الگوریتم اینستاگرام چیست و چطور کار می‌کند؟

آپدیت اینستاگرام,الگوریتم استوری اینستاگرام,الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

در این مطلب می خواهیم به این سوال مهم که الگوریتم اینستاگرام چیست، بپردازیم. جالب است بدانید، هیچ الگوریتم یکتایی برای رتبه بندی همه محتوای اینستاگرام به صورت یکجا وجود ندارد، بلکه الگوریتم پست اینستاگرام، استوری و دیگر محتوا مانند اکسپلور، جدا از هم هستند. قاعدتا هم آن الگوریتم ها به محتوایی رنک و رتبه می دهند که توسط بازدیدکنندگان و کاربران بیشتری دیده و پسندیده شده باشند.

بنابراین برای پاسخ به این سوال که الگوریتم اینستاگرام چیست، ابتدا به سراغ الگوریتم پست و استوری اینستاگرام می رویم.

الگوریتم پست و استوری اینستاگرام چطور کار می کند؟

این الگوریتم، پست و استوری های اخیر کاربرانی را که شما دنبال می کنید؛ با توجه به معیارها و سیگنال های گوناگونی رتبه بندی می کند.

مهمترین سیگنال ها برای رتبه بندی پست ها و استوری های شما، عبارت اند از:

  • اطلاعات مربوط به پست: این مورد شامل میزان محبوبیت، تعداد پسندیدن، زمان ارسال، محل ارسال و سایر جزئیات کلی می شود.
  • اطلاعات مربوط به سازنده محتوا: این مورد شامل میزان تعاملی است که طی چند هفته گذشته کاربران با پیج شما و محتوایتان داشته اند.
  • فعالیت کاربران: شامل سیگنال های مربوط به فعالیت های اخیر کاربران در اینستاگرام است؛ از جمله تعداد پستهایی که آنها دوست داشته اند و لایک کرده اند.
  • سابقه تعامل کاربر با خالق محتوا: یک مثال ساده این است که آیا کاربر و خالق محتوا درباره پست های یکدیگر نظر و کامنتی داده اند یا خیر.

بنابراین سیگنال ها و الگوریتم ها سعی می کنند که احتمال تعامل کاربر با پست یا استوری منتشر شده را پیش بینی کنند. در نتیجه هرچه تعامل و میزان درگیری کاربران با پست ها و استوری های شما بیشتر باشد، رتبه بهتری را دریافت خواهند کرد.

آپدیت اینستاگرام,الگوریتم استوری اینستاگرام,الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

مواردی که الگوریتم پست اینستاگرام بررسی می کند، عبارت است از:

  • تایم و زمانی که کاربر برای دیدن پست شما صرف می کند.
  • نظر دادن کاربر برای پست شما
  • میزان لایک پست
  • اقدام به save کردن پست از سوی کاربر
  • بازدید از پروفایل شما با ضربه بر روی عکس صفحه شما در بالای پست

مواردی وجود دارد که الگوریتم پست اینستاگرام عوامل دیگری را نیز برای به نمایش درآوردن پست شما در نظر می گیرد. به عنوان مثال، این الگوریتم از نشان دادن تعداد زیادی پست متوالی از یک شخص جلوگیری خواهد کرد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چطور کار می کند؟

شمایی که به دنبال پاسخ سوال الگوریتم اینستاگرام چیست، هستید؛ احتمالا می دانید که در اکسپلور، محتوا و پست هایی به نمایش در می آیند که از صفحاتی هستند که شما آن ها را فالو نکرده اید؛ اما اینستاگرام بنابر معیارهایی به آن ها رنک و رتبه داده است.

این الگوریتم، مشابه الگوریتم پست اینستاگرام کار می کند؛ به این صورت که با توجه به سیگنال هایی مانند تعداد لایک بازدیدکنندگان، تعداد ذخیره (save) پست و… آن ها را وارد اکسپلور کرده و رتبه بندی می کند. همچنین با توجه به پست هایی که شما بیشتر بازدید کرده اید، لایک کرده اید یا نظری را گذاشته اید؛ برای شما نتایج و محتوایی را می آورد که در حوزه علاقه مندی و تعاملات اخیرتان باشد.

الگوریتم اینستاگرام,الگوریتم اینستاگرام چیست,الگوریتم پست اینستاگرام

چند نکته مهم درباره الگوریتم اینستاگرام

تا به الان با خواندن این مقاله باید پاسخ خود را در جواب این سوال که الگوریتم اینستاگرام چیست؛ یافته باشید. اما باز هم ما برای شما جمع بندی می کنیم.

الگوریتم اینستاگرام واقعا چیست؟! آن یک هوش مصنوعی است، شما با انسان سروکار ندارید. بلکه با یک هوش مصنوعی که از قبل برنامه نویسی شده است، سروکار دارید. این الگوریتم ها یا همان هوش مصنوعی دائما در حال آپدیت و به روز رسانی هستند؛ اما یکسری سیگنال و معیار اصلی وجود دارد که در اکثر زمان ها ثابت مانده است، مانند تعداد لایک و بازدید. در ادامه چند نکته مهم را برای شما شرح داده ایم:

اشتباه مهلک خرید لایک و ویو: اگر به فکر خرید لایک و ویو فیک هستید، سخت در اشتباهید. چراکه الگوریتم پست یا دیگر الگوریتم های اینستاگرام از فیک و ساختگی بودن اقدامات شما مطلع می شوند.

اهمیت نداشتن طول کامنت ها: طول کامنت های پست اینستاگرام شما اهمیتی ندارد و کامنت بلند یا کوتاه، هر دو به یک اندازه برای الگوریتم اینستاگرام ارزش دارند.

مهم نبودن نوع اکانت اینستاگرام: نوع اکانت شما اهمیتی برای الگوریتم نخواهد داشت. پس تردیدی در اینکه بیزنسی یا معمولی باشد، نداشته باشید.

هوش مصنوعی فوق العاده اینستاگرام: الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 بسیار هوشمند شده و حتی قادر به شناخت افرادی است که به آن ها بیشتر نزدیک هستید و رابطه خوبی با آن ها دارید! یکی از راه های تشخیص این موارد از میزان ارسال دایرکت های شما به مخاطبانتان است. بنابراین هیچگاه سعی بر گول زدن اینستاگرام نداشته باشید.

تفاوتی میان تصاویر و ویدئو وجود ندارد: بله درست است در الگوریتم ایسنتاگرام، تصاویر و ویدئو هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند. تنها چیزی که مهم است مدت زمانی است که کاربر برای دیدن آن محتوا صرف می کند.

فالور واقعی جذب کنید: در گذشته این موضوع خیلی رواج داشت که افراد برای جذب کاربران دیگر اقدام به خرید فالور فیک می کردند تا میزان لایک و کامنت های پستشان افزایش یابد. در واقع انجام این کار برای سایت شما سم است چرا که طبق الگوریتم پست اینستاگرام، تشخیص لایک و کامنت فیک به راحتی امکان پذیر است.

شایعه 30 دقیقه اول را فراموش کنید: طبق آمار انجام شده اکثر کاربران اینستاگرام فکر می کنند که فقط 30 دقیقه اول انتشار محتوا شانس بیشتری در دیده شدن دارند. جالب است بدانید الگوریتم اینستاگرام این موضوع را به طور کامل رد کرد.

با 4 ترفند الگوریتم اینستاگرام را شکست بدهید!

حال که فهمیدید الگوریتم اینستاگرام چیست چه بهتر که برای رشد پیج خود تلاش کنید، مطابق آن پیش روید و تلاش برای شکست دادن آن نکنید. در ادامه چند ترفند را به شما می آموزیم که تاثیر چشمگیری در رشد پیج شما خواهد داشت.

1- محتوای باکیفیت انتشار دهید

با استفاده از یک برنامه ریزی منظم می توانید ساعات انتشار محتوای خود را مشخص کرده و آن ها را سر ساعت معین منتشر کنید. هر چقدر محتوای شما باکیفیت تر باشد، اینستاگرام هم توجه بیشتری به محتوای شما خواهد داشت و صفحه شما را یک صفحه حرفه ای تلقی خواهد کرد. اگر می خواهید برنامه دقیقی جهت انتشار محتواهای خود داشته باشید، پیشنهاد ما استفاده از تقویم محتوایی است.

2- با کاربران تعامل برقرار کنید

هرچقدر میزان تعامل شما با دیگر کاربران بیشتر باشد، الگوریتم اینستاگرام شما را یک فرد فعال قلمداد می کند و ارزش زیادی برای آن خواهید داشت. یکی از راه های افزایش تعامل این است که از دوستان و آشنایانتان بخواهید که برای شما کامنت بگذارند و در بحث های شما مشارکت  داشته باشند.

از دیگر راه های ایجاد تعامل با کاربران، استفاده از استوری های باکیفیت بطور مکرر است که می توانید با گذاشتن پرسش و پاسخ در باکس استوری تعامل خود را افزایش دهید.

3- به زمان انتشار محتوا دقت کنید

حتما می دانید کاربران شما در چه ساعاتی از شبانه روز بیشتر فعال هستند. سعی کنید محتواهای خود را در این ساعات منتشر کنید.

4- از هشتگ ها کمک بگیرید

یکی از بهترین راه هایی که می تواند الگوریتم پست اینستاگرام را شکست دهد، استفاده از هشتگ در پست است. سعی کنید در بکارگیری هشتگ ها به چند نکته توجه کنید:

  • از هشتگ های بی مربوط با محتوای خود استفاده نکنید.
  • استفاده بیش از حد هشتگ ارزش محتوای شما را کاهش می دهد.
  • برای استفاده از هشتگ های مناسب می توانید از رقبا کمک بگیرید.

به عنوان سخن و نکته پایانی باید بگوییم که شما باید از هشتگ ها به صورت هدفمند بهره مند شوید؛ به طور کلی هشتگ ها همانند کلمات کلیدی هستند که در وب سایتتان استفاده می کنید. سپاس از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، با بیان دیدگاه و نظرات خود در بخش دیدگاه ها، ما را در ارائه مطالب هر چه بهتر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود