در این مطلب می خواهیم 8 روش نوشتن کپشن اینستاگرام را برای شما بررسی کنیم. نوشتن بهترین کپشن برای اینستاگرام می تواند برای درک مطلب بهتر پست ها، کمک شایانی کند. نوشتن کپشن خوب رابطه مستقیم با هوش نویسندگی شما دارد. شما می توانید با رعایت نکات این هوش نویسندگی خود را بهتر کنید و کاربران را ترغیب به خواندن کپشن کنید.
کپشن در اینستاگرام توضیح درباره تصویری است که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید و کاربر برای درک بهتر تصویر به کپشن مراجعه می کند. کپشن شامل ایموجی و هشتگ هایی که مربوط به متن و تصویر است، می شود. در این مقاله سعی بر این داریم روش های کاربردی و مهمی را برای نوشتن یک کپشن عالی به شما بگوییم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
1- مخاطب هدف خود را بشناسید.
طبق آخرین آمار حدود 24 میلیون ایرانی عضو اینستاگرام هستند. از بین این 24 میلیون نفر چند نفرمخاطب هدف شما هستند؟ برای این که بتوانید محتوای هدفمند تولید کنید، باید مخاطب هدف خود را بشناسید.
باید بفهمید که آنها به چه چیزی علاقه دارند. بیشتر مخاطب هدف شما در چه رده سنی قرار دارند.
اگر بتوانید جواب این سوالات را پیدا کنید به طور دقیق تر می توانید محتوای عالی متناسب با مخاطب هدف خود تولید کنید.
2- درک کردن پیام خود
مطلب دیگری در کپشن نویسی اینستاگرام مهم است، شناخت پیامی که می خواهید در کپشن بنویسید، یعنی اینکه بدانید چه مطلبی را به مخاطب هدف خود می خواهید انتقال دهید. این نکته در مورد صفحات شخصی و هم صفحات که تجاری هستند کاربرد دارد.
به عنوان مثال اگر شما صفحه ای درباره گردشگری دارید، کلماتی مانند ماجراجو، کنجکاو و … می تواند رابطه خوبی بین شما و مخاطبتان ایجاد کند. شما می توانید برای اینکه پیام صفحه خود را به مخاطبتان انتقال دهید، آن را دعوت به سفری لذت بخش همراه با خانواده بکنید.
به طور کلی کاربران اینستاگرام از پیام های خشک و طولانی خوششان نمی آید. هر چی کپشن دوستانه و صمیمی تر باشد و از همه مهمتر کوتاه باشد، آن ها ارتباط عمیق تری با شما برقرار می کنند.
3- طولانی نبودن کپشن
یک روش نوشتن کپشن اینستاگرام، نوشتن کپشن های کوتاه هست.
کاربران اینستاگرام برای کپشن های طولانی وقت زیادی نمی گذارند، و ترجیح آنها کپشن های کوتاه و مفید است. اکثر مردم تصاویر اینستاگرام را به سرعت رد می کند. وقت زیادی برای توضیح مطالب نمی گذارند. پس درست آن است کپشنی کوتاه و مفید بنویسید. به هر حال هیچ قانونی وجود ندارد که شما را مجبور کند نحوه کپشن نویسی اینستاگرام خود را تغییر دهید. گاهی اوقات لازم است که به کاربرتان توجه کنید و طیق علایق و تمایلات او، یک کپشن عالی، بنویسید.
4- مهمترین کلمات را در ابتدای کپشن نویسی قراردهید
هنگامی که مخاطب در حال مشاهده پست های اینستاگرام است، فقط قسمتی کوتاه از متن دیده می شود و برای دیدن ادامه کپشن باید بر روی more کلیک کند. اگر شروع کپشن نویسی شما آنقدر جذاب نباشد، کاربر هیچ ادامه کپشن شما را نمی خواند. پس در روش نوشتن کپشن اینستاگرام، به این مورد توجه کنید که باید در ابتدا از عبارات جذاب، استفاده کنید.
5- هشتگ در کپشن نویسی اینستاگرام
هشتگ یکی دیگر از پراهمیت ترین موضوعات در انتخاب روش نوشت کپشن اینستاگرام است. آمارهایی که وجود دارد نشان از این است، که نوشتن حداقل یک هشتگ باعث می شود پست حدود 5/12 درصد بیشتر دیده شود.
با توجه به این آمار متوجه می شویم هشتگ اهمیت بسیاری برای دیده شدن پست در اینستاگرام دارد.
باید دقت لازم را برای نوشتن هشتگ داشته باشید. به طور معمول خواندن متن معمولی آسان تر از خواندن کپشن هست. پس اگر شما هشتگ های زیادی را پشت سرهم قرار دهید، باعث می شود خواننده خسته شود و بخشی از متن را سرسری رد کند.
نکته بسیار مهمی که باید در هشتگ های کپشن نویسی رعایت کنید، هشتگ های غیر مرتبط است. اگر تعداد زیادی هشتگ های غیر مرتبط را درون کپشن بنویسید، باعث مزاحمت برای کاربر می شود و کاربر به احتمال زیاد کپشن را نمی خواند. پس نوشتن هشتگ های مرتبط بسیار خوب و مفید، می تواند واقع شود.
نکته مهم دیگری که در هشتگ نوشتن باید رعایت کنید استفاده از هشتگ محبوب درکپشن است، اگر شما از هشتگ های محبوب استفاده کنید. پست شما در لیست پست های پر مخاطب قرار می گیرد، اینستاگرام این را به راحتی نمایش می دهد وسعی می کند مطالبی با هشتگ های یکسان را به کاربران نشان دهد، بنابراین اگر شما بیشتر از هشتگ های محبوب استفاده کنید امکان دیده شدن شما توسط کاربران بیشتر خواهد شد.
برای اینکه کپشن شما مرتب و تمیز باشد، لازم از چند نکته را به خوبی رعایت کنید.
این چند نکته دیگر را در استفاده از هشتگ ها در کپشن نویسی، فراموش نکنید:
- سعی کنید هشتگ ها را به طور مرتب بنویسید
- آن ها را در انتهای کپشن قرار دهید
- تمام هشتگ های انتخابی خود را در کپشن قرار ندهید
- قسمتی از آن را می توانید در بخش نظرات قرار دهید
6- پرسش در انتها کپشن
یکی دیگر از انواع روش نوشتن کپشن اینستاگرام استفاده از عبارات سوالی است. برای اینکه تعامل پیج بالا رود، می توانید در پایان کپشن خود سوالی از مخاطبان خود بپرسید. به طور مثال می توانید از سوالاتی که با بله و خیر پاسخ داده می شوند، استفاده کنید و یا نظر آن ها را درباره موضوعی که صحبت کرده اید، بپرسید. به عبارتی آنها را ترغیب کنید که جواب شما را در بخش نظرات بدهند.
7- می توانید درکپشن کاربران دیگر را مورد هدف قرار دهید
برای اینکه پست های شما به کاربران دیگر نمایش داده شود، می توانید یک شخص را در کپشن مورد هدف قرار دهید و آن شخص را تگ کنید. اینستاگرام این موضوع را به آن فرد اطلاع می دهد و مطمئن باشید برای شما کامنت می گذارد. حتی امکان دارد مخاطب های صفحه آن شخص از پست شما دیدن کنند. همچنین شما می توانید موضوع کپشن خود را جوری بنویسید و از مخاطب ها بخواهید آن فرد را تگ کنند.
8- استفاده از ایموجی
استفاده از ایموجی های متفاوت آخرین روش نوشتن کپشن اینستاگرام است. ما نمی توانیم 100 درصد بگوییم که آیا این روش باعث بهتر نوشتن کپشن می شود اما استفاده از ایموجی های متفاوت در کپشن باعث ایجاد حس خوب به مخاطب می شود. استفاده از ایموجی باعث تنوع و برقرار کردن حس خوب بین شما و مخاطبتان می شود و کاربران میل بیشتری برای ایجاد تعامل با شما دارند.
توضیحات متا:همه افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند، به دنبال روش نوشتن کپشن اینستاگرام هستند ما در این مقاله سعی کرده ایم 8روش کپشن نویسی اینستاگرام که بسیار پر کاربردی و دارای نکات خیلی مهم است را به شما آموزش دهیم.