آموزش سئو سایت با بررسی فاکتورهای اسپم مخفی

spam

  1. هجوم ناگهانی لینک: هجوم ناگهانی (غیر طبیعی) حجم بالایی از لینک به سایت نشان دهنده ی لینک های ساختگی است.

  2. مجازات پنگوئن: سایت هایی که توسط پنگوئن گوگل تنبیه شده اند، مشخصا کمتر در جستجو نشان داده می شوند.

  3. پروفایل لینک با درصد بالایی از لینک های کم کیفیت: بسیاری از لینک ها از منابعی که معمولا سئوکاران غیرقانونی از آن ها استفاده می کنند (مانند کامنت های بلاگ ها و پروفایل های انجمن ها)، می تواند نشانه ای از به سخره گرفتن سیستم باشد.

  4. ارتباط دامنه لینک دهنده: آنالیز معروفی توسط سایت MicroSiteMasters.com انجام شد که نشان می دهد سایت هایی با حجم بالا و بی ربطی از لینک های سایت های غیرمرتبط، بیشتر در تیررس پنگوئن هستند.

spam links

  1. پیغام هشدار برای لینک های غیرمرتبط: گوگل هزاران پیغام “ابزار وبمستر گوگل لینک های غیرطبیعی یافت نمود” می فرستد. این موضوع باعث افت رنک می شود البته در همه ی اوقات.

  2. لینک های ارسالی از سرور یکسان: داشتن حجم بالایی از لینک های غیرطبیعی و از آی پی سرور مشابه، می تواند نشانه ای از شبکه بلاگ تولید لینک باشد.

  3. anchor text “زهرآلود”: داشتن anchor text زهرآلود (خصوصا کلمات کلیدی دیمی) در سایت می تواند نشانه ای از سایت اسپم یا هک شده باشد. به بیان دیگر این موضوع می تواند به رنک شما آسیب برساند.

  4. مجازات دستی: گوگل مجازات های دستی نیز انجام می دهد مثلا بطور علنی در این مطلب این موضوع نمایان است.

  5. فروختن لینک: فروختن لینک قطعا به رنک صفحه آسیب می رساند و می تواند روی بازدید نتایج جستجو شما اثر منفی بگذارد.

  6. سندباکس گوگل: سایت های جدید که بصورت ناگهانی حجم وسیعی از لینک بدست می آورند، گاهی اوقات در سندباکس گوگل قرار می گیرند، که بصورت موقت بازدید نتایج جستجو را محدود می کند.

  7. رقص گوگل: رقص گوگل می تواند موقتاً رنکینگ را ناپایدار کند. بر اساس دستاوردهای گوگل این موضوع ممکن است راهی برای آنها باشد تا تعیین کنند که آیا سایت سعی در بازی دادن الگوریتم دارد یا خیر.

  8. ابزار رد کردن: استفاده از ابزار ردکردن می تواند باعث خروج دستی یا الگوریتمی مجازات برای سایت هایی که دارای سئو غیرقانونی هستند، شود.

  9. درخواست تجدیدنظر: یک درخواست تجدیدنظر موفق می تواند باعث برداشته شدن مجازات شود.

** لطفا حتی با 1% ریسک سایت خود را به سمت اسپم گوگل نفرستید ! **

48 نظر در مورد مقاله “ آموزش سئو سایت با بررسی فاکتورهای اسپم مخفی ” ثبت شده است
  1. ریحانه

    سلام میشه توضیح بدید چه جوری باید به گوگل تقاضای تجدید نظر داد؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      از ابزار های url inspection tool در سرچ کنسول استفاده کنید.


  2. vahid

    با سلام
    سایت من اسپم شده و دلیلش اینه که از بلاگفا لینک دادم به سایتم.
    برای رفع اسپم شدن سایت چکار باید بکنم. ممنون میشم راهنمایی کنید


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      برای بررسی نحوه اسپ شدن شما باید از طریق سرچ کنسول سایت شما بررسی شود و اگر از طریق بک لینک های نامناسب اینکار انجام شده باید از ابزار disavow استفاده کنید.


  3. elmira biglu

    عالی بود موفق و پیروز باشید


  4. محمد

    سلام.
    میخواستم بدونم آیا توی وبمستر گوگل امکانی هست که فقط لینک هایی رو تاثیر بده که دامنه اونها رو بهش معرفی میکنیم.
    یعنی اگر از هر سایت دیگه ای بجز سایت های مورد تایید ما لینک داده شد قبول نکنه و تاثیری روی رتبه بندی سایتمون نذاره


    • ناظر سایت

      با سلام
      خیر


  5. حسین مقصودلو

    سلام. اسپم اسکور سایت مون رو از کجا بفهمیم ؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      این کار فقط از تحلیل توسط کارشناسان سئو خبره برمی آید


  6. فاتح

    مثل همیشه عالی سپاس از شما


  7. LS

    مورد 194 جالب و قابل توجه بود متشکرم از شما


  8. ﻭﺣﻴﺪ

    ﺳﻼﻡ
    ﺧﺮﻳﺪ و ﻓﺮﻭﺵ ﻟﻴﻨﻚ اﺧﻴﺮا ﺯﻳﺎﺩ اﻧﺠﺎﻡ ﻣﻴﺸﻪ . اﻣﺎ ﻭﺑﻤﺴﺮﻫﺎ ﻏﺎﻓﻞ اﻧﺪ اﺯاﻳﻦ ﻛﻪ ﭼﻪ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﻭاﺭﺩ ﻣﻴﻜﻨن و ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺷﻤﺎ روی بازدید نتایج جستجو ﺳﺎﻳﺘﺷﻮﻥ ﭼﻪ اثر منفی ﻣﻴﺰاﺭﻩ.


  9. ﻫﺎﺷﻤﻲ

    “لینک های ارسالی از سرور یکسان” ﻣﻮﺭﺩﻱ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﺴﺘﻢ و ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻧﻤﻴﻜﺮﺩﻡ.
    اﺯ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺧﻮﺑﺘﻮﻥ ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ


  10. نیازی

    ممنون از سایت خوبتون


  11. رودبالی

    تشکر که جواب دادین
    با نرم افزار ارسال کامنت نظر ارسال کنم
    بازدید بگیرم مشکلی پیش میاد


  12. رودبالی

    سلام اقای قمصری
    بازدید گرفتن ازطریق کامنت در وبلاگ های
    و گرفتن لینک تاثیر منفی داره
    مثلا روزی 100بازدید
    ؟


    • امیر قمصری

      با سلام

      بسته به وبلاگ ها دارد


  13. Mj

    استاد این سری آموزش همینجا تموم میشه ؟


    • امیر قمصری

      بله دوست عزیزم


  14. Mj

    آقای قمصری عنوان فقط مثال بود در کل منظورم اینکه شما میگید تگ h1 رو از صفحه اصلی بر داریم ؟


    • امیر قمصری

      دوست عزیز حضور تگ h1 در صفحه اصلی شرایط خاصی دارد اما در اکثر موارد نباید قرار بگیرد


  15. Mj

    سلام آقای قمصری
    در دیدگاه های بالاتر شما نوشتید “در هر صفحه فقط یک بار باید از h1 استفاده شود و در صفحه اصلی نباید از آن استفاده شود”
    این که شما نوشتید در صفحه اصلی نباید از تگ H1 استفاده کرد خیلی منو متعجب کرده. به صحت حرف شما شکی ندارم اما واقعا عجیبه. لطفا بیشتر توضیح بدین
    یعنی من هم مثل شما این متن عنوان سایتم (زیرزمین موزیک | دانلود آهنگ آلبوم موزیک ویدیو) رو از h1 به ترجیحا به h5 تغییر بدم ؟؟ خیلی مشتاق جوابتونم


    • امیر قمصری

      با سلام
      بدانید که در برخی از موارد که دقیقا مشخص نیست گوگل عنوان صفحه را از تگ h1 ثبت می کند نه از تگ title


  16. مهندس میرزایی

    با سلام
    بسیار عالی بود ادامه بدید
    شما حتما موفق میشید


  17. حمید

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتان
    استاد خرید بازدید کننده با ای پی منحصر (یعنی هر ای پی فقط یکبار بازدید می کنه) از سایت های بازدید کننده روی محبوبیت سایت تاثیر مثبت داره یا منفی؟
    بعضی ها پاپ اپ می فروشن و بعضی ها بازدید دارن از سایتی که معرفی میکنید.


    • امیر قمصری

      با سلام.هرگز

      بلکه بسیار هم تاثیر منفی دارد
      گوگل خیلی زرنگ تر از این حرفهاست …


  18. علیرضا

    ببخشید اینهمه سوال میپرسم :دی
    اگر هنگام رسپانسیو کردن قالب ، بخوایم که یک قسمت در موبایل نمایش داده نشه و از display:none دچار جریمه گوگل میشیم ؟


    • امیر قمصری

      با سلام.جریمه نمیشید اما گوگل این موضوع را می فهمه (در واقع حواستون باشه که گوگل فکر نکنه قصد گول زدنش رو دارید)


  19. علیرضا

    ببخشید نظر قبلی اشتباه اومد . . .
    اون رو قبلا پرسیده بودم . . .
    عذر میخوام


  20. علیرضا

    ببخشید یه سوال دیگه اینکه تعداد استفاده از تگ های هدینگ هم دارای محدودیت هست یا خیر ؟
    مثلا تگ H1 فقط یک بار در هر صفحه و . . . ؟؟؟
    با تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام.بله.در هر صفحه فقط یک بار باید از h1 استفاده شود و در صفحه اصلی نباید از آن استفاده شود


  21. علیرضا

    سلام از اینکه به سوالات قبلیم جواب دادید بسیار سپاس گذارم …
    میخواستم بدونم اینکه شما از تگ h1 به صورت زیر صورت استفاده کردید اشتباه نیست ؟
    منبع سئو ایران | جدیدترین و برترین مقالات سئو برای همه

    منظورم اینه که با h1 شروع شده اما با h6 بسته شده …


    • امیر قمصری

      با سلام.اشتباه می کنید دوست عزیز.لطفا دقیق تر به سورس نگاه کنید (شاید هم بنده درست متوجه نشدم)


  22. علیرضا

    سوال بعدی : ببخشید اندازه فونت هم در سئو تاثیر داره ؟
    مثلا اینکه حداقل سایز فونت در طراحی باید px14 باشه ، درسته ؟


    • امیر قمصری

      با سلام.خیر


  23. علیرضا

    سوال بعدی : اینکه از تگ h6 در فوتر و h1 در هدر و تا حد امکان بالاترین مکان سایت استفاده کنیم درسته ؟
    با تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام.جاش اصلا مهم نیست.اما تگ h1 بسیار با اهمیت است و باید برای نمایش عنوان از آن استفاده کرد


  24. علیرضا

    با سلام
    ببخشید استفاده از تگ های هدینگ دارای محدودت هم هست ؟
    مثلا میگن از هر تگ H1 باید یک بار در هر صفحه استفاده بشه ؟ درسته ؟


    • امیر قمصری

      با سلام.بله


  25. علیرضا

    سوال بعدی : در طراحی بهتره از فونت آیکون استفاده کنیم یا تصاویر svg ؟؟؟
    با تشکر فراوان


    • امیر قمصری

      هیچ کدام در سئو تاثیر خاصی ندارند …


  26. علیرضا

    سلام آقای قمصری
    خسته نباشید . . .
    این درسته که گوگل از سایت های خبری و تفریحی که رو موضوع خاصی متمرکز نیستن ، زیاد خوشش نمیاد ؟؟؟

    با تشکر . . .


    • امیر قمصری

      با سلام.بله


  27. امیر

    مفید بود ممنون


  28. احسان

    سلام.
    یعنی هیچوقت گوگل مجازات هارو فراموش نمیکنه؟


    • امیر قمصری

      با سلام.فراموش خیر.اما می بخشه ! یعنی نگاهش رو میشه دوباره خوب کرد اما میشی براش یک سایت سابقه دار


  29. خرید فروش آنلاین سکه

    افرین نکات بسیار مفیدی بودند .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود