صفحه اول گوگل و نکاتی کاربردی درباره آن

آوردن سایت به صفحه اول گوگل,چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم,چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

صفحه اول گوگل بر اساس دلایل بسیار زیادی توانسته است اهمیت و جایگاه بالایی در بین صاحبان وب سایت های مختلف به دست بیاورد. در واقع هدف اصلی سئو سایت این است که صفحات شما به صفحه اول گوگل برسند. در این مقاله از نیوسئو به بررسی نکاتی در مورد اهمیت، چگونگی و نکات قرار گرفتن در صفحه گوگل می پردازیم.

چرا صفحه اول گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است؟

گوگل یک موتور جستجو بسیار قدرتمند می باشد. این موتور جستجو تمامی صفحات سایت های موجود را بررسی و کراول می کند و تصمیم می گیرد که کدام یک از این صفحات، شرایط لازم برای حضور در صفحه اول گوگل را دارند. خزنده های گوگل در واقع تعیین می کنند که کدام سایت دارای بهترین و مفیدترین موضوعات برای کاربران می باشد.

علت مهم بودن صفحه اول SERP ها این است که افراد نه تنها به آن ها اعتماد کامل دارند؛ بلکه بیشتر تصمیمات مهم فعالیت های خود را بر اساس اطلاعات لینک های موجود در صفحه اول می گیرند. در نتیجه سایت هایی که توانسته اند به صفحه اول گوگل برسند، می توانند به راحتی بر زندگی تعدا زیادی از افراد تاثیر داشته باشند.

حال برخی از افراد ممکن است تصور کنند که دیده شدن در گوگل یا کسب رتبه اول در سرچ گوگل، تنها درخور کسب و کارهای بزرگ و قدرتمند می باشد. اما در بیشتر مواقع چنین اتفاقی رخ نمی دهد. اگر بتوانید به خوبی اصول سئو را بیاموزید و کیفیت سئو سایت خود را به شدت بالا ببرید، مطمئنا می توانید رتبه اول در SERP ها را از آن خود کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش افزایش بازدید گوگل رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چرا رتبه یک صفحه اول گوگل ارزش بیشتری دارد؟

با گذشت زمان، SERP ها امکانات بیشتر و بهتری پیدا کرده اند. گوگل به طور منظم در حال افزودن امکانات جدید به SERP ها است؛ مثل answer boxes، پنل های دانش، سوالات مرتبط، نمایش نتایج محلی و بسیاری از امکانات مفید دیگر. تمامی موارد گفته شده، رسیدن به رتبه اول در سرچ گوگل را سخت تر می کنند. اما با این حال باز هم رسیدن به این جایگاه، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. حال اینکه بهتر است شما در بین لینک های صفحه اول، سعی کنید به رتبه اول دست پیدا کنید، دلایل زیادی دارد که ما در ادامه مهمترین آن ها را برای شما ارائه کرده ایم.

رنک یک SERP ها موجب افزایش CTR می شود

اینکه بیشترین ترافیک دریافتی گوگل به صفحه اول اختصاص داده می شود را تقریبا همه افراد می دانند. اما نکته ای که باید بدانید این است که بین همان سه لینک ابتدایی صفحه اول، تفاوت های زیادی از نظر CTR یا همان نرخ کلیک وجود دارد.

  • نتیجه اول حدود 36 درصد CTR دارد.
  • نتیجه دوم حدود 12 درصد CTR دارد.
  • نتیجه سوم حدود 9 درصد CTR دارد.

همانطور که مشاهده کردید، نرخ کلیک لینک یک صفحات نتایج جستجو، نرخ کلیک بسیار بیشتری نسبت به دیگر موارد دارد. این روند ادامه دارد و هرچه رتبه سایت شما کاهش پیدا کند، نرخ کلیک هم کاهش پیدا خواهد کرد.

در هر صفحه نتایج جستجو گوگل معمولا 10 لینک وجود دارد؛ حال نکته اینجا است که گوگل نیز در بیشتر صفحات خود امکانات زیادی قرار داده است. در نتیجه با یک محاسبه ساده می توانید متوجه شوید که رتبه یک صفحه اول اهمیت فوق العاده ای دارد.

قرار گرفتن در answer box گوگل

اگر بتوانید محتواهایی ارزشمند و مطالبی جدید را به بهترین شکل ممکن با رعایت قواعد سئو سایت ارائه کنید، به رنک یک گوگل می رسید. حال اگر بتوانید در answer boxes هم قرار بگیرید، این مورد می تواند به شدت روند فعالیت های شما را بهبود دهد.

یکی از تکنیک هایی که با استفاده از آن می توانید در این موقعیت قرار بگیرید، این است که به صورت منظم، صفحه مورد نظر خود را بروز رسانی کرده و مطالب جدید و معنادار به آن اضافه کنید.

جذب 33 درصد از کل ترافیک طبیعی گوگل

بر اساس آمارهای به دست آمده، 50 درصد از ترافیک طبیعی به 3 لینک ابتدایی اختصاص داده می شود و از این 50 درصد، حدود 33 درصد آن را رتبه یک جذب خود می کند. در نتیجه هرچه رتبه سایت شما نزدیک تر به رنک یک گوگل باشد، ترافیک طبیعی سایت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رتبه یک گوگل چه سودهایی برای کسب و کار دارد؟

آوردن سایت به صفحه اول گوگل,چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم,چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

بسیاری از افراد این سوال را دارند که چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم، اما بسیاری از افراد سوالشان این است که به طور کلی رسیدن به این رتبه های برتر، چه سودهایی می تواند برای کسب و کار آن ها داشته باشد.

1. افزایش میزان دیده شدن در گوگل

فرض کنید شما صاحب یک مغازه ابزار فروشی هستید و قصد دارید محل مغازه خود را تعیین کنید. دو گزینه در مقابل شما قرار دارد؛ افتتاح مغازه در کوچه های فرعی یا در خیابان اصلی. مطمئنا انتخاب شما حضور در خیابان اصلی خواهد بود؛ چراکه با این کار تعداد افراد بسیار زیادی می توانند خدمات شما را مشاهده کنند و این مسئله موجب پیشرفت کسب و کار شما خواهد شد.

افزایش میزان دیده شدن در گوگل نیز به همین صورت می باشد. هرچه بتوانید بیشتر در صفحات نتایج جستجو حضور داشته و بیشتر مورد توجه کاربران باشید، کسب و کار شما نیز شهرت و محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

2. افزایش تبلیغات

همانطور که گفته شد، مغازه ای که در حاشیه خیابان قرار دارد، در واقع به طور منظم در حال تبلیغ برند خود می باشد؛ چراکه روزانه افراد زیادی تنها با مشاهده کردن مغازه مورد نظر، در واقع از تبلیغات آن استفاده می کنند. این مسئله برای سایت شما نیز به همین صورت است. هرچه افراد بیشتری لینک شما را مشاهده کنند، در حقیقت وضعیت تبلیغ برند شما ارتقا پیدا کرده است.

3. افزایش مشارکت در خرید

بر اساس تحقیقات، 81 درصد از افرادی که قصد خرید چیزی را دارند، قبل از انجام خرید خود در اینترنت شروع به جستجو می کنند. همانطور که می دانید، رتبه یک صفحه اول گوگل CTR بسیار بالایی دارد و بیشتر کاربران تصمیم های نهایی خود را بر اساس این صفحات انجام می دهند. حال اگر به خوبی از نکات بهینه سازی سایت در روند کاری خود استفاده کنید، می توانید کاربرانی که برای کسب اطلاعات وارد وب سایت شما شده اند را متمایل به همکاری و انجام خرید از برند خودتان کنید.

4. بهبود اعتبار کسب و کار اینترنتی

رسیدن به رتبه اول در سرچ گوگل نیازمند تولید محتواهای ارزشمند و بی نظیر است که بتوانند نیازهای کاربران را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند. بعد از اینکه توانستید با استفاده از استراتژی محتوا مناسب، رنک یک را از آن خود کنید، باید دقت داشته باشید که بسیار مهم است که تولید محتوای ارزشمند را به طور منظم در روند کاری خود داشته باشید.

در ادامه باید بگوییم که تولید محتواهایی که در ارتباط با صنعت شما باشند، نیاز به ساختارهای از پیش تعیین شده ای دارند. وقتی که رتبه های برتر را از آن خود کنید، طبیعتا به دنبال آن اعتبار و قابلیت اعتماد کسب و کار شما نیز افزایش می یابد.

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

چگونه صفحه اول گوگل باشیم,دیده شدن در گوگل,رتبه اول سرچ در گوگل

یکی از سوال های اصلی هر کسب و کار اینترنتی نوپا، این است که چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که هدف اصلی کسب و کار شما که به تازگی کار خود را شروع کرده است، نباید تنها افزایش دیده شدن در گوگل و یا کسب رتبه اول در سرچ گوگل باشد.

گوگل بیشتر از آن چیزی که بخواهد به کمیت یک موضوع اهمیت بدهد، کیفیت آن موضوع برایش مهمتر می باشد. به همین دلیل است که شرکت های بزرگ و پردرآمد، لزوما قرار نیست در رتبه های برتر صفحه اول گوگل قرار بگیرند. مطمئنا اگر هدف شما ارائه خدمات با کیفیت باشد، با رعایت اصول سئو سایت به راحتی می توانید به صفحه اول برسید.

تنها مسئله مهم این است که کلیت این پروسه، ممکن است کمی زمان بر بوده و نیازمند به داشتن صبر کافی باشد. با این حال پیشنهاد نیوسئو به شما این است که اگر بر موارد زیر تمرکز بیشتری داشته باشید، می توانید به مراتب عملکرد بهتری را از خود نشان دهید.

  • مقاله های سایت یکی از مهمترین بخش هایی است که می توانید اصول سئو را در آن ها پیاده سازی کنید.
  • بررسی منظم حساب کاربری سرچ کنسول گوگل می تواند به شما کمک های زیادی بکند.
  • لندینگ پیج ها یکی از بهترین پلفرم هایی هستند که برای کسب و کار شما حیاتی می باشند.
  • اسنیپت های محتوای سایت شما نیز در افزایش دیده شدن در گوگل می توانند نقش موثری داشته باشند.

حال که اهمیت و ماهیت کلی صفحه اول گوگل را به خوبی متوجه شدید، بهتر است سریعا شروع به کار کرده و اقدام به پیاده سازی تکنیک های کسب رتبه اول در سرچ گوگل کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل و پرسش در این زمینه، نیوسئو بهترین مرکزی است که شما می توانید به آن مراجعه کنید.

2 نظر در مورد مقاله “ صفحه اول گوگل و نکاتی کاربردی درباره آن ” ثبت شده است
  1. رضا نکوئی

    جناب قمصری عزیز سلام ، سوالی داشتم درباره رسیدن به صفحه اول گوگل
    من تو کار طراحی و تبلیغات و چاپ هستم و برای هر کدام از خدماتم سایت جدایی با جوملا طراحی کردم ، به نظر شما همه این سایتها در یک سایت بشه زودتر به صفحه اول گوگل میرسه یا برای هر خدماتی یک سایت جدا داشته باشم ، بافرض اینکه همه سایتها در یک زمان طراحی و شروع به کار کنن ، مثلا برای طراحی لوگو یک سایت ،طراحی و چاپ کارت ویزیت و …. یک سایت ، طراحی وب سایت با جوملا یک سایت و …
    همه با هم در یک سایت باشن بهتره یا هر کدام تفکیک شده و جدا باشن ؟
    متشکرم از پاسخگویی شما


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما وقتتون بخیر. همه این خدمات رو در یک وب سایت واحد ارائه بفرمایید بهتر و زودتر به نتیجه می رسید. این نکته مهم رو مدنظر داشته باشید که گوگل به تازگی اعلام کرده که تلاش می کنه وب پیج ها رو رتبه بندی کنه نه وب سایت ها رو.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود