آموزش گوگل لنز (اپلیکیشن جستجو پیشرفته تصاویر)

گوگل لنز چیست

آموزش گوگل لنز و آشنایی با کاربردهای آن یکی از مسائلی است که امروزه به آن توجه بسیاری می شود. در واقع با استفاده از گوگل لنز می توان از تمامی آنچه در اطراف است، اطلاعات کسب کرد. اگر تا به حال از گوگل لنز استفاده نکرده اید و حتی از کارایی آن خبر ندارید، نگران نباشید چرا که ما در این مقاله قصد داریم سیر تا پیاز هرآنچه مربوط به گوگل لنز و اینکه گوگل لنز چگونه کار می کند را شرح دهیم. پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

گوگل لنز چیست؟

یک اپلیکیشن بسیار قوی می باشد که وظیفه آن سرچ و یا جستجوی در مورد تصاویر است. این اپلیکیشن به راحتی می تواند اشیاء اطراف شما را درک کند و اطلاعاتی در مورد آن ها به شما ارائه دهد. گوگل لنز از سال 2017 وارد بازار شد و در ابتدا فقط در گوشی های پیکسل خود گوگل موجود بود اما رفته رفته دیگر گوشی ها هم توانستند از این قابلیت استفاده کنند.

8 قابلیت جذاب گوگل لنز برای کاربران

برای آموزش گوگل لنز و امکانات آن باید به این نکته توجه کنید که تمام امکانات به سرچی که انجام می دهید، بستگی دارد. برای استفاده از اپلیکیشن گوگل می بایست دوربین را به سمت اشیا مورد نظر بچرخانید. سپس خواهید دید که این اپلیکیشن اطلاعاتی در مورد آن شی در اختیارتان خواهد گذاشت. از دیگر کاربردهای این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گوگل لنز به اندازه کافی در بین کاربران ایرانی محبوبیت ندارد. دلیل آن نیز عدم آشنایی مردم ما با این اپلیکیشن است. اما گوگل لنز همچون پینترست می تواند منبع بزرگی برای پیدا کردن تصاویر و به اشتراک گذاشتن آن باشد.

1-با گوگل لنز تغییر دکوراسیون دهید: گاهی اوقات ممکن است از وسیله ای خوشتان بیاید اما ندانید که از کجا باید آن را تهیه کنید. در این شرایط گوگل لنز به کمک شما می آید. کافیست عکس کالای مورد نظر خود را بگیرید و بعد به وسیله گوگل لنز کالاهای مشابه را بیابید، با مراکز خریدی که این کالا را موجود دارند، آشنا شوید و… .

2-در سفر یک لیدر سیار همراه داشته باشید: در این قسمت از آموزش گوگل لنز باید بگوییم اگر می خواهید به سفر بروید و لیدری همراهتان نیست که در مورد جاذبه و جاهای دیدنی آن اطلاعاتی در اختیارتان بگذارد، باز هم در این شرایط می توانید از گوگل لنز کمک بگیرید. برای این کار می توانید از محل مورد نظر عکس بگیرد و آن را اسکن کنید. گوگل لنز در کسری از ثانیه هر آنچه درباره آن مکان باید بدانید را به وسیله لینک های مرتبط، تصاویر مرتبط و… در اختیار شما قرار می دهد.

3-از نژاد حیوانات مورد علاقتان مطلع شوید: تا به حال برای شما پیش آمده هنگام عبور از خیابان یا فضای پارک، از یک سگ یا گربه خوشتان بیاید؟ برای اینکه بتوانید از ویژگی ها و نژاد آن ها با خبر شوید، می توانید توسط اپلیکیشن گوگل لنز، از آن عکس بگیرید و اطلاعات مورد نظر خود را از آن کسب کنید.

4-بهترین غذا را انتخاب کنید: ممکن است به رستوران بروید و در انتخاب غذا مردد باشید. منو را در مقابل گوگل لنز بگیرید در این مرحله گوگل لنز بر اساس امتیازاتی که مشتریان به آن ها داده اند، بهترین غذا را به شما پیشنهاد می کند. در ادامه به شما خواهیم آموخت که گوگل لنز چگونه کار می کند.

5-عکس نوشته را به متن تبدیل کنید: از جالب ترین کاربرد گوگل لنز، تبدیل عکس به متن است. برای تبدیل عکس نوشته به متن باید دوربین گوشی را رو متن تصویر قرار دهید. خواهید دید که گوگل لنز تصویر را به متن قابل ویرایش تبدیل کرده است.

6-اطلاعات خود را افزایش دهید: ممکن است کتابی را در یک فروشگاه یا در منزل آشنایان و یا اتاق دوستتان، نظر شما را جلب کند با استفاده از گوگل لنز می توان اطلاعات مربوط به نویسنده و مضمون کتاب را بدست آورید.

7-با گوگل لنز همه چیز قابل ترجمه است: از این قابلیت بیشتر در هنگام سفرهای خارجه به شما کمک می کند تا تمامی مطلبی را که متوجه نمی شوید را برایتان ترجمه کند.

8-لباس مورد علاقه تان را پیدا کنید: اگر در جایی از لباسی خوشتان آمده، گوگل لنز می تواند در مورد آن لباس به شما اطلاعاتی بدهد. کافیست دوربین را به سمت لباس برگردانید تا اطلاعاتی در مورد جنس، برند و لینک خرید آن در اختیار شما قرار دهد.

آموزش کار با گوگل لنز,آموزش گوگل لنز,ابزارهای گوگل

گوگل لنز چگونه کار می کند؟

 یکی از مهم ترین قسمت های آموزش گوگل لنز، چگونگی کار با آن می باشد. امروزه می توان گوگل لنز را بر روی تمامی گوش ها نصب کرد که در ادامه چگونگی نصب در هر سیستم عمل را آموزش خواهیم داد. البته در نظر داشته باشید که گوگل لنز در بخش جستجو تصویری گوگل Google Images این اپلیکیشن را به صورت پیش فرض فعال گذاشته است و شما می توانید تصویر مورد نظر خود را به روش Drag & Drop در داخل بخش اختصاصی این اپلیکیشن، قرار داده و اطلاعات و مواردی که لازم دارید را کسب کنید.

با کلیک بر روی بخش Google Images در قسمت جستجو آیکون دوربین را مشاهده می کنید:

قابلیت گوگل لنز,گوگل لنز,گوگل لنز چیست

با کلیک روی این آیکون، بخش زیر به شما نمایش داده میشود:

آموزش کار با گوگل لنز,آموزش گوگل لنز,ابزارهای گوگل

حال هم می توانید لینک تصویر خود را داخل بخش Paste image link قرار دهید و یا تصویر را از سیستم کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه خود، آپلود کنید.

اما اگر قصد نصب اپلیکیشن اختصاصی گوگل لنز را دارید در ادامه آموزش گوگل لنز با ما همراه باشید:

گوگل لنز برای سیستم عامل اندروید

  • بهترین راه دانلود گوگل لنز برای سیستم عامل اندروید، گوگل استور می باشد.
  • برنامه دستیار گوگل هم از گوگل لنز پشتیبانی می کند، با استفاده از آیکونی که در قسمت پایین سمت راست این برنامه قرار دارد می توانید از گوگل لنز استفاده کنید.
  • در بعضی از گوشی های اندرویدی امکان استفاده به طور مستقیم از گوگل لنز وجود دارد. در این گوشی ها تنها کافیست به قسمت دوربین خود بروید و در بخش More گوگل لنز را فراخوانی کنید.

آموزش کار با گوگل لنز,آموزش گوگل لنز,ابزارهای گوگل

گوگل لنز برای سیستم عامل ios

  • راحت ترین راه برای گوگل لنز در آیفون، دانلود از اپ استور است.
  • از دیگر راه های استفاده از گوگل لنز استفاده از برنامه گوگل فوتوز می باشد.
  • و آخرین روش هم استفاده از گوگل سرچ است. برای استفاده از این برنامه ابتدا باید آن را دانلود و نصب کرده سپس بر روی لنز در گوشه کادر ضربه بزنید. در صفحه باز شده، گزینه turn on camera to use lens  را لمس کرده و دوربین را بر روی سوژه متمرکز کنید تا اطلاعات مورد نیاز برایتان نمایش داده شود.

حال که متوجه شده اید گوگل لنز چگونه کار می کند می توانید تنظیمات مربوطه را در گوشی خود انجام دهید و به راحتی از آن استفاده کنید. امیدواریم از آموزش گوگل لنز لذت کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود