اهمیت تشخیص محتوای تکراری در سئو سایت

پخش ویدئو

تشخیص محتوای تکراری از اهمیت خاصی در بحث سئو سایت برخوردار است و ما در این قسمت از آموزش سئو به این مبحث می پردازیم:

اگر دوست ندارید ویدئو آموزشی بالا را ببینید؛ متن زیر که تمام توضیحات ویدئو هست را بخوانید:

درود بر شما دوستان و همراهان همیشگی امیر قمصری، امیدوارم که سرحال و پر از انرژی مثبت باشید. بهترین روش برای تشخیص محتوای تکراری چیست؟

در مورد این سوال مهم بالا که دلیل آن بروز رسانی الگوریتم گوگل می باشد، باید بدانید که ما هرگز هیچ ابزاری را برای شناسایی محتوای تکراری معرفی نمیکنیم؛ چرا که ما دو ابزار بسیار رایج در این زمینه را که اکثر افراد از آنها استفاده میکنند را استفاده و اشتباهات فاحشی در آنها مشاهده کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این ابزارها نه تنها هیچ کمکی نمیکنند، بلکه گاهی اوقات امید واهی میدهند و گاهی هم به اشتباه شما را امیدوار میکنند.

بنابراین بنده نکاتی پیرامون پیدا کردن محتوای تکراری در سایت را برای شما میگویم. اولین نکته ای که باید عرض کنم این است که زمانیکه ما در مورد محتوای تکراری صحبت میکنیم، برخی از دوستان تصور میکنند که محتوای تکراری یعنی ما محتوایی را از دیگر وبسایت ها کپی کنیم و در وبسایت خود قرار بدهیم.

بله قطعا این مورد Duplicate است، اما زمانیکه شما از صفحات دیگر وبسایت خود Duplicate داشته باشید، در طولانی مدت شامل جریمه هایی خواهید شد، چرا که مخالف الگوریتم گوگل میباشد و این مورد در سایت های فروشگاهی بسیار زیاد به چشم میخورد که در Search Console هم نمایش داده میشود و بنده در آموزش Search Console اپلیکیشن نیوسئو به صورت کامل به این مساله پرداخته ام.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: روش تشخیص محتوای تکراریپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

پس باید به این مساله هم دقت کنیم که Duplicate ها، هم در صفحات داخلی سایت ما پیش می آیند و هم نسبت به صفحات سایت های دیگر.

اما چگونه این مطالب تکراری را پیدا کنیم؟ داخل Search Console به شما نمایش داده میشود، البته کامل و دقیق و بروز نمیباشد؛ معمولا به شما اطلاعاتی میدهد که باید خودتان حواستان به آنها باشد.

چگونه؟ بسیار ساده است. زمانیکه قصد دارید صفحات سایت خود را نسبت به هم بسنجید یا زمانیکه محتوایی تولید میکنید و شک دارید که آیا این مطلب را قبلا داخل سایت گذاشتید یا خیر؟ بخشی از مطلب را بردارید و در بخش نتایج گوگل بنویسید:

(دامنه خودتان) :Site و بعد محتوای خودتان را بزنید، حالا تمام محتوایی که داخل وبسایت شما هست و در مورد آن مساله شما چیزی نوشته اید و یا شباهت به آن دارد را خود گوگل به شما نشان خواهد داد و حالا به سادگی میتوانید تشخیص دهید که خودتان قبلا آن را قرار داده اید یا خیر.

همین کاری که گفتم را زمانی که قصد داشتید ببینید محتوایی که داخل وبسایت خودتان قرار میدهید و یا گذاشته اید کپی هست یا خیر؛ داخل نتایج گوگل در Search Box میزنید، حالا این بار بدون (دامنه خودتان):Site که در تمام وبسایت های دنیا بررسی شود.

تشخیص محتوای تکراری در سئو سایت بسیار اهمیت بالایی دارد و امیدوارم برای شما مفید واقع شده باشد و استفاده از محتوای تکراری سبب کاهش رنک شما نشود.

6 نظر در مورد مقاله “ اهمیت تشخیص محتوای تکراری در سئو سایت ” ثبت شده است
  1. iman

    سلام خیلی ممنون بابت این مقاله من چند تا داپلیکیت داشتم ولی نمیدونستم چیه بعضیاشونم ایندکس نشده بود
    الان میرم به هر کدومش یه کمی محتوا اضافه میکنم و یا تغییرش میدم اینجوری درسته میشه؟
    بعد از تغییر باید url inspection کنم؟
    دمت گرم خدایی


    • ناظر سایت

      بله. اگر محتوا رو با اضافه کردن 300 کلمه متن و رفع بخش های کپی، اون رو بروز کنید که خیلی عالیه
      بعد از تغییر نیازی نیست کاری کنید. برای سرعت بخشیدن به شناسایی توسط گوگل، می بایست از url inspection یا همون درخواست ایندکس دوباره در سرچ کنسول، استفاده کنید


  2. علی رضایی

    سلام
    ممنون از مطالب خوب سایتون.
    مطالب سایت رو مطالعه کردم یه سوال داشتم، محتوا با عنوان “دانلود نمونه سوال ریاضی 1 پیام نور مهندسی صنایع” و “دانلود نمونه سوال ریاضی 1 پیام نور مهندسی شیمی” محتوای تکراری (Duplicate) محسوب خواهد شد؟ (لینک دانلود سوالات دقیقاً یکی است ولی محتوا تقریباً یکی نیست)


    • مهدی گنجعلی

      درود برشما. اگر محتواتون رو به شکل بهینه تغییر بدید، مشکلی پیش نمیاد. بازهم اگر مشکلی داشتید پیشنهاد می کنم مقاله محتوای تکراری ما رو مطالعه بفرمایید.

      https://www.newseo.ir/seo-learning/check-duplicate-content


  3. سبحان

    سلام
    اهمیت تشخیص محتوای تکراری رو گفتید و یه اشاره کوتاه هم به پیدا کردن محتوای تکراری از طریق سرچ کنسول کردید، لطفا در صورت امکان بیشتر در این باره توضیح بدید که از طریق سرچ کنسول چطور متوجه بشیم؟
    سپاس فراوان


    • محمد نصیری

      درود وقت بخیر
      باید از بخش excluded در coverage در سرچ کنسول استفاده کنید. در آنجا سه نوع ارور برای محتوای تکراری وجود دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود