افزایش بازدید یوتیوب رایگان | 10 راهکار + ایده‌های جذاب

youtube,آموزش افزایش بازدید یوتیوب,افزایش بازدید یوتیوب

افزایش بازدید یوتیوب بسیار مهم است و حتی می تواند زندگی شما را از این رو به آن رو کند! یوتیوب بر اساس بازدید به شما پول می دهد و قطعا هرچقدر بازدید ویدئوهای شما بیشتر باشد، درآمد شما از یوتیوب نیز بیشتر خواهد بود. در این مقاله 14 روش که می تواند منجر به افزایش بازدید یوتیوب شود را بیان می کنیم که قطعا برای شما تاثیرگذار است.

1- حفظ جایگاه

قطعا خود یوتیوب هم می خواهد بازدیدهای شما و دیگران افزایش پیدا کند، چرا که خود یوتیوب نیز از نمایش تبلیغات کسب درآمد می کند. به همین دلیل یوتیوب سعی می کند به بیننده جذاب ترین ویدئوها را پیشنهاد دهد تا آن ها را نیز تماشا کند.

اولویت کانال سازنده برای نمایش در فیلم های پیشنهادی بیشتر است؛ یعنی یوتیوب در ابتدا سعی می کند از همان کانال فیلم های مرتبط را پیدا کرده و به بیننده نمایش دهد. بنابراین کاری که شما باید انجام دهید این است که فیلم های مرتبط داشته باشید تا یوتیوب به بیننده آن ها را نیز پیشنهاد دهد. قطعا نمی توان به صورت تضمینی گفت که یوتیوب فیلم های دیگر شما را به بیننده پیشنهاد می دهد، اما این موضوع می تواند در افزایش بازدید یوتیوب بسیار تاثیرگذار باشد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: ساخت کانال یوتیوبپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

2- ساخت فیلم برای موضوعات پر جستجو

افزایش بازدید در یوتیوب دو حالت دارد؛ یا کانال شما به قدری پرمخاطب است که ویدئو با هر عنوانی منتشر کنید بازدید زیادی می گیرد، یا باید با استفاده از ویدئوهای جذاب و موضوعات خوب مخاطب جذب کنید. یکی از اشتباهاتی که یوتیوبرهای تازه کار انجام می دهند این موضوع است که موضوعاتی را انتخاب می کنند که خودشان می خواهند. اصلا به تعداد جستجو و علاقه مندی مردم به آن موضوع توجه نمی کنند. شما باید به دنبال موضوعات پرطرفدار و پر جستجو باشید تا بتوانید افزایش بازدید یوتیوب رایگان را به خوبی در کانال خود پیاده سازی کنید.

ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که آمار جستجوی کلمات در یوتیوب را می دهند. یکی از ابزارهایی که ما پیشنهاد می کنیم از آن استفاده کنید برای تحقیق عبارات کلیدی در یوتیوب، ابزار YouTube Keyword tool از ahrefs است که آمار تقریبا دقیقی را به صورت رایگان در اختیار ما می گذارد. البته این موضوع را مدنظر داشته باشید که کشور ایران جز لیست کشورهای این ابزار نیست و به دلیل فیلتر بودن یوتیوب این موضوع کاملا منطقی است.

youtube,آموزش افزایش بازدید یوتیوب,افزایش بازدید یوتیوب

بنابراین قبل از ساخت هر ویدئو سعی کنید راجب آن موضوع و عنوانی که می خواهید قرار دهید کمی تحقیق کنید و بهترین موضوع و عنوان را انتخاب کنید تا بازدید شما بیشتر شود. یکی از بهترین راه های افزایش بازدید یوتیوب، عنوان است. عنوان شما هم باید پر جستجو باشد و هم جذاب باشد تا کاربران وسوسه شوند و آن را باز کنند.

3- گوگل را نادیده نگیرید!

بسیاری از یوتیوبر ها، حتی یوتیوبرهای معروف هم گوگل را نادیده می گیرند. تعداد زیادی از مخاطبان و بیننده ها، از طریق بزرگ ترین موتور جستجوی دنیا وارد یوتیوب و فیلم ها می شوند. این حقیقتی است که نباید از آن به سادگی رد شد. در بسیاری از موارد هنگام جستجو در گوگل، فیلم های یوتیوب در صدر نتایج گوگل قرار دارند و از آنجایی که کاربران اکثر اوقات ترجیح می دهند به جای خواندن مقاله فیلم ببینند، به سراغ یوتیوب می روند. گوگل بسیار زیاد بر روی افزایش بازدید در یوتیوب تاثیر دارد و بسیاری از کاربران که به دنبال شما هستند، می توانند از طریق گوگل شما را پیدا کنند. اگر آموزش سئو را دیده باشید، این موضوع برای شما راحت تر می شود و بهتر می توانید کار کنید.

افزایش بازدید یوتیوب رایگان,یوتیوب

4- عنوان قانع کننده و جذاب

اگر شما بهترین و جذاب ترین ویدئوی دنیا را هم بسازید، اما کسی آن را مشاهده نکند هیچ فایده ای ندارد! قطعا تا به اینجا متوجه اهمیت عنوان شده اید که چقدر در افزایش بازدید یوتیوب تاثیر دارد. یک عنوان جذاب می تواند کاربران را وادار به کلیک کند و در عوض یک عنوان بد می تواند بیننده را فراری دهد. در انتخاب عنوان خیلی دقت کنید و برای آن زمان بگذارید. حتما سعی کنید در عنوان خود نکات زیر را رعایت کنید تا افزایش بازدید در یوتیوب داشته باشید:

  • کلمه کلیدی اصلی را در عنوان استفاده کنید.
  • سعی کنید عنوان کوتاه باشد.
  • از کلمات جذاب استفاده کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کسب درآمد از یوتیوب و تعرفه آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

5- کاور جذاب

کاور و یا همان thumbnail تاثیر زیادی در کلیک کاربران و در نهایت افزایش بازدید یوتیوب دارد. در واقع بیننده اولین چیزی که از ویدئو شما می بیند عنوان و کاور است که اگر جذاب باشد آن را باز می کنند و اگر بد باشد قطعا از آن رد می شوند! اگر خود شما هم در ویدئو هستید، سعی کنید خودتان را در کاور بگذارید و عنوان را درشت و جذاب بنویسید. کاور نباید پیچیده و شلوغ باشد، باید بسیار ساده باشد و تمرکز کاربر را به عنوان و یا هر قسمتی که مهم است جلب کند.

youtube,آموزش افزایش بازدید یوتیوب,افزایش بازدید یوتیوب

کاورهایی که در پیج آموزش سئو سایت نیوسئو قرار دارند، نمونه های خوبی برای این دسته از فیلم ها هستند. استفاده از رنگ های جذاب نیز بسیار می تواند کاور شما را جذاب کند و منجر به افزایش بازدید در یوتیوب شود. در ادامه برخی نکات را ذکر کرده ایم که اگر از آن ها به خوبی استفاده کنید قطعا افزایش بازدید یوتیوب را همراه دارد و می تواند آمار بازدید شما را چند برابر کند.

  • از ویدئوی خود استفاده نکنید. بسیاری از افراد صحنه ای از ویدئو را به عنوان کاور قرار می دهند. این کار در صورتی مفید است که آن را ادیت کرده و متن اضافه کرده و آن را با جذاب کنید، در غیر این صورت کاور شما ممکن است جذاب نباشد.
  • از تصاویر مرتبط استفاده کنید. از قراردادن چیزهای بی ربط در کاور خودداری کنید. هر چیزی که در کاور استفاده می کنید سعی کنید مرتبط باشد.
  • از رنگ های جذاب استفاده کنید. رنگ ها در دیده شدن شما خیلی تاثیرگذار هستند. رنگ های شاد می تواند جذاب باشد و جلب توجه کند.
  • متن کوتاه در کاور باشد. نیازی نیست همه عنوان خود را در کاور قرار دهید؛ می توانید کلمات اصلی را در کاور قرار دهید تا کاربر با دیدن آن متوجه شود که در رابطه با چه موضوعی است.

6- توضیحات عالی

فقط عنوان و کاور نیستند که در نتایج جستجو نمایش داده می شوند، بلکه توضیحات و یا همان description نیز به کاربران نمایش داده می شود. شاید بسیاری از بیننده ها آن را نادیده بگیرند، اما بسیاری از کاربران نیز هستند که برایشان مهم است و آن را مطالعه می کنند. برخی از نکات که می تواند باعث شود یک توضیحات عالی برای ویدئوهای خوب بنویسید:

  • استفاده از جملات قانع کننده
  • لینک دادن به ویدئوهای مرتبط کانال خود
  • برای خوانایی بیشتر، بین جملات فاصله بگذارید.
  • بین 300 تا 1000 کلمه
  • لینک دادن به دیگر شبکه های اجتماعی خود (در صورت موجود بودن)

7- ویدئوهای سریالی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، اگر ویدئوهای مرتبط داشته باشید شانس شما بسیار زیاد است تا یوتیوب ویدئوهای دیگرتان را به بیننده پیشنهاد دهد. ویدئو ها و یا لیست پخش های سریالی بسیار زیاد می توانند به این موضوع کمک کنند. اگر لیست پخش داشته باشید، سایر ویدئوهای شما را نیز یوتیوب به بیننده پیشنهاد می کند و این موضوع می تواند منجر به افزایش بازدید یوتیوب رایگان برای شما شود.

8- اشتراک گذاری فیلم ها

اگر ویدئوی شما به سوال خاصی پاسخ می دهد، کافی است ببینید کجا این سوال پرسیده شده است؛ بعد می توانید لینک ویدئو خود را به عنوان پاسخ برای آن سوال ارسال کنید و افزایش بازدید یوتیوب رایگان برای شما انجام می شود. برای این کار می توانید در انجمن ها فعالیت کنید و یا از طریق گوگل این سوالات را یافته و به ویدئو خود لینک دهید؛ این کار یکی از بهترین روش های افزایش بازدید در یوتیوب است. این فقط یکی از کارهایی است که در زمینه اشتراک گذاری فیلم های خود می توانید انجام دهید، روش های زیاد دیگری وجود دارند که می توانید از آن ها نیز برای اشتراک گذاری استفاده کنید.

9- تشویق بینندگان به Subscribe کردن

آیا تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید که “بهترین مشتریان جدید شما مشتریان قدیمی شما هستند”؟ به عبارت دیگر، حفظ مشتریان می تواند راهی قدرتمند برای رشد کسب و کار شما باشد. خوب، همین امر در مورد بازدیدهای یوتیوب نیز صادق است.
به همین دلیل است که یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش بازدید یوتیوب، تشویق بینندگان فعلی‌تان به اشتراک‌گذاری و سابسکرایب کردن است، زیرا به دست آوردن کاربر، تعداد بازدیدهای هر ویدیوی جدیدی را که منتشر می‌کنید، افزایش می‌دهد.

حال سوال اینجاست که چگونه بینندگان را وادار به سابسکرایب کنیم؟

بهترین راه این است که در ابتدا و انتهای هر ویدیو از کاربران بپرسید! اما فقط از بینندگان نخواهید که در کانال YouTube شما عضو شوند. اطمینان حاصل کنید که پس از کلیک روی “subscribe ” از آنها خواسته اید که زنگ اعلان “notification” را روشن کنند.

به این ترتیب، به محض اینکه یک بیننده عضو کانال شما شود، هر بار که یک ویدیوی جدید را آپلود می کنید به او اطلاع داده می شود. افزایش کاربران کانال به دنبال آن باعث افزایش بازدید یوتیوب به صورت رایگان می شود، بنابراین همین حالا از بینندگان خود بخواهید عضو کانالتان شوند!

10- پلی لیست برای ویدیوهای خود بسازید!

آمارهای یوتیوب نشان می‌دهد که برندهای برتر با عملکرد بالا، همیشه از پلی لیست برای محتواهای خود استفاده می کنند (همانند پلی لیست قسمتی آموزش سئو).

چرا لیست های پخش اینقدر علاقه مند دارند؟ Auto-play یکی از قابلیت های ساختن پلی لیست است. مخصوصا برای شما که محتواهایی با طول ویدیو کوتاه می سازید. گاهی اوقات در پیشنهادات ویدیویی یوتیوب در نوار کنار، قسمت بعدی محتوای شما دیده نمی شود. به همین دلیل کاربری که به دنبال قسمت بعد محتوای شما است، به سختی می تواند آن را بیابد.

به همین جهت بهتر است که برای محتواهای خود پلی لیست بسازید. مثلا اگر در حوزه آشپزی ویدیو تولید می کنید، پیشنهاد می شود که برای نوع غذاهای مختلف، پلی لیست ایجاد کنید. مثلا پلی لیست غذاهای دریایی، غذاهای سرخ کردنی و…

این مقاله ادامه دارد…

20 نظر در مورد مقاله “ افزایش بازدید یوتیوب رایگان | 10 راهکار + ایده‌های جذاب ” ثبت شده است
  1. حسین

    سلام دوست عزیز،مرسی از وقتی که میگذارید:
    سوال بنده اینه،آیا بنده که الان ایران هستم برای اینکه بتونم مبلغ دریافت کنم و واریزی انجام بشه باید یه شرکت رابطی که توی خارج هستن بین منو یوتیوب باشه که بعدا اونا درصدشون رو کم کنن مابقی رو بفرستم برام،خب اگر بعد یک سال من خودم مهاجرت کردم خارج کشور،میتونم قراردادم رو با اون شرکت واسطه قطع کنم و با همون کانال اولیم توی یوتیوب ادامه بدم و دیگه مستقیم مبالغ بیاد به حساب خودم یا خیر؟یعنی این نیست که برای همیشه پرداختی این کانالم به اسم اون شرکت بمونه تا ابد ؟!


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      روزتون بخیر
      قطعا امکان فسخ قرارداد وجود داره و این مورد رو در بندهای قراردادشون قید کردند.


  2. زهرا

    سلام
    من لینک ویدئو های یوتوبم رو تو اینستاگرام بذارم و بعد دوستانم از طریق لینک ویدئو رو تماشا کنن آیا واچ تایم حساب میشه؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      بله قطعا


  3. parham

    سلام به نظر شما موضوع تئوری در یوتیوب فارسی موضوع خوبی است یا خیر ممنون میشم جواب بدید🙏


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      به تصویر کشیدن موضوعی قطعا بهتر از تئوری شرح دادن اون، هست


  4. فیضی

    سلام ، من تو یوتیوب کانال دارم اما ویدئوهایی که گذاشتم اصلا بازدید نداشته ، آیا مشکلی پیش اومده ؟چه جوری میتونم این مشکل را حل کنم ؟


    • ناظر سایت

      درود
      لطفا مقاله ی افزایش بازدید در یوتیوب رو مطالعه بفرمایین


  5. صدیقه زالکان

    درود…..
    لطفا بفرمایید :
    بازدید ها در یوتیوب همان واچ تایم است؟ ….
    سپاس و بدرود….


    • ناظر سایت

      سلام
      بازدید به معنی تعداد دفعات نمایش ویدیو و واچ تایم به معنی مجموع زمان پخش ویدیو می باشد.


  6. صدیقه زالکان

    درود…..
    چگونه باید 1000 عضو برای کانال یوتیوب مان پیدا کنیم ؟….
    اگر کانال مان را در شبکه های اجتماعی دیگر تبلیغ کنیم….آیا از نظر یوتیوب اشکال دارد؟… …..
    سپاس و بدرود .


    • ناظر سایت

      سلام
      بهترین راه برای افزایش سابسکرایبرهای کانال تولید محتوای کاربر پسند است.
      تبلیغ کانال در شبکه های اجتماعی دیگر هیچ ایرادی از نظر یوتیوب ندارد، شما حتی می توانید لینک کانال خود را در سایر شبکه های اجتماعی قرار دهید.


  7. صدیقه زالکان

    درود…..
    ویدیو های آموزشی باید چه ویژگیهایی داشته باشند؟ …


    • ناظر سایت

      سلام
      جهت افزایش بازدید در یوتیوب ویدیو های شما باید به کاربر ارزش ارائه داده و سوالات و چالش های آن ها را در زمینه موضوع مدنظر برطرف کنند.


  8. صدیقه زالکان

    درود…..
    ابتدا باید ویدیوها را در یوتیوب بارگذاری کرد ، سپس برای کسب درآمد اقدام کرد؟….
    اگر امکان دارد لطفا این تقدم و تاخر را توضیح دهید؟…
    سپاس و بدرود….


    • ناظر سایت

      سلام، بله ابتدا باید ویدئو ها بارگذاری بشن، بعد از رسیدن به 4000 ساعت بازدید(مجموع بازدید ها) و 1000 نفر دنبال کننده، می تونید برای کسب درآمد اقدام کنید.


  9. مالک

    سلام
    ببخشید شما برای من یوتیوب ثبت نام می کنی یا خودم ثبت نام کنم کدام ؟


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      ما برای هیچ کسی این کارو نمی کنیم
      ما فقط در این زمینه اطلاعاتی رو ارائه میدیم که شما بتونید تو شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب، بهتر عمل کنید


  10. مالک

    سلام علیک
    ببخشید فعلاً من می توانم کلیپ هایم در یوتیوب بارگذاری کنم تا بعداً راجع به حساب و سیستم بانکی بحث کنیم درسته؟


    • ناظر سایت

      درود دوست عزیز
      بله امکانش هست


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود