طول عنوان در سئو باید چقدر باشد؟

طول تگ عنوان,طول عنوان در سئو,طول عنوان سئو

طول عنوان در سئو از آن دسته مواردی است که هنوز هم بسیاری از متخصصین سئو درباره آن با یکدیگر اتفاق نظر ندارند. تگ عنوان در واقع یک عنصر اصلی HTML است که به صورت اختصاصی، متن عنوان صفحه سایت شما را در خود جای داده است. تگ های عنوان در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر به نمایش در می آیند.

عناوین در واقع لینک هایی هستند که کاربران مختلف را وارد وب سایت شما می کنند. طول عنوان سئو نیز برای سایت به شدت اهمیت دارد و اگر به درستی بهینه سازی شود، می تواند به رنکینگ و CTR وب سایت شما کمک زیادی کند. به طور کلی عنوانی که در title tag یک صفحه وجود دارد باید به صورت مختصر، موضوع محتوای آن صفحه را توصیف کند.

یک تگ عنوان در HTML ظاهری به صورت زیر دارد:

طول تگ عنوان,طول عنوان در سئو,طول عنوان سئو

موارد زیر ازجمله مواردی هستند که شما می توانید در عنوان صفحه سایت تان از آن ها استفاده کنید:

    • عبارت کلیدی اصلی

    • عبارت های کلیدی فرعی

    • نام برند

    • اعداد

    • عبارت های جذاب کننده

در ادامه این مقاله، سعی داریم بیشتر شما را با طول عنوان در سئو آشنا کنیم و به سوالات زیر در رابطه با متا تگ عنوان نیز پاسخ دهیم:

  • متا تگ title چه تاثیری بر سئو دارد؟
  • آیا این متا تگ باعث افزایش بازدید خواهد شد؟
  • چه نکاتی را باید در سئو تایتل و طول عنوان سئو رعایت کنیم؟
  • روش های بهینه سازی عنوان در مقاله ها بهتر است چگونه باشد؟
  • عنوان در مقاله ها نرخ کلیک را تا چه اندازه افزایش میدهد؟

اکثر مردم فکر می کنند که متاتگ های عنوان بسیار ساده هستند. حقیقت آن است که برچسب های عنوان از پتانسیل بیشتری برخوردارند. در واقع، کار اصلی آنها این است که به بازدید کنندگان و موتورهای جستجوگر، آن چیزی را که می توان از یک صفحه وب انتظار داشت به کوتاه ترین و مختصرترین راه ممکن بگویند.

در اینجا چند دلیل مهم دیگر که اهمیت تگ عنوان در سئو را می رساند، بررسی می کنیم:

  • برداشت اول کاربر: برچسب عنوان شما، به طور معمول اولین چیزی است که بازدید کننده بالقوه هنگام انجام جستجو متوجه آن می شود. بنابراین این شانس شما را برای ایجاد اولین تصور مثبت در کاربران افزایش می دهد.
  • اهرم تجاری: مردم به مارک و برندها اعتماد دارند. حتماً نام تجاری خود را به طور برجسته در برچسب عنوان خود نمایش دهید. این مورد، تعداد کلیک بیشتری را جذب می کند و باعث ترافیک بیشتری نیز می شود.

و فراموش نکنید که Google (و سایر موتورهای جستجو) به برچسب عنوان شما، در کنار موارد دیگر نگاه می کنند تا به صفحه شما کمک کنند.

ارتباط موضوعی با محتوا: همه افرادی که در Google جستجویی را انجام می دهند، به دنبال چیزی هستند. اما خواسته های این افراد در جستجو، همیشه یکسان نیست. به عبارتی، افراد تمایل دارند به دنبال “کیفیت” های خاصی در نتایج جستجو باشند؛ با این حال، اگر شما، صفحه پست خود را برای یک سؤال با موضوع خاص ایجاد کرده اید، به احتمال زیاد قبلاً بین “خصوصیات” محتوای شما و خصوصیاتی که افراد می خواهند ببینید، همپوشانی ایجاد شده است به طوری که ارتباط مستقیمی بین عنوان و محتوای شما برقرار باشد. شما این مورد و همپوشانی موضوعی را به راحتی می توانید در برچسب عنوان خود برای بازدید کنندگان بالقوه سایت تان روشن کنید.

طول عنوان سئو شده,طول عنوان فارسی در سئو,عنوان سئو در وردپرس

طول عنوان سئو شده باید چقدر باشد؟

با یک بررسی ساده متوجه این قضیه خواهید شد؛ گوگل به طور معمول، 50 تا 60 کاراکتر متن عنوان را در صفحات نتایج جستجوی خود به کاربران نشان می دهد. بنابراین، اگر سعی کنید طول تگ عنوان خود را زیر 60 کاراکتر تولید کنید، بر اساس تجربه ای که به دست آورده ایم، حدود 90 درصد مواقع، موتور جستجوی گوگل، عنوان شما را به صورت کامل به کاربر نشان می دهد.

پس بهتر است بدانید که هیچ محدوده خاصی برای طول عنوان در سئو، توسط مرجعی اعلام نشده است؛ حتی اگر کاراکترهای عنوان را بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید، باز هم ممکن است در برخی مواقع عنوان شما به درستی در گوگل نشان داده نشود. این مسئله هم که گوگل تنها 600 پیکسل را برای عنوان شما در نظر می گیرد، می تواند در نوشتن عناوین، به شما کمک کند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئو عنوان های طولانیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چرا تگ های عنوان تا این اندازه اهمیت دارند؟

اولین دلیلی که متن و طول عنوان در سئو را به یک امر بسیار مهم تبدیل می کند، این است که گوگل از آن به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کند؛ چه دلیلی مهمتر از این وجود دارد که شما را وادار کند به فکر بهینه سازی عناوین وب سایت خود بیفتید؟

این موتور جستجوگر، از عنوان ها استفاده می کند تا متوجه شود که موضوع محتوای شما درباره چیست. همانطوری که گفتم عناوین، اولین و تاثیرگذارترین عناصری هستند که کاربران را به شما متصل می کنند. بنابراین، عناوین در 3 مکان کلیدی به کار برده می شوند:

  • صفحات نتایج جستجوی گوگل
  • مرورگر وب
  • شبکه های اجتماعی

چرا عنوان شما همیشه در SERP نمایش داده نمی شود؟

بعضی اوقات، ممکن است متوجه شوید که Google عنوان صفحه ای را نشان می دهد که با عنوانی که وارد کرده اید متفاوت است. این می تواند گیج کننده باشد، به خصوص اگر در زمان و تلاش خود برای یافتن برچسب عنوان مناسب برای محتوای خود سرمایه گذاری کرده باشید. در چنین سناریویی، توضیحات ذکر شده در زیر می تواند به شما کمک کند درک کنید که چرا این اتفاق افتاده است.

واژگون سازی کلمات کلیدی:

اگر طول تگ عنوان خود را با کلمات کلیدی بیش از حد پر کرده اید، ممکن است Google این عنوان شما را بازنویسی کند. بیش از حد استفاده کردن از کلمات کلیدی یک “نه” بزرگ برای بهینه سازی عنوان SEO است. برای جلوگیری از چنین شرایطی، روی نوشتن عناوینی که واقعاً برای کاربران جستجوگر مفید است، تمرکز کنید.

عنوان صفحه در سئو

عناوین جایگزین:

همراه با برچسب عنوان، ممکن است عناوین جایگزین دیگری نیز اضافه کنید. گاهی اوقات، Google ممکن است هر یک از این عناوین جایگزین را انتخاب کرده و آنها را در نتایج جستجو نمایش دهد. بنابراین، در صورتی که، توضیح متا مربوطه را نوشتید، این سناریو نباید برای شما نگران کننده باشد. اگر متوجه شدید عنوان نمایش داده شده در SERP ها مناسب نیست، در نظر بگیرید برچسب های عنوان و توضیح متای خود را تغییر دهید.

عدم مطابقت با عبارت جستجو شده:

اگر صفحه وب شما با یک جستجو مطابقت دارد اما عنوان شما مطابقت ندارد، ممکن است Google عنوان شما را بازنویسی کند.
هیچ عنوانی دقیقاً مطابق با هر عبارت جستجو شده در موتورهای جستجو نیست. با این حال، اگر عنوان شما برای کلمات کلیدی که حجم جستجوی بالایی دارند انتخاب نشده است، این یک پرچم قرمز است. در چنین مواردی، باید برچسب عنوان و طول تگ عنوان خود را مجددا بازنویسی کنید تا آن را برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا بهینه کنید.

اگر Google هر یک از موارد ذکر شده در عنوان شما را تشخیص دهد، موتور جستجو احتمالاً عنوان جدیدی را برای صفحه وب شما ایجاد می کند. این عنوان جدید بر اساس متن روی صفحه ، انکرتکست ها و منابع دیگر ایجاد شده است. برای جلوگیری از این، شما باید روی بهینه سازی عنوان SEO برای همه صفحات وب خود تمرکز کنید.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است Google عناوین صفحات را با عناوین کاملاً نوشته شده و مختصر تغییر دهد. صرف نظر از عبارت جستجو شده، عنوانی که توسط مدیر وب مشخص شده است همیشه ثابت است.
اما Google قصد دارد نتایج جستجوی خود را برای مطابقت بهتر با پرس و جوی کاربر تنظیم کند. گوگل، عناوین شخصی سازی شده را به کار می گیرد تا برای کاربران توضیح دهد که چرا یک نتیجه خاص برای آنها مهم است.
متناسب بودن نتایج برای درخواست کاربر می تواند در واقع احتمال مراجعه به آنها را به صفحه وب افزایش دهد. اگر احیانا از عنوانی که Google تغییر داده است راضی نیستید، دوباره می توانید آن را تغییر دهید.

صفحات نتایج جستجوی گوگل

تگ عنوان همان عنوانی را در خود جای داده است که در نتایج گوگل نشان داده می شود (البته این قضیه استثنا هم دارد). حتی اگر وب سایت شما بتواند رنک های برتر را دریافت کند اما نتواند که عنوان مناسبی داشته باشد، مطمئن باشید که نرخ کلیک صفحه مورد نظر شما، رشد خوبی نخواهد داشت.

سعی کنید بهترین و جذاب ترین متن را برای عناوین خود در نظر بگیرید. البته سعی کنید نکات طول عنوان در سئو را نیز در این مورد رعایت کنید؛ به هر حال عنوانی که جذاب باشد اما نتواند به صورت کامل در SERP ها نشان داده شود، اثرگذار نخواهد بود.

مرورگر وب

عنوان شما همچنین در بالای مرورگر کاربران به نمایش در می آید. افراد بسیاری تب های زیادی را در مرورگر خود به صورت باز نگه می دارند. عنوانی که جذاب، یونیک، مختصر و شامل عبارت کلیدی باشد، می تواند از بسته شدن صفحه شما توسط کاربر جلوگیری کند و در واقع کاربر ترغیب می شود تا این صفحه را نگه داشته و بعدها آن را مطالعه کند.

طول تگ عنوان,طول عنوان در سئو,طول عنوان سئو

شبکه های اجتماعی

طول عنوان در سئو تنها برای موتورهای جستجو اهمیت ندارد؛ بلکه عنوانی که شما در شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنید تا فعالیت های خود را با کاربران به اشتراک گذاشته و آن ها را ترغیب به وارد شدن به وب سایت تان کنید، باید تمامی اصول بهینه سازی عنوان را در خود جای داده باشند. در این صورت شما می توانید ورودی وب سایت خود را به شدت افزایش دهید. مطمئن باشید، کاربری که با یک عنوان جذاب و توصیف کننده روبرو شود، سریعا بر روی آن کلیک می کند.

شرایط تولید عنوان صفحه در سئو

جهت داشتن بهترین عملکرد برای تولید عنوان صفحه در سئو، باید به یکسری نکات دقت داشته باشید؛ البته به احتمال خیلی زیاد این نکات را به کرات به شما گوشزد کرده اند. با این حال بررسی دوباره آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

بهینه بودن طول عنوان در سئو: اگر عنوان شما بسیار طولانی باشد، موتور جستجو بخشی از آن را حذف می کند و در نتایج جستجوی خود آن را به طور ناقص قرار می دهد. در طی این حذف شدن بخشی از عنوان سایت، ممکن است یک بخش بسیار مهم از آن حذف شده باشد که مفهوم عنوان به آن بستگی داشته است. در نتیجه سعی کنید طول عنوان در سئو خود را به هیچ عنوان بیشتر از 60 کاراکتر قرار نداده و عبارت های کلیدی یا عبارت های جذاب کننده را در ابتدای عنوان به کار ببرید.

عنوان را با عبارات کلیدی بمباران نکنید: اگر بیش از حد از عبارت های کلیدی در متن عنوان صفحه خود استفاده کنید، ممکن است گوگل شما را جریمه کند؛ چرا که این نوع از عناوین، موجب آسیب رسیدن به تجربه کاربری می شوند و این مسئله برای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد.

عبارات کلیدی مهمتر را در ابتدای عنوان قرار دهید: بر اساس آمارهای به دست آمده، آن دسته از عبارت های کلیدی که به ابتدای عنوان نزدیک تر هستند، شانس بهتری برای دریافت رنک های بالای نتایج جستجو را دارند. به همین علت است که ما همیشه در نیوسئو به شما پیشنهاد می کنیم که عبارت کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان خود به کار ببرید.

از برند خود استفاده کنید: اگر برند و کسب و کار شما بسیار محبوب و شناخته شده می باشد و احتمال می دهید که کاربر بعد از مواجه شدن با نام برندتان، به معتبر بودن محتوا پی می برد، بدون شک باید از نام برند، در بیشتر عنوان ها استفاده کنید. این مسئله هم موجب افزایش نرخ کلیک و همچنین سبب بهبود اعتبار کسب و کار شما خواهد شد.

سخن آخر

هرچقدر هم که درباره جایگاه و اهمیت عنوان صفحه در سئو برای شما گفته شود، باز هم کم است. سعی کنید همیشه از جدیدترین و بروزترین اطلاعات موتورهای جستجو باخبر باشید تا با استناد به آن ها، بهترین عملکرد را در مورد عنوان و تمام عناصر دیگر سئو سایت از خود نشان دهید.

5 نظر در مورد مقاله “ طول عنوان در سئو باید چقدر باشد؟ ” ثبت شده است
  1. شهرزاد

    سلام عنوان میتونه هم فارسی هم انگلیسی باشه ؟ در برخی موارد هر دو مورد(انگلیسی و فارسی) سرچ میشه


    • امیر قمصری

      درود عزیز دلم
      بله. عنوان می تونه هر زبانی باشه. ولی توصیه نمیشه به جز در موارد بسیار خاص، دو زبانه باشه


  2. مهدی

    سلام استفاده از اموجی ها در title مقالات را پیشنهاد میکنید ؟


    • ناظر سایت

      بله


  3. گپچه

    عالی بود


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود