آموزش لینکدین

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

یکی از شبکه های اجتماعی که استفاده از آن هنوز که هنوز برای برخی کاربران، ابهاماتی را داشته است، شبکه اجتماعی لینکدین می باشد. به همین دلیل ما محتوایی را در قالب آموزش لینکدین برای شما آماده کرده ایم تا شما را با جدیدترین و بروزترین نکات  این شبکه اجتماعی نسبتا پیچیده، آشنا کنیم.

لینکدین از جمله شبکه های اجتماعی است که این روزها، با استقبال قابل توجهی، روبرو شده است. این فضا شاید برای تفریح و گشت و گذار در دنیای مجازی مناسب نباشد، اما بهترین مکان برای توسعه کسب و کار، یافتن شغل مورد نظر، دوره آموزشی مدنظر و … است. در مجموع این شبکه اجتماعی هدفش، ایجاد ارتباط بین مشاغل و کسب و کارهای مختلف با یک دیگر می باشد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کسب درآمد با گوشی [جوهره روش های تضمینی]پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

حال در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که لینکدین چیست:

🔵 لینکدین چیست؟

لینکدین  (LinkedIn) بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای زیر مجموعه شرکت مایکروسافت (Microsoft) در اینترنت است. شما می توانید از لینکدین برای یافتن شغل یا دوره کارآموزی مناسب، برقراری ارتباط با مدیران و کارشناسان کسب و کارهای مختلف و تقویت روابط حرفه ای خود استفاده کنید. یادگیری مهارت های مختلف نیز یکی دیگر از قابلیت های این شبکه اجتماعی است و امروزه افراد زیادی برای یادگیری و آموزش، سعی می کنند به خوبی با آموزش لینکدین نحوه کار با آن را یاد بگیرند.

این شبکه اجتماعی رایگان است اما یک سطح دسترسی های LinkedIn Premium نیز وجود دارد که ویژگی ها و قابلیت های خاصی را برای شما فعال می کند. برخی از مهم ترین تفاوت های نسخه پولی لینکدین با نسخه رایگان آن، امکان برگزاری کلاس و سمینارهای آنلاین است. برای آشنایی بیشتر با این سطح دسترسی ها، در مقاله آموزش لینکدین هر کدام را به صورت جداگانه برای شما بررسی می کنیم.

🔵 مزایای استفاده از لینکدین

در این مقاله، پیش از این که به آموزش لینکدین بپردازیم، ابتدا مزایای استفاده از آن را بیان خواهیم کرد. لینکدین بیش از 500 میلیون عضو در بیش از 200 کشور جهان دارد. پروفایل لینکدین اگر به صورت حرفه ای نوشته شده باشد، به شما این امکان را می دهد که یک برند حرفه ای آنلاین ایجاد کنید.

در لینکدین می توانید مشخصات، تخصص، نکات و ارتباطات خود را به نمایش بگذارید. پروفایل لینکدین شما نه تنها کارفرمایان را از میزان تخصص و دانش شما آگاه می سازد، بلکه اعتبار شما را در حوزه تخصصتان افزایش داده و دستاوردهای شما را برجسته می کند. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از لینکدین می پردازیم، که شامل موارد زیر می باشد:

✔️ معرفی بیشتر و بهتر به کارفرمایان

بسیاری از شرکت ها و کارفرمایانی که قصد استخدام افرادی را دارند، از لینکدین برای انجام تحقیقات خود استفاده می کنند. لینکدین به شما این امکان را می دهد که یک برند شخصی آنلاین داشته باشید و این امر شانس شما را جهت دیده شدن توسط شرکت هایی که قصد استخدام فردی با تخصص شما را دارند، افزایش می دهد.

این بدان معناست که وقتی نام شما در یک موتور جستجو مانند گوگل قرار می گیرد، یک برند شخصی آنلاین دارید و در نتایج جستجو ظاهر می شوید. به همین دلیل است که باید پروفایل لینکدین را مانند رزومه خود در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که آنچه در پروفایل شما است به بهترین شکل ممکن شما را معرفی می کند.

✔️ نمایش تخصص و دانش

داشتن یک پروفایل در لینکدین، به ایجاد اعتماد در کارفرمایان و استخدام‌کنندگان کمک می‌کند، زیرا آن ها می‌توانند میزان تخصص و دانش شما را در این پروفایل مشاهده کنند.

✔️ فرصت های شغلی بیشتر

فرصت های شغلی جدیدی در سراسر سایت لینکدین وجود دارند که ممکن است در بستر های شغلی سنتی وجود نداشته باشند. می‌توانید مستقیما برای مشاغل مرتبط با تخصص خود، با استفاده از LinkedIn Apply درخواست دهید، جستجوهای شغلی را ذخیره کرده و فرصت های مناسب را جهت بررسی بیشتر برچسب گذاری کنید.

🔵 انواع روش های دسترسی به لینکدین

لینکدین همانند شبکه های اجتماعی دیگر، راه های زیادی را پیش روی شما می گذارد تا بتوانید در بهترین حالت، از آن بهره مند شوید. شما به روش های زیر می توانید وارد این فضا شوید:

  • اپلیکیشن موبایل LinkedIn
  • مرورگر موبایل و ورود به سایت LinkedIn
  • مرورگر ویندوز برای دسترسی به LinkedIn به وسیله لپ تاپ

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

🔵 داشتن حساب لینکدین به چه دردی می خورد؟

حال که به طور کلی متوجه شدید که لینکدین چیست، می خواهیم کمی بیشتر در مورد مزایای لینکدین صحبت کنیم. این شبکه اجتماعی نیز دارای اصولی است که باید در ساخت اکانت لینکدین و داشتن حساب کاربری در این شبکه اجتماعی به آن توجه کنید. لینکدین شباهت بسیاری به Facebook دارد و در صورتی که با این فضا، کار کرده باشید، راحت تر با لینکدین کنار خواهید آمد. شما در لینکدین می توانید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید، پست هایی را منتشر کنید، آن ها را بروز رسانی کنید، لینک قرار دهید و پیام خصوصی به دوستان خود ارسال کنید.

حال این ویژگی ها چه ارزشی دارد؟

معمولا چه کسانی از لینکدین استفاده می کنند؟

شما با قرار دادن مشخصات و سابقه کاری خود و اطلاعاتی از مهارت ها و توضیحاتی درباره کسب و کاری که راه اندازی کردید، می توانید رزومه ای قوی برای خود ایجاد کنید. بسیاری از کاربران لینکدین، لینک حساب کاربری خود را برای استخدام در شرکت های مختلف و حتی عقد قرارداد جدید برای پروژه های مختلف، برای مدیران ارسال می کنند.

البته که استفاده از این قابلیت لینکدین، در ایران هنوز جا نیوفتاده است. اصلی ترین دلیل این جریان، این است که هنوز برخی نمی دانند که لینکدین چیست و یا اینکه محتوای قویی در قالب آموزش لینکدین، وجود ندارد.

🔵 اصطلاحات و نکات مهم در شبکه اجتماعی لینکدین

در آموزش لینکدین شما ابتدا باید با اصطلاحات و عبارات رایج در این شبکه اجتماعی آشنا شوید:

اعضای درجه 1، 2 و 3: بسته به نوع ارتباطی که شما با کاربران خود دارید، می توانید آن ها را در این درجه بندی قرار دهید. این درجه بندی ها را Degree Connection می شناسند به عنوان مثال، اعضایی که شما مستقیما با آن ها ارتباط دارید را اعضای درجه یک می شناسند.

Inbox یا صندوق ورودی: این واژه مربوط به صندوق ورودی صفحه شما می باشد که همانند صندوق ورودی ایمیل های شما می باشد. این صندوق ورودی inbox پیام‌های خصوصی شما را نشان می دهد و همانند بخش دایرکت در اینستاگرام است این پیام ها از طرف سایر اعضای لینکدین برای شما ارسال خواهد شد.

Introductions: این اصطلاح مربوط به ایجاد ارتباط با افرادی است که شما قصد دارید به تازگی با آن ها ارتباط برقرار کنید. شما برای اینکه با شخص یا شرکتی بخواهید ارتباط برقرار کنید، باید برای آن ها معرفی نامه ارسال کنید. این Introductions همانند معرفی نامه برای شما عمل می کند.

Invitations: از اصطلاح برای زمانی استفاده می شود که شما بخواهید شخصی که اکانت لینکدین ندارد، را به این شبکه اجتماعی دعوت کنید.

Mention: در لینکدین مانند اینستاگرام شما می توانید افرادی که قصد دارید مطلبی را به اطلاع آن ها برسانید یا اینکه مطلبی درمورد آن ها می خواهید پست کنید، می توانید آن را منشن کنید.

Network: اکانتی که شما تشکیل می دهید می بایست برای آن، یک شبکه تعیین کنید، که این شبکه از اعضای درجه 1 تا 3 شما تشکیل می شود. ما در ادامه آموزش لینکدین، بخشی را به آموزش ساخت لینکدین اختصاص داده ایم که در آنجا این اصطلاح را بیشتر توضیح می دهیم.

🔵 آموزش ساخت حساب لینکدین

در ادامه این مقاله، ما به صورت تصویری، آموزش ساخت لینکدین را به شما توضیح می دهیم. شما زمانی که آدرس سایت لینکدین را در مرورگر خود وارد کنید، با صفحه زیر، روبرو می شوید:

شرکت لینکدین,لینکدین چیست

برای شروع روی گزینه join now در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید. سپس صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود. در ابتدا شعار لینکدین ((زندگی حرفه ای خودت رو بساز)) که در مورد شبکه اجتماعی خود در قسمت بالای این صفحه نوشته است نظرتان را جلب می کند.

شما با دو فیلد Email و Password روبرو می شوید که در این فیلدها ایمیل مورد نظر را وارد کرده و یک پسورد 6 کارکتری یا بیشتر برای خود، تعیین می کنید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

بعد از مشخص کردن رمز عبور و ایمیل مشخص، برای خود دکمه Agree & join را کلیک کنید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

سپس وارد صفحه بالا می شوید که باید نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. سپس دکمه continue را کلیک کنید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

پس از آن، برای تشخیص هویت و شناسایی اینکه شما ربات نباشید، صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود که ابتدا روی دکمه Verify کلیک کنید. سپس تصویر بعدی به شما نشان داده می شود که از شما می خواهد کهکشان مارپیچی را از بین 6 تصویر مشخص شده، انتخاب کنید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

بعد از انتخاب تصویر درست به عنوان کهکشان مارپیچی، شما وارد صفحه بالا می شوید که باید مشخصات کاملی از خود و کسب و کار خود، را در فیلدهای مشخص وارد کنید. این نکات آموزش لینکدین برای وارد کردن مشخصات، می تواند اکانتی پیشرفته و کارآمد را برای شما ایجاد کند.

در ادامه آموزش لینکدین می خواهیم بخش های مختلفی که در صفحه اکانت شما، نمایش داده می شود را به شما معرفی کنیم

🔵 معرفی بخش های مختلف اکانت لینکدین

تا اینجا کار ما آموزش ساخت لینکدین را برای شما بررسی کردیم. اکنون می خواهیم با بخش های مختلف اکانت لینکدین آشنا شوید. قطعا شناخت این بخش ها پاسخ کاملی برای سوال لینکدین چیست، می باشد.

تصویر زیر زمانی برای شما نمایش داده می شود که به طور کامل در لینکدین با توجه به نکات بالا، ثبت نام کرده باشید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

✔️ بخش Home

برای اینکه به خوبی متوجه شوید که لینکدین چیست بهتر است که با بخش های مختلف آن، آشنا شوید. یکی از این بخش ها، Home است که همانند بخش خوراک خبری Facebook می توانید پست های ارسال شده توسط سایر کاربران LinkedIn را مشاهده کنید، پست های خود را ارسال کنید که دیگران همانند شما در این بخش ببینند، آنها را لایک کنند، به اشتراک بگذارند و درباره آنها نظر دهند مانند فیس بوک. در این بخش می توانید تعیین کنید که پست های خود را فقط مجموعه شبکه شما ببینند یا به صورت عمومی به نمایش گذاشته شود.

اگر مدتی از Facebook استفاده کرده باشید، متوجه شباهت بسیار زیاد این بخش با فیسبوک خواهید شد.

✔️ بخش My Network

شما در این بخش سه کار بسیار مهم را می توانید انجام دهید:

  • شما می توانید شبکه ای که کاربران مشخص شده خود را به آن دعوت کرده اید را ببینید.
  • از بین انبوهی از کاربران لینکدین، افرادی که مورد توجه شما هستند را به شبکه خود دعوت یا Invite کنید.
  • همچنین دعوت نامه هایی که از دیگران دریافت کرده اید را نیز مشاهده کنید.

نکاتی که در آموزش لینکدین به شما گفته می شود، می تواند یک راهنمای ویژه برای کسانی باشد که به دنبال شغل ویژه ای می گردند

✔️ بخش Job

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

این بخش لینکدین همانند یک سایت جامع نیازمندی های شغلی برای شما ظاهر می شود. شما می توانید در میان میلیون ها شغل جستجو کرده و برای آنها درخواست همکاری ارسال کنید، درباره شرکت های موردعلاقه خود اطلاعات کسب کنید و … . در صورت وجود آگهی های شغلی جدید، می توانید اعلان ها را تنظیم کرده و در صورتی که در حوزه کاری شما شغل جدید در این بخش قرار گرفت، برای شما ایمیل ارسال شود.

می توانید شغلها را با کلمات کلیدی مشخص شده، موقعیت مکانی و معیارهای دیگر جستجو کنید. این امکان هم وجود دارد که شما می توانید به عنوان مثال شرکت هایی را برای کار، جستجو کنید که فلان شخص در آن مشغول به کار است. یا اینکه نام موسس شرکت را وارد کرده و شرکت هایی که این شخص در آن فعالیت می کند را بیابید.

✔️ بخش Messaging

در ابتدای آموزش لینکدین گفتیم که این شبکه اجتماعی همانند فیسبوک دارای بخش پیام خصوصی است که به شما این امکان را می دهد که بتوانید با کاربران و اعضای شبکه خود، ارتباط برقرار کنید. لینکدین این امکان را به شما می دهد که با افراد خارج از شبکه نیز ارتباط برقرار کنید، اما در صورتی که حساب کاربری خود را به حساب کاربری پیشرفته (LinkedIn Premium) تبدیل کنید.

✔️ بخش Me

این بخش پروفایل شما را نمایش می دهد. به دلیل اینکه این شبکه اجتماعی بیشتر برای معرفی مشاغل استفاده می شود، شما می توانید این بخش، یعنی صفحه پروفایل خود را با رزومه ها، کارنامه ها و پروژه های خود، تکمیل کنید و خدمات و مهارتی که دارید را نیز معرفی کنید. بخش هایی که می توانید در پروفایل خود به کاربران شبکه و کاربران لینکدین به نمایش بگذارید عبارت اند از:

  • تجربه کاری خود در شرکت ها و کارخانه های مختلف
  • موفقیت های کاری و تحصیلی خود
  • مکان فعلی و معرفی محل زندگی خود
  • معرفی پروژه های مختلفی که بر روی آن، کار کرده اید

شما نیز می توانید لینک شبکه اجتماعی لینکدین خود را برای شرکت هایی قصد استخدام در آن را دارید، به عنوان رزومه ارسال کنید.

🔵 هر آنچه باید درباره لینکدین پریمیوم بدانید!

در آموزش ساخت لینکدین یکی از بخش هایی که باید با آن آشنا شوید، بخش لینکدین پریمیوم است. در صورتی که بخواهید حساب لینکدین خود را به حساب پیشرفته (لینکدین پریمیوم) تبدیل کنید، با 4 نوع سطح دسترسی روبرو می شوید. یعنی لینکدین بسته به نوع نیاز شما حساب کاربری های مختلف با امکانات مختلف را به شما ارائه می دهد.

  • سطح دسترسی Career با هزینه ماهانه 30 دلار یا سالانه 240 دلار
  • سطح دسترسی Business با هزینه ماهانه 60 دلار یا سالانه 575 دلار
  • سطح دسترسی Sales با هزینه ماهانه 80 دلار یا سالانه 780 دلار
  • سطح دسترسی Hiring با هزینه ماهانه 120 دلار یا سالانه 1200 دلار

این سطح دسترسی ها عضویتی در لینکدین به شما می دهد که بتوانید ویژگی ها و قابلیت جدیدی به حساب کاربری خود، اضافه کنید.

این شبکه عظیم کسب و کارها که این روزها با استقبال بی نظیری روبرو شده است، منبع بی نظیر برای افرادی است که به دنبال کسب و کارهایی ویژه برای خود هستند.

برخی از کاربران ایرانی توسط لینکدین توانسته اند بهترین موقعیت های کاری را در ایران و کشورهای خارجی، برای خود ایجاد کنند.

دسترسی های ویژه ای که لینکدین برای کاربران خود، قرار داده است، هم برای شرکت هایی مناسب است که به دنبال کاربران و نیروهای کار خبره و بامهارت کامل هستند، مناسب است و هم برای افرادی که به دنبال کار در شرکت های معتبر ایرانی و خارجی.

در ادامه آموزش لینکدین تک تک بخش های دسترسی ویژه این شبکه اجتماعی را بررسی می کنیم:

✔️ سطح دسترسی Career

شما با سطح دسترسی Career به امکانات و قابلیت های زیر دسترسی پیدا می کنید:

1) شما می توانید متوجه شوید که چه کسانی پروفایل شما را بازدید کرده اند. در صورتی که دنبال کار هستید، متوجه می شوید که رزومه شما، مورد توجه کدام شرکت ها، قرار گرفته است.

2) می توانید پیام مستقیم به شرکت های استخدام کننده، ارسال کنید.

3) متوجه می شوید که شما را با کدام کاربران مقایسه می کنند.

4) متوجه می شوید که برای حرفه شما چه میزان درآمدی در نظر گرفته اند

5) دسترسی به محتواهای آموزشی ویژه و محتوای آموزشی مربوط به مصاحبه ها

✔️ سطح دسترسی Business

کسانی که به این عضویت Business دسترسی پیدا کنند، امکانات و قابلیت های زیر برایشان فعال می شود:

1) هر ماه می توانند 15 Inmail را ارسال کنند حتی برای آنان که جز کاربرانشان نمی باشند.

2) شما با این دسترسی، هرچقدر که بخواهید، می تواند پروفایل ها و رزومه های مختلف را مشاهده کنید.

3) این دسترسی، تمام امکانات دسترسی Career را نیز برای شما فعال می کند.

✔️ سطح دسترسی Sales

یکی از دیگر از سطح دسترسی های که در آموزش لینکدین، بهتر است با آن آشنا شوید، سطح دسترسی Sales است که امکاناتی فراتر از Business و Career، برای شما ایجاد می کند. برخی از مهم ترین قابلیت های این سطح دسترسی عبارت اند از:

1) قابلیت ارسال 20 inmail در ماه

2) دسترسی به تمام امکانات دسترسی Business

3) امکان آنالیز فروش ویژه

4) پیشنهادات کاری و پیشنهادات مختلف برای توسعه کسب و کار

5) امکان جستجو پیشرفته با lead-builder

✔️ سطح دسترسی Hiring

آخرین و بهترین سطح دسترسی که هر کاربری می تواند در لینکدین داشته باشد، سطح دسترسی  Hiringاست. یک اشتراک ویژه برای مدیران ارشد کسب و کارهای بزرگ که همانند سطح دسترسی های قبلی، کاربرد بسیاری برای آن ها دارد. با کمی بررسی و استفاده از ابزاری که این سطح دسترسی ها در اختیار آن ها، قرار می دهد، می توانند مناسب ترین کارشناسان را برای شرکت خود، استخدام کنند. برخی از ویژگی های خاص این سطح دسترسی عبارت اند از:

1) قابلیت ارسال 30 inmail در ماه

2) داشتن تمام قابلیت های سطح دسترسی های قبلی با امکانات پیشرفته تر

3) قابلیت integrated hiring که به چشم پرنده شهرت داشته و به شما دید وسیعی به کارشناسانی که قصد استخدام در شرکت ها را دارند، می دهد

4) امکان جستجو پیشرفته با امکانات وسیع تر

قطعا تا اینجای کار به خوبی متوجه شدید لینکدین چیست و چه کاربردی برای شما دارد. در ادامه آموزش لینکدین می خواهیم 20 راهکار اساسی برای ایجاد یک پروفایل قدرتمند و کارآمد در لینکدین، به شما ارائه کنیم. 

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

🔵 20 راهکار اساسی بهینه سازی پروفایل لینکدین

یکی از مزایای بهینه سازی پروفایل لینکدین معرفی قوی تر و با پرستیژتر خود به شرکت ها و کسب و کارهای مختلف است. زمانی که بخواهید خود را به افراد سرشناس نشان دهید و خود را معرفی کنید، با داشتن یک پروفایل قوی در لینکدین، می توانید خود را موثرتر از قبل نشان دهید.

داشتن یک پروفایل قوی با اطلاعات کامل شما، برند شما را قوی تر می کند. ما به طور مرتب در آموزش لینکدین ویژگی هایی را اضافه می کنیم تا قابلیت های آن را به عنوان یک بستر بازاریابی شخصی افزایش دهیم و روش های جدیدی برای نشان دادن مهارت ها و انگیزه های شما برای معرفی به دیگران ارائه دهیم. اگر اخیراً صفحه لینکدین خود را بررسی نکرده اید، بهتر است بدانید که روش های جدیدی برای بهبود برند تجاری شخصی آمده است که در این مقاله برای شما بررسی می کنیم:

✔️ 1- پروفایل خود را کامل کنید.

تکمیل پروفایل لینکدین چه اهمیتی دارد؟ به این نکته توجه کنید که لینکدین پروفایل هایی که از سایر کاربران کامل تر است را بهتر نشان می دهد. پس چه بهتر که تکمیل آن را امری بی اهمیت تلقی نکنید. لینکدین برای کامل کردن پروفایل، اطلاعات شخصی شما را دریافت خواهد که این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  1. نام
  2. اطلاعات تماس
  3. نوع کسب و کار
  4. مهارت و مدارک کسب شده
  5. تجربیات شغلی
  6. محل کار
  7. دستاوردها
  8. شغل فعلی

قابل ذکر است که حتما فیلد شغل فعلی را کامل کنید، زیرا یکی از اصلی ترین پارامترها در بهینه سازی پروفایل لینکدین، شغل فعلی شما می باشد. پس از آن غافل نشوید.

✔️ 2- انتخاب بهترین تصویر برای پروفایل

همه شما برای انتخاب عکس پروفایل راحت ترین راه را انتخاب می کنید. وارد گالری شده و در بهترین حالت، عکسی از نمای صورت خود، انتخاب کرده و آن را برای پروفایل لینکدین انتخاب می کنید. اما اگر بدانید لینکدین چیست، سعی می کنید برای عکس پروفایل خود، وقت بیشتری بگذارید. ما 10 نکته را در این بابت برای شما لیست کرده ایم:

  • حتما تصویر انتخاب شده، تصویری واضح از خود شما باشد
  • باکیفیت ترین عکس را انتخاب کنید
  • سعی کنید 60 درصد تصویر، صورت شما باشد
  • سعی کنید از تصاویر سلفی استفاده نکنید
  • سعی کنید چهره شما در تصویر کاملا جدی به نظر برسد
  • بهترین پس زمینه برای تصویر رنگ سفید است که بیشتر جلب توجه می کند
  • در تصویر انتخابی لباس مناسب بر اساس حوزه کاری خود پوشیده باشید
  • نور تصویر روشن باشد
  • در انتخاب فیلتر برای تصویر هوشیارانه عمل کنید تا تصویر شما بهتر از تصویر عادی باشد نه بدتر
  • از انتخاب تصاویری پرسنلی خودداری کنید

✔️ 3- انتخاب تصویر زمینه مناسب برای پروفایل

عکس پس زمینه پروفایل شما دومین عنصر بصری در بالای صفحه نمایه لینکدین است. این باعث می شود که توجه افراد را به خود جلب کند. پس زمینه همانند دیوار دفتر کار شماست. حال تصور کنید که این دیوار چگونه به بهترین شکل خودنمایی می کند. بهتر است تصویری را در این بخش قرار دهید که با روحیات، مهارت های شما و آنچه که در آینده به آن می اندیشید، سازگاری کامل داشته باشد.

✔️ 4- برای بخش Headline چیزی فراتر از یک عنوان شغلی بنویسید

در بخش عنوان درست که شما محدودیت تعداد کلمه دارید، اما بهتر است عنوانی را قرار دهید که بیشتر به چشم شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ بیاید. عنوانی که نشان دهد شما فراتر از آنچه که هستید، می اندیشید. در آموزش لینکدین همه تلاش ما ایجاد یک حساب کاربری قدرتمند برای حضور در کنار شرکت های بزرگ است. در نتیجه به کوچک ترین نکات بهینه سازی پروفایل لینکدین، توجه کنید.

✔️ 5- بخش Summary را بخش هیجان انگیز داستان زندگی خود تبدیل کنید

برخی از افراد یا بهتر است بگویم برخی از پروفایل های لینکدین این قسمت را رها کرده اند با اینکه به نظر من مهم ترین بخش در بهینه سازی پروفایل که در آموزش ساخت لینکدین نیز گفته شد، بخش Summary است. بخشی که هم می تواند خلاصه ای از زندگی شما باشد و هم می تواند ایده پردازی خارق العاده برای مهارت شما باشد. قطعا دیده اید که برخی افراد با اندکی گوش دادن به صحبت های یک شخص، متوجه اخلاق و رفتار و روحیات وی می شوند. شما نیز در summary می توانید خود را به دیگرام به نحو احسن نشان دهید.

✔️ 6- بازی با کلمات برای جلب توجه بیشتر

هدف اصلی ما در آموزش لینکدین جلب توجه کاربران و به گونه موفق نشان دادن و با انگیزه بودن است. به هر حال درصد زیادی از افراد که در لینکدین فعالیت می کنند، کارشناسان و متخصصینی هستند که می خواهند خود را به شرکت های بزرگ نشان دهند. حال بهتر است بدانید که یکی از بهترین راهکارها بعد از اینکه متوجه شدید، لینکدین چیست، بزرگنمایی و بازی با کلمات است. یعنی شما با کلمات و عبارات، به گونه ای خود را نشان دهید که انگار توانایی های بسیاری در انجام کارهای بزرگ دارید.

استفاده از عباراتی مانند متخصص، خلاق، ابتکارآفرین، باتجربه و … می تواند رزومه شما را قوی تر از چیزی تصور می کنید، نشان دهد.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

✔️ 7- رشد و توسعه شبکه لینکدین

یکی از ساده ترین و در عین حال مرتبط ترین راه ها برای رشد شبکه LinkedIn شما همگام سازی پروفایل لینکدین خود با دفترچه آدرس ایمیل ها است. این LinkedIn را قادر می سازد افرادی را که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید پیدا کرده و در شبکه لینکدین شما قرار دهند. فراتر از این، عادت کنید که جلسات و گفتگوها را با درخواست های اتصال LinkedIn دنبال کنید – این یک روش عالی برای زنده و به روز نگه داشتن شبکه شما است.

✔️ 8- لیست کردن مهارت های خود

در راستای نکات آموزش لینکدین، بزرگنمایی پروفایل خود برای موفقیت بهتر، می بایست مهارت های خود را به ترتیب بر اساس مقدار مهارت خود، لیست کنید. انجام این کار به اثبات توضیحات در عنوان و خلاصه شما کمک می کند و بستری را برای تأیید دیگران فراهم می کند. با این حال ، مهمترین نکته در اینجا باقی ماندن است. یک لیست طولانی ممکن است برای افراد و شرکت های بزرگ جالب نباشد، پس بهتر است که بهترین ها و مهم ترین ها را لیست کنید.

یکی از ترفندهای لینکدین همین ارائه لیستی از مهارت هاست که به طور خلاصه می تواند باعث جلب توجه مخاطبان شود.

✔️ 9- خدمات ویژه خود را بزرگنمایی کنید

با توجه به نکاتی که در آموزش لینکدین به شما گفته می شود، بهترین کار در نظر گرفتن راهکارهایی برای بزرگنمایی هرچه بهتر خدمات ویژه خودتان است. در صورتی که می دانید در زمینه خاصی خبره هستید، بهتر است که آن را نسبت به دیگر خدماتی که انجام می دهید، بزرگنمایی کنید. علاوه بر این، لینکدین برای این موضوع بخشی جداگانه را طراحی کرده است. بخش Services ویژگی جدید LinkedIn است که به مشاوران، فریلنسرها و کسانی که در مشاغل کوچکتر کار می کنند کمک می کند تا طیف وسیعی از خدمات خاص خود را به نمایش بگذارند. پر کردن بخش خدمات نمایه شما می تواند باعث افزایش دید شما در نتایج جستجو شود.

✔️ 10- از تایید شدن مهارت های خود نهراسید

در سال 2012 لینکدین قابلیت جدیدی را به نام Endorsement  به شبکه اجتماعی خود اضافه کرد که به منظور افزایش اعتبار و بهینه سازی پروفایل لینکدین شما ایجاد شده است. در بخش قبل گفته شد که باید مهارت های خود را به طور دقیق در پروفایل خود قرار دهید. حال برای اینکه مهر تایید مهارت ها شما زده شود، باید از کاربران خود بخواهید که در پروفایل شما، مهارتتان را تایید کنند. معمولا افرادی که از لینکدین پروژه ای را به شما بسپارند، پس از پایان موفقیت آمیز آن، به پروفایل شما در لینکدین رفته و آن مهارت را تایید می کنند تا تایید آن نیز به چشم دیگر کاربران و کارفرمایان، برسد.

پیشنهاد ما این است که برای داشتن یک Endorsements قوی، از کاربران خود بخواهید که مهارت های شما را تایید کنند، یا حداقل مهارت های خاص و پولساز شما را تایید کنند نه همه آن ها را. در این صورت رفته رفته، اعتبار پروفایلتان نیز افزایش یافته و به محبویت خاصی در لینکدین، می رسید.

✔️ 11- مدیریت Endorsements پروفایل خود

به محض شروع تأییدها، ممکن است متوجه شوید که تأکید نمایه LinkedIn شما را به طریقی تغییر می دهد که منعکس کننده مهارت های شاخص شما نباشد. ممکن است حوزه تخصص شما به عنوان مثال بازاریابی محتوا باشد، اما افراد و کاربران بیشتر، مهارت های دیگر شما را مورد تایید قرار داده اند. به همین جهت است که در بخش قبلی آموزش لینکدین گفتیم که از کاربران بخواهید که مهارت های خاص شما را تایید کنند تا آن ها به گفته پاراگراف های قبلی، بزرگنمایی شود.

✔️ 12- درخواست توصیه نامه از کاربران recommendations

یکی از بخش هایی که به غنی شدن پروفایل شما کمک بسیاری می کند، داشتن recommendations یا توصیه نامه ها از طرف افراد مختلف است. این توصیه نامه ها همانند این است که مثلا شما تاییده ای از طرف اساتید بزرگ یا کاربران مختلف داشته باشید. مثلا اگر در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت دارید، توصیه نامه ها از طرف شرکت هایی که در لینکدین فعالیت دارند، برای شما می تواند امتیاز محسوب شود و در صورتی که شرکتی از این طریق بخواهد با شما قرارداد ببندد، با دیدن وضعیت recommendations راحت تر به شما اعتماد می کند.

البته این جریان دو طرفه است. شما نیز باید برای کاربران خود، توصیه نامه بدهید تا آن ها نیز به شما توصیه نامه بدهند.

در منو کشویی در پروفایل شما، بخش به نام recommendations وجود دارد و شما می تواند با انتخاب request recommendations از کاربران بخواهید که برای شما توصیه نامه پر کنند.

✔️ 13- قرار دادن گواهی دوره های آموزشی در پروفایل

یکی از موارد دیگری که به بهتر شدن پروفایل شما کمک می کند، قرار دادن تصویر گواهی نامه ها یا مدارک تحصیلی خودتان است. مثلا اگر دوره ای به نام دوره آموزش لینکدین گذرانده اید، کاربران با دیدن این گواهی نامه به شما ایمان می آورند که می دانید لینکدین چیست و اطلاعات خوبی در این زمینه دارید.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

✔️ 14- قرار دادن مدارک پروژه های انجام شده در لینکدین

شاید با خود بگویید ما که بخش سابقه کار را تکمیل کرده ایم. چه نیازی به ارائه مدرک است. وجود این مدرک اعتبار نوشته های شما در بخش سابقه کار را افزایش داده و جریان اعتمادسازی را نیز قوی تر می کند. مثلا پس از اتمام پروژه اجرای سقف کاذب هتل استقلال، به شما مدرکی را ارائه می دهند یا تقدیرنامه ای را صادر می کنند. بهترین کار این است که این تقدیر نامه را در پروفایل لینکدین خود، قرار دهید.

✔️ 15- اگر سابقه تولید و انتشار محتواهای مختلف را دارید، بخش را Publications فراموش نکنید

در آموزش لینکدین باید بدانید که بخش Publications یکی از عناصر کم مصرف در پروفایل ها است و این یعنی اینکه هنگام استفاده از این ویژگی برای جلب توجه به مطالب موجود در زمینه رهبری فکر، می توانید واقعاً در میان افرادی که در لینکدین در زمینه کاری شما فعالیت می کنند، متمایز باشید.

این بخش بدین منظور ایجاد شده است که شما بتوانید کتاب های الکترونیکی خود، مقالاتی که در وبلاگ شرکت نوشته اید یا هر محتوای دیگری که انتشار داده اید را از این قسمت به آنجا، لینک دهید.

✔️ 16- تولید محتوای مرتبط با کسب و کار خود برای فید لینکدین

فید لینکدین همانند فید خبری فیس بوک است و شما تفاوت خاصی نخواهید دید. پس بهتر است برای تولید محتوا برای آن نیز، زمان بگذارید تا خود را موفق تر از رقبا نشان دهید. وجود شبکه های ارتباطی با کاربران در لینکدین یک مزیت برای شما می تواند باشد، بهتر است که در آن شبکه نقش فعالی داشته باشید و در فید لینکدین به گونه ای ظاهر شوید که برای کاربران و دنبال کننده گان شما، ارزش افزوده داشته باشد. در آموزش لینکدین بهتر است بدانید که به اشتراک گذاری محتوای مربوطه با شبکه شما یکی از در دسترس ترین روشهای انجام این کار است. شما می توانید با دقت در فید LinkedIn خود فعالیت کرده و به اشتراک گذاری محتوایی که برای شما واقعاً جالب است و مطابقت با دیدگاه شماست، شروع کنید.

✔️ 17- کامنت گذاشتن در فید خبری لینکدین

اشتراک گذاری محتوا در فید خبری لینکدین عالی است، اما این فقط نقطه شروع کار شماست. وقتی نظرات خود را به اشتراک خود اضافه می کنید، به خود اهمیت بیشتری می دهید و شروع به بیان اینکه چرا فکر می کنید یک مطلب خاص مهم است، می کنید. نظرات بیان شده همچنین شما را قادر می سازد تا طیف گسترده تری از مطالب را به اشتراک بگذارید. ممکن است اینگونه باشد که شما با یک دیدگاه موافق نباشید اما برای مثال آن را جالب بدانید. نظری که بتواند این دیدگاه را بیان کند شروع به ایجاد نظر و رهبری فکری شما می کند. هنگام نوشتن نظر خود این ذهنیت را داشته باشید و مطمئن شوید که چیزی می گویید که از اینکه افراد با شما ارتباط برقرار کنند خوشحال می شوید.

✔️ 18- اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کار خود را فالو کنید

پیروی از اینفلوئنسرهای مرتبط در لینکدین به شما کمک می کند تا طیف وسیعی از محتوای جالب را در خبرمایه خود قرار دهید، سپس وقتی فکر می کنید ارزش افزوده دارد می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین به شما کمک می کند تا به پروفایل لینکدین خود قدرت بیشتری ببخشید و علاقه خود را نسبت به آنچه انجام می دهید نشان می دهد.

به عنوان مثال شما در حوزه سئو و بهینه سازی سایت، فعالیت دارید. دنبال کردن افرادی که در ایران و خارج کشور، در این حوزه فعالیت می کند، به کاربران، حرفه ای بودن شما را نشان می دهد. با توجه به تجربه من از آموزش لینکدین، این حرفه ای بودن زمانی به بالاترین حد خود می رسد که شما با این افراد و اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کار خود، تعامل داشته باشید.

✔️ 19- از بستر LinkedIn Elevate استفاده کنید

یکی از مواردی که در آموزش لینکدین، باید بدانید این است که آشنایی با بستر و پلت فرم LinkedIn Elevate است.  LinkedIn Elevate برای کمک به مشاغل در راه اندازی و مدیریت برنامه های حمایت از کارمندان است و این بینش های جذابی برای حمایت قوی تر و بهتر از کارمندان، ایجاد می کند. در حقیقت، 86٪ از مدافعان کارمندان می گویند که به اشتراک گذاشتن محتوا برای کسب و کار آنها تأثیر مثبتی در حرفه خود داشته است. اگر در کسب و کارتان، کارمندان زیادی دارید، این راهی عالی برای نقش فعالتر در بیرون بردن محتوای نام تجاری خود به وسیله حمایت از آن ها، است. اگر اینگونه نباشد، هنوز ارزش دارد که به کارمندان خود بپردازید و بپرسید چه کسی محتوایی تولید می کند که ارزش اشتراک گذاری در LinkedIn را دارد.

به عنوان مثال، شما یک کسب و کاری در زمینه ارائه خدمات محصولات سخت افزاری و تعمیر کامپیوتر، هستید. برای ایجاد جلوه بهتر، برای کاربران خود، می توانید، ایده ها و کارهای جذاب برخی از کارمندان خود را در حساب لینکدین خود، به اشتراک بگذارید.

✔️ 20- محتوای قوی و طولانی منتشر کنید

در صورتی که نکات آموزش لینکدین را به خوبی متوجه شوید و به بهترین شکل، به بهینه سازی پروفایل لینکدین خود، بپردازید، متوجه اثرگذاری محتواها، در این شبکه اجتماعی می شوید. هرچه بیشتر مطالب را به اشتراک بگذارید و درباره آنها نظر دهید، اعتبار و اندیشه رهبری شما در این شبکه اجتماعی را بیشتر می کنید. انتشار پست های طولانی مدت مرحله بعدی این اقدام یعنی تولید محتوا برای لینکدین است. یک نقطه شروع عالی، نظارت بر پاسخی است که به نظرات و اشتراک های خود می گیرید. آیا موضوعات و نقطه نظرات خاصی وجود دارد که به نظر می رسد در شبکه شما طنین انداز باشد؟ آیا نظراتی وجود دارد که به اشتراک گذاشته اید و احساس می کنید می توانید در یک پست آنها را گسترش دهید؟ تمام این موارد به بهینه سازی هر چه بهتر پروفایل و اکانت لینکدین شما، کمک می کند.

🔵 چرا تصویر پروفایل برای حساب لینکدین اهمیت زیادی دارد؟

در انتخاب عکس پروفایل لینکدین به عنوان کارشناس آموزش لینکدین توصیه می کنم از تصاویری استفاده کنید که به راحتی چهره شما قابل رویت و بهتر است با نوع کسب و کار شما همخوانی داشته باشد. از هرگونه خلاقیت و تلاش جهت بهبود کیفیت عکس پروفایل لینکدین خود دریغ نکنید، زیرا شما باید به کارفرمای خود نشان دهید که چقدر برای شروع همکاری آماده هستید.

به طور مثال: احتمالا در زمینه کاری خود به یک جلسه کاری و یا کنفرانس در زمینه شغلی خود دعوت شده اید، می توانید یک عکس از خود در آن مکان برای بهینه سازی پروفایل لینکدین انتخاب کنید.

🔵 کارهای ممنوعه در بهینه سازی پروفایل لینکدین

همانطور که جهت بهینه سازی پروفایل لینکدین ملزم به رعایت چندین نکته هستید، چند کار هم وجود دارد که نباید سمت آن بروید. این کارها عبارت اند از:

انتشار مطالب نامربوط: برای اینکه صفحه شما رونق بیشتری بگیرد بهتر است از انتشار دادن پست های نامربوط جلوگیری کنید. سعی کنید با انتشار مطلب آموزنده در حوزه کاری خود بازدید خود را بالا ببرید.

توجه نکردن به درخواست کانکشن ها: بهتر است تمامی درخواست های کانکشن ها را بپذیرید. پذیرفتن تمامی کانکشن ها اجبار نیست و اگر از کانکشن خوشتان نیامد می توانید آن را حذف کنید.

کپی کردن رزومه: چقدر خوب است که برای تکمیل رزومه خود از مطالب و داستان های جذاب بهره بگیرید. کپی کردن رزومه هیچ کمکی جهت افزایش بازدید شما نخواهد کرد.

عدم توجه به زیبایی پیج لینکدین: به درستی همه ما به دنبال زیبایی ها هستیم و از موارد کسل کننده و یکنواخت فراری هستیم. به شما تضمین می دهیم که با زیباسازی پیج خود مخاطبان زیادی را از آن خود خواهید کرد.

 با تکمیل کردن پروفایل لینکدین می توانید آینده شغلی خود را تغییر دهید چرا که این عمل رابطه زیادی با دیده شدن صفحات شما دارد. پس آن را دست کم نگیرید. این نکات آموزش لینکدین به طور کامل بر روی آینده شغلی شما اثرگذار است.

آموزش تنظیمات لینکدین,آموزش ساخت لینکدین,آموزش لینکدین

🔵 11 مرحله مهم برای راه اندازی اکانت لینکدین

در آموزش لینکدین پس از مطالعه موارد بالا می توانید از مراحل زیر برای راه اندازی یک اکانت لینکدین، کمک بگیرید:

1- ساختن پروفایل

اگر از قبل اکانت لینکدین ندارید، از سایت لینکدین شروع کنید و برای شروع روی «Join now» کلیک کنید.

برای ایجاد اکانت لینکدین خود کافی است، دستورات را دنبال کنید.

نگران ثبت نام در Linkedin Premium یا افزودن اتصالات در این مرحله که از شما خواسته شد، نباشید.

فعلا برای شروع اکانت معمولی خود را ایجاد کرده و بعد برای تبدیل شدن به یک اکانت پریمیوم اقدام کنید. مطمئن شوید که URL لینکدین خود را نیز سفارشی کنید تا زمانی که آن را به رزومه یا امضای ایمیل خود اضافه می کنید. این خود در آینده برای پیدا کردن پروژه جدید کاربردی است.

2- یک عکس برای پروفایل انتخاب کنید!

عکس پروفایل یکی از مهم ترین مواردی است که نباید در ساختن اکانت لینکدین فراموش کنید. در صورتی که این موضوع را نادیده بگیرید، به طور غیرمستقیم روی جذب پروژه، برگزاری جلسات حضوری و… خود اثر منفی می گذارید. برای انتخاب یک تصویر پروفایل جذاب و کاربردی بهتر است که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • صورت شما در تصویر باید کامل واضح و شفاف باشد.
  • تصاویر مانند تصاویر 3 در 4 چاپی با یک پس زمینه جذاب انتخاب کنید
  • پس زمینه ترجیحا سفید باشد
  • استفاده از تصاویری که به صورت سلفی گرفته شده را اصلا پیشنهاد نمی کنیم
  • زمینه تاریک تصویر اثرگذاری خوبی روی مخاطب ندارد

این مقاله ادامه دارد …

4 نظر در مورد مقاله “ آموزش لینکدین ” ثبت شده است
  1. هادی عظیمی

    سلام خسته نباشید ممنون خیلی خوب بود مقالتون


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      ممنون از همراهی شما


  2. لیلا خلیلی خو

    با سلام و احترام
    ممنون از مقاله خوبتون. بقیه اش کجاست؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      وقت بخیر
      در روزهای آینده بروز خواهد شد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود