بروزرسانی محتوا و اهمیت آن در سئو سایت

آموزش تولید محتوا,آموزش تولید محتوا سایت,بروزرسانی محتوا

بروزرسانی محتوا برای یک وبلاگ یا وب سایت می تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد. این کار ممکن است کمی دشوار به نظر برسد؛ اما به هر حال از آنچه که درنهایت می سازید، احساس خوش آیندی خواهید داشت. شاید حذف این مقاله ها برای شما کار آسانی نباشد. بنابراین بهتر است تصمیم بگیرید که تکلیف پست های قدیمی شما چیست.

در سئو سایت، بررسی آن دسته از مقالاتی که دارای محتوا قدیمی هستند، اهمیت بالایی دارد. در این مقاله توضیح خواهم داد که کدام نوع از محتوا را باید نگه داشته و کدام را حذف کرد.

چرا تمامی محتواها را نمی توان نگه داشت؟

در آموزش سئو محتوا می آموزیم که حتی اگر محتواهای سایت شما فوق العاده باشند، باز هم نیاز به پاکسازی آن ها خواهید داشت. در صورت رعایت نکردن این نکته مهم در تولید محتوا سایت، شانس خود برای افزایش رنک در گوگل را از دست می دهید. همانطور که می دانید، گوگل از بین چند زمینه مشابه، تنها یک یا دو نتیجه برای پرسش ها را نشان می دهد. بنابراین، شما زمانی به سه نتیجه ی اول گوگل دست پیدا خواهید کرد که در زمینه کاری خود از جایگاه بالایی برخوردار شوید.

فرض کنید که شما سه مقاله نوشته اید که بر روی یک دسته از کلمات کلیدی مشابه به هم متمرکز هستند. این شرایط  در بهینه سازی محتوا مشکل ایجاد می کند. این موقعیت مثل این است که با شخص خودتان برای جایگیری در نتایج اول جستجو گوگل رقابت داشته باشید. این عمل گوگل را سردرگم خواهد کرد. به همین علت است که نمی توانید مشابه با پستی که قبلا داشته اید٬ تولید محتوا کرده و آن را به حال خودش رها کنید. در نتیجه لازم است در این زمینه، مدیریت محتوا داشته باشید.

مقالات قدیمی چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟

بسیاری از وبمستر ها و کسانی که کار بهبود سئو سایت را بر عهده دارند، تصور می کنند تنها راه کسب رتبه خیلی خوب در گوگل و رسیدن به صفحه اول، با تولید محتوای جدید است و دیگر کار خاصی نمی شود کرد. اما حقیقت این است که منتشر کردن مقاله جدید کاری سخت و زمان بر است.

به علاوه، زمانی که هر روز محتواهای جدید بگذاریم و از مقالات قدیمی غافل شویم، نه تنها رشد نمی کنیم بلکه باعث افت رتبه سایت در گوگل نیز می شود. تاثیر مقالات قدیمی و بروز رسانی محتوا بر سئو به قدری زیاد است که گوگل برای سایت هایی که اقدام به بروز رسانی محتواهای قدیمی خود می کنند، ارزش زیادی قائل است.

به صورت کلی زمانی که محتواهای قدیمی را به حال خود رها کنید، پس از مدتی متوجه می شوید که ترافیک سایت کاهش پیدا کرده است و دچار افت رتبه شده است. در این حالت آخرین چیزی که باید به آن فکر کنید، حذف مقالات قدیمی است.

برخی از کسانی که به تازگی وارد حوزه سئو شده اند، تصور می کنند که اگر محتواهای قدیمی سایت خود را حذف کنند، می توانند از کاهش رتبه سایت جلوگیری کنند، اما حقیقت این است که حذف مقالات قدیمی مهلک ترین کاری است که می توانید انجام دهید. به دلیل تاثیر بالای این مقالات قدیمی در سئو بوده که شما توانسته اید جایگاه خوبی را در گوگل کسب کنید، حالا اگر این مقالات را حذف کنید، تمام اعتبار و ارزشی که کسب کرده بودید را با دست خود نابود می کنید. راه حل این است که این محتواها را بازنویسی و به روز کنیم.

بروز رسانی محتواهای قدیمی چگونه باعث ارزشمندتر شدن سایت می شود؟

پاسخ این سوال خیلی ساده است. همانطور که کمی قبل تر اشاره کردیم، گوگل برای سایت هایی که مقالات قدیمی خود را به روز می کنند، ارزش زیادی قائل می شود. علت این موضوع این است که با اینکار شما به گوگل می فهمانید که برای سایت خود برنامه ریزی دارید و هوشمندانه کار می کنید.

دومین تاثیر بروز کردن مقالات قدیمی در سئو، مربوط به ایندکس گوگل است. زمانی که شما محتوای جدید منتشر می کنید، مدتی طول می کشد تا وارد ایندکس گوگل شود و برای شما ورودی خوبی بسازد، اما محتواهای قدیمی از قبل وارد ایندکس شده اند و با بروز کردن آن ها، بازدیدتان افزایش پیدا می کند.

بروزرسانی، حذف و یا ادغام کردن؟

3 حرکت وجود دارد که می توانید بر روی محتوا قدیمی خود انجام دهید. شما می توانید آن را حفظ، حذف و یا با محتوای دیگر یکی کنید. مطمئن نیستید چه اقدامی باید انجام دهید؟ تمامی موارد گفته شده بستگی به کیفیت محتوا شما دارد.

1- بروزرسانی محتوای ارزشمند

آیا مقاله ی قدیمی شما ارزش بسیار زیادی دارد؟ آیا برای سئو محتوا آن زحمت زیادی کشیده اید؟ آیا این مقاله هنوز برای کسب و کار شما کاربرد دارد؟ محتوای قدیمی که هنوز هم با گذشت زمان ارزش خود را حفظ کرده، بدون شک نباید از وب سایت حذف گردد. به همین جهت، بروزرسانی محتوا در آموزش سئو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر این محتوا بسیار ارزشمند است، پس هیچ موقع نباید شامل اطلاعات قدیمی باشد. در نتیجه، این موضوع را همیشه باید به خود یادآوری کرده تا محتوایی همیشه سبز داشته باشید.

بهینه سازی ساختار سایت

 بهینه سازی سایت به ما می آموزد که حفظ محتوا در سایت هزینه بر خواهد بود. مخصوصا اگر درباره یک موضوع مشابه، چندین مقاله تولید کرده باشید. بنابراین بهتر است برای سایت خود یک سری ساختار برنامه ریزی شده ایجاد کنید. نکته ی مهم این است که هر میزانی که یک پست سایت ارزش و اهمیت دارد، شما نیز باید به همان میزان به آن توجه داشته باشید. به همین سبب، در ساختار برنامه ریزی شده سایت خود٬ باید آن پست با اهمیت را بالاتر از بقیه قرار داده و صفحات با ارزش کمتر را با آن لینک کنید. با این روش، به گوگل خواهید فهماند که کدام مقاله برای شما ارزش بالاتری دارد. در ضمن، اکنون شما هم زمان هر دو صفحه را حفظ کرده اید.

آموزش تولید محتوا,آموزش تولید محتوا سایت,بروزرسانی محتوا

2- حذف (ریدایرکت) محتوای قدیمی

آیا یکی از مقالات شما قدیمی شده است؟ آیا اطلاعات اشتباهی را در خود جای داده است؟ آیا اطلاعاتی در بر دارد که دیگر از شکل سابق خود خارج شده اند؟

در تمامی اوقات، طبیعتا شما محتوایی را انتشار خواهید داد که جدید بوده و یا در مورد یک رویداد در حال وقوع باشد. بعد از مدتی، آن محتوا دیگر کاربرد قبلی خود را نخواهد داشت. اگر مدیریت محتوا قدرتمندی داشته باشید متوجه می شوید که حذف محتوا قدیمی، بهترین اقدامی است که در خصوص این مقالات باید انجام شود. این دسته از مقالات قطعا باید حذف شوند؛ چون بهینه سازی محتوا نیز در خصوص آن ها دیگر کاربردی ندارد. مطمئن شوید که این مقاله را با محتوایی مشابه، ریدایرکت کرده باشید.

3- ادغام محتوا

آیا پس از تولید محتوا متوجه شده اید که مقاله قدیمی ای وجود دارد که بسیار شبیه به محتوای تولید شده ی کنونی است؟ و یا آیا این مقالات برای موضوعات مشابه رتبه بندی می شوند؟ این دسته، مقاله هایی هستند که باید ادغام شوند. بهتر است به جای داشتن دو یا چند مقاله مختلف، یک مقاله بی نقص داشته باشید؛ بنابراین ادغام محتوا بسیار ارزشمند است. بهتر است این مقاله ها را طوری ادغام کرده که بیشترین ترافیک را از سمت گوگل دریافت کنند.

نتیجه: ادامه دهید تا پاکسازی به طور کامل انجام شود!

چک کردن، بروزرسانی، منظم کردن و حذف محتوا قدیمی همیشه باید جزء برنامه های شما باشد. درست مثل اینکه روزانه آشپرخانه خود را تمیز کنید. هر میزانی که سایت شما رشد کرده است، باید محتوا خود را نیز بروزرسانی و پاکسازی کنید. البته به هیچ عنوان نباید در ساختار کلی سایت خود مشکلی به وجود بیاورید. این عملیات عنصر اصلی استراتژی سئو محتوا می باشد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

تکنیک های بروزرسانی محتوا

امروزه تمامی افراد به دنبال اطلاعات جدیدی هستند که بتوانند از آن ها در روند کاری خود استفاده کنند. بنابراین هنگامی که شخضی وارد وب سایت شما شده و داده هایی را مشاهده می کند که بروز رسانی نشده اند، طبیعتا از صفحه سایت شما خارج می شود. این موضوع سبب افزایش نرخ پرش شده و در نهایت بازدید، رنک و ترافیک سایت نیز کاهش می یابند.

در ادامه چند تکنیک بسیار مفید و با اهمیت برای بروز رسانی محتوای قدیمی سایت را برای شما ارائه کرده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید همیشه عملکرد مناسبی از خود ارائه کنید.

بروز رسانی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی های تمامی وب سایت ها می باشند. اگر بتوانید تحقیق کلمات کلیدی خود را به بهترین شکل انجام داده و مناسب ترین عبارات را پیدا کنید، طبیعتا رتبه و رنک بالاتری از گوگل دریافت خواهید کرد.

محتوای تولید شده توسط شما طبیعتا بر اساس چند عبارت کلیدی ایجاد شده است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که با گذشت زمان، چگونگی جستجوهای مردم برای یک موضوع تغییر می کند. در نتیجه شما نیز باید با بررسی های منظم، تغییر سلایق و جستجوهای کاربران هدف خود را شناسایی کنید و بر اساس آن ها عبارات کلیدی هدف محتوای مورد نظر را بروز رسانی کنید.

افزودن بخش های جدید به محتوا

اضافه کردن اطلاعات جدید و مرتبط به محتوا برای گوگل اهمیت زیادی دارد و به دنبال آن، رتبه صفحه سایت شما را افزایش می دهد. در نتیجه شما می توانید کاربران جدیدتر و بیشتری را جذب مطالب خود کنید. پیشنهاد می کنیم که کلمات کلیدی LSI را در اطلاعات جدیدی که به محتوا سایت خود اضافه می کنید، بگنجانید.

ایجاد یک لیست از محتواهای قدیمی

برای اینکار بهتر است که از حساب گوگل آنالیتیکس خود استفاده کرده و URL های قدیمی که نیاز به بروز رسانی دارند را جداسازی کنید. بعد از آن ها به ترتیب اولویت، یک لیست ایجاد کرده و با ایجاد برنامه ریزی های دقیق و منظم، اصول بروز رسانی را برای هر کدام از آن ها به کار ببرید.

بهبود لینک سازی داخلی

بعد از اینکه لیست محتواهای قدیمی سایت خود را ایجاد کردید، بهتر است لینک هایی که در متن به کار برده شده اند را بررسی کنید و یا اینکه با توجه به تغییراتی که ایجاد خواهید کرد، لینک های داخلی مناسبی را به متن خود اضافه کنید. اگر صفحه شما رنک بالایی دارد، پیشنهاد می کنیم که از لینک های محتواهای جدید سایت خود استفاده کنید تا به واسطه این محتوای قدیمی، آن ها نیز افزایش رنک خوبی داشته باشند.

حال موضوع لینک سازی داخلی در جهت تقویت مقالات جدید را به طور کاملتر در ادامه بررسی می کنیم:

تقویت مقالات جدید با لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی در محتوا، پیوندهایی هستند که دامنه منبع و دامنه هدف در آنها یکسان است. آنها پیوندهایی در یک وب سایت هستند که به قسمت های مختلف همان وب سایت اشاره می کنند.

لینک های داخلی، شما را در یک وب سایت یکسان نگه می دارد، در حالی که لینک خارجی شما را به یک وب سایت دیگر می برد. عناصر مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای ایجاد لینک داخلی استفاده کرد.

لینک های داخلی تاثیر قابل توجه ای در افزایش سئو دارند، به همین خاطر هنگامی که محتوای جدید را در سایت قرار می دهید باید به فکر پیوند دادن آن با مقالات قبلی و یا صفحاتی باشید که ارزش سئو بالایی دارند، تا رتبه مقالات جدید نیز بالا برود.

حال چگونه می توان مقالات جدید را با کمک لینک سازی داخلی در محتوا به مقالات قدیمی تر، پیوند داد و به آنها اعتبار بخشید؟ در ادامه یک تکنیک سریع و موثر را به شما معرفی می کنیم.

آیا می توان مقالات جدید را به مقالات قدیمی و مرتبط، پیوند داد؟ 

یکی از راه های اعتبار بخشی به مقالات جدید این است که آنها را با مقالات قدیمی و البته مرتبط پیوند دهیم. با توجه به دلایل زیر جستجو برای پیدا کردن مقالات قدیمی و مرتبط خارج از حوصله خواهد و  ضمناً سختی های خاص خودش را دارد.

  • این احتمال وجود دارد که در سایت مقاله مرتبط با مقاله جدید موجود باشد؛ اما از آنجا که تاریخ انتشار آن به مدت ها پیش بر می گردد، به راحتی نتوان آن را پیدا کرد.
  • در سایت، محتوا توسط محتوا نویسان مختلفی نگارش می شود که از مقالات یگدیگر خبر ندارند.
  • بررسی کل سایت و زیر و رو کردن آن برای پیدا کردن محتوای مرتبط به مراتب از نوشتن مقاله جدید زمانبرتر خواهد بود.

اصلا با عقل جور در نمی آید که بخواهیم چنین زمانی را برای یافتن مقالات قدیمی و پیوند برقرار کردن با آنها صرف کنیم، اما چاره کار چیست؟ جواب ساده است؛ باید در گوگل جستجو کنیم!

روش پیدا کردن مقالات مرتبط با عملکرد “:site”

با آموزش لینک سازی داخلی متوجه می شوید که ربات های Google وظیفه ایندکس کردن صفحات و محتوای سایت را برعهده دارند و الگوریتم ها نیز موظفند موضوع این صفحات را درک و رتبه آنها را در SERP مشخص کنند.

می دانیم که محتوای هر مقاله جدید سعی دارد که یک کلمه کلیدی تازه را هدف گذاری کند و ما نمی توانیم با سرچ در موتورهای جستجو، صفحه ای متناسب با این کلید واژه را بیابیم. با این وجود یک راه کار آسان جهت پبدا کردن صفحات موجود است.

برای این کار باید آدرس سایت خود را با عبارت :site در Google سرچ کنید و کلمه کلیدی مربوط به محتوای جدید را در انتهای آن بگذارید، به این صورت:

 (کلید واژه جدید) (اسم سایت) site:

در این لحظه گوگل همه صفحاتی که در سایت خودتان با موضوع جدید در ارتباط باشد را پیدا و نمایش می دهد. در ادامه فقط باید یک بررسی ساده روی مقالات پیدا شده انجام دهید و با لینک سازی داخلی در محتوا بین آنان و مقاله جدید پیوند برقرار کنید.

 توجه داشته باشید که نیازی نیست در تمام صفحات یا بیشتر آنها لینک سازی صورت بگیرد، بلکه برای هر موضوع جدید 3 الی 5 محتوای مرتبط بیابید و لینک سازی را انجام دهید.

5 نظر در مورد مقاله “ بروزرسانی محتوا و اهمیت آن در سئو سایت ” ثبت شده است
  1. محمد امین جمالی

    سلام. ممنون از مطلب خوبتان
    ببخشید فقط برای بروزرسانی یک مطلب، چند کلمه باید بنویسیم؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      سپاس از همراهی شما
      بهتره در هر بار بروز رسانی، بین 300 تا 500 کلمه اضافه بشه


  2. علی

    من هم مدتی مطالبی که حدوداً 2 سال پیش منتشرکردم رو بروز رسانی کردم
    قسمت های تاریخ/مطالب (اضافه کردن بک لینک)


    • ناظر سایت

      سلام
      قطعا نتیجه مثبت دریافت خواهید کرد.


  3. آموزش آنلاین

    عالی بود
    محتوا و به روز کردنش مهم ترین نقش رو در سئو سایت دارن!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود