محتوای سبز چیست؟

تولید محتوا,تولید محتوای سبز,سئو محتوا 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

محتوای سبز یکی از اصطلاحات در مباحث تولید محتوا و سئو می باشد. اگر با بازاریابی محتوا یا هر نوع بازاریابی اینترنتی دیگر آشنا باشید، احتمالا اسم این نوع محتوا که به آن محتوای همیشه سبز هم گفته می شود را تا کنون شنیده اید.

در این مقاله قصد داریم اصول تولید محتوای سبز و این که چرا این نوع محتوا در استراتژی وبلاگ شما برای بازاریابی و سئو ضروری است را توضیح دهیم.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای سبز محتوایی است که وابسته به زمان خاصی نیست، حتی مدت ها پس از انتشار باز هم موضوع آن مورد جستجو کاربران قرار می گیرد، ورودی های جدید خواهد داشت و قدیمی نمی شود. این نوع محتوا به مرور زمان بیشتر شناخته شده و نزد کاربران محبوب می شود و ورودی های آن افزایش می باید.

برای درک بهتر این که به چه محتوا ای محتوای همیشه سبز گفته می شود، بیایید بررسی کنیم چه محتوا هایی را نمی توان همیشه سبز نامید:

  • مقالات خبری.
  • آمار ها یا گزارشات عددی که تغییر می کنند و قدیمی می شوند.
  • مقالات و محتوا هایی که مربوط به یک برهه زمانی خاص هستند.
  • گرایشات جدید مانند مد لباس
  • و…

محتوای سبز تاریخ انقضا ندارد و در هر حالتی ارزش خود را حفظ می کند. به عنوان مثال، هر چیزی که درباره انتخابات مجلس امسال نوشته شود محتوای همیشه سبز نیست زیرا با گذشت چند ماه منسوخ و بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع دیگر جستجو نمی شوند.

برخی از موضوعات مناسب برای محتوای سبز

تولید محتوا,تولید محتوای سبز,سئو محتوا

برخی از موضوعات هرگز قدیمی نمی شوند و در هر زمانی برای کاربران تازگی دارند و نیاز آن ها را برطرف می کنند! در اینجا برخی از این ایده ها را ذکر می کنیم:
  • داستان های رمانتیک و عاشقانه
  • آموزش های آشپزی
  • امور مالی و پس انداز کردن
  • تربیت فرزندان
  • رژیم غذایی و کاهش وزن
  • نکات مهم برای آرام کردن نوزادان گریان

البته، شما باید به موضوعات همیشه سبز مرتبط با تجارت خود بپردازید. اگر لوازم اداری می فروشید ،موضوعات همیشه سبز موضوعاتی مانند “نحوه منظم نگه داشتن میز کار” می باشد. یا اگر به دنبال ایجاد سرنخ بازاریابی برای “محوطه سازی محیط کار” هستید، یک محتوا در مورد اینکه چه “نوع گیاهانی در آب و هوای شما بهتر عمل می کنند” می تواند به عنوان یک محتوای سبز عمل کند.

مشکل پیدا کردن ایده های خوب برای تولید محتوای سبز این است که اغلب به نظر می رسد بهترین موضوعات قبلاً استفاده شده اند، شاید حتی بیش از حد. در این مورد، نکته اصلی این است که یک دیدگاه منحصر به فرد به آن موضوع محبوب اضافه کنید، یا به عمق بیشتری بپردازید و جزئیات بیشتری را ارائه دهید. همچنین می توانید به دنبال کلمات کلیدی بلند (Long Tail) باشید اما این نوع موضوعات مخاطب کمتری نسبت به موضوعات کوتاه تر و هدفمند دارند.

اهمیت سئو در محتوای سبز

محتوای پرمخاطب,محتوای سبز,محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز، بخش ارزشمند و مهمی از یک استراتژی بازاریابی محتوا برای وب می باشد، اما وقتی با تکنیک های SEO ترکیب شود، قدرت وصف ناپذیری پیدا می کند. پست های همیشه سبز خود را بر اساس کلمات کلیدی که دوست دارید سایت شما با آن ها در صفحه نتایج موتور های جستجو، ارتقاء رتبه پیدا کنند، تولید کنید. اگر افراد در جستجوی موضوعات محتوای شما نباشند یا آن موضوعات به کسب و کار شما مربوط نباشند، حتی ماندگارترین پست های همیشه سبز ارزش چندانی نخواهند داشت، بنابراین تحقیق کنید کلمات کلیدی که کاربران در ارتباط با آن موضوع جستجو می کنند چیست، و محتوای خود را بر اساس آن ها سئو کنید.

مطمئن شوید که تکنیک های اساسی سئو، مانند بهینه سازی کلمات کلیدی در صفحه (اما نه استفاده بیش از حد از آن ها)، استفاده از تصویر و قرار دادن Alt مناسب برای آن ها و… را در محتوای خود پیاده سازی می کنید. هرچه مقاله سبز شما، از طریق موتور های جستجو بیشتر به کاربران نمایش داده شود، ورودی بیشتری کسب خواهد کرد، به اشتراک گذاشته شده و سایر وب سایت ها به آن لینک می دهند و باعث ترافیک ماه ها یا حتی سال های آینده وب سایت شما می شود.

نکاتی برای تولید محتوای سبز

مقاله سبز

  • برای متخصصان ننویسید: گاهی اوقات ممکن است تمایل داشته باشید بخشی را بنویسید که تخصص شما را در موضوعی خاص نشان دهد، اما این می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. احتمال این که متخصصان به دنبال کمک باشند بسیار کم است، مخاطبان شما عمدتا مبتدی هستند و شما باید محتوایی را برای آن ها ایجاد کنید.
  • از زبان بیش از حد فنی اجتناب کنید: از آنجا که بیشتر محتوای شما برای مبتدیان است، زبان پیچیده و فنی می تواند آن ها را سردرگم کند، بنابراین باید از زبان ساده تر و روان استفاده کنید.
  • موضوع خود را محدود کنید: اگر درباره موضوعی بسیار گسترده بنویسید، محتوای شما بسیار طولانی می شود و به احتمال زیاد علاقه خوانندگان مبتدی را از دست می دهد. موضوعات گسترده دارای کلمات کلیدی کوتاه تر، یا اصطلاحات اصلی، با رقابت بیشتر برای تولید مقاله سبز مناسب نیستند. نوشتن یک محتوای وسیع تر نیز برای نویسنده دشوارتر است.
  • لینک سازی داخلی: اگر در مقاله سبز خود از کلماتی استفاده می کنید که پست های دیگری در سایت خود مرتبط با آن عبارات دارید، برای آن ها لینک داخلی ایجاد کنید، این برای سئو سایت شما بسیار مناسب است و به خوانندگان اجازه می دهد تا نیاز خاصی را برطرف کرده و در عین حال آن ها را به مقالات مرتبط دیگر راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود