سندباکس گوگل چیست؟

الگوریتم sandbox,الگوریتم سندباکس,الگوریتم سندباکس گوگل

سندباکس گوگل الگوریتمی است که وبسایت های تازه تأسیس و نوپا را تحت تأثیر قرار می دهد، همانند یک فیلتر عمل می کند و مانع می شود وبسایت های تازه تأسیس در عبارات کلیدی، رتبه های خیلی بالایی کسب کنند، زیرا هنوز امتحان خود را پس نداده و مورد اعتماد گوگل نیستند، طی مدتی که در سندباکس گوگل قرار دارید باید طبق دستورالعمل خاصی فعالیت کنید، یک سری بایدها و نبایدهایی وجود دارد که توجه به آن ها بسیار حائز اهمیت است زیرا آینده وب سایت شمارا تحت تأثیر قرار می دهند.

الگوریتم سندباکس گوگل دقیقا چیست؟

گوگل سندباکس همانند یک دوره زمانی ای است که وقتی یک سایت جدید ایجاد می شود، باید از آن عبور کند. در این زمان جریمه ها کمتر اعمال می شوند و گوگل بیشتر فعالیت های شمارا تحت نظر می گیرد تا کیفیت عملکردتان را تحلیل کند، حتی اگر وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده باشید، فرآیندهای سئوی خود را به صورت کامل انجام داده باشید و تولید محتوای باکیفیت کرده باشید، نمی توانید در نتایج جستجو تا حد زیادی بالا بروید، اگرچه گوگل هرگز وجود الگوریتم sandbox را تائید نکرده، اما بسیاری از کاربران معتقدند که الگوریتم سندباکس وجود دارد.

تاریخچه الگوریتم سندباکس گوگل

الگوریتم sandbox,الگوریتم سندباکس,الگوریتم سندباکس گوگل

از سال 2004 میلادی، گمانه زنی ها درباره عدم توانایی وب سایت های جدید در رسیدن به رتبه های بالاتر آغاز شد. این امر عمدتاً به این دلیل بود که علی رغم تلاش هایی که سایت ها در سئو خود انجام داده بودند، نتیجه چشم گیری عاید کارشان نمی شد. علاوه بر این، مدیران وب سایت های تازه تأسیس بعد از اینکه متوجه شدند وب سایت هایشان در موتورهای جستجوی دیگر بسیار بالاتر هستند، از وجود سندباکس گوگل اطمینان پیدا کردند، همچنین متوجه شدند این موضوع از چند هفته تا چند ماه پایدار است و پس از آن با گذشت زمان و خروج از الگوریتم سندباکس، رتبه های بالاتری را کسب می کنند.

الگوریتم سندباکس چه کاری انجام می دهد؟

هنگام رتبه بندی وب سایت های جدید، گوگل زمانی را برای تجزیه و تحلیل آن ها و در نظر گرفتن همه عوامل و فعالیت های آن اختصاص می دهد، گوگل در این دوره که زمان دقیق آن مشخص نیست، به ارزیابی کامل این وب سایت ها می پردازد تا اطمینان حاصل کند که سایتی امن و مفید برای همه کاربران است، هنگامی که شما وبسایت خود را راه اندازی می کنید و در این دوره قرار می گیرید، در اصل وبسایت شما توسط الگوریتم سندباکس گوگل از همه نظر مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد تا گوگل شناخت مناسبی از وبسایت شما پیدا کند.

هنگام قرار گرفتن در گوگل سندباکس چه کنیم؟

الگوریتم سندباکس گوگل چیست,سندباکس گوگل,سندباکس گوگل چیست

ما معتقدیم دوره گوگل سندباکس، دوره مهم و سرنوشت سازی برای وبسایت ها است، در این دوره گوگل وبسایت ها را تحت نظر می گیرد، به فعالیت های شما نظارت می کند، پس باید در هنگام قرار گرفتن در این دوره حساس از فعالیت هایی که مورد تائید گوگل نیستند به شدت اجتناب کنید و در مقابل به فعالیت هایی که مورد علاقه گوگل و کاربران است بپردازید.

بک لینک نسازید!

یکی دیگر از جنبه های اصلی سئو بک لینک است که ساخت آن به صورت طبیعی بسیار عالی و به صورت غیر طبیعی در صورت متوجه شدن گوگل، بسیار برای سئو وب سایت ها ضرر دارد.

تقریباً غیرممکن است که وب سایت های تازه تأسیس یک شبکه قوی از بک لینک را به صورت طبیعی ایجاد کنند. در نتیجه، آن ها نمی توانند رتبه بالاتری نسبت به وب سایت هایی که این کار را انجام می دهند، داشته باشند و اگر گوگل برای این وب سایت های تازه تأسیس شبکه قوی ای از بک لینک مشاهده کند بسیار برایش شک برانگیز است، زیرا دلیل طبیعی و منطقی وجود ندارد که چندین وبسایت قدیمی و قوی به محتوای یک وبسایت نوپا لینک بدهند.

یکی از مواردی که باید در روزها و ماه های اولیه راه اندازی وبسایت به آن دقت کنید همین مورد بک لینک است، هنگامی که وبسایت شما در گوگل سندباکس قرار دارد، گوگل فعالیت شمارا زیر نظر می گیرد و اگر در این مدت فعالیت های مربوط به سئو کلاه سیاه را در دستور کار خود قرار دهید، تأثیر منفی زیادی بر آینده سایت شما می گذارد، یکی از موارد سئو کلاه سیاه که گوگل بسیار رو آن حساس است ساخت بک لینک به روش های غیر طبیعی است، به همین دلیل پیشنهاد می شود در حدود ۳ الی ۴ ماه اول راه اندازی وبسایت خود، از ساختن هر نوع بک لینک در هر قالبی اعم از رپورتاژ، پست مهمان، خرید بک لینک و… خودداری کنید.

محتوای یونیک و باکیفیت تولید کنید

گوگل سندباکس

هنگامی که وبسایت شما در سندباکس گوگل قرار دارد، یکی از موارد و فعالیت های مثبتی که می توانید خود را در منظر گوگل مفید جلوه دهید، تولید محتوای یونیک، باکیفیت و سئو شده است، از تمام موارد سئو، بیشترین چیزی که در این دوره به کار شما می آید همین مورد است و شما باید بیشتر تمرکز و انرژی خود را بر تولید محتوا باکیفیت بگذارید زیرا محتوای باکیفیت برای کاربران با ارزش است و هرچه برای کاربران با ارزش باشد از دید گوگل هم با ارزش است و آن را فعالیت مثبت در نظر می گیرد.

مدت زمان حضور کاربران را افزایش دهید

الگوریتم sandbox,الگوریتم سندباکس,الگوریتم سندباکس گوگل

یکی دیگر از مواردی که می تواند شمارا در دوره سند باکس گوگل کمک کند این است که کاری کنید کاربران بعد از ورود به وبسایت شما، مدت زمان بیشتری را در آن بمانند و از صفحات و مطالب موجود در سایتتان دیدن کنند، یکی از فاکتور های مهم سئو نرخ بازگشت یا همان Bounce Rate است که هرچه کمتر باشد بهتر است، هرچه کاربران بعد از کلیک روی وبسایت شما مدت زمان بیشتری در را صرف مشاهده مطالب شما کنند، ارزش وبسایت شما از دید گوگل افزایش می یابد و به گوگل اثبات می شود شما گزینه مناسبی برای رتبه های بالاتر در نتایج جستجو هستید و همچنین بر برداشت و شناخت گوگل نسبت به وبسایت شما هنگامی که در سندباکس گوگل قرار می گیرید تأثیر مثبت دارد. برخی از مواردی که می توانند به شما در افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران کمک کنند به شرح زیر است:

  • طراحی UI (طراحی گرافیکی) مناسب
  • طراحی UX (طراحی رابط کاربری) مناسب
  • تولید محتوای باکیفیت و کاربردی
  • ایجاد لینک های داخلی مناسب و بهینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود