انواع محتوا در یوتیوب | 12 مدل مختلف

انواع محتوا در یوتیوب,تولید محتوا برای یوتیوب 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

یوتیوب به یک پدیده محتوا تبدیل‌شده است؛ امروزه تولید انواع محتوا در یوتیوب می‌تواند برای شما درآمدهای چند صد میلیون دلاری کسب کند. در سال 2005، زمانی که اولین ویدیوی YouTube Me At The Zoo آپلود شد، هیچ کس تصور نمی‌کرد که این رسانه اشتراک‌گذاری ویدیو چقدر می‌تواند مهم باشد. با این حال، گوگل به‌وضوح پتانسیل رشد یوتیوب را دید و تنها 18 ماه پس از اینکه یکی از بنیان‌گذاران یوتیوب بازدید از باغ وحش خود را با جهان به اشتراک گذاشت، گوگل اعلام کرد که 1.65 میلیارد دلار برای این سرویس پرداخت می‌کند.

انواع محتوا در یوتیوب,تولید محتوا برای یوتیوب

از زمان ساخت پلتفرم یوتیوب تا به الان، قدرت و نفوذ این شبکه اجتماعی با سرعتی خیره‌کننده افزایش یافته است. حتی می‌تواند ادعا کند که دومین موتور جستجوی بزرگ جهان پس از گوگل است. برخی از آمارهای آن کاملاً واقعا شگفت انگیز است:

  1. تعداد کل افرادی که از YouTube استفاده می‌کنند: 2,600,000,000
  2. تعداد ویدیو آپلود شده در YouTube در هر دقیقه: 500 ساعت
  3. تعداد ویدیوهای مشاهده شده در یوتیوب: روزانه 4,950,000,000
  4. میانگین تعداد ویدیوهای YouTube تلفن همراه در روز: 1,000,000,000

گوگل در سال 2016 نظرسنجی را انجام داد تا بفهمد آخرین روند بازدید در یوتیوب چگونه است. برخی از نکات برجسته این نظرسنجی عبارت بودند از:

  • از هر 10 نفر 6 نفر پلتفرم‌های ویدئویی آنلاین را به تلویزیون زنده ترجیح می‌دهند.
  • در یک ماه، از هر 10 فرد 18 تا 49 ساله، 8 نفر یوتیوب را تماشا می‌کند.
  • تنها در تلفن همراه، یوتیوب بیشتر از هر شبکه تلویزیونی یا پخش‌کننده ای به افراد 18 تا 49 ساله دسترسی پیدا می‌کند.

در سال 2017 گوگل توجه خود را به افرادی معطوف کرد که یوتیوب را در تلویزیون خود تماشا می‌کردند. نکات برجسته این مطالعه عبارت‌اند از:

  • زمانی که مردم صرف تماشای یوتیوب از طریق تلویزیون می‌کنند، در یک سال دو برابر شده است.
  • از هر 3 بیننده یوتیوب، 2 نفر می‌گویند که یوتیوب را روی صفحه تلویزیون تماشا می‌کنند.
  • دقیقاً مانند محتوای تلویزیون، تماشای یوتیوب روی صفحه‌های تلویزیون در ساعات پربیننده به اوج خود می‌رسد.
  • زمان تماشای یوتیوب در تلویزیون در آخر هفته به اوج خود می‌رسد.

بنابراین، با توجه به زمان زیادی که صرف تماشای یوتیوب در دستگاه‌های مختلف می‌شود، مردم چه نوع محتوایی را تماشا می‌کنند؟ به نظر می‌رسد که مردم به سراغ انواع محتوا در یوتیوب می‌روند و آن‌ها را تماشا می‌کنند، احتمالاً منعکس کننده این واقعیت است که بینندگان یوتیوب اکنون طیف وسیعی از سنین و افراد را در برمی‌گیرد.

البته، برای بسیاری از مردم، یوتیوب تنها یک هدف دارد. این یک راه آسان برای تماشای موزیک ویدیو و نماهنگ‌ها است و همچنین تعداد زیادی از این دسته‌ها وجود دارد!

با توجه به فهرست پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب در ویکی‌پدیا، «دوباره می‌بینمت (See You Again) » اثر ویز خلیفه (Wiz Khalifa) با حضور چارلی پوث (Charlie Puth)، 2.916 میلیارد بازدیدکننده داشته و اخیراً از «گانگنام استایل (Gangnam Style) » پادشاه دیرینه یوتیوب، پیشی گرفته و پربازدیدترین ویدیو یوتیوب لقب گرفته است. در واقع، در میان 80 ویدیو، 77 ویدیو مربوط به موزیک ویدیو است.

با این حال، انواع دیگری از ویدیوها وجود دارد که فرصت‌های بهتری را برای بازاریابان فراهم می‌کند. همراه ما باشید تا فهرستی از انواع محتوا در یوتیوب را مشاهده و بررسی کنیم.

لیست 12 مدل از انواع محتوا در یوتیوب

1- حیوانات خنده‌دار

اجتناب از دیدن حیوانات خنده‌دار در اینترنت غیرممکن است. مردم فقط عاشق دیدن حیوانات بامزه هستند، مخصوصاً وقتی کاری غیرعادی انجام می‌دهند. یوتیوب همچنین دارای سهم مناسبی از کانال‌های حیوانات خنده‌دار است، برخی از آن‌ها ویدیوهایی از حیوانات واقعی را به تصویر می‌کشند که در مرکز توجه قرار دارند، برخی دیگر مانند گربه سیمونز (Simons) متحرک هستند. البته کانال‌های حیوانات جدی متعددی نیز وجود دارد، از جمله ویدیوهای نشنال جئوگرافیک (National Geographic).

2- بررسی بازی‌های ویدیویی

ممکن است ما عمداً موزیک ویدیوهای مشهور را از این دسته حذف کرده باشیم، اما نمی‌توانیم بررسی بازی‌های ویدیویی که یکی از انواع محتوا در یوتیوب است، را حذف کنیم.

جوانان اولین نوع افرادی بودند که یوتیوب را پذیرفتند، بنابراین جای تعجب نیست که هزاران کانال مرتبط با بازی‌های ویدیویی وجود داشته باشد. Minecraft به تنهایی به‌اندازه کافی محبوب است که یک وب‌سایت اختصاصی برای فهرست کردن بیش از 1000 کانال برتر Minecraft YouTube داشته باشد.

یکی از دیگر از انواع محتوا در یوتیوب، بازی‌های راهپیمایی است که در آن شخصی یک بازی را انجام می‌دهد و در حین پیشرفت در بازی، نظر می‌دهد. یکی از دلایل محبوبیت ماین کرافت با وجود گرافیک قدیمی آن، این است که بازی به‌راحتی قابل تغییر است و سازندگان فیلم از این ویژگی در ویدیوهای خود استفاده می‌کنند، جایی که اغلب به‌عنوان شخصیت‌های مود شده بازی می‌کنند. ممکن است تعامل زیادی بین سازندگان ویدیوهای بازی و حامیان آن‌ها و حتی جلسات پخش زنده وجود داشته باشد.

انواع محتوا در یوتیوب,تولید محتوا برای یوتیوب

3- ویدیوهای How To

سه نوع سبک یادگیری وجود دارد: دیداری (با دیدن)، شنیداری (با شنیدن) و حرکتی (با انجام دادن). همه با استفاده از ترکیبی از این سبک‌ها یاد می‌گیرند، اما اکثر مردم یکی از روش‌ها را راحت‌تر از بقیه می‌دانند. معلمان خوب سعی می‌کنند از ترکیبی از هر سه روش در کلاس‌های درس خود استفاده کنند.

در حالی که آموزش حرکتی در یک ویدیو همیشه سخت خواهد بود، اما برای کسانی که عاشق تجارب یادگیری دیداری و شنیداری هستند، بهترین وسیله است. یک ویدیوی با ساختار خوب که شما را به کار در کنار ارائه، تشویق می‌کند، حتی می‌تواند برای افرادی که تمایل بیشتری به حرکت دارند، مفید باشد.

ویدیوهای How To در یوتیوب آن‌قدر زیاد است که احتمالاً چیزی برای کمک به شما در انجام هر کاری که فکرش را می‌کنید، پیدا خواهید کرد.

این ویدیوها دارای مزیتی هستند که تقریباً در هر زمان و هر تاریخی مورد استفاده قرار می گیرند، تنها دلیلی که یک ویدیو به تاریخ می پیوندد، این است که خود فعالیت تغییر کرده یا قدیمی می‌شود.

به برخی از ویدیوهای How to عبارت اند از:

  • آموزش تعمیر انواع لپ تاپ
  • آموزش آشپزی
  • آموزش تعمیر لوازم خانگی
  • آموزش کار با انواع نرم افزار
  • آموزش رفع ارور
  • آموزش فعالسازی یک آپشن
  • و…

4- بررسی محصول

امروزه روند واضحی وجود دارد که مردم هنگام خرید به اینترنت مراجعه می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند بفهمند دیگران در مورد محصولاتی که مورد علاقه‌شان است، چه فکر می‌کنند.

یوتیوب از این نظر با دیگر کانال‌های رسانه اجتماعی تفاوتی ندارد. مردم به کانال‌های کسانی که به آن‌ها اعتماد دارند هجوم می‌آورند تا ببینند نظر آن‌ها در مورد محصولات مختلفی که بررسی کرده‌اند، چیست. نظرسنجی‌ها مرتباً نشان داده است که مصرف‌کنندگان در صورت مشاهده یک بررسی مثبت آنلاین، تمایل بیشتری به خرید دارند.

بدیهی است که بستگی به محصول دارد، اما YouTube رسانه عالی برای بسیاری از محصولات است. اگر افراد بتوانند به‌صورت فیزیکی محصول مورداستفاده را ببینند، ارتباط با یک بررسی بسیار آسان‌تر است. (مانند بررسی موبایل سامسونگ A53)

ایده بررسی محصول یکی از بهترین محتواها در میان انواع محتوا در یوتیوب است، جالب است بدانید که یکی از بهترین حوزه‌ها برای سایت نیز می باشد که با سئو کردن سایت خود می‌توانید محصولات دیگران را بررسی کرده و به جزئیات بیشتری بپردازید و به روش همکاری در فروش به درآمد بالایی دست یابید.

یکی از بهترین راه‌های استفاده از بررسی محصول، ترکیب یوتیوب و سایت است؛ می‌توانید ویدیوهای بررسی خود را در یوتیوب آپلود کرده و در سایت خود هم بارگزاری کنید و محصولات دیگران را به فروش برسانید.

5- فیلم شایعات مشهور

علاقه مردم به شایعات مربوط به افراد مشهور اصلاً جدید نیست (حتی در کشورهای خارجی نیز به آن پرداخته می شود). روزنامه‌ها سال‌ها در این زمینه پیشرفت کرده‌اند و در واقع کانال‌های تلویزیون کاملی وجود دارند که حول این موضوع متمرکز شده‌اند.

بنابراین جای تعجب نیست که مردم به یوتیوب می‌آیند تا در مورد شایعات مربوط به افراد مشهور خود به‌روز باشند. البته بسیاری از این ویدیوها هنوز به نظر می‌رسد که مستقیماً از روزنامه‌ها خارج شده و مطمئناً نمی‌توانید هر چیزی را که در این ویدیوها می‌بینید و می‌شنوید، باور کنید.

یکی دیگر از محتواها، انتشار ویدیوهای به اصطلاح جنجالی و حاشیه‌ای است، ما در این مطلب انواع محتوا در یوتیوب که می‌توانند سودمند باشند را معرفی خواهیم کرد اما، مسئولیتی در برابر هیچکدام از ایده‌ها را نداریم؛ بنابراین ایده فیلم شایعات از سمت تیم نیوسئو پیشنهاد نمی‌شود و نمی‌تواند شما را در کنار مردم محبوب نشان دهد. در نتیجه چون یکی از محتواهای پربیننده در یوتیوب است، می‌توانید از آن استفاده کنید.

6- ولاگ ها / Vlogs

یک بلاگ (Blog)، در واقع مخفف وبلاگ (WebLog) است، اما بیشتر مردم فراموش کرده‌اند که امروزه، به‌عنوان یک گزارش مبتنی بر وب از کارهایی که یک فرد هر روز انجام می‌دهد و شکلی از دفتر خاطرات مبتنی بر اینترنت، شروع شده است. البته از آن زمان تاکنون بلاگ‌ها متنوع شده‌اند، اما هنوز هم می‌بینید که افراد باهوش و شادابی با خوشحالی درباره صبحانه روزانه‌شان و آنچه روز قبل توانسته‌اند به دست بیاورند، می‌نویسند.

ولاگ‌ها (vlogs) وبلاگ‌های ویدئویی هستند و ایده تا حدودی همان چیزی است که وبلاگ اصلی بود. آن‌ها عملاً معادل ویدیویی از دفتر خاطرات قدیمی شما هستند. البته، با حضور در یوتیوب تا حدودی عمومی‌تر از یک دفترچه خاطرات مخفی در زیر تخت هستند، بنابراین محتوا معمولاً جذاب‌تر به نظر می رسد.

شما فرصتی برای دیدن زندگی (یا حداقل به‌اندازه‌ای که آن‌ها آماده به اشتراک گذاشتن هستند) ولاگر دارید. همان‌طور که تلویزیون واقعی می‌تواند تعداد تماشایی بسیار بالایی داشته باشد، تعداد زیادی از کانال‌های vlog تعداد قابل توجهی دنبال کننده دارند.

پربیننده‌ترین محتوا در یوتیوب و اینستاگرام، ساخت ولاگ‌ها است. اگر روز خاصی در زندگی خود در پیش رو دارید و می‌خواهید با مردم به اشتراک بگذارید، باید کاملاً طبیعی از آن روزی که سپری می‌کنید یک ویدیو تهیه کنید و آن را با دنبال کننده‌های خود به اشتراک بگذارید. این ایده عالی است.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود