آموزش استوری اینستاگرام | ترفندها + معرفی تنظیمات

آموزش استوری اینستاگرام,آموزش کامل استوری اینستاگرام,ترفندهای استوری اینستاگرام

اینکه چرا برای استوری اینستاگرام که یکی از راحت ترین و پرکاربردترین قابلیت های این شبکه اجتماعی است، نیاز به یک راهنمای استوری اینستاگرام دارید، شاید عجیب باشد، اما همین قابلیت شگفت انگیز اینستاگرام، روشی کارآمد برای درآمدزایی بیش از 100 میلیون برای برخی افراد شده است. ما در این مقاله قصد داریم به عنوان آموزش استوری اینستاگرام به طور کامل این قابلیت اپ را بررسی و در کنار آن استراتژی هایی برای کسب درآمد و تبلیغات با استوری را به شما آموزش دهیم.

ما در آموزش استوری اینستاگرام به موضوعات زیر می پردازیم:

  1. چگونه از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟
  2. چگونه از استیکرها و افکت ها به بهترین شکل در استوری، استفاده کنیم؟
  3. معرفی تکنیک های استوری اینستاگرام
  4. چه ترفندهایی در هایلایت های استوری اینستاگرام وجود دارد؟
  5. چگونه برای استوری های خود محدودیت بگذاریم؟
  6. استراتژی کسب درآمد با استوری اینستاگرام
  7. نحوه زمانبندی کردن استوری ها
  8. نحوه آنالیز استوری های اینستاگرام
  9. نحوه طراحی و تولید بهترین محتوا برای استوری اینستاگرام
  10. 5 ایده خاص برای استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام در سال 2016 راه اندازی شد و اکنون بیش از 500 میلیون نفر از این قابلیت خارق العاده استفاده می کنند. اگر کنجکاوید که بدانید چگونه می توان با استوری اینستاگرام کسب درآمد کرد و اینکه چه تکنیک هایی در استفاده از استوری وجود دارد، با ما در آموزش استوری اینستاگرام، همراه باشید.

بهتر است قبل از شروع آموزش کامل استوری اینستاگرام، اپ خود را به آخرین ورژن بروز رسانی کنید.

معرفی کامل بخش استوری اینستاگرام

این قابلیت اینستاگرام ویژگی ها و امکانات بسیاری دارد و شما روش های زیادی برای استوری گذاشتن دارید و می توانید محتواهای مختلفی را استوری کنید. زمانی که وارد اپ اینستاگرام خود، می شوید در نوار بالای در صفحه نمایش پست ها، آیکون هایی با تصویر پروفایل Following ها (دنبال شونده ها) را مشاهده می کنید که دور تصویر پروفایل آن ها، رنگ نارنجی مانندی دیده می شود. این نشان می دهد که آن کاربر، استوری گذاشته است. در این نوار اولین آیکون، تصویر پروفایل شماست که اگر استوری بگذارید، دور آن این رنگ نارنجی می شود.

آموزش استوری اینستاگرام,آموزش کامل استوری اینستاگرام,ترفندهای استوری اینستاگرام

برای ورود به قسمت استوری شما باید بر روی عکس پروفایل خود در صفحه اصلی نمایش پست ها و استوری ها، کلیک کنید. زمانی که روی آن بخش کلیک کنید، دوربین گوشی شما فعال می شود و در چارچوب استوری، دوربین شما فعال می شود. در ادامه آموزش استوری اینستاگرام، بخش های مختلفی که در این قابلیت وجود دارد را معرفی می کنیم:

1) بخش گالری: روی بخش پایین سمت چپ آخرین تصویر از گالری شما نمایش داده می شود که اگر می خواهید عکسی از گالری را استوری کنید، باید روی آن کلیک کرده و تصویر مورد نظر را انتخاب کنید.

2) بخش افکت ها برای استوری: در قسمت پایین صفحه استوری، تصاویری دیده می شود که معرف افکت هایی برای انتشار استوری است. آیکون های این افکت های دایره ای شکل و هر کدام افکت خاصی را روی تصویر ایجاد می کند. تفاوتی ندارد که بخواهید تصویری را از بخش گالری استوری کنید یا به صورت زنده عکس گرفته و استوری کنید. در هر حالت می توانید از این افکت ها استفاده کنید.

3) تغییر حالت دوربین از عقب به جلو: روی بخش پایین سمت راست، امکان تغییر وضعیت دوربین از جلو به عقب را گذاشته است (آیکون دو فلش مخالف هم).

5) امکانات خاص استوری گذاشتن: سمت چپ شما با آیکون هایی را مشاهده می کنید که در ادامه برای شما شرح می دهیم:

  • نوشتن روی استوری: ابتدایی ترین آن به شما امکان نوشتن بر روی عکس یا فیلم هایی که گرفته اید را می دهد. در این بخش قابلیت های خاصی از استوری اینستاگرام است که در بخش های بعدی راهنمای استوری اینستاگرام، برای شما شرح می دهیم.
  • بومرنگ (boomerang): امکان ساخت ویدیوهایی شبیه به تصاویر با فرمت gif را دارد
  • Layout: در این بخش شما می توانید تصاویر چندگانه بسازید (چند تصویر در یک قاب).
  • Hands-free: این قابلیت به شما این امکان را می دهد که برای ویدیو گرفتن، دائما دستتان روی دکمه استوری نباشد. کافیست این قابلیت را فعال کنید و با یک بار فشردن دکمه فیلم برداری در استوری، این قابلیت فعال می شود.

6) بخش تنظیمات (علامت پیچ): در قسمت بالای صفحه سمت چپ، این مورد را می بینید. این بخش تنظیمات استوری اینستاگرام است که در ادامه هر کدام را برای شما شرح می دهیم:

  • بخش Viewing: شما می توانید به وسیله این بخش، استوری خود را از نگاه کاربرانی که تعیین می کنید، پنهان کنید. این محدود کردن استوری اینستاگرام به شما کمک می کند که استوری را برخی کاربران هدف منتشر کنید نه همه کاربران.
  • بخش Close friends: ما در بخش قبلی برای محدود کردن استوری اینستاگرام کاربرانی که تمایلی به دیدن استوری توسط آن ها را نداشتیم، تعیین می کردیم. اما این بخش کاملا متفاوت است. شما می توانید تعیین کنید دقیقا چه کسانی استوری شما را ببینند.
  • بخش Replying: در این بخش می توانید تعیین کنید که چه کسانی استوری شما را پاسخ دهند (ریپلای بزنند). برای این بخش، اینستاگرام 3 حالت را در نظر گرفته است. حالت Your followers یعنی هر کس که فالوور شما است، می تواند ریپلای بزند. حالت دوم Followers you follow back که تعیین می کند تنها کسانی که فالو بک کرده اند، امکان ریپلای زدن استوری را داشته باشند. حالت سوم OFF است که امکان بستن ریپلای استوری در اینستاگرام را به شما می دهد.
  • بخش Saving: شما در بخش می توانید دو حالت را برای خود فعال کنید. قابلیت Save Story to Gallery که امکان ذخیره سازی استوری در گالری را فعال می کند و قابلیت Save story to Archive امکان ذخیره سازی استوری در آرشیو اینستاگرام را فعال می کند.
  • بخش Sharing: این بخش نیز 3 قابلیت را برای شما قرار داده است. قابلیت Allow others to share your story که امکان اشتراک گذاری استوری توسط بقیه را فعال می کند. قابلیت Allow sharing to messages که امکان ارسال آن به عنوان پیام برای دیگران فعال می کند. قابلیت Share your story to Facebook که امکان اشتراک گذاری همزمان استوری در فیسبوک شما را فعال می کند.

7) روشن کردن فلش دوربین: در قسمت بالا علامتی مانند رعد و برق قرار دارد که برای روشن کردن فلش دوربین کاربرد دارد.

8) دکمه خروج: در صورتی که می خواهید از بخش استوری خارج شوید، در گوشه سمت راست بالا، علامت ضربدر وجود دارد که برای خروج از بخش استوری است.

در ادامه آموزش استوری اینستاگرام، می خواهیم چگونگی استوری گذاشتن را به شما آموزش دهیم.

تکنیک های استوری اینستاگرام,راهنمای استوری اینستاگرام,راهنمای استوری گذاشتن در اینستاگرام

چگونگی استوری گذاشتن در اینستاگرام

برای استوری گذاشتن در اینستاگرام همان طور که در قسمت قبل گفته شد باید روی عکس پروفایل خود در صفحه اصلی پست ها و استوری کلیک کنید یا اینکه بر روی عکس پروفایل خود در صفحه پروفایل، کلیک کنید.

پس از باز شدن دوربین استوری، می توانید یک عکس بگیرید یا یک فیلم ضبط کنید و همین طور می توانید عکس یا ویدیویی از گالری را انتخاب کرده و استوری کنید. بعد از ضبط فیلم یا عکس گرفتن، می توانید از طیف وسیعی از فیلترها استفاده کنید و همچنین متن و نقاشی ها را به محتوای خود اضافه کنید.

چگونگی استفاده از افکت ها در استوری اینستاگرام

در ادامه راهنمای استوری اینستاگرام، می خواهیم استفاده از افکت های استوری را برای شما شرح دهیم. قبلا هم گفتیم که می توانید زمانی که در بخش استوری، فیلم یا عکس می گیرید، این کار را با افکت انجام دهید. برای این کار، اینستاگرام 25 افکت را به صورت پیش فرض برای شما قرار داده است. هر کدام از این افکت امکانات و جذابیت های فوق العاده ای را به تصویر شما می دهد.

در این افکت ها به صورت اسلاید مانند کنار هم قرار گرفته اند. یکی از تکنیک های استوری اینستاگرام این است که از استوری های خاصی که در بخش گالری افکت ها، قرار دارد، استفاده کنید. در بخش گالری افکت ها، شما می توانید افکت های مورد نظر خود را انتخاب کنید که به صورت دسته بندی هایی در کنار هم قرار گرفته اند.

جالب است بدانید که اینستاگرام این امکان را برای برخی افراد قرار داده است که با ساخت افکت های مختلف برای بخش افکت های استوری اینستاگرام، بتوانند کسب درآمد کنند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش ترفندهای اینستاگرام 2022پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

تکنیک های استوری اینستاگرام

آموزش استوری اینستاگرام,آموزش کامل استوری اینستاگرام,ترفندهای استوری اینستاگرام

متن رنگین کمانی در استوری

بسیاری از افراد فعال در اینستاگرام نحوه نوشتن متن رنگین کمانی در استوری را نمی دانند. برای انجام این کار، ابتدا وارد محیط ایجاد استوری شوید، سپس با انتخاب ابزار متن (Text)، یک متن ایجاد کنید. با نگه داشتن انگشت خود روی متن، آن را به حالت سلکت درآورید. حال بدون این که انگشت خود را از روی متن بردارید، وارد قسمت تعیین رنگ متن شوید، انگشت دیگرتان را روی یکی از رنگ های موجود در پایین صفحه نگه دارید تا طیف رنگی ظاهر شود. همزمان با حرکت دادن انگشت خود بر روی طیف رنگی، انگشت دیگر که روی متن قرار دارد را جابجا کنید تا هر کلمه رنگ متمایزی را به خود بگیرد.

انجام این کار در ابتدا کمی سخت است اما با چندبار سعی کردن می توانید انجامش دهید. دقت کنید هنگام تغییر متن، بهتر است برای خارج کردن متن از حالت سلکت، این کار را از چپ به راست انجام دهید.

افکت سایه متن در استوری

برای ایجاد افکت سایه در متن استوری اینستاگرام، کافی است ابتدا توسط ابزار text، متن مورد نظر را بنویسید، سپس مجددا همان متن را با رنگ دیگری ایجاد کنید و دو متن ایجاد شده را  با فاصله ای جزئی، روی یکدیگر قرار دهید.

اضافه کردن افکت نور به اموجی ها

مورد دیگری که قصد داریم آن را در راهنمای استوری اینستاگرام معرفی کنیم، اضافه کردن هاله نور به اموجی ها در استوری است. برای این کار ابتدا در استوری خود اموجی مدنظر را اضافه کنید، سپس با انتخاب حالت Neon می توانید به اموجی یک هاله نور اضافه کنید. این کار می تواند جلوه خاص و جذابی به استوری های شما بدهد.

استفاده از گیف های شخصی در استوری

برای اضافه کردن گیف های شخصی به استوری، به یک برنامه جانبی با نام GIPHY نیاز دارید. برای انجام این کار باید ابتدا نرم افزار اینستاگرام خود را باز کرده، سپس برنامه GIPHY را اجرا کنید. در این نرم افزار باید گیف مورد نظر خود را انتخاب کنید، همچنین امکان ساختن گیف توسط این نرم افزار وجود دارد. پس از انتخاب گیف مورد نظر، ابتدا دکمه Share را بزنید سپس گزینه Story را انتخاب کنید تا گیف انتخاب شده به استوری شما اضافه شود.

ایجاد محدودیت بازدید استوری

گاهی اوقات ممکن است بخواهید محتوایی را استوری کنید اما نمی خواهید برخی از فالوور های شما آن استوری را ببینند، از سوی دیگر نیز قصد ندارید آن فالوور ها را بلاک کنید، برای انجام این کار دو روش وجود داردکه در این بخش از راهنمای استوری اینستاگرام به آن ها می پردازیم:

  1. استفاده از Hide Story From: هنگامی که استوری خود را منتشر کردید، در صفحه اصلی اینستاگرام روی عکس خود کلیک کنید تا استوری شما نمایش داده شود، سپس با کلیک روی گزینه سه نقطه (تنظیمات) وارد بخش Story Setting شده و گزینه Hide Story From را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید تعیین کنید که کدام یک از فالوور های شما نتواند استوری منتشر شده را مشاهده کند.
  2. استفاده از Story Setting: برای انجام این روش باید ابتدا وارد تنظیمات موجود در پروفایل اینستاگرام خود شده و سپس وارد بخش Story Setting شوید. در این قسمت می توانید افرادی که نمی خواهید ازین پس استوری های شمارا مشاهده کنند انتخاب کنید.

زمان بندی استوری اینستاگرام

جهت زمان بندی استوری اینستاگرام نیاز است از یک ابزار جانبی مانند Combin Scheduler استفاده کنید. در این نوع ابزار ها ویژگی ها و امکانات زیادی وجود دارند که یکی از آن ها قابلیت زمان بندی انتشار پست و استوری در اینستاگرام است.

پس از نصب و راه اندازی Combin Scheduler روی دستگاه خود، وارد برنامه شده و مراحل زمان بندی را انجام دهید، سپس تصویر مدنظر را آپلود کرده فیلد های مربوط به آن را تکمیل نمایید. دقت کنید در این برنامه دو بخش وجود دارد که یکی از آن ها مربوط به استوری و دیگری مربوط به پست می باشد. در آخر باید تاریخ و ساعت مدنظر را مشخص کرده و دکمه create را بزنید. حال اطلاعات مربوط به محتوای زمان بندی شده شما در صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده است. برای حذف محتوای زمان بندی شده نیز کافی است از گزینه های مربوط به همان پست ابتدا گزینه Delete و سپس Remove را بزنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

راهنمای استفاده از امکانات جدید استوری اینستاگرام 2021

یکی از مهم ترین مواردی که در راهنمای استوری اینستاگرام باید آن را بررسی کنیم، امکانات جدیدی است که اینستاگرام برای استوری ها بهینه سازی می کند. این بخش هر ماه در بروز رسانی های اینستاگرام، بروز شده و قابلیت های جدیدی به آن اضافه می شود. در ادامه تک تک این امکانات را با هم بررسی می کنیم تا بتوانید با این تکنیک های استوری اینستاگرام، بهترین محتوا را برای کاربران خود، تولید کنید.

روش دسترسی: برای رسیدن به این بخش وارد دوربین اختصاصی اینستاگرام که برای لایو و استوری است، شوید. این امکانات در سمت چپ به صورت آیکون های مختلف، قرار گرفته است که فقط به صورت تک تک، باید آن ها را فعال کنید.

نوشتن در استوری ها و قابلیت های جالب آن

این ساده ترین و شاید قدیمی ترین آپشن اینستاگرام برای استوری ها است. با کلیک بر روی آن 9 قابلیت دیگر همانند افکت ها در پایین صفحه نمایش داده می شود که هر کدام برای موضوعی خاص کاربرد دارد:

نوشتن یک متن: بخش اول برای نوشتن یک متن ساده است و به شما امکان تغییر رنگ پس زمینه متن و ویرایش هایی بر روی متن را نیز می دهد

تبریک تولد: بخش دوم بخش اختصاصی برای تبریک تولد است که اینستاگرام برای این موضوع اختصاصی، بهینه سازی کرده است و حتی زمانی که شما فرد مورد نظر را منشن کنید، استوری های قبلی که با این کاربر داشته اید را برای قرار دادن در این استوری نیز به شما پیشنهاد می دهد.

استوری کردن گیف: بخش سوم در این ردیف برای استوری کردن تصاویر گیف مناسب است، البته مشکل این بخش، این است که فقط می توانید از گیف های وب سایت Giphy استفاده کنید.

طرح های خاص استوری اینستاگرام: این بخش یکی از تکنیک های استوری اینستاگرام است که به شما پیشنهادات خاصی را برای نوشتن یک عبارت یا متن و انتشار آن، به شما می دهد. کافیست روی طرحی به صورت پیش فرض قرار داد، کلیک کنید تا با طرح های خاص و زیبا دیگر نیز روبرو شوید

پرسش و پاسخ دو گزینه ای: بخش بعدی برای ایجاد پرسش هایی با پاسخ های دو گزینه مناسب است

پرسش و پاسخ تشریحی: بخش بعدی که در اینجا قرار گرفته است، بخش ایجاد سوال یا نظرسنجی از کاربران است و کاربران می توانند پاسخ های خود را در فیلد مشخص شده، بنویسند.

ثانیه شمار یادآوری: یکی از بخش هایی که کاربرد بسیاری داشته و اکنون توسط پیج های بزرگ زیادی، مورد استفاده قرار می گیرد، ثانیه شمار است. شما می توانید برای لایوی که قرار است چند ساعت دیگر برگزار شود، ثانیه شما بگذارید. این بخش به کاربران این امکان را می دهد که با کلیک بر روی آن، یادآوری از این لایو یا هر موضوع دیگر، ایجاد کنند.

این مقاله راهنمای استوری اینستاگرام ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود