Link juice چیست؟ | فاکتوری برای انتقال اعتبار سایت

Link juice,Link juice چیست,آموزش ساخت بک لینک

Link juice چیست سوالی است که کاربران تازه کار سئو و افراد که تخصصی قصد یادگیری ساخت بک لینک را دارند، معمولاً با آن روبرو می‌شوند. زمانی که قصد لینک سازی خارجی، ساخت بک لینک و… را دارید، با اندکی بررسی با واژه‌ها و اصطلاحاتی روبرو می‌شوید. یکی از این اصطلاحات، لینک جویس یا عصاره لینک است. این اصطلاحی است که در دنیای سئو برای اشاره به انتقال ارزش یا اعتباری است که از یک صفحه یا سایت به صفحه دیگر منتقل می‌شود. این اعتبار که توسط ابزار MOZ با عنوان Page Authority تعیین می‌شود، با کلیک روی انکرتکست لینک‌ها منتقل می‌شود.

راه‌های زیادی برای دریافت بک لینک از سایت‌های مختلف وجود دارد. ما بیش از 10 روش آن را در دوره آموزش سئو نیوسئو برای شما کاربران شرح داده‌ایم.

نحوه عملکرد لینک جویس

قطعاً با واژه انتقال اعتبار صفحات و سایت‌ها به یک دیگر روبرو شده‌اید. این مهم‌ترین دلیلی است که وب سایت‌های مختلف در حالت عادی، به یک دیگر لینک نمی‌دهند. حال می‌خواهیم نحوه انتقال اعتبار از سایت مبدأ به مقصد را برای شما شرح دهیم تا کامل متوجه این جریان شوید. شما سایت A و B را در نظر بگیرید. اگر این دو سایت در تمام فاکتورهای سئو با یکدیگر یکی باشند، چون سایت A از 5 سایت معتبر لینک به آن داده شده است، رتبه بهتری در نتایج SERP نسبت به سایت B که تنها 3 لینک از سایت‌های معتبر دارد، کسب می‌کند.

لینک جویس چیست؟، Link juice

عامل دیگری نیز در لینک جویس اهمیت دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم. اعتباری که از این فاکتور برای سایت با نام لینک جویس منتقل می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد.

تصور کنید که تعدادی سایت با اعتبار، رتبه و سئو یکسان داریم. اگر این تعداد سایت به سایت A لینک دهند و همزمان به سایت‌های دیگری نیز لینک دهند، اعتبار کمتری را به سایت A به عنوان لینک جویس، منتقل می‌شود. حال اگر همین سایت‌ها تنها به سایت B لینک داده و به سایت دیگری لینک ندهند، احتمال بسیار قوی، سایت B رتبه بهتری نسبت به A کسب می‌کند. این مورد یکی از حالت‌های انتقال اعتبار لینک جویس محسوب می‌شود.

اگر بک لینک به صورت Nofollow باشد، انتقال اعتبار از سایت مبدأ صورت می‌گیرد اما به سایت مقصد منتقل نمی‌شود.

از انتقال اعتبار سایت با بک لینک‌های Nofollow جلوگیری کنید!

در حالت عادی زمانی که شما یک لینک نوفالو در صفحات سایت خود قرار دهید، اندکی از اعتبار سایت شما کم می‌شود. این توسط متخصصین سئو ثابت شده است. راهکاری که اساتید سئو برای این موضوع دارند، این است که اگر قصد دارید لینک خارجی به سایت‌های دیگر دهید، بهتر است که در طی یک تعامل با سایت مقصد، لینک‌های خارجی از نوع Follow ایجاد کنید.

شاید در نگاه اول تصور کنید که این لینک خارجی باعث کاهش اعتبار صفحه و سایت شما می‌شود، اما اگر به صورت برنامه ریزی شده برای سایت خود لینک خارجی ایجاد کنید و با سایت مقصد تعامل داشته باشید، بیشتر مورد توجه گوگل قرار گرفته و رتبه بهتری کسب می‌کنید. این جریان نوع کنترل لینک جویس محسوب می‌شود.

لینک جویس به روش‌های زیر بدست می‌آید!

  • صفحاتی که محتوای مرتبط با سایت شما دارند.
  • صفحاتی که پیج رنک بالایی دارند.
  • صفحاتی که لینک‌های خروجی نسبتاً کمی دارند.
  • صفحاتی که حاوی محتوای با کیفیت هستند.
  • صفحاتی که رتبه مناسبی در نتایج گوگل دارند
  • صفحاتی که دارای محتوای ugc هستند.
  • صفحاتی که بین مخاطبان رسانه‌های اجتماعی محبوب هستند، یعنی اغلب در رسانه‌های اجتماعی از آنها نام برده می‌شود.

در صورتی که لینک سایت شما در این صفحات قرار بگیرد، اعتبار بیشتری از سایت مبدأ به شما منتقل خواهد شد. در نتیجه این نکته بسیار مهم را در زمان خرید رپورتاژآگهی یا ساخت بک لینک در نظر بگیرید.

صفحاتی که لینک جویس کمتری را منتقل می‌کنند (یا اصلاً منتقل نمی‌کنند)!

  • صفحاتی که لینک سایت شما را به صورت nofollow قرار می‌دهند
  • صفحاتی با محتوای نامربوط
  • صفحاتی که لینک‌های زیادی دارند؛ به عنوان مثال، لینک‌های تبلیغاتی یا لینک‌های زیاد در بخش‌های مختلف سایت. (سایت‌های خبری)
  • صفحاتی که ایندکس نشده‌اند.
  • بک لینک‌های پولی (برخی از رپورتاژآگهی ها نیز شامل این موارد می‌شود)
  • لینک‌های به دست آمده در یک طرح تبادل لینک. (لینک‌های رفت و برگشتی)

لینک جویس چیست؟، Link juice

چگونه در لینک سازی خارجی Link juice بیشتری کسب کنیم؟

تا اینجای کار به خوبی با پاسخ سؤال Link juice چیست آشنا شدید، حال بیایید با هم راهکارهایی برای کسب اعتبار بیشتر در ساخت بک لینک را بررسی کنیم.

قبل از هر چیز بیایید اولین راهکار را به شما یادآوری کنیم. راهکاری اکثراً از آن غافل هستند. لینک جویس صفحات سایت خود. برخی از صفحات سایت ما دارای اعتبار بسیار زیادی هستند. قدرت این صفحات به گونه‌ای است که می‌تواند به افزایش اعتبار یا بهتر است بگوییم Page Authority صفحه هدف ما کمک کند. کافیست یک لینک داخلی از صفحات پرمخاطب یا صفحات با رتبه بالا در نتایج گوگل به صفحه مدنظرمان ایجاد کنیم. این راهکار شاید حتی بیشتر از برخی لینک‌های خارجی به افزایش لینک جویس صفحه کمک کند.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود