آموزش تبلیغات در اینستاگرام

آموزش تبلیغات اینستاگرام,آموزش طراحی تبلیغات شبکه های اجتماعی,اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی

آموزش تبلیغات در اینستاگرام موضوعی است که هرکسی که می خواهد در این شبکه اجتماعی بزرگ تبلیغات کند باید آن را سپری کند تا بتواند تبلیغات اصولی در اینستاگرام انجام دهد. اینستاگرام در سال های اخیر بسیار زیاد در بین کاربران سراسر جهان به خصوص ایران محبوب شده است و تبلیغات و فعالیت در این شبکه اجتماعی بسیار می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. در این مقاله به بررسی موضوع آموزش تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم.

چرا باید در اینستاگرام تبلیغات کرد؟

اینستاگرام در سراسر جهان محبوب است و کاربران زیادی دارد. اینستاگرام تقریبا 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه در کل دنیا دارد. طبق آخرین آمار 24 میلیون ایرانی در شبکه اجتماعی بزرگ اینستاگرام هستند. یکی از مزایای اینستاگرام، حضور قشر جوان جامعه است که این موضوع به طراحی تبلیغات اینستاگرام کمک زیادی می کند. به جرات می توان گفت حضور سلبریتی ها و افراد مشهور از جمله دلایل محبوبیت اینستاگرام است. بسیاری از کسب و کارها فقط در اینستاگرام فعالیت دارند و درآمد بالایی نیز دارند. اینستاگرام بستر بسیار مناسبی است برای فعالیت و تبلیغات و می تواند کسب و کار شما را متحول کند، حتما آموزش تبلیغات در اینستاگرام و نکات مربوط به آن را که در ادامه آورده ایم را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید تبلیغات اصولی در اینستاگرام انجام دهید. به این موضوع نیز حتما دقت داشته باشید که باید اینستاگرام و سایت را با هم داشته باشید نه اینکه یکی را رها کرده و تمام وقت و تمرکز خود را بر روی یک بستر بگذارید؛ بنابراین شما باید هم آموزش های مربوط به اینستاگرام را ببینید و هم آموزش سئو تا بتوانید نهایت بهره را از هر دو بستر ببرید.

نحوه شروع تبلیغات اصولی در اینستاگرام

  • صفحه خود را کامل کنید

آموزش تبلیغات در اینستاگرام را با کامل کردن پیج شروع می کنیم. اولین و مهم ترین قدم صفحه شما است. اگر صفحه خوبی نداشته باشید، حتی اگر در پیج چند صد میلیونی هم تبلیغ کنید از تمام بازدهی نمی توانید استفاده کنید. در ابتدا باید بر روی پیج خود به صورت حرفه ای و هدفمند کار کنید و تولید محتوا کنید. کاور های زیبا بسازید و بیوگرافی عالی بنویسید. بعد از اینکه صفحه شما کامل شد و تعداد محتواهای پیج شما به حد خوبی رسید سپس می توانید طراحی تبلیغات اینستاگرام را آغاز کنید.

  • هدف خود را از تبلیغات تعیین کنید

بعد از اینکه صفحه تان را کامل کردید، باید هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید. هدف شما از تبلیغات می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات شما می خواهید بر روی مبحث برندینگ خود کار کنید و مردم را با برند خود آشنا کنید. گاهی اوقات نیز می خواهید کاربران را به سایت خود هدایت کنید و ترافیک سایتتان را افزایش دهید و یا فروش خود را در پیج و یا سایت افزایش دهید. بنابراین باید هدف خود را تعیین کنید و سپس اقدام به ساخت استراتژی مناسب هدف خود کنید.

  • مخاطب هدف خود را تعیین کنید

بعد از تعیین هدف، باید مخاطب هدف خود را تعیین کنید. این قسمت از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید با توجه به هدف خود، مخاطبین مورد نیاز خود را تعیین کنید و به دنبال آنها بگردید. به عنوان مثال اگر شما فروشگاه فیزیکی دارید باید مخاطبانی را هدف خود قرار دهید که در شهر شما باشند؛ اگر محصولات شما برای جوانان است، باید مخاطبان خود را قشر جوان تعیین کنید. گاهی اوقات هم باید با توجه به جنسیت مخاطبان خود را تفکیک کنید؛ برخی از موضوعات مربوط به خانم ها است و باید مخاطب هدف خود را خانم ها تعیین کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش آنالیز اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

  • بودجه را تعیین کنید

تعیین بودجه بسیار مهم است. شما نباید بدون هیچ برنامه ای تبلیغات کنید. باید اهداف خود را تعیین کنید و برای بحث تبلیغات بودجه مورد نیاز را تعیین کنید. در صورتی که بودجه را تعیین نکنید ممکن است با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شوید. به جز بودجه، سعی کنید در تمامی بخش های کسب و کار و تبلیغ ها با برنامه جلو بروید و از بی برنامه بودن جدا خودداری کنید.

  • به دنبال نمایش دهندگان بگردید

یکی از مهم ترین نکات مورد بعدی از نکات آموزش تبلیغات در اینستاگرام نمایش دهندگان خوب و پرطرفدار و البته با قیمت مناسب است. حال که اهداف خود را تعیین کرده اید، باید به دنبال نمایش دهندگان و یا همان افراد و پیج هایی باشید که برای شما مناسب هستند و کار تبلیغات انجام می دهند. می توانید از اینفلوئنسرها نیز کمک بگیرید. با پیج های هدف ارتباط برقرار کنید و تعرفه تبلیغات را از آن ها بپرسید. بعد از اطلاع از تعرفه ها، می توانید با توجه به بودجه خود، با پیج مورد نظر همکاری کنید.

  • نوع تبلیغات را تعیین کنید

چه به صورت پست و یا به صورت استوری بخواهید تبلیغات کنید، چندین روش مختلف پیش روی شما است. طراحی تبلیغات اینستاگرام بستگی به نوع تبلیغات دارد. شما می توانید به صورت تصویری و یا ویدئویی تبلیغات کنید. می توانید خودتان فیلم یا انیمیشن ساخته یا از صاحب پیج بخواهید درباره شما بگوید. فرمول دقیقی برای این قسمت وجود ندارد و این موضوع برای هر مخاطب و صفحه ای متفاوت است. این موضوع در طراحی تبلیغات اینستاگرام شما بسیار مهم و تاثیرگذار است. در اکثر اوقات اینکه خود دارنده پیج از شما تبلیغ کند و راجب شما صحبت کند بازدهی خوبی دارد و می تواند مفید تر باشد، اما باز هم این مورد برای همه یکسان نیست و شما باید با توجه به کار خود، نوع تبلیغات را مشخص کنید.

آموزش تبلیغات اینستاگرام,آموزش طراحی تبلیغات شبکه های اجتماعی,اهمیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی

راهکارهایی برای افزایش بازدهی تبلیغات

  • خارج نکردن کاربران از اینستاگرام

این موضوع نه تنها در اینستاگرام، بلکه در تمامی شبکه های اجتماعی کاربرد دارد. اولین راهکار بعد از آموزش تبلیغات در اینستاگرام این موضوع است. سعی کنید در تبلیغات خود، کاربران را از اینستاگرام خارج نکنید. به عنوان مثال نخواهید مستقیما وارد سایت شما بشوند. اگر هم هدف نهایی شما رسیدن به سایت است، بهتر است ابتدا کاربر را به پیج هدایت کنید و بعد CTA را اجرا کنید. اینکه کاربر را در همان اینستاگرام به صفحه خود منتقل کنید، یکی از نکات مهم طراحی تبلیغات اینستاگرام است.

  • از هشتگ استفاده کنید

اگر به صورت پست تبلیغات می کنید، حتما از هشنگ های مرتبط و درست استفاده کنید. معمولا پست های اینفلوئنسرها به دلیل محبوبیت زیاد، در اکسپلور زیاد نمایش داده می شوند. در انتخاب هشتگ ها دقت کنید و سعی کنید هشتگ های درست و پرطرفدار را استفاده کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: ترفندهای اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

  • مسابقه بگذارید

مسابقه یک راه تبلیغ خوب است و می تواند حس هیجان درباره برند شما در کاربران ایجاد کند. مردم عاشق چیزهای رایگان هستند و شما می توانید مسابقه های مختلف برگزار کنید و کارهای مختلف از مخاطبان خود بخواهید تا انجام بدهند.

  • ارسال در ساعت های مناسب

این مورد بسیار زیاد می تواند منجر به دیده شدن بیشتر پست ها و یا تبلیغات شما بشود. به صورت دقیق نمی توان گفت که چه ساعتی برای ارسال پست و یا استوری مناسب است، اما برخی ساعت های خاص وجود دارد که می تواند مناسب باشد. ساعت هایی که کاربران به پیج شما سر می زنند، در Insight آمده است. اگر می خواهید تبلیغات کنید می توانید از آن پیج بخواهید که اینسایت اینستاگرام خود را بررسی کرده و به شما بگوید چه ساعتی مناسب است. در ادامه برخی از ساعت های خوب را همراه با دلیل می گوییم، اما به این نکته حتما دقت داشته باشید که دنبال کنندگان هر پیج ممکن است یک ساعت خاص به آن پیج سر بزنند و بستگی به موضوع پیج دارد.

ساعت 7 تا 9 صبح: بسیاری از افراد در مسیر رفتن به محل کار و یا محل تحصیل خود وارد اینستاگرام می شوند. اگر موضوع شما می تواند مرتبط باشد با این ساعت و افراد، حتما آن را امتحان کنید.

ساعت 17 تا 19 عصر: معمولا بسیاری از افراد در این ساعات از محل کار یا تحصیل خود می آیند و هنگام رفع خستگی وارد اینستاگرام می شوند. این ساعت را هم امتحان کنید ممکن است نتایج Insight اینستاگرام شما را متحول کند!

ساعت 21 تا 24 شب: با اینکه این ساعات بسیار شلوغ هستند و اکثر پیج ها در این ساعات فعالیت می کنند، اما برای بسیاری از پیج ها نتیجه مثبت داشته است. در این ساعات نیز معمولا کاربران بعد از شام و استراحت وارد اینستاگرام می شوند.

سخن آخر

شما به هیچ عنوان نباید از تبلیغات غافل شوید و لحظه ای از آن دست بکشید. اگر می خواهید کسب و کار شما رشد کند، باید تبلیغات کنید. بسیاری از برندهای معروف در جهان هستند که از کودکان تا کهنسالان آنها را می شناسند، اما هنوز هم تبلیغات خود را متوقف نکرده اند. شرکت های ایرانی بزرگ نیز به همین صورت است؛ به عنوان مثال تقریبا همه افراد ایرانسل را می شناسند، اما این شرکت بزرگ لحظه ای تبلیغات را رها نمی کند. شما هنگامی که دارید با گوشی خود کار می کنید و یا از خانه خارج می شوید و یا حتی پای تلویزیون می نشینید، ایرانسل را می بینید؛ ایرانسل در سال های اخیر، خیلی زیاد بر روی برندینگ خود کار کرده است و به جرات می توان گفت در همه مکان ها تبلیغ می کند. از اینستاگرام گرفته تا تبلیغات شهری مانند بیلبورد و حتی اتوبوس و مترو. ایرانسل مثال خیلی خوبی است برای افرادی که اعتقاد دارند تبلیغات نباید انجام شود. در این مقاله درباره آموزش تبلیغات در اینستاگرام و نکات آن توضیح دادیم که اگر این موارد را به درستی انجام دهید قطعا برای شما تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود