سایز استاندارد تصاویر اینستاگرام در سال 2021

سایز تصاویر دراینستاگرام،اندازه و ابعاد پست در اینستاگرام

استاندارد ترین سایز تصاویر اینستاگرام چقدر است؟ همه ما به خوبی می دانیم امروزه اینستاگرام یک منبع درآمد برای خیلی از صاحبان کسب و کار می باشد و کسب درآمد از اینستاگرام می توانند مشکلات زیادی را حل کند. هریک از افراد با انتشار تصاویر مربوط به خدمات خود، محصولشان را برای تمامی کاربران اینستاگرام چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور به اشتراک می گذارند. حال اینستاگرام برای انتشار این تصاویر استانداردهایی را تعیین کرده که باید از آن پیروی کرد.

تولید محتوای باکیفیت و ناب می تواند چند برابر مشتری را افزایش داده و یا دنبال کنندگان را افزایش دهد. پس لازم است برای انتشار تصاویر از سایزی که اینستاگرام مشخص کرده است پیروی کنید تا تاثیر آن را در زیبایی و چیدمان پیج مشاهده کنید.

امروز قصد داریم شما را با سایز تصاویر اینستاگرام آشنا کنیم. اگر تا الان تصاویری که منتشر کرده اید از سایز استاندارد پیروی نمی کند، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بهترین سایز تصاویر اینستاگرام

اینستاگرام از سه نوع ابعاد و اندازه پیروی می کند که هریک دارای ویژگی های مختلفی بوده و در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. این ابعاد عبارتند از:

سایز مربع: 1080*1080 (1:1)

سایز افقی: 566*1080 (16:9)

سایز عمودی: 1350*1080 (4:5)

از گذشته تا الان بسیاری از افراد هستند که از ابعاد مربع استفاده می کنند، در حالی که با توجه به نوع تصاویر بهتر است از ابعاد مختلف استفاده کرد.

برای مثال: بهتر است برای تصاویر منظره که به صورت افقی هستند از سایز افقی استفاده کرد و یا برای منتشر کردن تصاویر پرتره سایز عمودی بهترین انتخاب است. به تصاویر زیر با دقت نگاه کنید.

سایز تصاویر دراینستاگرام،اندازه و ابعاد پست در اینستاگرام

در این عکس کاملا واضح است که نیمی از تصویر برش خورده و تصویر دوم از نمای بهتری برخوردار است.

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم کاربرد سایز تصاویر اینستاگرام کاملا متمایز از یکدیگر هستند. در سایز افقی که از نامش پیدا است برای تصاویر وسیع تراز مربع و یا پرتره مورد استفاده قرار می گیرد.

حال ممکن است این سوال برایتان پیش آید که آیا برای منتشر کردن ویدئو هم می توان از سایز تصاویر اینستاگرام استفاده کرد؟ تا حدودی بله می توان از این ابعاد استفاده کرد اما سایز ویدئو عمودی با تصاویر کاملا متفاوت است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت. این ابعاد برای ویدئو پست هم مناسب است اما به یک نکته توجه کنید که مدت زمان ویدئو در پست بین 2 تا 60 ثانیه است. اگر تمایل به اشتراک گذاشتن ویدئو های طولانی تری دارید بهتر است پست را چند اسلایدی کرده و یا از گزینه IGTV  استفاده کنید.

ابعاد ویدئو در اینستاگرام

ابعاد استاندارد ویدئو در اینستاگرام به شرح زیر می باشد:

مربع: 1080* 1080 پیکسل (1:1)

افقی: 566*1080 پیکسل (16:9)

عمودی یا پرتره: 1920*1080 پیکسل (9:16)

بهترین سایز برای ویدئو در اینستاگرام، سایز عمودی است چرا که هنگامی که شما می خواهید فیلم بگیرد، بیشتر اوقات دوربین گوشی به صورت عمودی بوده که این بهترین جهت است. به این نکته

توجه کنید که برای تولید محتوای بصری باید از سایز و ابعادی استفاده کرده که تاثیر بهتری بر جای گذارد. به سه تصویر زیر خوب نگاه کنید.

سایز تصاویر دراینستاگرام،اندازه و ابعاد پست در اینستاگرام

به نظر شما چرا با اینکه مضمون هر سه تصویر کتاب فروشی است اما ابعاد کاملا با هم متفاوت هستند؟

حال این موضوع را درک کردید که با تغییر ابعاد می توانید کانون توجه را کاملا عوض کرده و ذهن مخاطب را به سمت دیگر منحرف کنید. مثلا: در عکس سمت راست، هدف شرح هوای بارانی و زیبایی ساختمان کتاب فروشی است.

ابعاد IGTV  در اینستاگرام

ابعاد ویدئو های IGTV هم می تواند به صورت عمودی و هم افقی باشد:

ابعاد عمودی: 1920*1080 پیکسل (9:16)

ابعاد افقی: 566*1080 پیکسل (16:9)

بهترین اندازه برای IGTV کدام است؟ شما می توانید از این دو اندازه استفاده کنید اما چه بهتر اندازه ای را انتخاب کنید که بتواند برای مخاطب جذاب تر بنظر برسد. تصویر زیر به خوبی نشان می دهد که اندازه عمودی بهتر است. زیرا در این ابعاد دیگر نیازی نیست مخاطب گوشی خود را بچرخاند و به صورت کلی استفاده درست از اندازه و ابعاد پست اینستاگرام به جذب مخاطب کمک بیشتری خواهد کرد.

Image size on Instagram

ابعاد استوری در اینستاگرام

استوری یکی از محبوب ترین آپشن هایی است که کاربران بیشترین استفاده را از آن دارند. طی تحقیقات انجام شده، روزانه 250 میلیون کاربر از استوری استفاده می کنند. شما می توانید در استوری چند ویدئو و یا تصویر را به مدت 24 ساعت به اشتراک بگذارید. با توجه به این موضوع می بایست بهترین استوری را خلق کرده تا دنبال کنندگان بیشتری را از آن خود کنید.

سایز استوری در اینستاگرام: 1920*1080 پیکسل (9:16) می باشد.

در پایان باید بگوییم ابعاد و اندازه پست اینستاگرام و استوری اینستاگرام متفاوت هستند که شما می توانید با توجه شرایط و نوع محتوا از مناسب ترین سایز استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم علاوه بر تولید محتوای باکیفیت به سایز انتشار آن را توجه کنید تا تلاش های شما بی ثمر نباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود