طول عنوان در سئو باید چقدر باشد؟

طول عنوان در سئو,طول عنوان سئو,عنوان سئو چیست

طول عنوان در سئو از آن دسته مواردی است که هنوز هم بسیاری از متخصصین سئو درباره آن با یکدیگر اتفاق نظر ندارند. تگ عنوان در واقع یک عنصر اصلی HTML است که به صورت اختصاصی متن عنوان صفحه سایت شما را در خود جای داده است. تگ های عنوان در در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر به نمایش در می آیند.

عناوین در واقع لینک هایی هستند که کاربران مختلف را وارد به وب سایت شما می کنند. عنوان ها برای سئو سایت نیز به شدت اهمیت دارند و اگر به درستی بهینه سازی شوند، می توانند به رنکینگ و CTR وب سایت شما کمک زیادی بکنند. به طور کلی عنوانی که در title tag یک صفحه وجود دارد باید به صورت مختصر، موضوع محتوای آن صفحه را توصیف کند. ظاهر تگ عنوان در HTML به صورت زیر است:

طول عنوان در سئو,طول عنوان سئو,عنوان سئو چیست

آن مواردی که شما می توانید در عنوان صفحه سایت خود قرار دهید:

  • عبارت کلیدی اصلی

  • عبارت های کلیدی فرعی

  • نام برند

  • اعداد

  • عبارت های جذاب کننده

طول عنوان سئو شده باید چقدر باشد؟

با یک بررسی ساده متوجه این قضیه خواهید شد؛ گوگل به طور معمول، 50 تا 60 کاراکتر متن عنوان را در صفحات نتایج جستجوی خود به کاربران نشان می دهد. اگر عنوان های خود را سعی کنید زیر 60 کاراکتر تولید کنید، بر اساس تجربه ای که به دست آورده ایم، حدود 90 درصد مواقع، موتور جستجوی گوگل، عنوان شما را به صورت کامل به کاربر نشان می دهد.

پس بهتر است بدانید که هیچ محدوده خاصی برای طول عنوان در سئو توسط مرکزی اعلام نشده است؛ حتی اگر کاراکترهای عنوان را بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید، باز هم ممکن است در برخی مواقع عنوان شما به درستی در گوگل نشان داده نشود. این مسئله هم که گوگل تنها 600 پیکسل را برای عنوان شما در نظر می گیرد، می تواند در نوشتن عناوین، به شما کمک کند.

حالا وقتشه!   اینو بخون: آموزش سئو عنوان های طولانیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چرا تگ های عنوان تا این اندازه اهمیت دارند؟

اولین دلیلی که متن و طول عنوان در سئو را به یک امر بسیار مهم تبدیل می کند، این است که گوگل از آن به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کند؛ چه دلیلی مهمتر از این وجود دارد که شما را وادار کند به فکر بهینه سازی عناوین وب سایت خود بیافتید؟

این موتور جستجوگر، از عنوان ها استفاده می کند تا با متوجه شود که موضوع محتوای شما درباره چیست. همانطوری که گفتم عناوین، اولین و تاثیرگذارترین عناصری هستند که کاربران را به شما متصل می کنند. بنابراین، عناوین در 3 مکان کلیدی به کار برده می شوند:

  • صفحات نتایج جستجوی گوگل
  • مرورگر وب
  • شبکه های اجتماعی

صفحات نتایج جستجوی گوگل

تگ عنوان همان عنوانی را در خود جای داده است که در نتایج گوگل نشان داده می شود(البته این قضیه استثنا هم دارد). حتی اگر وب سایت شما بتواند رنک های برتر را دریافت کند اما نتواند که عنوان مناسبی داشته باشد، مطمئن باشید که نرخ کلیک صفحه مورد نظر شما، رشد خوبی نخواهد داشت.

سعی کنید بهترین و جذاب ترین متن را برای عناوین خود در نظر بگیرید. البته سعی کنید نکات طول عنوان در سئو را نیز در این مورد رعایت کنید؛ به هر حال عنوانی که جذاب باشد اما نتواند به صورت کامل در SERP ها نشان داده شود، اثرگذار نخواهد بود.

مرورگر وب

عنوان شما همچنین در بالای مرورگر کاربران به نمایش در می آید. افراد بسیاری تب های زیادی را در مرورگر خود به صورت باز نگه می دارند. عنوانی که جذاب، یونیک، مختصر و شامل عبارت کلیدی باشد، می تواند از بسته شدن صفحه شما توسط کاربر جلوگیری کند و در واقع کاربر ترغیب می شود تا این صفحه را نگه داشته و بعدها آن را مطالعه کند.

عنوان سئو در وردپرس,عنوان سایت چیست,عنوان صفحه در سئو

شبکه های اجتماعی

طول عنوان در سئو تنها برای موتورهای جستجو اهمیت ندارد؛ بلکه عنوانی که شما در شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنید تا فعالیت های خود را با کاربران به اشتراک گذاشته و آن ها را ترغیب به وارد شدن به وب سایتتان کنید، باید تمامی اصول بهینه سازی عنوان را در خود جای داده باشند. در این صورت شما می توانید ورودی وب سایت خود را به شدت افزایش دهید. مطمئن باشید، کاربری که با یک عنوان جذاب و توصیف کننده روبرو شود، سریعا بر روی آن کلیک می کند.

شرایط تولید عنوان صفحه در سئو

جهت داشتن بهترین عملکرد برای تولید عنوان صفحه در سئو، باید به یکسری نکات دقت داشته باشید؛ البته به احتمال خیلی زیاد این نکات را به کرات به شما گوشزد کرده اند. با این حال بررسی دوباره آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

بهینه بودن طول عنوان در سئو: اگر عنوان شما بسیار طولانی باشد، موتور جستجو بخشی از آن را حذف می کند و در نتایج جستجوی خود آن را به طور ناقص قرار می دهد. در طی این حذف شدن بخشی از عنوان سایت، ممکن است یک بخش بسیار مهم از آن حذف شده باشد که مفهوم عنوان به آن بستگی داشته است. در نتیجه سعی کنید طول عنوان در سئو خود را به هیچ عنوان بیشتر از 60 کاراکتر قرار نداده و عبارت های کلیدی یا عبارت های جذاب کننده را در ابتدای عنوان به کار ببرید.

عنوان را با عبارات کلیدی بمباران نکنید: اگر بیش از حد از عبارت های کلیدی در متن عنوان صفحه خود استفاده کنید، ممکن است گوگل شما را جریمه کند؛ چراکه این نوع از عناوین، موجب آسیب رسیدن به تجربه کاربری می شوند و این مسئله برای گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد.

عبارات کلیدی مهمتر را در ابتدای عنوان قرار دهید: بر اساس آمارهای به دست آمده، آن دسته از عبارت های کلیدی که به ابتدای عنوان نزدیک تر هستند، شانس بهتری برای دریافت رنک های بالای نتایج جستجو را دارند. به همین علت است که ما همیشه در نیوسئو به شما پیشنهاد می کنیم که عبارت کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان خود به کار ببرید.

از برند خود استفاده کنید: اگر برند و کسب و کار شما بسیار محبوب و شناخته شده می باشد و احتمال می دهید که کاربر بعد از مواجه شدن با نام برندتان، به معتبر بودن محتوا پی می برد، بدون شک باید از نام برند، در بیشتر عنوان ها استفاده کنید. این مسئله هم موجب افزایش نرخ کلیک و همچنین مسبب بهبود اعتبار کسب و کار شما خواهد شد.

سخن آخر

هرچقدر هم که درباره جایگاه و اهمیت عنوان صفحه در سئو برای شما گفته شود، باز هم کم است. سعی کنید همیشه از جدیدترین و بروزترین اطلاعات موتورهای جستجو باخبر باشید تا با استناد به آن ها، بهترین عملکرد را در مورد عنوان و تمام عناصر دیگر سئو سایت از خود نشان دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود