آموزش آنالیز اینستاگرام

آموزش آنالیز اینستاگرام,آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی

آموزش آنالیز اینستاگرام موضوع مهمی است که اگر در این شبکه اجتماعی پرمخاطب فعالیت دارید نباید از آن غافل شوید. یکی از بهترین روش های آنالیز اینستاگرام، ابزار خود اینستاگرام به نام Instagram Insights است. این ابزار برای پیج های شخصی فعال نیست و اگر قصد دارید به آن دسترسی پیدا کنید، باید حساب خود را به نوع تجاری و یا همان Business Profile تغییر دهید. در این مقاله سعی می کنیم چندین ابزار آنالیز اینستاگرام را معرفی کنیم و به طور خلاصه برخی ویژگی های آن را بیان کنیم.

موضوعاتی که در این مقاله بررسی می شود:

  1. چرا آنالیز اینستاگرام؟
  2. نحوه انجام تحلیل رقبا در اینستاگرام
  3. چرا باید از ابزار آنالیز و تحلیل رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد؟
  4. معرفی 12 ابزار برتر آنالیز اینستاگرام
  5. راهنمای کار با ابزار آنالیز اینستاگرام Insight
  6. بخش audience ابزار آنالیز اینستاگرام Insight؛ شناخت دقیق کاربران پیج
  7. قابلیت های کاربردی بخش audience در Instagram Insights
  8. نحوه هدفگذاری با نتایج آنالیز اینستاگرام
  9. چگونه پیج اینستاگرامی خود را برای افزایش فالوور آنالیز کنیم؟
  10. چگونه به‌راحتی رقبای خود در اینستاگرام را پیدا کنیم؟
  11. پیدا کردن رقبای اینستاگرامی با ابزار Ingramer

 

این مقاله در حال بروز رسانی است. در نتیجه به موضوعات بیشتری پرداخته خواهد شد.

بهتر از قبل از معرفی ابزارها و راهنمای جامع تحلیل insghts اینستاگرام، به این سوال پاسخ دهیم که:

چرا آنالیز اینستاگرام؟

جدا از ماجرای سئو سایت که بسیار بسیار مهم است، در پاسخ به این سوال می توان گفت همین که متوجه شویم کدام عکس، ویدیو یا استوری، برای ما بازخورد بیشتری داشته، کافیست. اما آیا هدف ما از ارائه نکات آموزش آنالیز اینستاگرام همین است. صد در صد خیر، بلکه این تنها بخشی از هدف ماست. درک دقیق عملکرد محتوای شما (با ردیابی معیارهای کلیدی اینستاگرام در طول زمان) کلید توسعه یک استراتژی محتوا است که برای کسب و کار شما مفید باشد.

به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی لباس در اینستاگرام دارید و هدفتان رسیدن به فروش های بالای 10 میلیون در هفته است. برای اینکار یکی از مواردی که باید بررسی کنید، این است که عکس کالای شما با زمینه سفید، بازخورد بهتری دارد، یا زمینه مشکی، یا اینکه در طبیعت یا شهر. این کار ابزار تحلیل اینستاگرام است که با تحلیل رقبا و بررسی پست های شما تعیین می کند که به کدام شکل، محصول شما، باز خورد بهتری دارد. حال اینجاست که با نکات مهم آموزش آنالیز اینستاگرام می توانید بهترین ها را از آن خود کنید.

در نتیجه آنالیز اینستاگرام، مسیر موفقیت را با جزییات کامل به همراه پستی و بلندی های آن، به شما نشان می دهد

اگر هنوز مردد هستید که رقبای خود را تجزیه‌ و تحلیل کنید یا نه، دلایل بیشتری برای انجام این کار برای شما عنوان می‌کنیم:

  • آنالیزوتحلیل رقبا به شما امکان می‌دهد از برنامه‌های رقبا مطلع شوید و استراتژی خود را بهینه کنید.
  • آنالیز و تحلیل رقبا در اینستاگرام شما را به‌طرف ایده‌های خلاقانه سوق می‌دهد که می‌توانید از آنها در کمپین‌های اینستاگرامی خود استفاده کنید.
  • تجزیه‌وتحلیل رقبا اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد که باتوجه‌به آن درک می‌کنید، آیا هریک از تاکتیک‌های اجرا شده توسط رقبای شما تأثیر مثبتی روی روند رشد آنها داشته یا خیر.
  • درمی‌یابید که رقبای شما روی کدام کانال‌ها یا مناطق در شبکه‌های اجتماعی، متمرکز شده‌اند و ایده‌های خوبی از استراتژی‌های آنها به دست آورید.
  • عملکرد خود را در مقایسه با لیدرها و رهبران حوزه کسب‌وکار خود، بسنجید.
  • اعتبار و شهرت خود را در بازار، افزایش دهید.
  • استراتژی محتوای اینستاگرام خود را بهبود ببخشید.
  • فرصت‌ها را شناسایی کرده و از آنها برای بهبود عملکرد خود نسبت به رقبا استفاده کنید.

اکنون‌ که از علت و چرایی آنالیز و تحلیل رقبا در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی مطلع شدید، بهتر است بررسی کنیم که چگونه می‌توانید تجزیه‌ و تحلیل رقبا در اینستاگرام را انجام دهید.

نحوه انجام تحلیل رقبا در اینستاگرام

به طور کلی 5 مرحله مهم برای تحلیل رقبای اینستاگرام، وجود دارد نباید از آن فراموش کنید:

  • مرحله 1: رقبای خود را شناسایی کنید. برای شروع کار، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه کسی را می‌خواهید در اینستاگرام تجزیه‌وتحلیل کنید.
  • مرحله 2: داده‌های مربوط به رقبا را جمع‌آوری کنید.
  • مرحله 3: یک گزارش تنظیم کنید.
  • مرحله 4: داده‌های خود را تجزیه‌وتحلیل کنید.
  • مرحله 5: نتایج به‌دست‌آمده را مرور و پیاده‌سازی کنید.

چرا باید از ابزار آنالیز و تحلیل رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد؟

  • صرفه‌جویی در وقت: ابزارهای آنالیز و تحلیل شبکه‌های اجتماعی در زمان بسیار کمتری و با دقت بسیار بالاتری، نسبت به روش‌های تجزیه‌وتحلیل به‌صورت دستی و سنتی، اطلاعات موردنیاز را به شما می‌رسانند. چه هدف تجزیه‌وتحلیل تک صفحه‌ای باشد و چه مقایسه عملکرد رقبای مختلف، این ابزارها برای انجام سریع این وظایف به‌خوبی مجهز شده‌اند.
  • بدست آوردن اطلاعات بیش از نیاز شما: هنگام تجزیه‌وتحلیل دستی، محاسبه میزان تعامل یک صفحه خاص دردسرساز می‌شود. سیستم‌های عامل رسانه‌های اجتماعی، به شما اجازه نمی‌دهند میزان تعامل صفحه‌ای که متعلق به شما نیست را ببینید. خوشبختانه، ابزارهای آنالیز و تحلیل رقبا در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، این کار را بسیار عالی انجام می‌دهند!
  • مشاهده آسان: با استفاده از این ابزارها، نیازی به تنظیم Excel یا Google Sheet برای جمع‌آوری اطلاعات ندارید. گزارش‌های تولید شده توسط این ابزارها، دارای نمایش تصویری بسیار خوبی از داده‌ها هستند که نه‌تنها مفید و کاربردی‌اند؛ بلکه پردازش داده‌ها را بسیار ساده‌تر می‌کنند.

معرفی 15 ابزار برتر آنالیز اینستاگرام

با توجه به نظرسنجی و بررسی وب سایت های بزرگ خارجی که در حوزه آنالیز شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، ما به 12 ابزار رسیدیم که می تواند قابلیت های موثری را برای شما داشته باشد. در معرفی این ابزارها با ما همراه باشید:

1- Instagram Insights (اینسایت اینستاگرام)

اولین ابزار آنالیز اینستاگرام که قصد معرفی آن را داریم، اینسایت اینستاگرام است.تمامی صفحات تجاری اینستاگرام به طور خودکار به این ابزار در خود اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی پیدا می کنند. هنگامی که صفحه خود را از نوع شخصی به بیزینس تغییر دهید تغییرات زیادی را در پیج خود مشاهده خواهید کرد. برای تبدیل نوع حساب خود به تجاری، کافی است وارد تنظیمات شوید و از بخش Account گزینه Switch to Professional Account را بزنید و بعد از انتخاب دسته بندی و موضوع صفحه خود، اینستاگرام خود را با فیسبوک خود هماهنگ کنید.

شما می توانید از طریق صفحه خود، پست ها و یا استوری ها به Instagram Insights دسترسی پیدا کنید و آنالیز پیج اینستاگرام خود را انجام دهید. اینسایت اینستاگرام اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از این اطلاعات تعداد بازدیدکننده های پیج و یا پست ها است، همچنین به شما نیز می گوید از بازدیدکننده ها چند نفر شما را فالو کرده اند؛ این به شما کمک می کند تا متوجه شوید آیا پیج یا پست شما جذاب و ارزشمند بوده که باعث شود کاربران شما را دنبال کنند یا خیر.

بعد از اینکه حساب خود را به حساب بیزینسی تبدیل کردید، می توانید اطلاعاتی مانند شماره تلفن، ایمیل و یا موقعیت مکانی به پیج خود اضافه کنید. اینسایت اینستاگرام به شما کمک می کند تا ببینید چند نفر روی این اطلاعات کلیک کرده اند.

بعد از معرفی 12 ابزار برتر در حوزه آنالیز اینستاگرام، راهنمای کار با ابزار insight اینستاگرام را به طور کامل برای شما شرح می دهیم.

اینسایت اینستاگرام فقط برای مالک اصلی پیج و ادمین های دیگر قابل مشاهده است و شما اگر بخواهید آنالیز اینستاگرام را روی پیج رقبای خود انجام دهید این ابزار به شما کمکی نمی کند.

2- Later

تجزیه و تحلیل اینستاگرام نباید فقط اعداد ارقام باشد، که مدیر شبکه های اجتماعی به شما می دهند. آنالیز پیج اینستاگرام باید به شما راهی که توانایی اش را دارید، نشان دهد و همین طور به شما راهکاری که استراتژی شما را قوی تر و موثرتر، می کند، ارائه کند. حال بهتر است که این راهکارها را در قالب یک پنل کاربری به شما ارائه دهد. کاری که ابزار Later به عنوان ابزار تحلیل اینستاگرام، می کند، همین است.

شما در یک پنل کاربری، یک نمای کلی از آمار و ارقام، آماری از مخاطبان شما، عملکردی که پست های شما داشته اند، را بمشاهده خواهید کرد. در ادامه هر بخش را به شما معرفی می کنیم:

بخش نمای کلی (Overview): این بخش معیارها ی اصلی مانند تعداد پست ها، فالوورها و آمار impressions و همچنین پیشرفت و رشد شما در طول زمان را به شما نشان می دهد. همین طور برجسته ترین پست های شما نسبت به 30 پست گذشته‌تان را به نمایش می گذارد. این پنل و آمارهای آن، از بخش های رایگان این ابزار است.

بخش مخاطبان (Audience): در این بخش هرگونه اطلاعاتی را که در مورد کاربران خود بخواهید، می توانید پیدا کنید. این اطلاعات شامل تعداد، میانگین سنی، رفتار کاربران، موقعیت مکانی، زبان کاربران و … می باشد.

عملکرد پست ها(Post performance): در اینجا شما می توانید به اطلاعاتی اعم از تعداد کامنت ها، تعداد لایک و ویوها، تعداد موارد به اشتراک گذاشته شده، تعداد پست های ذخیره شده، دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید پست هایتان را بر اساس این فاکتورها، رتبه بندی کنید.

عملکرد استوری ها (Story Performance): همان طور که از نام آن پیداست، در این بخش می توانید استوری های خود را تجزیه تحلیل کنید و به اطلاعات مهمی دست پیدا کنید. در آموزش آنالیز اینستاگرام باید بدانید که این اعداد و ارقام در صورتی که با برنامه ریزی در جهت پیشرفت و رشد پیج، استفاده شوند، برای شما نتیجه خواهند داشت.

یکی از مفیدترین و منحصر به فردترین ویژگی آنالیز پیج اینستاگرام، تعیین بهترین زمان برای انتشار پست و استوری می باشد: این بخشی از پنل کاربری، بخش برنامه ریزی برای شماست و عملکرد گذشته شما را تجزیه و تحلیل می کند تا به شما بگوید چه زمانی پست های شما بهترین عملکرد را دارند.

3- HypeAuditor

HypeAuditor ابزار آنالیز اینستاگرام است و یک بانک اطلاعاتی گسترده می باشد که از هوش مصنوعی ساخته شده است و تقریبا ۳ میلیون پروفایل در اینستاگرام از آن استفاده کرده اند. یکی از ویژگی های خوب این ابزار این است که می تواند پیج های با فالوور واقعی را به راحتی از پیج هایی که فالوور فیک دارند متمایز کند. برای اینکه بتوانید قابلیت های بیشتری از HypeAuditor را مشاهده کنید نیاز است که در آن ثبت نام کنید.

آموزش آنالیز اینستاگرام با استفاده از این ابزار کار ساده ای است. این ابزار به پیج های مختلف، از ۱ تا ۱۰۰ نمره می دهد. نام این ویژگی در این ابزار AQS است. اگر AQS بالای ۷۰ بود خیالتان بابت آن پیج راحت باشد، زیرا این نشان دهنده این است که پیج مورد نظر فالوورهای باکیفیتی دارد.

4- Analisa

Analisa یک بستر بازاریابی تأثیرگذار است که به آنالیز اینستاگرام توجه دارد. Analisa نه تنها کلیه داده های مربوط به فعالیت اینستاگرام شما را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه آن را تجزیه و تحلیل نیز می کند تا به شما در درک بهتر معنی های اعداد کمک کند. Analisa خدمات رایگان ارائه کرده و بسیاری از داده های خام را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، اگر می خواهید تجزیه و تحلیل عمیق داشته باشید ، باید نسخه ویژه آن را خریداری کنید.

می توانید دو نوع گزارش را با Analisa دریافت کنید. گزارش Account می تواند تجزیه و تحلیل عمیق در مورد پروفایل و فعالیت یک پیج را ارائه دهد، در حالی که گزارش های Hashtag# می تواند برای نظارت بر کمپین ها استفاده شود. این ابزار اطلاعاتی از جمله نرخ لایک، نرخ کامنت و یا میانگین این ها را در اختیار شما قرار می دهد. 

ابزار analisa

5- Iconosquare

Iconsquare به شما این امکان می دهد تا پست های جدیدتان را زمان بندی کنید، آنچه را که مردم در مورد صنعت یا برند شما می گویند را ردیابی کرده و آنالیز اینستاگرام خود را پیگیری کنید. همچنین این ابزار می تواند نحوه عملکرد استوری های اینستاگرام شما را نشان می دهد. می توانید از طریق هشتگ رقبای خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید. آموزش آنالیز اینستاگرام از طریق Iconsquare کار پیچیده ای نیست و کافی است وارد سایت شوید و بعد از ثبت نام آدرس پیج خود را وارد کنید.

6- Klear

SocialBook تجزیه و تحلیل داده های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای هرگونه پیج در اینستاگرام، یوتیوب یا Twitch فراهم می کند و می توانید آنالیز اینستاگرام خود را با آن انجام دهید. این تجزیه و تحلیل اطلاعات دقیق را برای هرگونه پیج در اختیار شما قرار می دهد. اگرچه برای تجزیه و تحلیل حرفه ای به عضویت نیاز دارید، می توانید برخی از داده ها را به صورت محدود در بخش رایگان مشاهده کنید.

یکی از ویژگی های خوب این ابزار این است که علاوه بر اینستاگرام، می توانید صفحات دیگر شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب یا Twitch را آنالیز کنید. البته بدیهی است داده های اینستاگرام با آنچه برای صفحات در یوتیوب یا Twitch ارائه می دهد متفاوت باشند. این ابزار نیز با توجه به معیارهای خود به صفحات از ۰ تا ۱۰۰ نمره می دهد.

7- Pixlee

Pixlee یک ابزار آنالیز اینستاگرام ارائه می دهد که می توانید گزارشات هفتگی را با تجزیه و تحلیل ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا تعامل بیشتری داشته باشید و دنبال کننده های جدیدی را جذب کنید.

می توانید از داده های Pixlee برای شناسایی صفحات پرمخاطب در شبکه های اجتماعی، یافتن طرفداران برند خود، و ارتباط با اینفلوئنسر و طرفداران برند استفاده کنید. همچنین می توانید مکالمات را کنترل کرده و محتوای با عملکرد بالا را شناسایی کنید.

این شامل آمار و ردیابی هشتگ، رشد فالوورهای اینستاگرام و داده های مورد نیاز برای شناسایی جذاب ترین پست های شما است.

8- Socialbakers

Socialbakers یک ابزار آنالیز پیج اینستاگرام که برای هر دو نوع پروفایل شخصی و تجاری، اطلاعات تحلیلی فراهم می کند. این آمار را در مورد محبوب ترین پست های اینستاگرام خود به شما می دهد، بنابراین می توانید موفقیت خود را پیگیری کنید و یاد بگیرید چه چیزی باعث می شود مخاطب شما پست های شما را دوبار لمس کنند.

اگر نیازهای پیشرفته تری در اینستاگرام دارید، می توانید قابلیت های پیشرفته تری در Socialbakers پیدا کنید. با استفاده از هوش مصنوعی می توانید حساب های شبکه های اجتماعی خود را هوشمندانه مدیریت کنید تا کشف کنید چه زمانی برای انتشار پست ها مناسب است و کدام بخش مخاطبان برای هدف گیری قرار دهید. آموزش آنالیز اینستاگرام با این ابزار نیز کار راحتی است و فقط کافی است ثبت نام کنید و پیج مورد نظر را جستجو کنید.

این ابزار که هر روز زیرساخت‌های خود را تقویت می‌کند، از سال 2009 در تلاش برای اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها، و به حداکثر رساندن اثربخشی کمپین‌های بازاریابی اجتماعی در تمام شبکه‌های اجتماعی مهم است.

ابزارهای تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی موجود درSocialbakers :

  • تجزیه‌وتحلیل کمپین‌های تبلیغاتی و …
  • نظارت و رصد فعالیت‌های رقیب در شبکه‌های اجتماعی
  • گزارش‌های قابل‌برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی‌شده
  • ردیابی تعامل مخاطبان
  • ردیابی فعالیت‌های اینفلوئنسرها
  • مجموعه داده‌های چندکاناله
  • زمان‌بندی پست گذاری در شبکه‌های اجتماعی

9- Squarelovin

این ابزار، آمار بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد که شباهت زیادی هم به اینسایت اینستاگرام دارد. آموزش آنالیز اینستاگرام با این ابزار بسیار ساده است، کافی است ثبت نام کنید و آدرس پیج مورد نظر خود را برای آنالیز وارد کنید تا آمارهای جالبی را در اختیار شما قرار دهد. از ویژگی های خوب این ابزار می توان به تحلیل ماهانه پیج اشاره کرد. همچنین یک تاریخچه از ارسال پست های شما به صورت ماهانه، روزانه و یا حتی در هر ساعت ارائه می دهد که بسیار کاربردی است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

10- Union Metrics

این ابزار می تواند به شما بگوید در پیج شما، چه ساعاتی در روز برای انتشار محتوا مناسب می باشند. علاوه بر این، هشتگ هایی که برای شما مناسب هستند را هم می توانید از طریق این ابزار مشاهده کنید. اینکه کدام پست ها را مخاطبان شما بیشتر دوست دارند و نیاز است بیشتر ارسال کنید، یا کدام را کمتر باید ارسال کنید نیز از طریق این ابزار به راحتی می توانید متوجه شوید. کافی است ثبت نام کنید و آی دی پیج خود را وارد کنید تا شما را با آمارهای جذاب، شگفت زده کند.

11- SocialFox

هنگامی که صحبت از اجرای یک کمپین موفق در اینستاگرام به میان می آید، SocialFox ابزار مناسبی برای به دست آوردن نتایج مورد نظر شما است. این ابزار دارای سه سطح قیمت گذاری است که به شما امکان می دهد بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال، می توانید از SocialFox برای ردیابی بیش از 25 معیار مختلف فردی و همچنین سفارشی کردن همه موارد در مورد فرآیند کمپین خود مانند یافتن پست های برتر در یک بازه زمانی تعیین شده یا فیلترهای عکس مورد علاقه هر جمعیت، استفاده کنید.

می‌توانید از این ابزار استفاده کنید تا متوجه شوید چه چیزی باعث می‌شود یک کمپین سر و صدا زیادی ایجاد به پا کند، از جمله موارد جزئی مربوط به مخاطبان.

همچنین می‌توانید میزان تعامل خود را با مخاطبان دنبال کنید تا بفهمید چه چیزی بیشتر در بین فالوورهای شما محبوب است، از جمله فیلترها، تعداد پست‌ها، هشتگ‌ها و یا محتوای پروفایل. از این اطلاعات می توانید برای تقویت عملکرد خود، ایجاد شناخت برند، ایجاد روابط با طرفداران وفادار و افزایش نرخ تبدیل استفاده کنید.

12- Brandwatch

Brandwatch یکی از بزرگترین و یکپارچه ترین ابزارهای موجود جهت آنالیز پیج اینستاگرام است. این ابزار یک ابزار تحلیلی است که هر گوشه ای از اینترنت و شبکه های اجتماعی را زیر نظر می گیرد تا به شما کمک کند در جریان روندهای مربوطه قرار بگیرید و به تغییرات، در زمان مناسب پاسخ دهید.

همچنین این ابزار دارای قابلیت شخصی سازی بسیار بالایی است. بنابراین اگر به‌دنبال ابزار تحلیلی هستید که کاملاً قابل تنظیم باشد، تمام داده‌های پیج را که همیشه به آن ها نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد و آن را کاربرپسند کند، Brandwatch گزینه بسیار مناسبی است.

ابزارهای تجزیه‌ و تحلیل رسانه‌های اجتماعی موجود در Brandwatch موارد زیر است:

  • آنالیز و تحلیل رقابتی
  • مدیریت اعتبار و سابقه برند
  • ردیابی اینفلوئنسرها
  • ردیابی ترندها
  • دسته‌بندی مخاطبان
  • تحلیل احساسات مخاطب نسبت به برند

ابزار Insights,ابزار آنالیز شبکه های اجتماعی,ابزار تحلیل اینستاگرام

13- Sociality.io

یک روش آنالیز و تحلیل رقبا در اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی، ابزار سوشیالیتی است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید در عرض چند دقیقه گزارش‌های آنالیز و تحلیل رقبا در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یوتیوب خود را تهیه کنید. شما می‌توانید عملکرد خود را با مقایسه نمودارهای گرافیکی و نمودارهای تعامل مخاطب با رقیبتان، اندازه‌گیری کنید.

بر اساس آنچه از گزارش‌ها به دست می‌آورید؛ محتوای صفحه رقیب را تحلیل کنید ودر نتیجه، استراتژی محتوای خود را بهینه کنید.

Sociality.io داده‌های مختلفی را در اختیار شما قرارمی دهد از جمله:

  • گزارش‌های PPT و Excel
  • داده‌هایی مبتنی بر اطلاعات حال و گذشته به‌دست‌آمده از صفحات رقبا
  • تجزیه‌وتحلیل محتوا
  • اشتراک‌گذاری اطلاعات از طریق ایمیل
  • اشتراک اطلاعات در بازه زمانی مشخص
  • نمودارهای مقایسه‌ای
  • توضیحات گرافیکی
  • نرخ تعامل
  • تعداد نامحدود گزارش

14- Sprout Social

یکی دیگر از ابزار آنالیز اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید، Sprout Social است. از این ابزار، می‌توانید برای مقایسه معیارهای کلیدی عملکرد و یافتن نوع محتوایی که بهترین عملکرد را دارد استفاده کنید. گزارش‌های آنالیز و تحلیل رقبای Sprout Social می‌تواند معیارهای اساسی مانند رشد مخاطب، تعامل و تعداد پست برای هر شبکه را ردیابی کند. به طور خاص، می‌توانید دنبال‌کنندگان خود را باتوجه‌به ویژگی‌های جمعیت‌شناختی آنها به طور دقیق بررسی کنید.

ابزارهای تجزیه‌ و تحلیل رسانه‌های اجتماعی موجود در Sprout Social:

  • تجزیه‌وتحلیل کمپین‌های تبلیغاتی و …
  • نظارت و رصد فعالیت‌های رقیب در شبکه‌های اجتماعی
  • گزارش‌های قابل‌برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی‌شده
  • ردیابی تعامل مخاطبان
  • ردیابی فعالیت‌های اینفلوئنسرها
  • مجموعه داده‌های چندکاناله
  • زمان‌بندی پست گذاری در شبکه‌های اجتماعی

15- Hootsuite

Hootsuite ابزاری با گسترده‌ترین پوشش رسانه‌های اجتماعی، یکی از مؤثرترین ابزارها برای مدیریت و تحلیل محتوا است. شما می‌توانید از Hootsuite برای رصد کردن فعالیت‌های رقبای خود در شبکه‌های اجتماعی، جستجوی کلمات کلیدی و هشتگ‌های خاص آنها و پی‌بردن به احساس و گرایش مخاطب نسبت به برند رقبایتان، استفاده کنید.

ابزارهای تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی موجود در Hootsuite:

  • نظارت و پایش فعالیت‌های رقیب در شبکه‌های اجتماعی
  • تجزیه‌وتحلیل کمپین‌های تبلیغاتی و…
  • گزارش‌های قابل‌برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی
  • زمان‌بندی ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی

 

راهنمای کار با ابزار آنالیز اینستاگرام Insight

قطعا قوی ترین ابزار آنالیز اینستاگرام، Instagram Insights است که چون برای خود اینستاگرام است می تواند آمار دقیق و بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد. اگر پیج خود را می خواهید آنالیز کنید و پیج بیزینسی دارید، حتما از اینسایت اینستاگرام استفاده کنید چون کمک فراوانی به رشد پیج شما می کند. از آمارها به سادگی رد نشوید، به عنوان مثال اینکه متوجه شوید مخاطبان شما چه ساعاتی به پیج شما مراجعه می کنند بسیار مهم است و می تواند به بیشتر دیده شدن محتوای شما کمک کند.

اکثر ابزارهایی که در این مقاله معرفی شدند دارای دو نسخه رایگان و پولی هستند که قطعا نسخه رایگان اطلاعات محدودتری در اختیار شما قرار می دهد. برای آنالیز پیج رقبا و یا سایر پیج ها می توانید از ابزارهای بالا استفاده کنید و تحلیل خوبی از رقبای خود انجام دهید. اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی به موفقیت دست پیدا کنید، حتما برای فعالیت در آنها استراتژی داشته باشید و بدون برنامه نباشید. آنالیز رقبا همانطور که در بحث آموزش سئو مهم است، در اینستاگرام نیز بسیار مهم است و باید آن را انجام دهید.

این ابزار تحلیل اینستاگرام، کاملا رایگان بوده و به همین جهت می خواهیم به آموزش آنالیز اینستاگرام با این ابزار بپردازیم:

تبدیل اکانت معمولی اینستاگرام به اکانت بیزینسی

برای اینکه شما بتوانید از این ابزار استفاده کنید، باید اکانت شما یک اکانت بیزینسی باشد. یکی از نشانه هایی که متوجه شوید اکانت شما پیشرفته یا بیزینسی است صفحه پیجتان یا قسمت تنظیمات، بخش به نام Insights ایجاد شده است. اما در صورتی که نتوانستید این بخش را بیابید، مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک اکانت فیس بوک برای خود بسازید.
  2. اکانت شما نباید یک اکانت خصوصی یا Private باشد، در صورتی که اکانت شما Private است، آن را به حالت Public تغییر دهید
  3. به صفحه پروفایل خود رفته و روی گزینه Edit profile کلیک کنید
  4. در انتهای بخش ادیت، گزینه آبی رنگی با نام Switch to Professional Account نوشته شده است
  5. روی آن کلیک کنید
  6. سپس در صفحاتی که انتهای آن گزینه آبی رنگ Continue قرار دارد، از مزیت های ابزار آنالیز اینستاگرام Insights و قابلیت های اکانت بیزینسی، نکاتی را بیان می کند.
  7. روی گزینه آبی رنگ Continue کلیک کنید
  8. سپس با قسمتی روبرو می شوید که باید حوزه کاری خود را مشخص کنید، به عنوان مثال اگر می خواهید صفحه ای در حوزه موسیقی ایجاد کنید، قسمت Musician/band رو انتخاب کنید، اگر در حوزه تولید محتوا وبلاگی می خواهید فعالیت کنید، Blogger را انتخاب کنید و …
  9. سپس از شما می خواهد که آیا به کاربران نمایش دهم که شما روی چه حوزه کاری، فعالیت می کنید یا خیر. در صورتی که پاسخ شما مثبت است باید گزینه Didplay Category Label را فعال کنید.
  10. در بخش بعدی باید انتخاب کنید که این پیج یک پیج بیزینسی است یا خودتان تولید کننده محتوا و سازنده محتوا هستید
  11. حال به بخش انتهایی می رسید که به شما خوش آمدگویی شده و از شما می خواهد که 3 کار را انجام دهید. اول باید پروفایل خود را کامل کنید، سپس خود را به دوستانتان معرفی کنید و در آخر 3 پست برای پیج منتشر کنید. در صورتی که این سه کار را انجام دهید، می توانید آنالیز اینستاگرام را به صورت قوی با Insights شروع کنید.

نکته 1: در مرحله 9 در بخش انتخاب حوزه کاری بهتر است که بهترین و مناسب ترین بخش را انتخاب کنید، چون ابزار تحلیل اینستاگرام بر اساس آن تحلیل قوی تری را برای شما ایجاد می کند.

نکته 2: در مرحله 10 در صورتی که یک پیج فروشگاهی دارید، بهتر است که گزینه بیزینسی را انتخاب کنید و در صورتی که قصد تولید محتوا و افزایش فالوور از آن طریق دارید، انتخاب گزینه Creator انتخاب منطقی تری است.

نحوه دسترسی به بخش Insight آنالیز اینستاگرام

در ادامه آموزش آنالیز اینستاگرام میخواهیم نحوه دسترسی به این ابزار مهم را برای شما توضیح دهیم. حال که حساب کاربری خود را به یک حساب کاربری ویژه تبدیل کردید، می توانید به راحتی به این ابزار تحلیل اینستاگرام، دسترسی پیدا کنید. حال کافیست به صفحه پروفایل خود بروید. در اینجا اگر اینستاگرام خود را به آخرین ورژن، بروز رسانی کرده باشید، همانند تصویر زیر بخش Insights در ردیف دکمه Edit profile قرار دارد. ولی در صورتی که اینستاگرام شما بروز رسانی نشده است، می توانید به روش زیر، به بخش تحلیل insghts اینستاگرام دسترسی پیدا کنید:

تحلیل insghts اینستاگرام

 

بخش audience ابزار آنالیز اینستاگرام Insight؛ شناخت دقیق کاربران پیج

حالا می خواهیم این آنالیز را با هم شروع کنیم. همان طور که گفته شد، شما ابتدا باید به شناخت دقیقی از کاربران خود، برسید. برای همان ابتدا می خواهیم شما را با این بخش آشنا کنیم. یکی از بخش های مهم در Insight اینستاگرام، بخش کاربران یا همان audience است. این بخش آمار دقیق از اطلاعات زیر را به شما ارائه می دهد:

  • تعداد دقیق فالوورها
  • درصد رشد تعداد فالوور در بازه زمانی مشخص که معمولا بازه زمانی 7 روزه به صورت پیش فرض است
  • تعداد کاربرانی که در این بازه 7 روزه شما را فالو کرده اند
  • تعداد کاربرانی که در این بازه 7 روزه شما را آنفالو کرده اند
  • نموداری از تعداد فالو و آنفالو در این بازه زمانی
  • دسته بندی کاربران بر اساس شهرها (به صورت آماری)
  • دسته بندی کاربران بر اساس سن (به صورت آماری)
  • نمایش نموداری دایره ای که نشان دهنده جنسیت کاربران است
  • نموداری از ساعاتی که کاربران با محتوای شما بیشتر درگیر می شوند

نحوه دسترسی به اطلاعات بخش audience

برای دسترسی پیدا کردن به اطلاعات این بخش یا بهتر است بگوییم برای دسترسی پیدا کردن به اطلاعات کاملی از کاربران حاضر در پیج اینستاگرام، می بایست مراحل زیر را طی کنید:

  1. رفتن به صفحه اصلی حساب کاربری اینستاگرام
  2. ورود به بخش insight
  3. در این بخش در قسمت Overview بر روی گزینه سوم که تعداد فالوورهای شما را نشان می دهد و زیر آن عبارت Total Fallowers، را نوشته است، کلیک کنید.

حال شما به یکی از مهم ترین بخش های آنالیز اینستاگرام Insight وارد شده اید. ما نمونه ای از یک بخش audience را در تصویر زیر برای شما آورده ایم. در ابتدا این صفحه شما تعداد دقیق فالوورهای خود را مشاهده می کنید و در زیر آن درصد افزایش فالوور شما در بازه زمانی 7 روزه نشان می دهد که اگر مثبت باشد، به رنگ سبز و اگر منفی باشد به رنگ قرمز عدد درصد را نشان می دهد.

آموزش آنالیز اینستاگرام,آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی

قابلیت های کاربردی بخش audience در Instagram Insights

در ادامه آموزش آنالیز اینستاگرام، نکات و ترفندهایی را برای شما شرح می دهیم که بتوانید از این طریق فالوورها و عملکرد خود را آنالیز کرده و سپس راهکارهایی را برای بهبود عملکرد خود، استفاده کنید:

بخش انتخاب بازه زمانی برای آنالیز

در بالای این صفحه شما می توانید بازه زمانی آنالیز بخش audience را تغییر دهید. اکنون اینستاگرام به شما این قابلیت را داده است که دو بازه زمانی 7 روزه و 30 روزه را انتخاب کنید و آنالیز را بر این اساس، انجام دهید.

بخش Follower Breakdown

بخش Follower Breakdown این ابزار آنالیز اینستاگرام که در صفحه audience قرار دارد به شما دو فاکتور مهم تعداد دقیق کاربران یا همان Follower های شما و درصد افزایش آن در بازه زمانی مشخص را نشان می دهد. این بخش به صورت پیش فرض بر روی بازه زمانی 7 روزه، تنظیم شده است.

بخش Growth

در پایین بخش Follower Breakdown شما با بخش Growth روبرو می شود. این بخش رشد و پیشرفت پیج اینستاگرامی شما در بازه زمانی که انتخاب کرده اید، نشان می دهد. شما در مقابل عبارت Overall می توانید رقم رشد پیج خود را مشاهده می کنید. هر چه این عدد بیشتر شود، نشان دهنده عملکرد درست شما در اینستاگرام است.

حال برایتان سوال است که این عدد چگونه بدست آمده است؟

کافیست اعداد مقابل عبارت Follows و Unfollows را از هم کم کنید، سپس رقم رشد، پیج شما مشخص می شود. رقم مشخص شده مقابل Follows نشان دهنده تعداد افرادی است که شما در این بازه زمانی، فالو کرده اند و عدد Unfollows نیز به همین صورت، تعداد افرادی که شما را آنفالو کرده اند را نشان می دهد. شما باید تمام تلاش خود را بکنید که رقم Unfollows را به صفر نزدیک کنید و در مقابل رقم Follow را در بازه های زمانی مشخص، افزایش دهید.

نموداری که در این بخش می بینید نشان دهنده نمودار رشد شما بر اساس رقم رشد Overall است که به شما نشان می دهد که چه زمان هایی افزایش فالوور بیشتر و یا کمتری داشته اید. در صورتی که روی نمودار کلیک کنید. نمودارهای رنگ سبز و قرمز به شما نمایش داده می شود.

آموزش آنالیز اینستاگرام,آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی

نمودار رنگ سبز: نشان دهنده نمودار افزایش فالوور در بازه های زمانی مشخص است.

نمودار رنگ قرمز: نشان دهنده نمودار تعداد کاهش فالوور در بازه زمانی مشخص است.

نمودار آبی رنگ: نشاندهنده نمودار رشد پیج شما در بازه های زمانی مشخص است.

چگونه متوجه شویم فالوورهای ما از کدام شهرها هستند؟

یکی دیگر از بخش هایی که در آموزش آنالیز اینستاگرام می خواهیم بررسی کنیم، پاسخ به این سوال است. شما در Insight اینستاگرام و در قسمت Audience بخشی به نام Top Location دارید. این بخش به صورت تصویر زیر، درصدهایی را نشان می دهد. در تصویر، همان طور که می بینید، به اساس تعداد افرادی که از یک شهر مشخص، شما را دنبال می کنند، آن شهر را درصد بندی کرده و در این بخش از ابزار آنالیز اینستاگرام، به شما نمایش داده می شود.

آموزش آنالیز اینستاگرام,آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی

به عنوان مثال، این تصویر نشان می دهد که بیشترین مخاطبان این پیج، از شهر تهران هستند و دومین شهری که بیشترین مخاطب در این پیج را دارد، شهر کابل افغانستان است و از شهر شیراز، کمترین مخاطب را دارد.

نحوه تشخیص رنج سنی فالوورهای اینستاگرام

بخشی دیگر در ابزار Insight اینستاگرام وجود دارد به نام Age Range. این بخش مخاطبان کانال شما را در دسته های سنی مختلف تقسیم بندی کرده و هر کدام را جداگانه به شما نشان می دهد. طبق نموداری که در تصویر زیر در این بخش، وجود دارد، شما به سادگی متوجه می شوید که اکثر مخاطبان شما، در چه رنج سنی، قرار دارند.

آموزش آنالیز اینستاگرام,آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی

طبق نمودار عکس بالا، بیشتر مخاطبان این پیج، در رنج سنی 25 تا 34 سال، قرار دارند و در رنج سنی 13 تا 17 سال، کمترین مخاطب را دارد.

چگونه متوجه شویم که بیشترین مخاطبان ما، زن هستند یا مرد؟

این سوال را به راحتی می توانید با این ابزار پاسخ دهید. در همین بخش Audience نموداری دایره ای شکلی وجود دارد که به صورتی درصدی، درصد مخاطبان مرد و زن را مشخص می کند. تمام این موارد به شما راهنمایی می کند که چگونه و چه زمانی و برای چه کسانی، تولید محتوا کنید و محصول برایشان، ارائه دهید.

آموزش آنالیز اینستاگرام,آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی

نحوه هدفگذاری با نتایج آنالیز اینستاگرام

اکنون تا حدودی با معیارهای مختلف ارائه شده توسط ابزارهای مختلف آنالیز و تحلیل اینستاگرام و سایر ابزارهای رایگان آشنا شدید، وقت آن است که عملکرد خود را ردیابی و اندازه گیری کنید.

چرا؟ زیرا آموخته های شما از تجزیه و تحلیل و بررسی داده های بدست آمده از عملکرد پیج اینستاگرام شما هنگام استراتژی سازی برای آینده بسیار کاربردی و راهبردی هستند. شما قادر خواهید بود برای برند یا کسب و کار خود تصمیمات آگاهانه تری بگیرید و تغییراتی ایجاد کنید که باعث ایجاد تغییر مثبت و موثر در پیج اینستاگرام شما شود.

یک روش ساده برای اندازه گیری عملکرد اینستاگرام خود، تنظیم شاخص های اصلی عملکرد (KPI) است.

KPI معیار انتخابی شماست که به طور خاص موفقیت مطالب یا کمپین شما را اندازه گیری می کند. نحوه تعیین KPI های شما در نهایت به اهداف تجاری شما و آنچه می خواهید با اینستاگرام بدست آورید بستگی دارد. مثلا تعیین kpi برای یک پیج اینستاگرامی فروش لوازم خانگی، می تواند تعیین یک مبلغ فروش ماهانه باشد، یا اینکه تعیین یک میزان فروش در ماه و … باشد.

اگر تجارت شما در جامعه رونق دارد، ممکن است بخواهید به عنوان KPI خود برای عکس ها و فیلم ها به دنبال تعاملات باشید. با این حال، اگر یک پست شخصی را تقویت کنید، ممکن است بخواهید آن KPI را تغییر دهید و بر میزان آن تمرکز کنید تا ببینید که محتوای شما چه تأثیری روی کل جامعه اینستاگرام و کانال هدف کاربران شما گذاشته است. حال می بایست kpi ها را نوع عملکرد خود و نوع محتواهای خود، همگام سازی کنید. مثلا برای یک پیج فروشگاه لوازم خانگی اگر میزان فروش ماهانه با یک عدد مشخص، هدف شماست. بهتر است که راهکارهایی را برای این هدف بر اساس آنالیز پیج خود، مشخص کنید.

به همین سادگی هدف گذاری های شما به بهینه ترین حالت خود رسیده و رسیدن به این اهداف نیز می تواند امکان پذیرتر باشد.

چگونه پیج اینستاگرامی خود را برای افزایش فالوور آنالیز کنیم؟

تا اینجای آموزش آنالیز اینستاگرام متوجه شدیم که ابتدا با هدفی را برای خود مشخص کنیم. حال می خواهیم به مهم ترین سوالی که 95 درصد پیج های کسب درآمد از اینستاگرام به دنبال آن هستند، پاسخ دهیم. یکی از اهداف ما در استفاده از ابزار تحلیل اینستاگرام، پیدا کردن راهکارهایی برای افزایش فالوور است. البته راهکارهای ساده برای افزایش فالوور اینستاگرام رایگان نیز وجود دارد اما تحلیل عملکرد پیج خود، بهترین کار برای رسیدن به این هدف است. 

اگر می خواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام به دست بیاورید، مهم است که بدانید چه کسانی با چه سن و سال و ذهنیتی، جذب خود کنید. دانستن اینکه مخاطب شما در کجا زندگی می کند، چند سال دارد و در چه زمانی به احتمال زیاد با محتوای شما درگیر می شوند برای تنظیم دقیق استراتژی محتوای شما بسیار مناسب است.

چگونه به‌راحتی رقبای خود در اینستاگرام را پیدا کنیم؟

برای دستیابی به بهترین روش آنالیز و تحلیل رقبا در اینستاگرام باید ابتدا به پیداکردن رقبا بپردازید.

برای یافتن رقبا در فضای اینستاگرام می‌توان از امکانات درون برنامه‌ای اینستاگرام استفاده کرد. اما جستجوی درون برنامه‌ای اینستاگرام بر اساس علاقه، هنوز در همه کشورها معرفی نشده است و با وجود دسترسی ایران به این امکان، می‌دانید که هنوز قوی نیست.

زمانی که در جستجوی رقبای خود هستید؛ اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که کسانی که در اینستاگرام رقیب شما هستند با رقبایی که در بازار پیدا می‌کنید، متفاوت هستند.

این بدان معنی است که درحالی‌که رقابت در بازار بر اساس محصولات یا خدمات ارائه‌شده است، در رسانه‌های اجتماعی، بر اساس محتوای به اشتراک گذاشته شده است.

برای اینکه رقبای خود را به‌راحتی پیدا کنید، باید از ابزارهای تخصصی استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، جستجوی کاربر برای اینستاگرام توسط ابزارIngramer  می‌تواند به شما کمک کند اکانت‌های مشابه دیگری را در حوزه کسب‌وکار یا حوزه موردعلاقه خود پیدا کنید و پست‌های آنها بررسی کنید.

آموزش آنالیز اینستاگرام,آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی

پیدا کردن رقبای اینستاگرامی با ابزار Ingramer

در این بخش از آموزش آنالیز اینستاگرام، بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توانید از این ابزار آنالیز و تحلیل رقبا برای اینستاگرام استفاده کنید. این ابزار همانند ابزارهای تحلیل سئو سایت می تواند در راستای افزایش درآمد شما، کمک زیادی کند.

مرحله 1: جستجو

پنل جستجوی کاربر در این ابزار، یک پایگاه‌داده آنلاین است که شامل مشاغل، اینفلوئنسرها و افرادیست که همه بر اساس دسته‌بندی‌ها، تعداد دنبال‌کنندگان و تعداد پست‌ها مشخص شده‌اند.

هنگامی‌ که با جستجو در این ابزار، اکانت‌های موردنظر خود را پیدا می‌کنید، می‌توانید از طریق گزینه “تجزیه‌ و تحلیل” داده‌های خوبی در مورد اکانت‌های پیدا شده به دست آورید.

آموزش آنالیز اینستاگرام,آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی

برای فیلتر کردن نتایج، می‌توانید از معیارهای خاصی استفاده کنید از جمله:

  • جستجو بر اساس کلمات کلیدی: می‌توانید کلمات کلیدی یا عباراتی را تایپ کنید که ingramer در نام‌های مستعار، بخش‌های نام و بیوگرافی اینستاگرام پیدا خواهد کرد.
  • هک: برای یافتن رقبای نزدیک، کلمات کلیدی جغرافیایی را وارد کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید یک شهر و یک منطقه را مشخص کنید و نتایج خاص‌تری بگیرید.
  • جستجوی نیچ یا متمرکز: می‌توانید قسمت جستجو را خالی بگذارید و یک دسته از گزینه‌های پیشنهادی انتخاب کنید. ده‌ها دسته ویژه و تخصصی وجود دارد که با استفاده از قسمت جستجوی بالا می‌توانید در میان آنها جستجو کنید. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید کلمه “غذا” را تایپ کنید و همه دسته‌ها را از خدمات تحویل غذا گرفته، تا آژانس‌های تور غذا را مشاهده کنید.
  • جستجو با استفاده از داده‌های مخاطب: شما می‌توانید با شماره تماس، کاربران را در اینستاگرام پیدا کنید. (اگر آن‌ها شماره تماس را به‌عنوان اطلاعات تماس خود انتخاب کرده باشند). برای انجام این جستجوی خاص، باید یک ایمیل یا شماره تماس را در نوار جستجو وارد کنید گزینه جستجو ” در میان ایمیل ” یا ” در میان شماره‌های تلفن ” را از منو انتخاب کنید.

آموزش آنالیز اینستاگرام,آموزش آنالیز شبکه های اجتماعی,آنالیز شبکه های اجتماعی

انتخاب دسته بندی در ابزار ingramer

در نهایت می توانید از نتایج به‌دست‌آمده خروجی اکسل بگیرید.

این مقاله ادامه دارد …

8 نظر در مورد مقاله “ آموزش آنالیز اینستاگرام ” ثبت شده است
  1. Ciro

    سلام ابزار insight خود اینستا فقط تعداد لایکو کامنت و سیو نشون میده تعداد بازدید و این که چند نفر از هشتگ یا اکسپلور دارید رو نشون نمیده این مشکل فقط برای منه یا جدیدا این طوری شده؟


    • امیر قمصری

      درود. فکر می کنم باگه !


  2. درخشان

    بسیار عالی


    • ناظر سایت

      ممنون دوست عزیز


  3. احسان

    سلام
    بابت انالیز ممنون ، می خواستم تست کنم ابزار , Iconosquare -later تو مرحله ساخت اکانت نیاز به اکانت اینستا شد ، من تازگی یه اکانت درست کردم ویادم رفته بود رمز چی گذاشتم ،روال فراموشی رمز رو انجام دادم با ارسال لینک بازیابی به ایمیل خودم ، وارد جیمیل شدم و روی لینکی که اومده بود کلیلک کردم با تعجب وارد اکانت کس دیگه ای شدم ، وارد پروفایل اکانت شدم دیدم تو قسمت ایمیل ، ایمیل من ثبت شده ، و شماره تلفنی که من اصلا نمی شناختم ، نمی دونم چرا طرف ایمیل منو وارد کرده بود و تو محدوده اکتیو بودن محل شیراز رو نشان میداد ، اومدم ایمیل رو پاک کنم بهم خطا داد و بهد اشتبا ها صفحه رو بستم ، البته قبلا چند بار به ایمیلم به اسم این اکانت ایمیل میومد منم فکر می کردم طرف درخواست دوستی داره اصلا توجه نمی کردم چی هست ، من قبلا اصلا اکانت اینستا نداشتم و تازگی اکانت ساختم ، چطوری میشه ایمیل کی دیگه رو تو پروفایل ثبت کرد؟ مبشه از اینستا بخوام این از این اکانت ایمیل من حذف بشه؟


    • ناظر سایت

      من پیشنهاد میدم که بازیابی به روش شماره موبایل رو وارد کنید تا رمز جدید برای پیجتون بسازید
      برای اینکه این ایمیل از اکانت شما پاک باشه می توانید گزارشش رو به عنوان report در اون پیجی که ایمیل شما هست، به اینستاگرام ارسال کنید


  4. احسان

    آیا insight اینستاگرام رشد فالوورها در مدت یکسال را نشان می دهد؟
    با ابزار های معرفی شده هر پیجی که مربوط به دیگران هست را میتوان آنالیز کرد > کدامشان در بازه یکساله و بیشتر بهتر آمار می دهد؟


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      ابزار Insights فقط رشد فالوور در مدت یک هفته رو به صورت درصدی و تعداد کاربر، نمایش میده.
      ابزارهایی که به شما پیشنهاد کردیم برای آنالیز پیج های دیگه، فقط در حد بسیار کلی نشون میده، البته هیچ ابزاری به دقیق اطلاعات پیج های رقیب رو به شما نمیده. آنالیز رقبا زمانی به بهترین شکل انجام میشه که روی فعالیتشون نظارت داشته باشید و با داده هایی که این ابزارها و نظارت شما، بدست می آید، آنالیز رقبا، به بهترین شکل انجام میشه.
      ابزار Later و HypeAuditor میتونه کاربرد بیشتری داشته باشه. ابزار HypeAuditor با سه میلیون کاربر، پرکاربردترین هست البته برای آنالیز دقیق تر بهتره که نسخه پولی اون یا همون عضویت ویژه اش رو خریداری کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود