آموزشهای خصوصی همیشه با بازخوردهای بهتری روبرو بوده است. زمانی که قصد یادگیری یک مهارت را دارید، بهتر است که در وهله اول، سعی کنید آن را به بهترین شکل بیاموزید. سئو به عنوان یکی از علوم نوین در جهت پیشرفت کسب و کارها در دنیای وب و رسیدن به درآمدهای دست نیافتنی، امروزه طرفداران زیادی را به خود دیده است. پکیجهای آموزشی زیادی با عناوین مختلف در بحث یادگیری سئو وجود دارد اما از نظر بنده، هیچ کدام به اندازه یادگیری سئو در شرایط حضوری و یک جمع خودمونی، بازخورد نخواهد داشت. در این صفحه ما قصد داریم شما را با موضوع آموزش خصوصی سئو آشنا کنیم، مزیتهای آن را برایتان بررسی کنیم و نتایجی که بعد از شرکت در کلاسهای خصوصی سئو بدست میآورید را به شما نشان دهیم.
🔴 سئو چیست؟
برای شما که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره سئو ندارید، ابتدا باید این موضوع را باز کنیم که سئو چیست و چرا اکنون به جایگاه بالایی در بین شغلهای برتر دیجیتال مارکتینگ رسیده است. سئو (SEO) مخفف عبارت Search engine optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر آغازگر حضور پررنگ کسب و کارهای مختلف در دنیای وب و بزرگترین موتور جستجوگر دنیا یعنی گوگل است.
سئو نوعی تبلیغات است. سئو مجموعهای از فرآیندهاست که به شما کمک میکند به صفحه اول گوگل و لینکهای ابتدایی آن برسید و از این طریق مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنید. تا اینجای کار متوجه شدید که در آموزش خصوصی سئو قصد داریم چه موضوعی را به شما آموزش دهیم.
حال سؤال اینجاست، چرا کلاس خصوصی سئو بازخورد بهتری نسبت به خرید دورههای مختلف سئو را دارد. در بخش بعدی میخواهیم این موضوع از جوانب مختلف بررسی کنیم.
🔴 چرا آموزش خصوصی سئو؟
اگر به گذشته توجه کنید، به یاد میآورید که بیشتر کسانی که در کلاسهای خصوصی شرکت میکردند، افراد تنبل و ضعیف بودند که با شرکت در کلاسهای خصوصی سعی داشتند ضعف خود را پوشش دهند.
چرا؟! من با ضعف سیستم آموزشی مدارس و دانشگاهها کاری ندارم. اما کلاسهای خصوصی نقش آمپولهای تقویتی یا نوشابههای انرژیزا را دارد. به قدری در یادگیری به افراد کمک میکند که طی یک یا دو جلسه کلاس خصوصی، نتایج یک ماه آموزش به روشهای دیگر را خواهید دید.
اما آموزش خصوصی سئو نیوسئو اندکی با گذشته متفاوت است. این آموزش به صورت غیرحضوری برگزار میشود. شما و امیر قمصری در یک وبینار دو نفره روبرو هم قرار میگیرید. اینجاست که در نبود دیگر دانشجویان، ساعتها میتوانید از تجربیات استاد قمصری بهرهمند شوید. سئو شاید یک علم تئوری به نظر آید، اما این تجربیات بزرگان سئو است که آنها در رقابت کلمات کلیدی پرمخاطب و پرجستجویی مانند “آموزش سئو” به رتبههای اول میرساند.
در نتیجه کلاس خصوصی سئو در تعداد جلسات مشخص، در توانمندسازی شما برای تبدیل شدن به یک کارشناس خبره سئو، تحلیلگر و آنالیزور سایت و یا رساندن کسبوکارتان به نتایج برتر گوگل، بهتر از دیگر روشهای آموزشی کاربردی است.
🔴 سرفصلهای مهم در کلاسهای خصوصی سئو
سرفصلهای کلاص خصوصی سئو غیرحضوری نیوسئو تفاوتی با دوره آموزش سئو نخواهد داشت. ما سعی داریم 0 تا 100 سئو را در سرفصلهای مختلف به شما آموزش دهیم و در هر بخش به خاطر خصوصی بودن این جلسات، تجربیات بیشتری را به شما دانشجویان ارائه دهیم. همین موضوع بین این دو روش آموزش، تمایز ایجاد میکند.
سرفصلهای دوره آموزش خصوصی سئو امیر قمصری عبارتاند از:
1- آموزش سئو مقدماتی
این شروع آموزش است. در این سرفصل سعی داریم، تمامی اصطلاحات مهم سئو را به شما آموزش دهیم، تک تک الگوریتمهای گوگل را برایتان شرح دهیم و به طور کامل نمای کلی از چگونگی رسیدن به نتایج برتر گوگل را به شما نشان میدهیم:
سرفصلهای بخش سئو مقدماتی عبارتاند از:
- اهمیت سئو و ساختار صفحه نتایج جستجو
- اصطلاحات سئو
- سئو داخلی و خارجی و الگوریتمهای گوگل
- بررسی مهمترین الگوریتمهای گوگل
- نکات انتخاب و خرید هاست به درد بخور
- فرآیند گرفتن پروژههای سئو
- استراتژی قیمت گذاری پروژه سئو
2- آموزش جامع تولید محتوا
یکی از مهمترین سرفصلهای دوره کلاس خصوصی سئو نیوسئو، تولید محتوا است. محتوا اهمیت ویژهای برای حضور موفق در دنیای وب دارد. نداشتن محتوای خاص و جذاب، باعث دور شدن مخاطب از شما و نرسیدن به اهداف مالی بزرگ است. به همین منظور ما سعی کردیم این مبحث را به صورت ویژه به شما آموزش دهیم.
سرفصلهای بخش آموزش جامع تولید محتوا عبارتاند از:
- آموزش جامع تولید محتوای متنی
- آموزش ویراستاری محتوای سایت
- آموزش جامع تولید محتوای تصویری
- آموزش جامع تولید محتوای ویدئویی
- آموزش تولید محتوای اینستاگرامی
- به انضمام آموزش کاربردی 10 اپ مهم برای اینستاگرام به عنوان هدیه
3- آموزش سئو محتوا
آموزش نکات و تکنیکهایی که صفحه شما را به نتایج برتر گوگل میرساند به همراه نکات مهم تولید محتوا برای سئو، مهمترین هدف این سرفصل است. شما در این سرفصل میآموزید که چگونه براساس اصول سئو بنویسید و چگونه محتوای صفحات سایت خود را برای رسیدن به لینکهای اول گوگل، بهینه کنید.
سرفصلهای بخش آموزش جامع سئو محتوا عبارتاند از:
- نکات سئو عنوان
- نکات سئو Description
- نکات سئو محتوا
- نکات سئو URL
- نکات سئو H1 تا H6
- نکات سئو لینکهای داخلی و خارجی
- نکات سئو تصاویر
- نکات ویرایش و بروزرسانی محتوا
- افزایش سرعت ایندکس کردن مطالب جدید
- آموزش سئو محتوا به صورت عملی در وردپرس
4- آموزش سئو فروشگاهی
این سرفصل کاملاً مناسب افرادی است که قصد دارند درآمد فروشگاه خود را چند 10 برابر کنند. ما در کنار آموزش تکنیکهایی برای حضور پررنگتر وب سایتهای فروشگاهی در دنیای وب، تکنیکهای خاص فروش را نیز به شما آموزش میدهیم. به همین دلیل این سرفصل همیشه مخاطبان خاص خود را داشته و جز بهترین سرفصلهای آموزش خصوصی سئو نیوسئو محسوب میشود.
سرفصلهای بخش آموزش جامع سئو فروشگاهی عبارتاند از:
- مهمترین دلایل سئو فروشگاهها
- ساختار مهمترین صفحات فروشگاهها
- استراتژی، تحلیل و پیداکردن کلمات کلیدی
- سئو جامع فروشگاهها
- سئو فنی فروشگاه و نکات بی نظیر آن
- نکات بسیار مهم صفحات محصول
- الگوریتم گوگل مخصوص فروشگاهها
5- آموزش ساخت و تحلیل بک لینک
لینک سازی یا بهتر است بگوییم مسیر سازی بین صفحات، موضوع بسیار مهمی است که در سئو نباید فراموش کنید. ما در این سرفصل در کنار ارائه راهکارهایی برای ساخت بک لینک، تجربیات مختلفی خود در این زمینه را به شما شرح میدهیم. امیر قمصری با کوله باری از تجربه، بهترین راهکارها را در این زمینه در ابعاد مختلف، به شما آموزش میدهد.
برخی از مهمترین سرفصلهای بخش آموزش ساخت و تحلیل بک لینک عبارتاند از:
- نکات ابتدایی و مهم ساخت بک لینک
- نکات جامع انکرتکست
- نکات و زمان خرید بک لینک
- نکات بک لینکهای باکیفیت
- ساخت بک لینک به روشهای مختلف
- رپورتاژ آگهی و نکات بی نظیرش
- تشخیص و بررسی لینکهای شکسته و ساخت بک لینک
- ساخت بک لینک به روش PBN
- آموزش، تنظیمات و دستورات مهم txt
6- آموزش تحلیل سرچ کنسول گوگل (Search Console)
یکی از مهمترین و اساسیترین ابزارهای سئو برای تحلیل این موضوع، سرچ کنسول گوگل است. این ابزار به صورت تخصصی توسط گوگل طراحی و بهینه سازی شده و این امکان را به شما میدهد که موقعیت خود در کلمات کلیدی، صفحات مختلف و… در بازههای زمانی مختلف را ببینید. این ارزشمندترین قابلیتی است که ابزارهای دیگر توانایی ارائه آن را ندارند.
سرفصلهای بخش آموزش تحلیل سرچ کنسول گوگل عبارتاند از:
- ثبت سایت در سرچ کنسول
- آموزش تحلیل و کار با بخشهای مختلف ابزار
- حل عملی ارور Redirect error در Coverage
- بی اثر کردن بک لینکهای بد – Disavow کردن
- نمونه کامل از تحلیل سرچ کنسول یک سایت
7- آموزش بهینه سازی سورس
این موضوع همواره جز سرفصلهای مهم محسوب میشود که بیشتر اساتید سئو آن را نادیده گرفتهاند. به گفته امیر قمصری سورس سایت پایههای ساختمان سازی سئو را محکم میکند. در نتیجه نادیده گرفتن آن، ممکن است زحمات شما را در آینده به طور کامل نابود سازد.
سرفصلهای بخش آموزش جامع بهینه سازی سورس عبارتاند از:
- آموزش جامع سئو سورس – مقدمات
- کاهش حجم یا Minify فایلهای CSS و JS
- نکات مهم کدهای Schema یا Structured Data
- آموزش بی نظیر htaccess، ریدایرکت ها و کش وردپرس
- آموزش جامع کنونیکال و رفع کنیبالیزیشن
- تحلیل سئو سورس 3 سایت برتر ایرانی (دیجیکالا، فارس نیوز و نیوسئو)
تا اینجا با مهمترین سرفصلهای آموزش خصوصی سئو آشنا شدید. در ادامه میخواهیم بررسی کنیم که افراد پس از شرکت در دورههای آموزش سئو، به چه توانمندیهایی میرسند و چطور از این تواناییها، درآمد کسب کنند.
🔴 توانمندی دانشجویان پس از شرکت در دوره
هر فردی که قصد شرکت در دوره آموزش خصوصی سئو را دارد، قطعا اهدافی را برای خود در نظر گرفته است. ما در این بخش می خواهیم به شما نشان دهیم که پس از شرکت در کلاس خصوصی سئو به چه توانمندی هایی می رسید:
1- تبدیل شدن به کارشناس سئو محتوا
زمانی که علم سئو را به خوبی بیاموزید، یکی از رده شغلی هایی که می توانید از آن درآمد کسب کنید، کارشناس سئو محتوا است. کسانی که بدانند چگونه محتوای صفحات سایت را بهینه سازی کنند، تولید محتوا براساس اصول سئو، انجام دهند و بدانند چطور باگ های یک محتوا را رفع کنند، می توانند خود را یک کارشناس سئو محتوا، معرفی کنند. ما برای تبدیل شدن به یک کارشناس در حوزه سئو محتوا، دو سرفصل مهم آموزش جامع تولید محتوا و آموزش جامع سئو محتوا را به شما آموزش می دهیم.
یک کارشناس سئو محتوا می تواند:
- یک محتوا براساس اصول سئو، تولید کند
- یک محتوا را براساس اصول سئو، بهینه سازی کند
- محتوای یک صفحه از سایت را با اصول سئو، بهینه سازی کند
- برای تولید محتواهای سئو شده یک استراتژی محتوایی ایجاد کند
- برای بهبود کیفیت محتواها و بازاریابی محتوای یک سایت، مشاوره دهد
- و…
2- تبدیل شدن به مدیر و متخصص سئو
یک متخصص سئو فردی است که با یک نگاه متوجه می شود که سایت در چه وضعیتی است و برای آن برنامه ریزی کرده و سایت را به کاربردی ترین اصول سئو، بهینه سازی می کند. در صورتی که در کلاس خصوصی سئو، شرکت کنید، می توانید بعد از مدتی به یک متخصص سئو تبدیل شوید. یک مدیر سئو به قدری مهارت و توانایی در زمینه سئو دارد که می تواند جداگانه از مهارت های خود، یک جریان درآمدی راه اندازی کند.
یک متخصص سئو می تواند:
- از جوانب مختلف یک وب سایت را تحلیل کند
- رقبای یک سایت را تحلیل و بررسی کند
- استراتژی سئو با آخرین بروز رسانی الگوریتم های گوگل، ایجاد کند
- سئو را براساس بخش های مختلف، تقسیم بندی کرده و برای آن تیم سازی کند
- استراتژی محتوایی ایجاد کند
- محتواهای یک سایت را تحلیل و بررسی کند
- سایت را از شرایط نابسامان مانند پنالتی، خارج کند
- سورس سایت را بررسی و آن را بهینه سازی کند
- و…
3- تبدیل شدن به مشاور سئو
حتما نیازی نیست که صفر تا صد یک پروژه سئو را انجام دهید. شما می توانید مشاور سئو یک مجموعه باشید یا در قالب یک وب سایت، نوبت مشاوره سئو به کاربران دهید و در تایم های مختلف به صورت حضوری یا غیرحضوری، به آن ها مشاوره دهید. البته این مورد زمانی اتفاق می افتد که شما تجربه اجرای چندین پروژه سئو را در پرونده خود داشته باشید.
یک مشاور سئو می تواند:
- رقبای یک سایت در یک حوزه کاری از جوانب مختلف تحلیل کنند
- صفر تا صد تسک های انجام گرفته به عنوان سئو یک سایت را بررسی و نظر فنی خود را اعلام کند
- برای رشد وب سایت راهکار ارائه کند
- عملکرد کارشناس سئو را بررسی و نقاط قوت و ضعف وی را اعلام کند
- گذشته سایت را بررسی و برای آینده سایت و برنامه ای که باید در نظر بگیرند را شرح دهد.
- و…
این مقاله ادامه دارد…