SVG چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

SVG چیست,آموزش بهینه سازی تصاویر سایت,استفاده از تگ Alt تصاویر

تولید محتوا در سئو، به هر گونه ای باشد به عکس نیازمند است. البته از آنجایی که گوگل سایت ها را طبق یک الگوریتم خاصی هدایت می کند، اگر سایتی عکس نداشته باشد یا تصاویر کیفیت آن کم باشد، جزو سایت های رده پایین قرار می گیرد. در سئو تصاویر ممکن است با فاکتور SVG روبرو شده باشید. حال سوال اینجاست. SVG چیست و چرا در سئو به عنوان یکی از فاکتورها بهینه سازی تصاویر در نظر می گیرند.

البته بارگزاری تصاویر برای محتواهای سئو قوانینی نیز دارد که معمولا افرادی که در این حرفه، مشغول به کارند، می دانند که این قوانین چیست و با تولید کردن یک مقاله، عکس را متناسب با آن تنظیم می کند. شاید از نظر خیلی از افراد، عکس ها در محتواها و مقالات مهم نباشد و بیشتر به متن اهمیت دهند، اما از آن جایی که چشم تمام افراد قبل از خواندن مقالات و محتواها، با عکس ها برخورد می کند، می توان گفت عکس ها از اهمیت زیادی در محتواهای سئو شده برخوردارند.

اما خب با وجود تمام تفاسیر در اصل SVG چیست و چه تاثیری بر روی محتواها می گذارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که نیاز است در رابطه با این موضوع، برای شما شرح دهیم.

SVG چیست؟

SVG که مخفف Scalable Vector Graphics است فاکتوری برای نمایش بهتر تصاویر در وب سایت است. به لحاظ تخصصی Vector Graphics نوعی گرافیک برداری است که تصاویر را در قالب مجموعه ای از اشکال هندسی، نقاط، خطوط و… در فضای ابری برای نمایش در سایت، ذخیره می کند.

به طور کلی اگر تصاویر و آیتم های تصویری مانند آیکون، بنرها و… را با در نظر گرفت این فاکتور بهینه کنیم، نمایش بهتر و باکیفیت تری از آن را شاهد هستیم.

قطعا برای همه ما پیش آمده است که وارد سایتی می شویم و مشاهده می کنیم که عکس ها کیفیت خیلی پایینی دارند و یا دیر لود می شوند. در کل SVG را به بارگزاری تصاویر با کیفیت در سایت می گویند که خب قطعا هرچه کیفیت عکس ها زیادتر باشند، افراد بیشتری هم از سایت بازدید می کنند.

معمولا زمانی که عکس ها را در سایت زوم می کنید، می توانید مشاهده کنید که نقطه هایی پیکسلی مانند بر روی صفحه به وجود می آیند و مانع از بازدید خوب عکس ها می شوند. اگر مطالب علمی و مهم که به عکس برای درک بهتر نیاز دارند، از این بخش تهی باشند، افراد پس از بازدید کردن از سایت ها و خوب نبودن عکس ها یا دیر باز شدن، به سایت دیگری مراجعه می کنند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: طراحی تجربه کاربریپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

چون قطعا هیچ فردی علاقه ندارد که وقت خود را در سایت ها برای باز شدن یا رفع تاری عکس بگذارد. همچنین SVG تاثیر زیادی هم بر روی محتواهای سئو دارد. اکثرا افرادی که به دنبال جواب سوال SVG چیست، هستند، می خواهند که سایت خود را با بهترین و جدیدترین اصول سئو بهینه سازی کنند.

SVG چیست,آموزش بهینه سازی تصاویر سایت,استفاده از تگ Alt تصاویر

تاثیر SVG بر روی سئو چیست؟

همان طور که در بخش بالا هم بیان کردیم، گوگل طبق الگوریتم خاصی هدایت می شود و هر چه تصاویر باکیفیت تر و بهتر باشند، قطعا بازدید از سایت هم به مرور زمان بالا میرود و سایت هم امتیاز خوبی را در رتبه بندی گوگل کسب می کند. البته لازم به ذکر است که تصاویر SVG، ویژگی هایی هم دارند که یکی از ویژگی های بارز آن ها این است که می توان این عکس ها را ادیت کرد.

البته باید بیان کنیم که تصاویر بهینه شده با فرمت SVG برخلاف تصاویر معمولی که کیفیت پایینی دارند و هنگام زوم کردن آن ها به صورت پیکسلی مشاهده می شوند، این تصاویر با معادلات و محسابات ریاضی‌ گوگل در سایت قرار می گیرند که می توان گفت یکی از دلایل کیفیت خوب آن ها و پیکسلی نشدن همین موضوع می باشد.

بهینه سازی تصاویر,بهینه سازی تصویر,تاثیر SVG بر روی سئو

اگر بخواهیم به مبحث بالا یا همان SVG چیست اشاره کنیم، می توان گفت تصاویری که به صورت SVG بر روی سایت ها قرار می گیرند، می ‌توانند محتواهای سئو شده را هم ارتقا بخشند.

بهتر است بدانید که تاثیر اصلی SVG بر روی سئو سایت، بهبود تجربه کاربری است.

تصاویر SVG چه ویژگی هایی دارد؟

در بالا بیان کردیم که این تصاویر ویژگی هایی دارند که یکی از آن ها هم ادیت کردن این مدل عکس ها است. البته ویژگی هایی دیگری هم در خصوص تصاویر SVG وجود دارد که برخی از آن ها عبارت است از:

ایجاد GIF

یکی از ویژگی های تصاویر SVG و استفاده از آن ها، ایجاد گیف در سایت می باشد. این تصاویر به دلیل کیفیت بالایی که دارند، می توانند به عنوان گیف هم در سایت قرار گیرند و بدون تاری یا پیکسلی شدن تصویر، دیده شوند.

دانلود راحت

تصاویر SVG در تمام سایت های گوگل وجود دارند که می توان با سرچ، آن ها را از موتور جستجوی گوگل دریافت کرد و به راحتی ذخیره و دانلود کرد. تنها با سرچ کردن تصاویر SVG می توانید آن ها را بیابید. البته توجه داشته باشید که عکس را در مطلبی که نیاز دارید سرچ کنید تا عکس هایی با همان موضوع برای شما نمایان داده شود.

سخن آخر

به طور کلی در استراتژی سئو در رابطه با سئو تصاویر فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می شود. ما در این محتوای سعی کردیم یکی از موارد مهم در این رابطه را بررسی کنیم به بهینه سازی اصول سایت کمک ویژه ای می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود