواهای آموزشی ویژه و محتوای آموزشی مربوط به مصاحبه ها

سطح دسترسی Business

کسانی که به این عضویت Business دسترسی پیدا کنند، امکانات و قابلیت های زیر برایشان فعال می شود:

1) هر ماه می توانند 15 Inmail را ارسال کنند حتی برای آنان که جز کاربرانشان نمی باشند.

2) شما با این دسترسی، هرچقدر که بخواهید، می تواند پروفایل ها و رزومه های مختلف را مشاهده کنید.

3) این دسترسی، تمام امکانات دسترسی Career را نیز برای شما فعال می کند.

سطح دسترسی Sales

یکی از دیگر از سطح دسترسی های که در آموزش لینکدین، بهتر است با آن آشنا شوید، سطح دسترسی Sales است که امکاناتی فراتر از Business و Career، برای شما ایجاد می کند. برخی از مهم ترین قابلیت های این سطح دسترسی عبارت اند از:

1) قابلیت ارسال 20 inmail در ماه

2) دسترسی به تمام امکانات دسترسی Business

3) امکان آنالیز فروش ویژه

4) پیشنهادات کاری و پیشنهادات مختلف برای توسعه کسب و کار

5) امکان جستجو پیشرفته با lead-builder

سطح دسترسی Hiring

آخرین و بهترین سطح دسترسی که هر کاربری می تواند در لینکدین داشته باشد، سطح دسترسی  Hiringاست. یک اشتراک ویژه برای مدیران ارشد کسب و کارهای بزرگ که همانند سطح دسترسی های قبلی، کاربرد بسیاری برای آن ها دارد. با کمی بررسی و استفاده از ابزاری که این سطح دسترسی ها در اختیار آن ها، قرار می دهد، می توانند مناسب ترین کارشناسان را برای شرکت خود، استخدام کنند. برخی از ویژگی های خاص این سطح دسترسی عبارت اند از:

1) قابلیت ارسال 30 inmail در ماه

2) داشتن تمام قابلیت های سطح دسترسی های قبلی با امکانات پیشرفته تر

3) قابلیت integrated hiring که به چشم پرنده شهرت داشته و به شما دید وسیعی به کارشناسانی که قصد استخدام در شرکت ها را دارند، می دهد

4) امکان جستجو پیشرفته با امکانات وسیع تر

این مقاله ادامه دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود