آموزش لایو اینستاگرام

آموزش لایو اینستاگرام,افزایش بازدید لایو اینستاگرام,ترفندهای لایو اینستاگرام

تا به حال به صفحاتی از اینستاگرام که لایوهایی پربازدید دارند، توجه کرده اید؟ به نظر شما آن ها از کدام تکنیک های لایو اینستاگرام برای افزایش بازدید آن، استفاده می کنند؟ اولین چیزی که به ذهن شما می رسد، این است که آن ها، چون 500 هزار فالوور دارند، لایوهایشان بیش از 100 هزار بازدید کننده دارد. نه، این طور نیست. لایو اینستاگرام، ترفندها و تکنیک های خود را دارد، اگر بتوانید به بهترین شکل و با استفاده از اصول آن برای کسب و کارها، یک لایو پرمحتوا و مفید برگزار کنید، نه تنها با بازدید بسیار زیادی روبرو می شوید، بلکه پس از مدتی، می توانید افزایش چشم گیر فالوورهای خود را ببینید. این موارد تنها با نکات آموزش لایو اینستاگرام امکان پذیر است.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

چرا لایو اینستاگرام برای کسب و کارها و افزایش فروش، موثر است؟

چگونه با ایجاد لایو در اینستاگرام، فروش خود را چند 10 برابر افزایش دهیم؟

آیا می توان از طریق لایو، محتوایی ارزشمند را به کاربران ارائه داد؟

آیا ذخیره کردن لایو به عنوان پست اینستاگرام، امکان پذیر است؟

چون شما به صورت زنده می خواهید محتوایی را برای کاربران خود به نمایش بگذارید، این قطعا برای هر کسی استرس های خاص خود را به همراه دارد. جای نگرانی نیست، ما برای شما تمام نکات لایو اینستاگرام را از شروع اولین لایو گرفته تا رسیدن به بالاترین سطح برای برگزاری لایو، برای شما بررسی می کنیم. قطعا با مطالعه این مقاله بیشتر استرس شما از بین می رود.

ما در ادامه نکات و تکنیک های نابی از این بخش پرطرفدار اینستاگرام در قالب آموزش لایو اینستاگرام، به شما ارائه می دهیم.

🔵 سرفصل های محتوا

تمامی این مباحث در محتوای آموزش لایو اینستاگرام برای شما بررسی می شود. این نکات برگرفته از جدیدترین نکات آموزشی سایت های برتر دنیا است. این نکات برگرفته از آموزش سئو اینستاگرام است.

🔵 6 علت اساسی اهمیت لایو اینستاگرام برای کسب و کارها

پخش زنده یا همان لایو در اینستاگرام یکی از بهترین راه های ارتباط مستقیم، شفاف و البته موثر با فالوورها است. بر خلاف استوری اینستاگرام و بخش IGTV، خبری از محتوای از قبل آماده شده، نیست و شما به صورت یک پخش زنده و کاملا واقعی، با کاربران خود ارتباط برقرار می کنید. در ادامه 6 علت اساسی اهمیت این ابزار قدرتمند برای کسب و کارهای اینستاگرامی را قبل از اینکه با تکنیک های لایو اینستاگرام، آشنا شوید، بررسی می کنیم:

  1. طبق نظرسنجی که از کاربران اینستاگرام به عمل آمده است، لایو بیشتر از استوری، پست و IGTV، برای آن ها جذابیت دارد
  2. Instagram Live به مخاطبان شما این امکان را می دهد تا نظرات و سوالات خود را به صورت بلادرنگ برای شما ارسال کنند. این قابلیت باعث شده است که به یکی از تعاملی ترین پلتفرم های ویدیویی اینستاگرام تبدیل شود.
  3. زمانی که شروع به لایو گرفتن کنید، برای فالوورهای شما، پیامکی به صورت نوتیفیکیشن برای کاربران، ارسال می شود. در نتیجه اگر لایوهایی به صورت برنامه ریزی شده برگزار کنید، حتی کاربرانی که به ندرت اینستاگرام را چک می کنند، متوجه حضور پر رنگ شما در این اپلیکیشن می شوند.
  4. لایو اینستاگرام تا 24 ساعت به صورت سیو شده در قسمت استوری ها، باقی می ماند. حال کافیست لایو خود را قبل و بعد از پخش، در دیگر شبکه های اجتماعی، تبلیغ کنید. این یکی از راه های افزایش بازدید لایو اینستاگرام برای لایو های بعدی شما است.
  5. برخی از امکاناتی که اینستاگرام برای بخش لایو، قرار داده است، می تواند جذابیت لایوهای شما چند 10 برابر افزایش دهد.
  6. شما علاوه بر قابلیت 24 ساعت ذخیره سازی لایو اینستاگرام، می توانید آن را به صورت IGTV نیز ذخیره کنید.

لایو اینستاگرام یک کانال ارتباطی شگفت انگیز برای ارتباط موثر با کاربران، افزایش فروش و حتی افزایش فالوور است.

حال که به خوبی با اهمیت فوق العاده این ابزار بسیار قوی، برای توسعه کسب و کار خود آشنا شده اید، در ادامه راهنمای کامل تکنیک های لایو اینستاگرام برای بیزینس را به طور کامل برای شما شرح می دهیم:

🔵 راهنمای مرحله به مرحله تنظیمات لایو اینستاگرام

آموزش لایو اینستاگرام,افزایش بازدید لایو اینستاگرام,ترفندهای لایو اینستاگرام

قطعا بیشتر شما، از نحوه برگزاری لایو با خبر هستید. استفاده از این ابزار، به قدری ساده است که نیازی به توضیح ندارد. اما برخی تنظیمات آن و تکنیک هایی که با این تنظیمات، عملی می شود را نیاز به توضیحات دارد.

✔️ تنظیمات اولیه قبل از شروع لایو

بیشتر کاربران بدون توجه به ترفندهای اینستاگرام، بی مقدمه، شروع به لایو گرفتن می کنند. اما بهتر است بدانید که این اپلیکیشن برای لایو، تنظیماتی را قرار داده است که به صورت لیست شده برای شما توضیح می دهیم. برای دسترسی به تنظیمات لایو، باید بر روی علامت مهره، همانند تصویر زیر، کلیک کنید:

قبل از هر چیز برای دسترسی به تنظیمات لایو می بایست روی آیتم مهره گوشه سمت راست تصویر، کلیک کنید:

تکنیک های لایو اینستاگرام,لایو اینستاگرام

در مرحله بعد تنظیمات زیر به شما نشان داده می شود:

آموزش لایو اینستاگرام,افزایش بازدید لایو اینستاگرام,ترفندهای لایو اینستاگرام

این بخش تنظیمات دوربین تلفن همراه شما در اینستاگرام است. از گزینه های بالا، Live را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، صفحه زیر باز می شود:

آموزش لایو اینستاگرام,افزایش بازدید لایو اینستاگرام,ترفندهای لایو اینستاگرام

بخش Hide live from به شما این امکان را میدهد افرادی که نمی خواهید لایو شما را تماشا کنند، را مشخص کنید. برای این کار کافیست بر روی people کلیک کنید، نام کاربری این افراد را در بخش جستجو وارد کرده و کنار نام آن ها، علامت بزنید

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، بخش Saving گزینه ای را برای فعال کردن دارد. در صورتی که این گزینه Save Live to Archive را فعال کنید، لایو شما در آرشو ذخیره می شود.

اینستاگرام بقیه تنظیمات قبل از لایو را در صفحه شروع لایو، قرار داده است:

آموزش لایو اینستاگرام,افزایش بازدید لایو اینستاگرام,ترفندهای لایو اینستاگرام

✔️ بخش Broadcast audience

در صفحه اصلی لایو اینستاگرام، شما 3 گزینه را سمت راست مشاهده می کنید. یکی از این گزینه ها، Broadcast audience است که با آیکون چشم قابل دسترسی می باشد. با کلیک روی این آیکون دو گزینه برای شما نمایش داده می شود.

  • Public
  • Practice

گزینه Practice mode در صفحه اصلی شروع لایو که با آیکون چشم، در سمت راست وجود دارد، بهترین گزینه برای کاهش مشکلات فنی حین لایو است. این گزینه با عنوان نسخه تمرینی لایو، به شما این امکان را می دهد، بدون دیده شدن، یک لایو برگزاری کنید و از مشکلاتی که ممکن است در حین لایو، ایجاد شود، پیشگیری کنید.

این تنظیمات تنها بدین منظور طراحی شده و شما فقط برای برگزاری یک لایو تمرینی، می توانید از این تنظیمات بهره مند شوید.

✔️ بخش مشخص کردن عنوان لایو

این بخش با یک آیکون چهار خط، روی صفحه اصلی دیده می شود. همان طور که از نام آن پیداست، به وسیله این تنظیمات می توانید قبل از شروع لایو، عنوان لایو را تعیین کنید. کاربران با ورود به لایو متوجه می شوند که هدف شما از برگزاری لایو چیست.
در نتیجه این نکته آموزش لایو اینستاگرام را فراموش نکنید که هرچه عنوان لایو جذاب‌تر باشد، بازخورد بهتری را دریافت می کنید.

✔️ بخش ایجاد شمارش معکوس تا برگزاری لایو

یکی دیگر از تنظیمات روی صفحه اصلی لایو، تنظیم شمارش معکوس تا زمان برگزاری لایو است. شما با این تنظیمات، می توانید به کاربران با روش هایی مانند پست و استوری، زمان برگزاری لایو خود را اعلام کنید.
در آپدیت جدید اینستاگرام در بهار 1401 این امکان برای شما فراهم شده تا این شمارش معکوس را در صفحه پروفایل خود بخش bio به نمایش بگذارید.

✔️ فیلتر کردن نظرات توهین آمیز

یکی از تکنیک های لایو اینستاگرام که با استقبال بسیاری عجیبی روبرو شده است، تکنیک فیلتر کردن کامنت های کاربران است. قطعا همه شما با این مشکل روبرو شده اید و دوست نداشتید که در لایو شما، هر حرف و کلمه ای را در کامنت بنویسند. به همین دلیل اینستاگرام این آپشن را برای کاربران خود قرار داد تا این مشکل مهم را رفع کنند. ما در آموزش لایو اینستاگرام سعی می کنیم کاربردی ترین نکات را برای شما توضیح دهیم و این تکنیک یکی از همان نکات ویژه این آموزش است.

برای فیلتر کردن کامنت های لایو اینستاگرام، مراحل زیر را طی کنید:

  1. قسمت تنظیمات اینستاگرام را باز کنید
  2. روی گزینه privacy کلیک کنید
  3. سپس قسمت Comment را باز کنید
  4. این بخش برای کنترل تمام نظراتی است که برای شما، چه در لایو و چه در قسمت نظرات پست ها، کاربردی است.
  5. بخش filter دارای دو گزینه hide offensive comments و Manual filter است که هر دو این گزینه ها را باید فعال کنید
  6. سپس در فیلدی که برای شما طراحی شده است و به صورت کم رنگ عبارت “Word separated by commas” نوشته است، باید کلمات و عباراتی که علاقه ای به دیدن آن در قسمت نظرات ندارید را، وارد کنید و اگر تعداد این عبارات زیاد است، باید آن را با “کاما” از هم جدا کنید

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کسب درآمد با گوشی [جوهره روش های تضمینی]پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

🔵 مراحل شروع یک لایو قدرتمند و معرفی بخش های مختلف آن

خب حالا می خواهیم با هم یک لایو پر هیاهو با بهترین تکنیک های لایو اینستاگرام را شروع کنیم. پس بهتر است که موبایل خود را برداشته و اپ اینستاگرام را باز کنید.

✔️ مرحله اول

اپ اینستاگرام را باز کنید و روی دوربین قسمت استوری ها، کلیک کنید و به حالت لایو بروید. زمانی که از حالت استوری به حالت لایو بروید، تعدادی از فالوورهایی که آنلاین هستند را به شما نشان می دهد. این بیانگر این است که در صورت برگزاری لایو، فالوورهای شما برای حضور در لایو، آنلاین هستند.

✔️ مرحله دوم

برای شروع لایو روی آیکون لایو کلیک کنید البته بهتر است برای شروع یک لایو قوی، از سرعت مناسب اینترنت خود، مطمئن شوید. زمانی که شروع به لایو می کنید، برای تمام فالوورهای شما، اعلانی برای آن ها ارسال می شود. پس بهتر است که چند دقیقه صبر کنید تا تعداد قابل توجهی از فالوورهای شما به لایوتان بیاییند.

✔️ مرحله سوم (بررسی تنظیمات لایو)

اکنون شما در لایو هستید. حال می خواهیم با هم تنظیمات لایو را بررسی کنیم.

در پایین و سمت راست صفحه لایو، برخی آپشن ها و قابلیت هایی وجود دارد که در ادامه آموزش لایو اینستاگرام، به طور کامل به شما شرح می دهیم:

آموزش لایو اینستاگرام,افزایش بازدید لایو اینستاگرام,ترفندهای لایو اینستاگرام

در تصویر بالا شما چندین آیکون را می بینید که هر کدام در زمان لایو، کارایی خاصی دارد:

قطع کردن صدا در هنگام لایو: یکی از قابلیت های نسبتا جدید اینستاگرام برای برگزاری لایو، امکان قطع کردن صدا در زمان لایو است. شاید در نگاه اول تصور کنید این قابلیت کارایی خاصی ندارد اما برای زمانی که قصد دارید یک آموزش بصری را به کاربران نشان دهید یا در مکان شلوغ و پرازدحامی هستید، قطع کردن صدا می تواند به کمک شما آید. برای فعال کردن این قابلیت روی آیکون میکروفن کلیک کنید.

قطع کردن تصویر لایو: این قابلیت نیز به عنوان یکی از ترفندهای لایو اینستا می تواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد. کافیست در زمان لایو، روی آن کلیک کنید تا تصویر مات شود. این به شما کمک می کند اگر در حین لایو با مشکلی روبرو شدید، سریعا فضای جلو دوربین یا دکور را تغییر دهید. برای فعال کردن این قابلیت روی آیکون دوربین کلیک کنید.

تعویض دوربین: این قابلیت از ابتدا در لایو بوده و به شما این قابلیت را می دهد که تصویر را از دوربین عقب به جلو و برعکس، تغییر دهید. برای این قابلیت روی آیکون فلش رفت و برگشت کلیک کنید.

قابلیت فیلتر گذاشتن روی تصاویر: زمانی که روی آیکون 3 ستاره کلیک کنید در پایین تصویر، آیکون های رنگی با طرح های مختلف دیده می شود. با کلیک روی هر کدام، تصویر لایو با فیلتری خاص به کاربران نشان داده می شود.

ارسال لایو برای دیگران: ممکن است بخواهید لایو را به افراد خاصی معرفی کنید یا اینکه به افراد خاصی بگویید که اکنون در لایو هستید. برای این کار می بایست روی آیکون موشک کلیک کرده و لینک لایو را برای آن ها ارسال کنید.

فضای پرسش و پاسخ: یکی از تکنیک های لایو اینستاگرام، ایجاد چالش پرسش و پاسخ با فالوورها در لایو است. البته که فالوورها در قسمت comment می توانند سوالات و نظرات خود را ارسال کنند اما زمانی که شما از این راهکار برای پرسش و پاسخ استفاده کنید، سوالی که از بین سوالات می خواهید پاسخ دهید را روی صفحه در لایو، در حالت بزرگ شده و یک کارد مشخص به نمایش می گذارید.

این نشان می دهد که شما اکنون به این سوال می خواهید پاسخ دهید. حال برای ایجاد پرسش و پاسخ کافیست به آیکون مخصوص آن که در تصویر بالا مشخص شده است، کلیک کنید. البته تصویر بالا لایو را از نگاه کاربر نشان می دهد که اگر شما امکان پرسش و پاسخ را فعال کنید، می توانید سوالات کاربران را دریافت کنید.

لایو دو یا چند نفره: یکی از تکنیک های لایو اینستاگرام که در آپدیت های سال 2019 به این اپ، اضافه شد، امکان لایو همزمان با یک فرد دیگر است. آیکونی که برای آن، در نظر گرفته اند، تو شکلک لبخند است. در صورتی که فردی به شما درخواست لایو دو نفره به شما بدهد، شما با کلیک روی این آیتم، می توانید لایو خود را دو نفره کنید.

ایجاد لایوهای دونفره با افرادی که فالوور بیشتری نسبت به شما دارد، یکی از بهترین و کارآمدترین ترفندها برای افزایش بازدید لایو اینستاگرام است.

اشتراک گذاری تصویر یا ویدیو در لایو: یکی از جدیدترین تکنیک های لایو اینستاگرام، این است که شما می توانید زمانی که در حال اجرای لایو با کاربران خود هستید، تصویر یا ویدیوی از موبایل خود را به کاربران، نمایش دهید. این کار بسیار ساده است. کافیست آیتم کنار فیلتر استوری را کلیک کنید. با کلیک روی آیتم نمایش تصویر یا ویدیو، شما باید از گالری خود تصویر مورد نظر را انتخاب کنید. سپس تصویر لایو به صورت کوچک شده به قسمت بالای صفحه گوشی رفته و تصویر به صورت بزرگ شده به کاربران نمایش داده می شود.

پین کردن کامنت: یکی از قابلیت های لایو اینستاگرام برای بخش کامنت ها این است که شما می توانید یک کامنت را در پایین صفحه بالای فیلد کامنت، پین کنید (بچسبانید). این قابلیت چند مزیت بسیار مهم برای شما دارد. ابتدا اینکه می توانید بهترین کامنت را انتخاب و آن را پین کنید. همچنین می توانید موضوع مورد بحث لایو را خود در بخش کامنت، نوشته و آن را پین کنید. این ترفندهای لایو اینستا باعث بهبود تجربه کاربری پیج شما می شود.

✔️ مرحله چهارم

این مرحله پایان لایو را می خواهیم برای شما بررسی کنیم. شما زمانی که دکمه End را کلیک کنید، صفحه مانند زیر برای شما به نمایش گذاشته می شود.

زمانی که با دکمه End لایو را قطع کردید، به شما سه گزینه زیر نمایش داده می شود:

Share to IGTV: با کلیک روی این گزینه، لایو شما در قسمت IGTV پیجتان، ذخیره می شود.

Download Video: به شما این امکان را می دهد که ویدیو لایو را برای خود دانلود و در گالری خود، ذخیره کنید

Delete Video: در صورتی که می خواهید به طور کلی این لایو را حذف کنید، از این گزینه بهتر است استفاده کنید.

آموزش لایو اینستاگرام,افزایش بازدید لایو اینستاگرام,ترفندهای لایو اینستاگرام

🔵 قبل از شروع لایو این اقدامات را فراموش نکنید:

ما با توجه تجربیات خود، قصد داریم در آموزش لایو اینستاگرام مجموعه اقدامات قبل از شروع، مواردی که باید تهیه کنید، کارهایی قبل از لایو باید انجام دهید و… را برای شما شرح دهیم:

حذف صداها و مزاحمت‌های احتمالی اطراف: قبل از اینکه لایو را شروع کنید حتما گوشی تلفن خانه را خاموش کنید. آیفون منزل را قطع کنید تا شخصی در وسط لایو مزاحم شما نشود. درب منزل را ترجیحا قفل کنید تا با آسودگی خاطر این پروسه را به انجام برسانید.

آمادگی و آراستگی ظاهری: بسیاری از افراد از ظاهر خودشان به طور کامل فراموش می کنند. هر لایوی که قصد برگزاری آن را دارید، سعی کنید حتما در بهترین حالت ممکن مقابل کاربران خود، ظاهر شوید. آراستگی ظاهر مخصوصا برای خانم، روی جذب مخاطب بسیار اثرگذار است.

فراهم‌کردن یک لیوان آب: تجربه به ما ثابت کرده است که در حین لایو ممکن است مشکلی برای راه تنفسی ایجاد شود (مانند پریدن آب دهان در گلو). در این صورت حتما به یک لیوان آب نیاز دارید.

آماده‌سازی محیط برای برگزاری لایو: بسته به موضوع لایو، محیط برگزاری لایو می تواند متفاوت باشد. این موضوع بسیار مهم است. شما می توانید برای لایوهای تبلیغاتی، در محیط فروشگاه، لایو را برگزار کنید. برای جلسه های پرسش و پاسخ، حتما نیاز است که یک محیط با آرامش کامل را در نظر بگیرید. پس زمینه جذاب در لایو، معمولا بیشتر مخاطب را جذب می کند.

فراهم‌کردن پایه مونوپاد: پایه منوپاد و در کل لوازم این چنینی در آموزش لایو اینستاگرام به طور کامل به شما معرفی می شود، اما لازم است که در این بخش به عنوان یکی از اقدامات قبل از برگزاری لایو، این موارد را در نظر بگیرید.

چک لیست اینستاگرام

🔵 چگونه یک لایو قوی و درآمدزا برگزار کنیم؟

حال که به خوبی با تکنیک های لایو اینستاگرام و اجرای صحیح آن در آموزش لایو اینستاگرام آشنا شدید می خواهیم 6 ترفند فوق العاده را در ادامه برای شما بررسی کنیم، که به شما راه های کسب درآمد از لایو اینستاگرام را آموزش می دهد. این نکات ارزش بسیاری برای شما و کسب و کارتان، خواهد داشت.

1- اعلام ساعت دقیق لایو در استوری اینستاگرام

یکی از ترفندهای افزایش بازدید لایو اینستاگرام این است که ساعت دقیق لایو را به کاربران خود، اعلام کنید. شما می خواهید یک لایو قدرتمند و درآمدزا، برگزار کنید. پس باید آن را قدرتمند به کاربران خود، معرفی کنید. حتی می توانید یک توضیحات مختصر، جذاب و کنجکاو گونه ای را در استوری اینستاگرام ارائه دهید که کاربرانی که علاقه به لایو ندارند، برای کنجکاوی هم که شده، برای لایو شما لحظه شماری کنند.

برای اعلام ساعت دقیق لایو اینستاگرام می توانید از Countdown استفاده کنید. این امکان در قسمت آپشن های استوری است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. شما توسط این قابلیت می توانید در قسمت نام آن، بنویسید “ساعت برگزاری لایو فروش با 50 درصد تخفیف ویژه” و سپس ساعت و روز آن را در قسمت پایین آن، مشخص کنید.

این عنوانی که برای لایو انتخاب کردیم، نمونه ای از یک عنوان جذاب و کنجکاو گونه است.

2- برگزاری لایو در زمان بیشترین تعداد آنلاین بودن کاربران

این یکی از تکنیک های لایو اینستاگرم است که باعث افزایش بازدید لایو شما می شود. اگر شما بهترین امکانات را برای برگزاری لایو تهیه کنید و بهترین محتوا را برای ارائه آماده کنید، اما این مورد را در نظر نگیرید، هیچ ارزشی برای شما ندارد. این ساده ترین راه برای اینکه لایو شما بازخورد شگفت انگیزی برایتان داشته باشد.

اما سوال اینجاست.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: بهترین زمان انتشار پست اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چگونه متوجه شویم که کاربران ما چه روزها و ساعاتی، آنلاین هستند؟

ما دو روش کاربردی را برای شما بررسی می کنیم:

1) ساده ترین راه برای متوجه شدن تعداد کاربران آنلاین، این است که وارد قسمت برگزاری لایو شوید. در این قسمت، اینستاگرام به شما نشان می دهد که هم اکنون چه تعداد کاربران شما آنلاین هستند. البته که این راهکار در بین ترفندهای لایو اینستا خیلی معتبر نیست، چون آمار تقریبی به شما نشان می دهد.

برای روش بعدی می بایست اکانت شما، از نوع اکانت پیشرفته (بیزنسی) باشد. نگران نباشید، تبدیل کردن اکانت معمولی به پیشرفته، کار ساده ای است، کافیست مقاله آنالیز اینستاگرام را مطالعه کنید تا جز به جز مراحل تبدیل اکانت ساده به پیشرفته، را یاد بگیرید.

آموزش لایو اینستاگرام,افزایش بازدید لایو اینستاگرام,ترفندهای لایو اینستاگرام

2) وارد قسمت Insight صفحه پروفایل خود شوید. سپس وارد تب Audience شوید. اینجا همانند تصویر بالا اطلاعاتی را درباره کاربران شما، در اختیارتان قرار میگیرد که نشان دهنده درصد مرد یا زن بودن کاربران شما، روزهایی که بیشترین فعالیت را در اینستاگرام داشته اند و همین طور ساعاتی که بیشترین فعالیت را در اینستاگرام داشته اند را به شما نشان می دهد.

این دو روشی که در آموزش لایو اینستاگرام به شما گفته شد، بهترین فرصت است که برنامه ریزی کرده تا در بهترین زمان، لایوهای جنجالی برای ارتباط بهتر با کاربران خود، برگزار کنید.

البته که ابزارهای تحلیل اینستاگرام نیز، اطلاعات خوبی را در اختیار شما درباره زمان فعالیت کاربران می گذارد، اما روش هایی که گفته شد، به سادگی قابل درک و استفاده است.

3- توجه ویژه به نورپردازی و مکان لایو

همان قدر که استفاده از تکنیک های لایو اینستاگرام در ایجاد یک لایو قدرتمند، اثرگذار است، به همان اندازه، مکانی که در آن لایو را برگزار می کنید و همین طور نورپردازی آن مکان، نیز اهمیت بسیاری دارد. هر چه قدر دید شما به انتخاب مکان برگزاری لایو و نورپردازی آن، حرفه ای باشد، به همان اندازه نیز کاربران شما به شما به چشم یک برند حرفه ای، نگاه می کنند.

اگر می خواهید یک محیط حرفه ای با نورپردازی حرفه ای برای لایو خود، داشته باشید، به نکات زیر توجه کنید:

1) پس زمینه لایو یعنی همان پس زمینه ای که پشت سر شما قرار دارد، برای کاربران اهمیت زیادی دارد. چون کاربران به جزییات توجه ویژه ای دارند.

2) اگر نمی تواند حرفه ای و همانند یک سخنران با تجربه، در لایو صحبت کنید، بهتر است به جزییات توجه ویژه ای داشته باشید و مهم ترین جزییاتی که برای کاربر اهمیت دارد، محیطی است که شما در آن لایو را برگزار می کنید.

مثال: در صورتی می خواهید یک خودرو را معرفی کنید، بهترین مکان برای لایو معرفی خودرو، در یک نمایشگاه خودرو است.

3) اگر قصد دارید در آینده تبدیل به یک برند شوید، بهترین ایده برای افزایش بازدید لایو اینستاگرام، همانند یک برند برخورد کردن است. اولین قدم برگزاری لایو در دفتر کار با پس زمینه برند شما در کنار برندهای برتر است.

مثال: در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی لباس هستید، بهتر است که لوگو برند خود را در کنار لوگو برندهای برتر دنیا مانند ZARA، Versace و … قرار دهید.

4) بهتر است که نور محیط خود را تقویت کنید، تا شفاف تر از همیشه در لایو قرار بگیرید.

5) گاهی اوقات در محیط های مرتبط با کسب و کار خود لایو را برگزار کنید.

مثال: اگر کسب و کار شما مربوط به حوزه گردشگری است، یکی از تکنیک های لایو اینستاگرام برای شما برگزاری لایو در تورهای گردشگری خود و نظرسنجی از افرادی که هم اکنون در تور شما قرار دارند است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

4- حتما برای لایو خود، برنامه داشته باشید

همانند یک محتوا متنی که برای آن برنامه ریزی که و بهترین نکات درباره آن موضوع را بررسی می کنید، همانند یک محتوایی ویدیویی که برنامه ریزی می کنید، چه نکته ای را چه زمان، بیان کنید، لایو نیز به اینگونه برنامه ها، نیاز دارد. یکی از تکنیک های لایو اینستاگرام که بازخورد بسیار فوق العاده ای برای شما دارد، داشتن برنامه محتوایی دقیق است.

با داشتن سناریوی محتوایی دقیق برای برگزاری لایو در اینستاگرام، خطاها و تپق های خود را به حداقل برسانید

بهترین برنامه که در آموزش لایو اینستاگرام بهتر است بدانید، داشتن برنامه ای برای شروع، میانه لایو و پایان آن است.

به عنوان مثال در صورتی که می خواهید در یک لایو اینستاگرامی، گوشی سامسونگ S20 را معرفی کنید، بهتر است شروع مطلب با نقاط ضعف S10 باشد که در سامسونگ S20 رفع شده است و سپس توضیح ویژگی های خاص آن محصول و در انتها اختصاص مدت زمان مشخص برای سوالات و نظرات کاربران است.

سعی کنید، سرفصل هایی که در لایو می خواهید بررسی کنید را در پشت سر خود روی یک برد یادداشت کنید تا کاربران هر زمان که وارد لایو شدند، متوجه شوند که شما در چه مرحله ای از توضیحات محصول هستید.

5- نمایشی کامل از برند در لایو اینستاگرام

اگر می خواهید در استفاده از تکنیک های لایو اینستاگرام موفق عمل کنید و کاربران شما و همین طور کاربرانی که برای اولین بار وارد لایوتان می شوند، به خوبی شما و برندتان را بشناسند، بهتر است که در قالب های مختلف برند خود را به نمایش گذاشته اما زیاده روی نکنید.

آموزش لایو اینستاگرام,افزایش بازدید لایو اینستاگرام,ترفندهای لایو اینستاگرام

به عنوان مثال می توانید در محیطی که لایو برگزار می کنید، برند خود را در پس زمینه تصویر خود قرار دهید یا اینکه بر روی لیوان خود لوگو برند را قرار دهید.

6- اصیل و حرفه ای رفتار کنید

اینکه شما همانند حرفه ای ها رفتار کنید، بسیار موضوع مهمی است و شما نیز باید آن را به عنوان یک تکنیک لایو اینستاگرام، در هیچ وقت فراموشش نکنید. جالب است بدانید که برخی از کاربران برای موفقیت بیشتر با لایو، در کلاس های بهبود روابط اجتماعی شرکت کرده و در تلاش اند که یاد بگیرند که با مخاطبان خود، چگونه رفتار کنند.

همه ما از انسان های باشخصیت و متمدن خوشمان می آید و در تلاشیم که بتوانیم با وی ارتباط برقرار کنیم. به عنوان مثال در صورتی که فردی مانند احسان علیخانی، لایو زنده برگزار کند، شما حتی برای چند دقیقه که شده، حاضرید پای حرف های او بنشیند.

در اجرای لایو اینستاگرام همیشه سعی کنید مانند حرفه ای ها باشید، تا کاربران هیچ وقت شما را دست کم نگیرند

حتی در بدترین شرایط هم جوری برخورد کنید که بهترین شرایط ممکن را در اجرای لایو دارید

7- اجرای لایوهای سریال گونه

یکی از مواردی که می تواند باعث افزایش بازدید لایو اینستاگرام شما شود، اجرای لایوهای سریالی است یا اینکه لایوهایی که مثلا هر هفته در تایم مشخص اجرا می شود. در صورتی که موضوع خوبی را برای لایو انتخاب کرده باشید، هر بار که لایو را اجرا کنید، افزایش تعداد بازدیدکنندگان لایو و پروفایل خود را، به عینه می بینید.

مثلا در صورتی که در زمینه املاک و فروش آپارتمان و دفاتر کار فعالیت می کنید، ما ایده خاصی را برای شما داریم. بهتر است که هر هفته یک مکان خاص برای نقد و بررسی آن، برای لایوهای هفتگی خود در نظر بگیرید. مثلا هر هفته بررسی یک خانه خاص در تهران. این ایده، هر فردی را کنجکاو می کند که به لایو شما آمده و با خانه های لاکچری تهران آشنا شود.

البته بهتر است برای این موضوع، محتوای خاصی نیز در نظر بگیرید. این تکنیک لایو اینستاگرام، در صورتی که به خوبی برنامه ریزی شود، می تواند بهترین روش برای کسب درآمد و حضور قوی در اینستاگرام باشد.

برای برگزاری لایو سریال گونه شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • انتخاب یک عنوان کنجکاو کننده و جذاب برای لایو
  • تبلیغات لایو در استوری و پست های خود
  • تبلیغ لایو در پیج هایی با برندهای مرتبط با کسب و کارتان
  • داشتن ایده و محتوا خاص برای لایوهای هفتگی
  • داشتن یک چارچوب مشخص برای لایوهای سریالی

8- برای لایوهای خاص خود، تبلیغات کنید

علاوه بر داشتن یک برنامه خاص برای اجرای لایوهای سریال گونه و حرفه ای، شما همچنین باید این لایو را به دنبال کنندگان و کاربران هدف خود اطلاع دهید. با کمپین های لایو اینستاگرام، باید مانند سایر رویدادهای حضوری برخورد شود، جایی که آنها را برای مخاطبان خود به بازار عرضه می کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها در چه زمانی، توسط چه چیزی (چه پلت فرمی)، کجا، چگونه از برنامه لایو اینستاگرام شما مطلع شده اند.

رویداد زنده خود را از طریق کانال های اجتماعی و ایمیل های دیگر خود به بازار عرضه کنید و سپس این تبلیغات را برای مخاطبان مربوطه هدف قرار دهید. به عنوان مثال، اگر لایو اینستاگرام مربوط به معرفی اجناس خاص با تخفیف های ویژه است، بهتر است که به بلاگرهای پرمخاطب رجوع کنید. این افراد معمولا استوری ها و پست های پربازدید دارند و شما می توانید با پرداخت هزینه تبلیغات آن، به قدری این لایو را بزرگنمایی کنید که انگار قرار است اولین موشک را شما در این لایو به ماه بفرستید.

همین بزرگنمایی در کنار تبلیغات اصولی، می تواند در یک روز فروش شما را با افزایش خارق العاده ای روبرو کند. چه بسا خواهید دید که 10 برابر هزینه تبلیغات در روزهای گذشته با یک لایو حرفه ای و پربازدید و فروش ویژه از طریق آن، به جیبتان برگشت.

9- در لایوهای خود با مخاطبان درگیر شوید

منظور ما درگیری خوشنت آمیز نیست. ما می خواهیم که تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید. ویژگی بسیار جالب دیگر در مورد لایو اینستاگرام این است که به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا در زمان واقعی نظر دهند! گرچه این مورد برای کاربران حاضر در لایو می تواند عالی باشد، اما برای مجریان بسیار طاقت فرسا و دشوار است. مسئله این است که از شما انتظار نمی رود با هر نظر یا سوال کاربران درگیر شوید و البته باید تمام تلاش خود را بکنید تا با برنامه، این موضوع را برای لایو های خود ایجاد کنید. مثلا برخی از حرفه ای های اینستاگرام، در انتهای لایو، 15 دقیقه را برای تعامل با کاربران گذاشته و از آن ها می خواهند که نظرات و سوالات خود را بگویند.

این سری تکنیک های لایو اینستاگرام، به شما کمک می کند که ایده های خاصی را برای لایو خود از طریق کاربران بیابید، ایرادات کار خود را متوجه شوید و با نکات مهم آموزش لایو اینستاگرام، به راحتی بهترین برنامه زنده را در اینستاگرام، برگزار کنید.

هنوز هم باید این را فرصتی برای ارتباط واقعی با فالوورهای خود بدانید. خواه این سوالی باشد که با محتوای جلسه شما مطابقت داشته باشد یا تأیید یک نظر مهربانانه. در کل توجه واقعی کاربران به شما باعث می شود آنها احساس خاص بودن و ارتباط با نام تجاری شما داشته باشند. یک روش مفید برای این کار می تواند استفاده از همکار دیگری برای ردیابی نظرات و نظرات ستاره ای برای پاسخ دادن به مجری باشد. اگر ترجیح می دهید در پایان به سوالات پاسخ دهید، می توانید در پایان جلسه زنده خود نیز پرسش و پاسخ کنید.

آموزش لایو اینستاگرام,افزایش بازدید لایو اینستاگرام,ترفندهای لایو اینستاگرام

🔵 7 موردی که زمان لایو اینستاگرام، نباید فراموش کنید!

ما در ادامه آموزش لایو اینستاگرام، می خواهیم نکاتی را به شما نشان دهیم که می تواند در اجرای بهتر لایو، کمک ویژه ای به شما کند.

1- برای لایو خود، موضوعی به عنوان Title مشخص کنید!

برای این کار می توانید از قابلیت pin comment استفاده کنید. این بهترین راه برای نشان دادن عنوان و موضوع لایو است. مثلا اگر می خواهید در مورد تخفیف 50 درصدی فروشگاه خود، لایو برگزار کنید، حتما درصد تخفیف را در عنوان قید کنید تا ذهن هر کاربری را درگیر کرده و باعث شود که این کاربران در لایو بمانند و حتی وارد پیج اینستاگرام شما شوند که هدف اصلی لایو است.

2- افرادی که شما را می بینند را ردیابی کنید!

بله درست متوجه شدید. شما باید بدانید که چه کسانی شما را می بینند و چه کسانی دوست دارند با شما تعامل کنند و حتی چه کسانی برای خرید از شما و استفاده از خدماتتان، به پیج و لایو شما می آیند. یک ایده جذاب و شگفت انگیز برای شما داریم.

برای اینکه ببینید چه کسانی در لایو شما حضور پیدا کرده اند، می بایست روی آیکون چشم در گوشه بالا سمت چپ، کلیک کنید. اگر بتوانید به خوبی افرادی که به لایو شما می آیند را ردیابی کنید، با ذکر نام آن ها در لایو به کاربران نشان می دهید که چقدر به فکر آن ها، هستید.

مثلا در لایو بگویید “آقای فلانی، ممنون که دوباره به لایو ما آمده اید” یا هر جمله ای مانند آن.

3- یادآوری دلیل برگزاری لایو

یکی از تکنیک های لایو اینستاگرام برای ماندگاری کاربران در پخش زنده، این است که در بازه های زمانی مختلف به کاربران بگویید که چرا لایو را برگزار کرده اید. ممکن است برای لایو عنوان گذاشته باشید، اما باز هم باید توضیح مختصری را هر چند وقت یکبار، ارائه کنید. این روش کمک می کند تا بینندگان تا پایان پخش تماشا کنند.

4- تعامل با کاربران با درخواست ارسال پیام در دایرکت

یکی از مواردی که در آموزش لایو اینستاگرام، باید بدانید نحوه تعامل با کاربران است. همه شما می دانید که تنها با تعامل با کاربران، می تواند در مسیر درآمدزایی، از آن ها، استفاده کنید. یکی از روش های تعامل با کاربران، این است که در لایو از آن ها بخواهید یا اینکه به آن ها یادآوری کنید که می توانند نظرات، سوالات و … را با شما در دایرکت، در میان بگذارند.

در حین برگزاری لایو اینستاگرام، نمی تواند با تک تک کاربران، ارتباط برقرار کنید، اما می توانید با یک ترفند زیرکانه، آن ها را به دایرکت خود، بکشانید.

مثلا اگر در حال ارائه یک محصول خاص هستید، از کاربران بخواهید که برای توسعه محصول، با شما ارتباط برقرار کنند یا اینکه اگر می خواهند از تخفیفات ویژه اطلاع پیدا کنند، با شما در دایرکت، ارتباط برقرار کنند. این می تواند قدم اول برای تبدیل کاربر به مشتری باشد.

5- خودتان باشید

مطمئن باشید که اگر بخواهید حالات و رفتارهایی غیر از حالات و رفتارهای طبیعی و عادی خود، در لایو داشته باشید، سریعا کاربران متوجه می شوند. پس بهتر است که در طبیعی ترین حالت خود، کاملا حرفه ای رفتار کنید. صمیمیت اهمیت زیادی در لایو دارد. در صورتی که کاربران با شما حس صمیمیت بیشتری داشته باشند، ارتباط بهتری با شما، برقرار می کنند. تمایل بیشتری برای خرید کالا یا خدمات شما را خواهند داشت. این را بدانید رفتار مناسب و معقول شما، در لایو کاربران عادی زیادی را به کاربران وفادار شما، تبدیل می کند.

در نتیجه این نکته آموزش لایو اینستاگرام را فراموش نکنید که بهتر است رفتاری کاملا عادی در لایو، داشته باشید.

6- گاهی اوقات “Camera View” را تغییر دهید

در آموزش لایو اینستاگرام با همه نکات و موارد را یادداشت برداری کنید تا در حین لایو از آن فراموش نکنید. یکی از مواردی که برای کاربران جذابیت زیادی دارد، تماشا محل لایو از جهات مختلف است. کاربری که قصد خرید یا شرکت در دوره های آموزشی شما را دارد، باید از هر لحاظ به شما اعتماد کند.

نشان دادن محل لایو از جهات مختلف با قابلیت “Camera View” نه تنها کیفیت لایو را کاهش نمی دهد، بلکه روی جریان اعتماد سازی کاربران به شما اثر فوق العاده ای می گذارد.

امروزه تقریباً تمام گوشی‌های هوشمند به دوربین‌های جلو و عقب مجهز هستند.

Instagram Live به شما امکان می‌دهد تا زمانی که درلایو هستید بین این دوربین‌ها جابه‌جا شوید (درست مانند تماس ویدیویی با یک دوست). وقتی در لایو هستید، اغلب می خواهید آنچه را که در آن لحظه اتفاق می افتد و واکنش و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.  بنابراین از تغییر آن برای جالب نگه داشتن آن نترسید!

7- برقراری لایوهای دو یا چند نفره

لایوهای چند نفره همیشه برای کاربرا جذاب است. البته بهتر است برای این جریان برنامه ریزی و استراتژی خاصی داشته باشید. اگر توجه کنید، معمولا پیج های معروف برای لایو دو نفره در اینستاگرام برنامه ریزی کرده، بنرهای اختصاصی در استوری روزها و ساعت های قبل لایو انتشار می دهند و با این کار اعلام می کنند که موضوع لایو چیست و چرا میخواهند با آقا یا خانم فلانی لایو دو نفره اجرا کنند.

ما در ادامه چند ایده جذاب برای شما در برگزاری لایو های چند نفره داریم:

  • برگزاری مناظره برای موضوعات مختلف کسب و کار خود
  • اگر کارگاه ساخت محصول دارید، می تواند یک لایو دو نفره با افرادی که در کارگاه هستند، برگزار کرده و در دفتر خود به صورت آنلاین کارگاه را به آن ها نشان دهید.
  • لایو چند نفره با کاربران عادی خود یک ایده جذاب است. شما می توانید یک روز مشخص را تعیین و از کاربران بخواهید که درخواست لایو شما را پذیرفته و ایده ها، نظرات و نیازهای خود را بیان کنند.

در نحوه فعالسازی لایو اینستاگرام در بخش های ابتدایی مقاله، کامل توضیح دادیم که چگونه لایو چند نفره برگزار کنید.

🔵 10 ایده جذاب برای برگزاری لایو اینستاگرام

تمامی مواردی که اینجای محتوای آموزش لایو اینستاگرام، گفته شد، تنها زمانی برای شما کاربردی است که ایده های جذابی برای برگزاری لایو داشته باشید. لایوهای یهویی برای همه کاربران چندان جذاب به نظر نمیرسد. در صورتی که هدفگذاری نداشته باشید و با ایده ای خاص لایو را شروع نکنید، قطعا بازخورد خوبی را دریافت نخواهید کرد.

ما در ادامه با توجه به تجربیات خود قصد داریم 10 ایده جذاب و کاربردی را برای شما شرح داده و بررسی کنیم:

1- لایو پرسش و پاسخ

یکی از مهم ترین و متداول ترین لایوهایی که در اینستاگرام برگزار می شود، لایوهای پرسش و پاسخ است. این تاپیک برای هر کسب و کاری ضروری و مناسب است و کاربردها و بازخوردهایی بسیار زیادی برای شما دارد. اگر موضوعی برای تولید محتوا ندارید، اگر می خواهید بدانید که کاربران شما برای چه برندتان را دنبال می کنند، کاربران به چه چیزهایی نیاز دارند و… این تاپیک برای لایو می تواند کاربردی باشد.

ما همیشه قبل از بروز رسانی دوره آموزش سئو یک لایو پرسش و پاسخ گذاشته و از این طریق متوجه می شویم که کاربران در کدام بخش های سئو سایت، بیشتر مشکل داشته و سعی می کنیم روی آن تمرکز بیشتری داشته باشیم.

2- لایو پشت صحنه کار

یکی از مهم ترین مزیت های لایو اینستاگرام، ایجاد جریان اعتماد سازی در کاربران است. در آموزش لایو اینستاگرام ما همیشه سعی کردیم نکاتی را به شما بگوییم تا بتوانید به خوبی اعتماد کاربران را جلب کنید.

یکی از موضوعاتی که به اعتماد سازی کاربران کمک می کند، نشان دادن پشت صحنه کسب و کار شماست.

به عنوان مثال:

کسانی که فروشگاه اینترنتی دارند می توانند یک لایو گذاشته و مراحل آماده سازی سفارشات جهت ارسال، نشان دادن حضور مشتریان در محل فروشگاه، نشان دادن محل انبار، ارتباط با کسانی که کمتر در صحنه لایو حضور دارند و… به کاربران نشان می دهد که آن ها یک فروشگاه فعال و بزرگ هستند که همیشه در حال فعالیت و ارائه خدمات به کاربران می باشند.

کسانی محصول تولید می کنند می توانند از مراحل تولید محصول یک لایو گرفته و به کاربران نشان دهند. این موضوع بسیار روی ذهن کاربر اثرگذار است و می تواند بر روی تصمیم گیری جهت خرید آن ها، اثر فوق العاده بگذارد.

این مقاله ادامه دارد …

20 نظر در مورد مقاله “ آموزش لایو اینستاگرام ” ثبت شده است
  1. زینب

    تورو خدا جواب بدین
    من وقتی وارد لایو میشم و میخوام کامنت بزارم کیبورد بالا نمیاد فقط ی لحظه میاد و میره تورو خدا یکی بگه مشکلش چیه؟؟؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      اگر اینستاگرام رو بروز کنید، احتمال 90 درصد مشکل برطرف میشه
      اگر نشد قطعا مشکل از تنظیمات گوشی هست


  2. توسلی

    سلام و احترام – لایوهای بعد از یک ماه از live archive و پست به طور خودکار حذف می شود؟ امکانی برای جلوگیری از حذف از Live archive وجود دارد؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      اگر به صورت پست ذخیره بشه، پاک نمیشه


  3. امید واسعی

    سلام خسته نباشین لایو من زمانش کم شده اکسبلور نمیره یه هفته هست این جوری شده


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      تا کنون با چنین مشکلی برخورد نکردیم
      باید این مورد بررسی کنیم و اگر راه حلی داشت، همینجا براتون توضیح می دهیم


  4. فرانک

    سلام من می خوام در لایو فایل پاور یا عکس به مخاطب نشان بدم نمیدونم چطور امکان پذیر است؟راهنمایی می کنید لطفا


    • ناظر سایت

      سلام
      برای این کار می توانید از نرم افزار های جانبی مثل OBS استفاده کنید.


  5. یونس

    میشه کاری کرد چند نفر رو از دیدن لایو پنهان کرد؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      بله
      باید وارد تنظیمات لایو بشید


  6. یونس

    سلام
    امکانش هست فقط خودم که لایو گذاشتم بتونم نظرات رو ببینم و کسانی که وارد میشن نبینن


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      خیر. شما فقط میتونید کامنت ها رو ببندید. اگر کامنت هارو باز بزارید، همه میتونند ببینن


  7. دلارام جودي

    سلام باکس کامنت در لایوهایی که میبینم وجود ندارد اصلا🥴 نمیدانم چه بکنم اینستا را پاک کردم دوباره نصب کردم نشد اینساتم هم آپدیت است چه بکنم؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      یکبار نرم افزار رو پاک کنید و نسخه جدید رو نصب کنید
      احتمال 90 درصد درست میشه


  8. N

    گزینه کامنت واسه من کلا نیست نه میتونم کامنت بنویسم تو لایو نه کامنت کسی رو ببینم مشکل چیه؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      نسخه بروز شده اینستاگرام رو نصب کنید


  9. رضا

    سلام
    خیلی ممنون از مطالب خوبی که گذاشتین
    یه سوال دارم میشه صفحه لایو رو زوم کرد؟


    • ناظر سایت

      درود
      خیر این امکان وجود ندارد


  10. سایه

    (اکانت من بیزنسی هست) وقتی میرم توی صفحه لایو،تعداد فالوورهای انلاین رو نشون نمیده، تنظیمات خاصی داره آیا؟


    • ناظر سایت

      همون اول قبل از شروع لایو، بهتون نشون میده
      البته که گاهی اوقات اینستاگرام این مورد رو برای بعضی از اکانت ها که اغلب فالوور فیک زیاد دارند، نشون نمیده


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود