آموزش مقدماتی اینستاگرام

آموزش ابتدایی اینستاگرام,آموزش تنظیمات اینستاگرام,آموزش ساده اینستاگرام

یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های اندروید که در بازه زمانی سال های 2010 تا 2020 توانست بیش از 1 بیلیون عضو را از آن خود کند، اینستاگرام است و ما نتیجه گرفتیم آموزش مقدماتی اینستاگرام را انبوهی از نکات و تکنیک های ریز و درشت آن، برای شما شرح دهیم.

اگر از جمله افرادی هستید که حساب کاربری اینستاگرام دارید، اما نمی دانید از آن، چگونه استفاده کنید یا اینکه بعد از سال های سال، هنوز با اصول اولیه و تکنیک های اساسی اینستاگرام، آشنا نیستید، اکنون ما اینجاییم که این موارد را به صورت جامع و کاملا به شما آموزش دهیم. بیایید از همین ابتدا شروع کنیم:

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک پلتفرم شبکه های اجتماعی است که شما امکانات بسیاری برای تعامل با دیگران را می دهید. پایه و اساس اینستاگرام، بارگزاری عکس و ویدیو با یک متن کوتاه به عنوان کپشن است تا از این طریق بتوانید با کاربرانی که هم می توانند مشتریان شما باشند و هم دوستان و آشنایان، ارتباط برقرار کنید.

حال اکنون بدون اینستاگرام شرایط برای بسیاری از مردم دنیا، دشوار است. آن ها ساعت های بسیاری از عمر خود را در این شبکه اجتماعی گذارنده و برخی نیز زندگی های مطلوبی را با ارتباط و تعامل با کاربران و کسب درآمد، برای خود ایجاد کرده اند.

اینستاگرام به شما این فرصت استثنایی را می دهد که غیر مستقیم با دوستان دوران دانشگاه خود، ارتباط برقرار کنید، از حال و احوال آن ها و شرایط زندگیشان، باخبر شوید. ایده های نابی را از پیج های مختلف اینستاگرام، برای زندگی بهتر بیابید. زودتر از همه با علم روز دنیا آشنا شوید و از همه مهم تر با به اشتراک گذاشتن مهارت خود با دیگران کسب درآمد کنید.

اینها تنها بخشی از مزایای اینستاگرام است که سیل عظیمی از کاربران را شیفته خود کرده است و همه به همین خاطر به دنبال آموزش مقدماتی اینستاگرام هستند تا اصول درست کار با اینستاگرام را بیاموزند.

نیازی نیست که برای استفاده از اینستاگرام، حتما گوشی تلفن همراه پیشرفته اندروید یا IOS داشته باشید، کافیست مرورگر لپ تاپ خود را باز کرده و آدرس سایت اینستاگرام را وارد کنید و سپس با افتتاح حساب در این شبکه اجتماعی، از این دنیای بی انتهای ارتباطات اجتماعی، بهره مند شوید.

آموزش نصب اینستاگرام

در اولین مرحله آموزش سراغ نصب این اپلیکیشن می رویم. برای نصب و راه اندازی اکانت اینستاگرام ابتدا باید اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید. برای پیدا کردن فایل نصبی اینستاگرام، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • دانلود اینستاگرام از بازار
  • دانلود اینستاگرام از اپ استور
  • دانلود اینستاگرام از سایت های دانلود اپلیکیشن در گوگل

با انتخاب یکی از روش های بالا اپلیکیشن را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

شما می توانید اینستاگرام را به وسیله سایت این اپلیکیشن روی مرورگر لپ تاپ یا PC خود نیز نصب کرده و از این فضای مجازی بدین روش، بهره مند شوید.

پس از نصب اپلیکیشن می توانید به وسیله مراحل زیر، وارد این فضای مجازی شوید.

راهنمای ورود به اینستاگرام

آموزش ابتدایی اینستاگرام,آموزش تنظیمات اینستاگرام,آموزش ساده اینستاگرام

در ابتدای آموزش گام به گام اینستاگرام، می خواهیم نحوه ورود به این دنیای مجازی را برای شما شرح دهیم:

در صورتی با تلفن همراه اندروید یا IOS خود می خواهید از اینستاگرام استفاده کنید، پس دانلود اپ از کافه بازار یا پلی استور گوگل، روی آن کلیک کرده تا برنامه باز شود. سپس مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول

در ابتدا دو گزینه به شما نشان می دهد که گزینه Log in with Facebook است که برای افرادی که قبلا اکانت فیس بوک داشته و اکنون می خواهند با اطلاعات فیسبوک خود وارد شوند، مناسب است. گزینه Sign up with email or phone number است که برای افتتاح حساب جدید کاربرد دارد. ما به صورت پیش فرض گزینه دوم را طی می کنیم. روی آن کلیک کنید.

در صورتی که از گذشته اکانت اینستاگرام داشته اید، می بایست بر روی Log in در انتهای صفحه کلیک کنید.

مرحله دوم

حال شما هم می توانید با شماره موبایل کد فعال سازی را دریافت کرده و وارد اینستاگرام شوید و هم با ایمیل که تفاوت خاصی را برای شما ندارد. ما به وسیله شماره موبایل ادامه مسیر آموزش گام به گام اینستاگرام را طی می کنیم. شماره موبایل خود را در فیلد مشخص شده وارد کنید.

مرحله سوم

سپس کد فعالسازی که برای شما ارسال شد را در صفحه نمایش داده شده، وارد می کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله از آموزش مقدماتی اینستاگرام، می بایست نام کاربری را برای خود انتخاب کنید. انتخاب نام کاربری اهمیت بسیاری برای شما دارد. در صورتی که می خواهید برند مطرحی در دنیای اینستاگرام شوید یا می خواهید فعالیت وبلاگ گونه ای داشته باشید، بهتر است که در انتخاب نام کاربری، دقت کنید.

ممکن است نام کاربری که انتخاب کرده اید، قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده باشد. اینستاگرام نام هایی هم خانواده نامی که انتخاب کرده اید را در زیر فیلد نام کاربری به شما، پیشنهاد می دهد، پس هیچ جای نگرانی در این باره نیست.

مرحله پنجم

سپس در همان صفحه رمز عبور مورد نظر خود را وارد کرده و به صفحه بعد می روید.

مرحله ششم

در این صفحه باید سن خود را بر اساس تاریخ میلادی مشخص کنید. در کنار فیلد مشخص کننده سن، عدد سن شما را نیز نمایش می دهد که برای افرادی که سن خود را با تاریخ میلادی نمی دانند، به کار می آید.

مرحله هفتم

در انتها اینستاگرام به شما خوش آمدگویی می کند و از دو گزینه پیش روی شما خواهد گذاشت که آیا می خواهید مخاطبان سیم کارتتان را با حساب کاربری اینستاگرام، مطابقت دهم یا خیر.

مرحله هشتم

در این مرحله از آموزش مقدماتی اینستاگرام، می بایست عکسی را به عنوان پروفایل برای خود، انتخاب کنید.

در اینجا شما وارد دنیای اینستاگرام شده اید. ابتدا اینستاگرام، به شما پیج های مطرح در این شبکه اجتماعی را برای فالو کردن معرفی می کند. در ادامه آموزش گام به گام اینستاگرام ترفندهای ویژه ای را به شما آموزش می دهیم که بتوانید بهتر از گذشته با در این دنیای مجازی، فعالیت کنید.

این مراحلی که در آموزش مقدماتی اینستاگرام برای شما عزیزان، شرح داده ایم برای پلت فرم های ios (گوشی های آیفون) و پلت فرم ویندوز (لپ تاپ و pc) نیز کاربردی است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: ترفندهای اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چرا می خواهیم اینستاگرام را نصب کنیم؟

این سوال را قبل از اینکه اینستاگرام را برای خود، نصب کنید باید پاسخ دهید. به هر حال اینستاگرام دنیای بزرگی است که هر فردی برای هدفی به آن ورود می کند. ما برای راحت تر کردن شما، اهداف برخی از کاربران که دلیل ورودشان به اینستاگرام است را برای شما لیست کرده ایم:

  • گذراندن وقت های خالی با گشت و گذار در پیج های مختلف (بسته به موضوع مورد علاقه خود)
  • کسب درآمد به روش های مختلف
  • آموزش دادن به دیگران
  • برخی برای اینکه تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارند، به این فضای مجازی می آیند
  • تبلیغات گسترده برای کسب و کار خود
  • افزایش ورودی وب سایت
  • ایجاد کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام
  • بازاریابی در اینستاگرام
  • ایده یابی از پیج های بزرگ و برندهای مطرح اینستاگرام

راهنمای بخش notifications اینستاگرام (بخش اعلان ها)

اینستاگرام همانند اپلیکیشن های دیگر، این امکان را دارد که پیام، انتشار پست، استوری و… را در بخش اعلان گوشی تلفن همراه شما، نشان دهد. این بخش دارای تنظیمات جامعی است و به شما این امکان را می دهد که هر کدام از بخش های اینستاگرام که اعلان دارد را برای خود شخصی سازی کنید.

شما هم می توانید notifications یا همان اعلان را فقط برای بعضی از موارد فعال کنید، یا برای همه موارد یا برای هیچ کدام. در ادامه آموزش های مربوط به این بخش را با شما در آموزش مقدماتی اینستاگرام، شرح می دهیم:

برای رسیدن به بخش notifications می بایست مراحل زیر را طی کنید:

آموزش کار با اینستاگرام,آموزش گام به گام اینستاگرام,آموزش مقدماتی اینستاگرام

1- طبق تصویر بالا، اینستاگرام را باز کرده و روی بخش پروفایل خود کلیک کنید.

نصب اینستاگرام

2- سپس روی آیتم همبرگری سه خط کلیک کنید تا گزینه هایی به عنوان تنظیمات اینستاگرام به شما نمایش داده شود. در نظر داشته باشید که در آموزش مقدماتی اینستاگرام، ما بخشی را به عنوان آموزش تنظیمات اینستاگرام ایجاد کرده تا تمامی این گزینه ها را برای شما شرح دهیم.

آموزش ابتدایی اینستاگرام,آموزش تنظیمات اینستاگرام,آموزش ساده اینستاگرام

3- روی گزینه Settings کلیک کنید.

آموزش ابتدایی اینستاگرام,آموزش تنظیمات اینستاگرام,آموزش ساده اینستاگرام

4- سپس روی بخش notifications کلیک کنید.

در آنجا، می‌توانید تنظیمات اعلان (notifications) را بسته به دسته مدنظر خود تغییر دهید. این دسته بندی ها عبارتند از:

  • پست ها، استوری ها و کامنت ها
  • فالوینگ و فالوور (Following & Followers)
  • تماس و پیام های دایرکت
  • لایو و پست های ویدیویی
  • جمع آوری کمک های مالی (Fundraisers)
  • پیام های اینستاگرام
  • ایمیل و اس ام اس
  • بخش Shopping

آموزش ابتدایی اینستاگرام,آموزش تنظیمات اینستاگرام,آموزش ساده اینستاگرام

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، می توانید با فعال کردن گزینه Pause All تمامی نوتیفیکیشن ها را غیرفعال کنید.

انواع پست های اینستاگرام | 7 مدل پست که در 2024 باید بشناسید!

اینستاگرام یک پلتفرم شبکه اجتماعی با یکی از متنوع ترین انواع محتوا جهت ارائه به کاربران است. می‌توانید عکس‌ های تکی، عکس‌ های carousel، ویدیوها، اجرای لایو اینستاگرام و محتوایی را که فقط ۲۴ ساعت قابل نمایش هستند، را پست کنید. بیایید شش نوع پست در اینستاگرام را با هم در ادامه آموزش مقدماتی اینستاگرام بررسی کنیم:

پست تک عکسی

یکی از متداول ترین پست هایی که کاربران اینستاگرام از آن استفاده می کنند، پست های تک عکسی است. معمولا از پست های تک عکسی برای نمایش یک عکس، توییت های توییتر یا گفتن یک نکته مهم در قالب عکس و… استفاده می شود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که برای چنین پست هایی بهتر است که یک کپشن کامل و جامع بنویسید.

معمولا پست های تک عکس شرح کاملی از موضوع ندارند، در نتیجه باید در کپشن به طور کامل هدف خود از این پست را شرح دهیم (در صورت نیاز) و اگر نیاز بود، موضوع پست را برای کاربران کامل شرح دهیم.

پست carousel 

پست های نوع کروسل پست هایی هستند که شامل چندین عکس در یک پست می باشند. این نوع پست ها را با نام پست های چند اسلایدی نیز می شناسند. محتواها و موارد زیادی را می توان با این نوع پست، ارائه کرد. شما باید با توجه به استراتژی تولید محتوا پیج اینستاگرامی خود، در ماه چندین مدل از پست اسلایدی را برای ارائه به کاربران خود تولید کنید.

پست های Reels

محبوب ترین پست اینستاگرام از نگاه کاربران پست های ریلز است. ریلزها به قدری برای کاربران جذاب است که برخی کاربران ساعت ها به تماشای ریلزها در بخش Home و Explore می پردازند. به گفته اینستاگرام، ریلز تنها اکنون بیشتر از استوری، بازخورد داشته و جذابیت بیشتری برای کاربران دارد.

برای ایجاد پست های ریلز باید خلاقیت داشته باشید، بهترین و ترندها را انتخاب کنید، موسیقی مناسب روی محتوای خود جایگذاری کنید و سعی کنید هر روز یا روز در میان، پست ریلز با موضوعات مختلف بسازید. با توجه به این ریلزها، بیشتر از پست های دیگر، برای کاربران جذاب است، قدرت جذب کاربر بیشتری نیز دارد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش استوری اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

استوری اینستاگرام

سال ها قبل زمانی که استوری به قابلیت های اینستاگرام اضافه شد، طرفداران زیادی را جذب خود کرد و توانست به بهترین نوع پست اینستاگرامی تبدیل شود. اما اکنون ریلز تقریبا در رتبه بندی پست های اینستاگرام، رتبه اول را دارد. استوری نیاز به توضیح ندارد اما در نظر داشته باشید که استوری همچنان توانایی های زیادی در جذب کاربر، تبدیل کاربر به مشتری و فروش محصولات را دارد.

آموزش ابتدایی اینستاگرام,آموزش تنظیمات اینستاگرام,آموزش ساده اینستاگرام

نوت اینستاگرام (Instagram Notes)

یکی از جدیدترین نوع پست ها در اینستاگرام، نوت است. نوت های اینستاگرام نوعی پست کوتاه متنی منحصر به فرد هستند. این نوع پست در لیست چت شما ظاهر می شوند و به شما امکان می دهند یک خط فکری، یک نکته یا هر چیزی دیگری را از طریق متن در 60 کاراکتر به اشتراک بگذارید. شما می‌ توانید حتی فردی را نیز در نوت، تگ کنید. همچنین قابلیت اضافه کردن موسیقی نیز به نوت ها وجود دارد اما در حال حاضر این قابلیت فقط در برخی کشورها، امکان پذیر است.

نکته مهم: نوت ها همانند استوری اینستاگرام تنها 24 ساعت ماندگاری دارد.

لایو اینستاگرام

یکی از قابلیت های اینستاگرام اجرای لایو و به اشتراک گذاری آنلاین تصویر خود با کاربران به صورت ویدیو هست.(همانند پخش زنده تلویزیون)

اینکه چه کاربردهای عجیبی دارد و چقدر می تواند روی افزایش فالوور اینستاگرام، اثرگذار باشد، در این بخش از محتوای قابل شرح نیست اما فقط بدانید که لایو بهترین راه اعتمادسازی در کاربران مخصوصا برای پیج های فروشگاهی است.

2 نظر در مورد مقاله “ آموزش مقدماتی اینستاگرام ” ثبت شده است
  1. مجله بیت کوین

    ممنونم 👌


    • سیدمجتبی پورموسوی

      ممنون از همراهی شما


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود