افزایش بازدید استوری در اینستاگرام یکی از عواملی است که می توانند در موفقیت و تحقق اهدافی که شما از راه اندازی پیج خود داشته اید، اثر زیادی بگذارد و قطعا افزایش پتانسیل فروش و افزایش ارزش پیج را به همراه خواهد داشت. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش برخی از مهمترین نکاتی که می تواند به شما در بالا بردن بازدید استوری کمک کند بپردازیم.
ایجاد و انتشار انواع مختلف محتوا
ایجاد یک تقویم محتوایی منظم و مناسب برای استوری های اینستاگرام ضروری است، زیرا به شما کمک می کند تا موضوعات محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی بهتر به معنای ارائه یک تجربه کاربری بهتر برای کسانی است که شما را دنبال می کنند، زیرا آن ها مطلع می شوند چه زمانی منتظر چه نوع استوری و محتوایی از شما باشند.
برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام ثبات در برنامه انتشار محتوا بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می کند، مخاطبان خود را مشتاق نگه دارید. این امر نشان دهنده این است که می دانید چه می کنید و برای کار خود برنامه ریزی مشخص و دقیقی دارید و همچنین امور پیج خود را با اهدف معینی به انجام می رسانید.
انواع محتوا برای استوری اینستاگرام
- عکس، ویدئو و بومرنگ سه گزینه اصلی موجود برای استوری هستند که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید، حتی ایده ترکیب این سه مورد می تواند مفید باشد.
- گزینه دوم این است که پست های معمولی خود را از طریق استوری به اشتراک بگذارید، برای این کار می توانید بهترین عکس ها و فیلم های خود را انتخاب کنید.
انتخاب بهترین محتوا برای اینستاگرام
انتخاب بهترین محتوا برای افزایش بازدید اینستاگرام، تا حد زیادی به استراتژی و مخاطبان شما بستگی دارد. با این حال، بهترین راه برای ارزیابی نوع محتوایی که باید منتشر کنید، استفاده از طریق Instagram Insights است. جمع آوری داده های آماری ارائه شده در این قسمت، کار شما را آسان کرده و به شما در تصمیم گیری نهایی کمک می کند. اطلاعات مهمی را می توانید از طریق Instagram Insights به دست آورید که برخی از آن ها را ذکر می کنیم:
-
تعداد پاسخ هایی که برای یک استوری دریافت کرده اید، اعم از عکس، فیلم یا بومرنگ.
-
تعداد کلیک یا تاچ های انجام شده روی لینکی که در یک استوری قرار داده اید.
- تعداد کل بازدید های استوری.
- تعداد فوروارد های انجام شده استوری های شما توسط کاربران.
-
تعداد دفعاتی که کاربران اقدام به خروج از استوری شما کرده اند.
- و…
با بررسی موارد بالا می توانید متوجه شوید کدام نوع محتوای استوری شما بازخورد بهتری از سوی کاربران داشته، حال با داشتن این اطلاعات می توانید بهترین محتوا برای اینستاگرام و استوری های خود را انتخاب کنید.
استفاده از نظر سنجی ها در استوری
استفاده از نظر سنجی ها در استوری یک ویژگی شگفت انگیز برای افزایش بازدید استوری واقعی و تعامل با مخاطبان شما می باشد که از طریق آن ها می توانید، سؤالاتی را برای کاربران خود مطرح کنید.
استفاده از poll
تنظیم poll بسیار ساده و در عین حال کاربردی است، همچنین می تواند برای کاربران سرگرم کننده باشد و ممکن است به شما کمک کند تا اطلاعات مهم و ارزشمندی را از مخاطبان خود دریافت کنید.
بازی سازی توسط نظرسنجی
بازی های زیادی وجود دارد که می توانید از طریق استوری اینستاگرام برای مخاطبان خود ایجاد کنید. منظور بازی های ویدئویی نیست، بلکه نوع جدیدی از تعامل جذاب و سرگرم کننده از طریق نظر سنجی ها است. برای مثال، می توانید دو تصویر با اختلاف های بسیار جزئی قرار دهید و از مخاطبان بخواهید تفاوت آن ها را پیدا کنند.
طرح سوال از مخاطبان در استوری (َAsk question)
طرح سوالات به شما این امکان را می دهد که تعامل مخاطبان را بیشتر کنید و به آن ها این فرصت را بدهید که در مورد موضوعات مربوط به کسب و کار شما سوالاتی را بپرسند. می توانید از استوری برای این سوالات استفاده کنید و پاسخ های خود را نیز از همان طریق به اشتراک بگذارید. با این حال، پیشنهاد می کنیم کاربرانی را که با آن ها تعامل دارید تگ کنید. این امر می تواند جهت بالا بردن بازدید استوری و تعامل کاربران بسیار کارساز باشد.
استفاده از شمارش معکوس در استوری (Countdown)
از طریق این ویژگی زمانی بسیار مفید می توانید جهت اطلاع رسانی برای معرفی محصول، خدمات جدید یا فروش عمده اقدام کنید. همچنین می تواند برای تعیین مهلتی خاص، به طور مثال مهلت شرکت در یک مسابقه مورد استفاده قرار گیرد تا به مخاطبان شما یادآوری کند که چقدر زمان برای ورود باقی مانده است.
استفاده از اسلایدر اموجی
اهمیت استفاده از نظر سنجی ها در استوری
نظر سنجی ها یک کانال ارتباطی دو طرفه جدید را با مخاطبان شما باز می کنند که از طریق آن ها می توانید به مخاطبان اجازه دهید در مورد جنبه های خاصی از محصول یا خدمات شما تصمیم بگیرند و اظهار نظر کنند، همچنین به سوالات پاسخ دهند و در عین حال، درباره ترجیحات خود در مورد موضوعات خاص بیشتر به شما اطلاعات دهند. استفاده از این مورد به کاربر این حس را می دهد که نظرش برای شما اهمیت دارد و این امر می تواند برای شما افزایش بازدید استوری را به همراه داشته باشد.
ارائه تخفیف محدود در استوری
مردم تخفیف ها را دوست دارند و می دانند چگونه بین موارد معمولی و عالی تفاوت قائل شوند. چه فروش باشد، چه تخفیف، چه هدیه، و… می توانید آن را از طریق استوری های اینستاگرام تبلیغ کنید. اینگونه اشتیاق مخاطبان برای دنبال کردن استوری های شما بیشتر شده و افزایش بازدید استوری واقعی را برای شما به ارمغان بیاورد.
ایجاد خلاقیت در طراحی استوری ها
استوری ها بیشتر بر خلاقیت در طراحی وابسته هستند. به همین دلیل باید روی ایجاد خلاقیت در استوری های خود سرمایه گذاری کنید. خبر خوب این است که ابزارهای زیادی وجود دارند که می توانند به شما در تسریع فرآیند طراحی کمک کنند و همچنان به اسلایدهای شما ظاهر حرفه ای ببخشند. Bannersnack ،Canva و Adobe Spark سه ابزار آسان برای استفاده هستند که در این خصوص توصیه می شوند.
استفاده از تگ های مکانی
با تگ های مکانی، می توانید به یک گروه جمعیتی در مکانی خاص استوری خود را نمایش دهید. بنابراین، می توانید استراتژی بازاریابی خود را بهتر انجام داده و مطمئن شوید که افراد مناسب برای کسب و کار خود را هدف قرار می دهید.
همچنین افراد حاضر در آن موقعیت مکانی هدف، می توانند راحت تر شما را پیدا کنند. زیرا گاهی اوقات، افراد برچسب های موقعیت مکانی را برای یافتن موارد مورد نیاز خود جستجو می کنند. البته اگر کسب و کار محلی دارید این روش برای شما مناسب می باشد؛ زیرا این ترفند برای کسب و کار های گسترده مطلوب نیست.
قرار دادن استوری های مهم در هایلایت
یکی از مفیدترین افزودنی هایی که برای تکمیل ویژگی استوری اینستاگرام راه اندازی شده است، بخش «برترین ها» است. در این قسمت می توانید هر استوری را که می خواهید برای همیشه ذخیره کنید تا مخاطبان شما بتوانند هر زمان که خواستند آن را تماشا کنند. همانطور که حتما می دانید، استوری ها 24 ساعت پس از بارگذاری حذف می شوند. با Highlight ها، می توانید آن ها را تا هر زمان که بخواهید ذخیره کنید.