تاثیر امنیت وب سایت بر سئو

ارزیابی سئو سایت,امنیت سئو,امنیت سایبری

تاثیر امنیت سایت ها بر سئو چقدر است؟ نحوه تاثیر امنیت وبسایت بر روی عملکرد سئو چگونه است؟

امنیت وبسایت و یا کمبود امنیت در وبسایت، می تواند به صورت مستقیم بر روی عملکرد سئو سایت شما تاثیر داشته باشد.

متخصصین جستجو ممکن است اندکی این موضوع را نادیده بگیرند. بازاریاب ها هم معمولا به بررسی سئو در وضعیت فعلی می پردازند و خیلی نسبت به این موضوع که سئو در حالت ایده آل باید چگونه باشد، دقیق نمی شوند.

اما یکی از موضوعاتی که همیشه در این صنعت مطرح می شود، تاثیر دائمی هک شدن وبسایت بر روی عملکرد ارگانیک آن می باشد.

بسیاری از افراد نیز این سوال برایشان ایجاد شده است که آیا معیار های امنیتی و پیشگیری از مشکلات امنیتی در وبسایت ممکن است در ارزیابی گوگل نسبت به یک دامنه تاثیر داشته باشد یا خیر.

خوشبختانه به لطف معرفی GDPR و مقررات همراه با آن، دوباره سوالات امنیت سایبری و حریم اطلاعاتی خودشان را مطرح کرده اند.

حالا مباحث در این زمینه گسترش یافته است. واقعا هزینه حمله به یک وبسایت چیست؟ تا چه حدی امنیت سایت ها می تواند بر روی رتبه بندی سایت تاثیر داشته باشد؟

حقیقت این است که، بسیاری از کسب و کار ها هنوز اهمیت تامین امنیت دارایی های دیجیتال خودشان را درک نکرده اند. تا کنون، ایجاد کردن محافظت های امنیتی نسبت به آسیب پذیری های سایت به عنوان مجموعه مهارتی متفاوت نسبت به سئو در نظر گرفته شده است در حالی که نباید این گونه باشد. یعنی سئو و تامین امنیت سایت باید همراه با یکدیگر در نظر گرفته شوند.

امنیت سئو معمولا در طرح های بازاریابی دیجیتال بلند مدت، نادیده گرفته می شوند. اما در حقیقت، امنیت سایت ها می تواند نشانه ای باشد که منجر به تمایز بین شما و رقبای شما شود.

آخرین باری که موضوع امنیت سایبری در جلسات تعیین استراتژی یا ارزیابی سئو سایت را بررسی کردید، کی بود؟

چگونگی تاثیر امنیت وب سایت بر سئو

امنیت وب سایت چطور بر روی سئو تاثیر  دارد؟

امنیت وب سایت چیست؟ در به روز رسانی های انجام شده برای مرورگر کروم، HTTPS به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته شد و تاکید زیادی بر روی آن شد. از آن زمان تا کنون، HTTPS تبدیل به نشانه امنیت سایبری در سئو شده است.

اما همانطور که بیشتر ما می دانیم، امنیت سایبری فقط محدود به HTTPS نمی شود و داشتن HTTPS به تنهایی به این معنی نیست که وبسایت شما ایمن است.

فارغ از موضوع تایید HTTPS، تحقیقات نشان داده است که بیشتر وبسایت ها به صورت میانگین، در هر روز متحمل 58 حمله می شوند. مهم تر از آن، این موضوع مطرح می شود که حدود 61 درصد از تمام ترافیک اینترنت به صورت خودکار ایجاد می شود. یعنی که بیشتر این حمله ها اصلا موضوع سایز یا محبوبیت سایت هایی که تحت تاثیر قرار می گیرند را در نظر ندارند.

در نتیجه نمی توان گفت که یک سایت به دلیل کوچک بودن یا کم اهمیت بودن، تحت خطر حمله قرار ندارد. متاسفانه، تعداد این حمله ها در حال افزایش می باشد. همچنین شرایط به نحوی پیش رفته است که حتی شناسایی این حمله ها هم دشوار تر از قبل شده است.

  1. ایجاد لیست سیاه

ارزیابی سئو سایت,امنیت سئو,امنیت سایبری

وقتی که شما تحت تاثیر یک حمله قرار می گیرید، تنها ضررهای مالی ایجاد شده نیستند که به شما آسیب وارد می کنند. یک وبسایت که تحت حمله قرار گرفته است ممکن است در SERP ها هم دچار مشکل شود و تحت تاثیر جریمه های دستی از طرف گوگل قرار بگیرد.

با این وجود، موتور های جستجو تنها بخش محدودی از کل تعداد سایت هایی که به بد افزار آلوده شده اند را در لیست سیاه قرار می دهد.

گزارش اخیر GoDaddy نشان داد که 90 درصد از موارد وبسایت هایی که تحت حمله قرار می گیرند، در این لیست سیاه نمی روند.

این یعنی که ممکن است یک سایت به صورت مداوم تحت حمله باشد بدون این که حتی متوجه شود. تا زمانی که میزان خراب کاری های ایجاد شده در سایت به صورت محسوسی افزایش پیدا کند.

حتی بدون این که شما در لیست سیاه قرار بگیرید، رتبه بندی یک سایت ممکن است در اثر حمله، تحت تاثیر قرار بگیرد. اضافه شدن یک بد افزار یا اسپم به وبسایت فقط نتیجه منفی به دنبال خواهد داشت.

کاملا مشخص است کسانی که فقط به دنبال نشانه های ظاهری حمله یا اخطار های گوگل هستند، ممکن است متوجه بد افزار هایی که بر روی بازدید کننده های آن ها تاثیر می گذارد، نباشند.

این موضوع باعث می شود که پارادوکس ایجاد شود. نشانه گذاری شدن یا قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل به دلیل بد افزار ها قطعا باعث می شود که کار وبسایت شما تمام شود و وبسایت شما از SERP ها حذف می شود، حداقل تا زمانی که شما وبسایت خودتان را ترمیم کنید و جریمه های گوگل، حذف شود.

این که وقتی سایت شما دچار بد افزار شده است اما هیچ نشانه گذاری از طرف موتور جستجو بر روی سایت شما قرار نگرفته باشد، می تواند منجر به آسیب پذیری بیشتر از طرف هکر ها و جریمه های شدید تر شود.

در نتیجه پیشگیری از این شرایط تنها راه حل موجود است.

این موضوع بسیار مهم است زیرا 9 درصد از سایت که یعنی 1.7 میلیون سایت، آسیب پذیری های جدی دارند که امکان نفوذ بد افزار ها را فراهم می کند.

در صورتی که شما سرمایه گذاری های زیادی برای افزایش قابلیت رویت سایت خودتان در بلند مدت انجام داده اید، اگر در بازار به شدت رقابتی فعالیت می کند و یا این که کسب و کار شما اتکای زیادی به ترافیک ارگانیک در سایت شما دارد، قطعا باید تلاش کنید که از این نوع حمله ها پیش گیری کنید.

  1. خطاهای کراول

امنیت سایت ها,امنیت وب سایت,امنیت وب سایت چیست

ربات ها به صورت غیر قابل اجتناب یکی از مهم ترین بخش های وبسایت شما و ترافیک کاربردی وبسایت شما را ایجاد می کنند.

اما همه ربات ها، ربات های خوب نیستند. حداقل 19% از ربات ها وبسایت ها را با اهداف شوم کراول می کنند، اهدافی مانند سرقت محتوا، پیدا کردن آسیب پذیری ها یا دزدیدن داده ها.

حتی در صورتی که تلاش آن ها ناموفق باشد، حمله های دائم از طرف این نرم افزار های خودکار، ممکن است باعث شود که ربات های گوگل نتوانند سایت شما را کراول کنند.

ربات های بد از پهنای باند سایت شما و منابع سرور مشابه با یک ربات خوب یا یک بازدید کننده عادی، استفاده می کنند.

اما، در صورتی که سرور شما تحت تاثیر وظایف خودکار و مکرر ربات های مختلف در مدت زمان طولانی قرار داشته باشد، ممکن است که ترافیک وبسایت شما کند شود. در نتیجه، سرور شما ممکن است دیگر به صفحات وبسایت شما سرویس ندهد.

در صورتی که شما ارورهای عجیب 404 یا 503 را در سرچ کنسول خودتان برای صفحه هایی دیدید که در اصل این صفحه ها سالم هستند، این احتمال وجود دارد که گوگل تلاش کرده که این صفحات را کراول کند اما سرور شما، گزارش مفقودی صفحات را به ربات ها اعلام کرده است.

این نوع ارور، تنها در زمان استفاده بیش  از حد از سرور رخ می دهد

با وجود این که فعالیت ربات های خوب معمولا قابل مدیریت می باشد، اما گاهی آن ها هم می توانند به صورت بیش از اندازه از منابع سرور شما استفاده کنند. در صورتی که شما محتوای زیادی به سایت خودتان اضافه کنید، کراول شدن شدید سایت برای ایندکس کردن محتوای جدید ممکن است سرور شما را با مشکل رو به رو کند.

به صورت مشابه، ممکن است ربات های خوب نیز با یک خطا در وبسایت شما رو به رو شوند و مجبور شوند عملیاتی با هزینه منابع بسیار بالا انجام دهند و یا در یک حلقه بی نهایت گیر کنند.

برای پیشگیری از این مشکلات، بیشتر سایت ها از یک روش کش در طرف سرور استفاده می کنند که این کشینگ، یک نسخه از پیش ساخته شده از سایت آن ها را ارائه می کند و برای هر درخواست از طرف بازدید کننده یا ربات، دیگر کل صفحه را دوباره ایجاد نمی کند و این روش از نظر منابع، بسیار مقرون به صرفه می باشد. همچنین زمان بارگذاری صفحات برای بازدید کننده های واقعی نیز کاهش پیدا می کند که این موضوع برای گوگل اهمیت زیادی دارد.

بیشتر موتور جستجوهای اصلی نیز روشی را ارائه می کنند که شما می توانید با استفاده از آن، نرخ کراول سایت خودتان توسط ربات های آن موتور جستجو را مشخص کنید، تا به این صورت میزان استفاده از منابع سرور توسط ربات های خوب هم بیش از اندازه نباشد.

البته نمی توانید با این روش مشخص کنید که ربات های موتور جستجو در چه تکرار زمانی وبسایت شما را کراول می کنند، بلکه تنها می توانید سطح منابع مورد استفاده آن ها را مشخص کنید.

برای این که بتوانید این شرایط را به صورت بهینه مدیریت کنید، شما باید خطراتی که علیه شما و مدل کسب و کار خاص مشتری های شما وجود دارد را شناسایی کنید.

همچنین شما باید سیستم هایی را ایجاد کنید که بتوانند بین ترافیک یک ربات بد، ترافیک ربات خوب و فعالیت های انسانی را نسبت به یکدیگر متمایز کند. اگر این کار به صورت ضعیف انجام شود، ممکن است تاثیر فعالیت های سئو شما کاهش پیدا کند و یا حتی بازدید کننده های ارزشمند، نتوانند از سرویس شما به صورت موثر استفاده کنند.

ادامه…

بررسی سئو,لیست سیاه گوگل

امنیت سایت های اینترنتی بر روی سئو تاثیرگذار بوده و اهمیت بسیاری دارد. در قسمت قبل از مقاله تاثیر امنیت وب سایت بر سئو، به این مسئله پرداختیم که چطور لیست های سیاه و خطاهای کراول سایت موجب عدم برقراری امنیت سایت می شوند و بر روی سئو سایت چه تاثیری دارند. در این قسمت به مورد سوم می پردازیم و نحوه کاهش خطرات و پیشگیری از مشکلات را درباره آن مهم توضیح خواهیم داد:

  1. اسپم سئو (SEO spam)

بیش از 73% از سایت های هک شده در مطالعه GoDaddy، به صورت جدی به دلیل اهداف اسپم سئو تحت حمله قرار گرفته بودند.

این کار می تواند به هدف تخریب عمدی و یا تلاش کلی برای سرقت محتوا و یا سوء استفاده از وب سایت های معتبر باشد.

عموما افراد مهاجم، سایت ها را با اسپم پر می کنند تا بازدید های خوب سایت از بین برود و سپس آن ها را به صفحه های پر از لینک ارجاع می دهند و سپس در آن جا، تلاش می کنند تا با ایجاد لینک های طعمه، بازدید کننده هایی که دقت بالایی ندارند را به صفحه های بد افزار یا فیشینگ هدایت کنند.

در بسیاری از موارد، هکر ها از آسیب پذیری های موجود استفاده می کنند و با استفاده از روش تزریق SQL، به قسمت مدیریت سایت دسترسی پیدا می کنند.

این نوع از حمله های هدفمند می تواند بسیار مخرب باشد. سایت شما ممکن است پر از اسپم شود و احتمالا در لیست سیاه قرار بگیرد. مشتری های شما نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. شهرت شما آسیب می بیند، آسیبی که ممکن است برگشت ناپذیر باشد.

به غیر از قرار گرفتن در لیست سیاه، هیچ جریمه مستقیمی برای سئو در وبسایت های آسیب دیده وجود ندارد. اما نحوه نمایش سایت شما در SERP ها هم دچار تغییر می شود. آسیب نهایی مبتنی بر تغییراتی است که در وبسایت شما ایجاد شده است.

اما حداقل برای یک مدت، دیگر برای عبارات جستجوی مربوطه، سایت شما در صفحه نتایج نمایش داده نمی شود.

فرض می کنیم که یک مهاجم به سایت شما دسترسی پیدا می کند و یک فرایند فریب کارانه را بر روی سرور شما اجرا می کند که خارج از فهرست هاستینگ سرور قرار دارد.

آن ها حتی می توانند راه های بازگشت متعدد و دسترسی مجدد در سرور برای خودشان ایجاد کنند و به تمام محتوایی که در سرور موجود است دسترسی پیدا کنند. ممکن است حتی بعد از پاک کردن فایل ها و بد افزار ها، باز هم این راه های دسترسی مجدد باز باشد.

با استفاده از این روش، آن ها می توانند فایل های بسیاری را اجرا کرده و آن ها را ذخیره سازی کنند؛ از جمله قرار دادن محتوای سرقت شده بر روی سرور شما.

در صورتی که این کار در سطح گسترده انجام شود، منابع سرور شما تنها برای ارائه این محتوا مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع باعث کاهش سرعت سایت شما می شود و نه فقط شما بازدید کننده های خودتان را از دست می دهید، بلکه رتبه بندی شما نیز به شدت کاهش پیدا می کند.

دیگر تکنیک های سئو اسپم نیز شامل استفاده از ربات های سرقت محتوا برای دزدیدن اطلاعات و ایجاد کردن محتوای تکراری، دزدیدن آدرس های ایمیل و اطلاعات شخصی می باشد. شما چه نسبت به این مشکلات آگاه باشید یا نباشید، وبسایت شما در نهایت به خاطر محتوای تکراری دچار جریمه می شود.

نحوه کاهش خطرات سئو با بررسی امنیت وب سایت ها

با وجود این که این حمله ها ممکن است بسیار خطرناک باشند، اما گام هایی وجود دارد که مالکین وبسایت و آژانس های توسعه سایت، می توانند از آن ها استفاده کنند تا از خود و مشتریان شان حفاظت کنند. در این قسمت، کنش گرا بودن و تمرین، یکی از مهم ترین بخش ها برای محافظت از سایت نسبت به حمله های موفق و نجات دادن عملکرد ارگانیک سایت در بلند مدت می باشد.

  1. ربات های مضر

ارزیابی سئو سایت,امنیت سئو,امنیت سایبری

متاسفانه، ببیشتر ربات های مضر (malicious bots) از پروتکل های استاندارد در زمان کراول کردن وبسایت استفاده نمی کنند. همین موضوع باعث می شود که مقابله با آن ها دشوار تر شود. در نهایت، راه حل این مشکل مبتنی بر نوع رباتی است که باید با آن سر و کله بزنید!

در صورتی که این ربات ها کار سرقت محتوا را انجام می دهند، شما می توانید به صورت دستی بک لینک های صفحات خودتان را ارزیابی کنید تا متوجه شوید چه وبسایت هایی از لینک های شما استفاده می کنند. در صورتی که متوجه شدید محتوای شما بدون اجازه شما در یک سایت اسپم درج شده است، باید یک شکایت DMCA را به گوگل ارائه کنید.

به صورت عمومی، بهترین دفاع شما، شناسایی کردن منبع ترافیک بدی است که در وبسایت شما ایجاد شده است و سپس باید دسترسی آن ها به این منابع را قطع کنید.

راه متداول برای انجام این کار، تحلیل منظم فایل های گزارش از طریق ابزاری مانند AWStats می باشد. این ابزار لیست بندی های گزارش را برای هر رباتی که وبسایت شما را کراول کرده است، میزان پهنای باند مورد استفاده آن ها، تعداد دفعات کراول سایت و اطلاعات دیگر  را به شما ارائه می کند.

میزان پهنای باند مورد استفاده ربات های نرمال، نباید بیشتر از چند مگابایت در ماه باشد.

در صورتی که این روش نمی تواند اطلاعات مورد نیاز شما را تامین کند، شما می توانید از فایل های گزارش سرور یا سایت خودتان استفاده کنید. با استفاده از این کار و به خصوص با بررسی “Source IP address” و داده های “User Agent”، شما به راحتی می توانید ربات ها را نسبت به کاربران عادی، شناسایی کنید.

ربات های بد ممکن است کار شناسایی شما را سخت کند زیرا آن ها معمولا با استفاده از “User Agent” مشابه با ربات های خوب، کار آن ها را تقلید می کنند.

اگر شما نسبت به فعالیت های یک ربات مشکوک شدید، می توانید یک جستجوی معکوس DNS بر روی آدرس IP انجام دهید تا نام هاست ربات مد نظر را به دست بیاورید.

آدرس های IP در ربات های موتور جستجوهای اصلی، معمولا دارای نام های هاست معروف هستند مانند “*.googlebot.com” یا “*.search.msn.com” برای بینگ.

به علاوه، ربات های بد معمولا استاندارد های ممانعت ربات ها را رعایت نمی کنند. اگر شما مشاهده کردید ربات هایی هستند که صفحاتی را کراول می کنند که ممنوع هستند، این موضوع نشان می دهد احتمالا این ربات ها، ربات های بد هستند.

  1. پلاگین ها و افزونه های وردپرس

ارزیابی سئو سایت,امنیت سئو,امنیت سایبری

تعداد بسیار زیادی از سایت هایی که تحت حمله قرار می گیرند شامل نرم افزارهای قدیمی بر روی رایج ترین بسترها و ابزارهای وبسایت، یعنی وردپرس و CMS آن می باشند.

امنیت سایت های وردپرسی، به صورت یک ترکیب مختلط می باشد. خبر بد این است که هکرها به صورت خاص به دنبال سایت هایی می گردند که از پلاگین های قدیمی استفاده می کنند تا بتوانند از آسیب پذیری های این پلاگین ها بهره ببرند. مهم تر از آن، هکرها به صورت دائم به دنبال آسیب پذیری های جدید هستند تا بتوانند از آن ها استفاده کنند.

این موضوع می تواند منجر به مشکلات مختلف شود. در صورتی که شما هک شده اید و فهرست منابع سایت شما نیز از محتوای لیست بندی آن ها بسته نشده است، صفحه های ایندکس تم ها و پلاگین های مرتبط با فهرست شما می تواند در ایندکس گوگل قرار بگیرد. حتی در صورتی که این صفحه ها به صورت ارور 404 مشخص شوند و سایت باقی مانده از نظر مشکلات ترمیم شود، آن ها می توانند سایت شما را برای حمله های بعدی به یک هدف ساده تبدیل کنند.

این موضوع برای هکر ها مشخص شده است که می توانند از این روش استفاده کنند تا سرویس های SMTP سایت را در دست گرفته و ایمیل های اسپم ارسال کنند. این موضوع می تواند منجر به قرار گرفتن دامنه شما در لیست سیاه با دیتابیس های اسپم ایمیل، قرار بگیرد.

در صورتی که عملکرد اصلی وبسایت شما نیاز به ارسال ایمیل های گسترده دارد، مثلا ممکن است وبسایت شما یک روزنامه، یک سایت مکاتبه ای و یا سایتی برای اطلاع رسانی رخدادهای خاص به مشترکین باشد، این حمله ها می توانند تاثیر بسیار بدی بر روی وبسایت شما داشته باشند.

نحوه پیشگیری از این مشکل

جلوگیری از ایندکس شدن این صفحه ها با استفاده از robots.txt باز هم فرصت هایی را برای حمله باز می گذارد. بسیاری از سایت ها مجبور می شوند که این صفحه ها را به صورت دستی از طریق فرم های درخواست حذف URL، از گوگل حذف کنند. همراه با حذف کردن آن ها از دیتابیس ایمیل های اسپم، این کار می تواند نیازمند تلاش و وقت بسیار زیادی باشد که همین موضوع باعث می شود بعضی از قسمت های آسیب، بدون ترمیم باقی بماند.

در طرف روشن قضیه، پلاگین های امنیتی وردپرس متعددی وجود دارند که در صورتی که شما این پلاگین ها را به روز نگاه دارید، می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید کار های خودتان را تحت نظارت داشته باشید و از سایت خودتان محافظت کنید.

نمونه های رایج این پلاگین ها شامل پلاگین All in One و Sucuri Security می باشد. این پلاگین ها می توانند شما و فعالیت هایتان را تحت نظارت داشته باشند و رخدادهای احتمالی هک را بررسی کنند و همچنین دارای ویژگی های فایروال هستند که مانع دسترسی بازدید کننده های مشکوک به صورت دائمی می شود.

نقد و بررسی و به روز رسانی های مربوط به هر کدام از این پلاگین ها و اسکریپت های مورد استفاده، یکی از مهم ترین موضوعات در این زمینه است. شما باید زمان خودتان را صرف کنید و این پلاگین ها را به روز رسانی کنید تا به یک هدف ساده برای مهاجمین تبدیل نشوید.

ادامه…

ارزیابی سئو سایت,امنیت سئو,امنیت سایبری

  1. نظارت بر سیستم ها و شناسایی هک ها

بسیاری از فعالان در این زمینه، هنگامی که سفارش مشتریان خود را قبول می کنند، بررسی نمیکنند که آیا سایت آنها هک شده است یا خیر. به غیر از اعلانات گوگل و مشتری هایی که به طور کامل پیشینه کاری خودشان را بیان می کنند، معمولا مشخص کردن وضعیت سایت از نظر هک شدن، دشوار می باشد.

این روند باید یک نقش اساسی در ارزیابی کسب و کارهای موجود و آتی داشته باشد. یافته های شما در این قسمت، هم از نظر پیشینه فعالیت و هم از نظر وضعیت امنیتی فعلی، باید در استراتژی هایی که برای امنیت وبسایت خودتان انتخاب می کنید، موثر باشد.

با 16 ماه اطلاعات سرچ کنسول، می توان حملات سایبری گذشته سایت مانند تزریق اسپم را با ردگیری داده های پیشین سایت، شناسایی کرد.

با این وجود، همه حمله ها به این صورت نیستند. همچنین بعضی از تغییرات ترافیکی شدید به صورت ناگهانی به دلیل تغییرات فصلی رخ می دهد. در نتیجه شما باید این گونه اطلاعات را به صورت دقیق از مشتری خودتان (کسی که برای رفع مشکلات سایت هک شده پیش شما آمده) بپرسید و همه چیز را بررسی کنید.

نحوه پیشگیری

برای این که از بهترین شانس خودتان برای شناسایی حملات فیشینگ فعلی سایت استفاده کنید، شما نیازمند ابزار خاصی هستید که به شما کمک کند تا موضوعاتی مانند نرم افزارهای کاوش رمز، فیشینگ و بد افزارها را شناسایی کنید.

سرویس های پولی مانند WebsitePulse یا SiteLock وجود دارد که یک راه حل جامع برای نظارت بر وبسایت شما، سرور ها و اپلیکیشن های موجود را ارائه می کند. از این رو در صورتی که یک پلاگین مشکل داشته باشد، لینک هایی را به صفحات موجود اضافه کند و یا به صورت کلی صفحات جدید ایجاد کند، این نرم افزار نظارتی تنها در چندین دقیقه به شما این موضوع را اطلاع می دهد.

شما می توانید از ابزار تحلیل کد منبع هم استفاده کنید تا مشخص کنید که آیا سایت شما تحت حمله قرار گرفته است یا خیر.

این موارد می توانند PHP شما و دیگر کد های منبع را برای شناسایی امضاها و الگوهایی که مطابق با کد بد افزارها می باشند، بررسی کنند. نسخه های پیشرفته از این نرم افزارها، وضعیت فعلی کد شما را نسبت به نسخه های صحیح بعضی از فایل ها مقایسه می کند و فقط دنبال نشانه های خارجی نمی گردد. این کار می تواند به شما کمک کند بد افزارهایی را شناسایی کنید که نشانه شناسایی خاصی برای آن ها وجود ندارد.

بیشتر سرویس های خوب نظارتی شامل این توانایی می شوند که این سرویس ها را از مکان های مختلف ارائه کنند. سایت های هک شده گاهی بد افزارها را به تمام کاربران ارائه نمی کنند.

بلکه، آن ها کدهایی را شامل می شوند که تنها بر اساس مکان، زمان، منبع ترافیک و یا دیگر معیار ها، به کاربران خاصی ارائه می شود. با استفاده از یک پویشگر راه دور که بخش های مختلف از سایت شما را به روش های مختلف بررسی می کند، شما می توانید خطر غفلت نسبت به خطرات سایت خودتان را کاهش دهید.

  1. امنیت شبکه محلی

ارزیابی سئو سایت,امنیت سئو,امنیت سایبری

امنیت در شبکه محلی نیز مانند تامین امنیت وب سایتی که بر روی آن کار می کنید مهم است. در صورتی که کنترل دسترسی در شبکه شما آسیب پذیر باشد، استفاده از انوع نرم افزار های امنیتی لایه بندی شده قطعا بی فایده خواهد بود.

تقویت امنیت شبکه خودتان یکی از مهم ترین موضوعات می باشد، هر چند شما به صورت مستقل، راه دور و یا در یک دفتر بزرگ کار کنید. هر چه شبکه شما بزرگتر باشد، ریسک خطای انسانی بیشتر می شود، در حالی که ریسک های شبکه های عمومی را به هیچ وجه نمی توان دست کم گرفت.

شما باید مطمئن شوید که از فرآیندهای امنیتی استاندارد، مانند محدود کردن تعداد تلاش ها برای ورود به سایت در یک بازه زمانی خاص، به پایان رساندن session های منقضی شده به صورت اتوماتیک و حذف کردن امکان تکمیل خودکار فرم ها را در سایت خودتان استفاده کنید.

هر وقت که شما بر روی سایت خودتان کار می کنید، باید با استفاده از یک VPN قابل اعتماد، ارتباطات خودتان را رمز نگاری کنید. 

همچنین شما می توانید ترافیک خودتان را با استفاده از یک فایروال وب سایت (WAF) فیلتر کنید. این کار باعث می شود که ترافیک شما تحت فیلتر، نظارت و یا بعضی اوقات تحت کنترل و محدودیت قرار بگیرد و در نتیجه نوعی محافظت نسبت به سوء استفاده از داده ها و یا هک سایت، ایجاد می شود.

به همان روشی که نرم افزار های VPN عمل می کنند، شما می توانید با استفاده از یک دستگاه، نرم افزار و یا WAF که به عنوان سرویس مورد استفاده قرار می گیرد و شامل سیاست های سفارشی متناسب با کاربردهای مد نظر شما می باشد، این محافظت را ایجاد کنید. این سیاست های سفارشی باید همواره حفظ شده و مطابق با اصلاح کاربردهای شما، آن ها هم به روز رسانی شوند.

جمع بندی

امنیت وبسایت بر روی همه تاثیر می گذارد. در صورتی که معیارهای پیشگیری مناسبی مورد استفاده قرار نگرفته باشد و بدترین رخداد یعنی هک شدن سایت صورت بگیرد، کاملا عواقب شفاف و طولانی برای آن سایت هم از نقطه نظر جستجو و هم معیارهای دیگر، ایجاد خواهد شد.

زمانی که شما با یک وبسایت، مشتری و یا یک استراتژی به صورت نزدیک کار می کنید شما باید بتوانید مباحث امنیتی را هم پوشش دهید و در صورتی که تاکنون این کار را انجام نداده اید، پس قطعا حالا زمان پرداختن به آن رسیده است.

در صورتی که شما سرمایه گذاری های زیادی بر روی موفقیت سئو یک سایت انجام داده اید، بخشی از مسئولیت شما تضمین استراتژی کنش گرایانه و پیش گیری از حمله و آسیب به این سایت می باشد و این استراتژی باید همیشه به روز نگاه داشته شود.

این مشکل قرار نیست خیلی سریع حل شود. در آینده، بهرین استعداد های سئو، آژانس ها، سئو کارهای مستقل و یا کسانی که در خانه کار می کنند، باید موضوع امنیت سایبری را به خوبی درک کنند.

به عنوان یک صنعت، ما باید به مشتری های خودمان آموزش دهیم که چه ریسک هایی آن ها را تهدید می کند؛ نه فقط تهدیدات مرتبط با سئو سایت بلکه تهدید هایی که مرتبط با کل کسب و کار آن ها می باشد.

ادامه…

امنیت سایت

امنیت سایت یکی از فاکتورهایی است که برای گوگل اهمیت زیادی داشته و در نهایت همین موضوع سبب می شود تا سئو سایت نیز تحت تاثیر آن قرار بگیرد. بسیاری از افراد تمامی اصول سئو را در روند فعالیت های خود پیاده سازی می کنند و تصور می کنند که همین موضوع برای کسب رنک های برتر کافی است.

آمارها نشان می دهد که تعداد بسیار زیادی از سایت ها با وجود اینکه روند سئو سایت مناسبی داشته اند، اما باز هم افت رنک شدیدی را برای صفحات خود مشاهده کردند؛ این موضوع نشان دهنده این است که اهمیت امنیت وب سایت برای بسیاری از افراد، ثابت نشده است و آن ها نیاز دارند تا از یک مقاله آموزش امنیت سایت استفاده کنند.

اگر شما بخواهید افزایش ترافیک مناسب و رنک بالایی داشته باشید، باید بدانید که تولید محتوای ارزشمند و ایجاد لینک های قوی، به تنهایی نمی توانند شما را به هدفتان برسانند. با توجه به الگوریتم رتبه بندی گوگل متوجه می شویم که امنیت سایت یکی از فاکتورهای رنکینگ به شمار می رود. گوگل چیزی بیشتر از 200 فاکتور برای رتبه بندی صفحات سایت های مختلف دارد و یکی از آن ها امنیت سایت می باشد. به گفته گوگل، امنیت وب سایت جزو اولویت های اصلی این شرکت است و آن ها تمام تلاش خود انجام داده و سرمایه گذاری های زیادی را انجام می دهند تا همه خدمات گوگل از امنیت بالایی برخودار باشد و در نهایت اینترنت به یک فضای امن تبدیل شود.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش بهبود سئو سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

4 مرحله ابتدایی برای امنیت سایت

متاسفانه بسیاری از افراد تا رتبه شان افت نکند، شروع به درک اهمیت امنیت وب سایت نمی کنند. در ادامه این مطلب آموزش امنیت سایت، 4 روش وجود دارد که برای بهبود امنیت وب سایت خود می توانید آن ها را انجام دهید.

نصب افزونه های امنیتی

به طور معمولی، یک وب سایت که مربوط به یک کسب و کار کوچک می باشد، در طی روز 44 مرتبه مورد حمله قرار می گیرد و در هفته، ربات های هکر، حدود 150 میلیون بار به این وب سایت ها حمله می کنند. این آمار هم برای سایت های وردپرس و غیر وردپرس صدق می کند.

نقض امنیت نرم افزارهای مخرب می تواند منجر به سرقت اطلاعات شما و هدر رفتن داده ها شود. حتی ممکن است که شما دسترسی به وب سایت خود را از دست بدهید. در برخی موارد، می تواند وب سایت شما را به طور کلی خنثی سازد و این تنها شهرت برند شما را خراب نمی کند، بلکه بر رتبه بندی سئو سایت شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

برای جلوگیری از این اتفاق، امنیت وب سایت خود را با  افزونه های وردپرس تقویت کنید. این افزونه ها فقط باعث جلوگیری از حملات بی رحمانه و بدافزارها نمی شوند؛ بلکه امنیت وردپرس را برای سایت شما سخت تر می کنند و به این ترتیب به آسیب پذیری های امنیتی برای هر پلتفرم و همه تلاش های هکر دیگری که می تواند تهدیدی برای وب سایت شما باشد، مقابله می کند.

استفاده از رمز عبور بسیار قوی

استفاده از گذرواژه ای که می توانید به راحتی به یاد بیاورید، بسیار وسوسه آور است. با کمال تعجب،  معمول ترین رمز عبور برای اکثر مردم 123456 است. شما نباید به هیچ وجه چنین ریسک هایی را برای وب سایت خود ایجاد کنید.

برای تولید یک رمز عبور ایمن تلاش کنید؛ قاعده کلی در این زمینه این است که حروف، اعداد و کاراکترهای خاص را با یکدیگر ترکیب کرده و آن ها را تا جایی که می توانید، طولانی کنید. این نکته فقط برای شخص شما نیست؛ اطمینان حاصل کنید که همه کسانی که به وب سایت شما دسترسی دارند، از گذرواژه های قدرمند و ایمن برای ورود استفاده کنند.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دائما به روز می شود

به همان اندازه که استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS)، فواید زیادی را به همراه دارد، خطرات خاصی را برای امنیت سایت شما خواهد داشت. براساس این گزارش های موجود، وجود آسیب پذیری در اجزای قابل توسعه CMS، بالاترین علت افزایش نفوذ پذیری وب سایت است. علت این است که کدهایی که در این ابزارها استفاده می شوند، به دلیل open-source بودن، به راحتی قابل دسترس هستند. در نتیجه، هکرها نیز می توانند به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند.

نصب گواهی امنیت SSL

اگر توجه داشته باشید، می فهمید که برخی URL ها با https شروع می شوند؛ در حالی که برخی دیگر با http شروع می شوند. احتمالا هنگامی که قصد یک پرداخت آنلاین را داشته اید، به این موضوع توجه کرده اید. سوال بزرگ این است که تفاوت بین این دو نوع URL چیست؟

پاسخ ساده است؛ وجود https نشان دهنده این است که ارتباط شما با وب سایت مورد نظر، کاملا امن و غیر قابل نفوذ می باشد و هر اطلاعاتی که شما وارد آن صفحه کنید، کاملا از امنیت بالایی برخودار است. وجود “s” نشان دهنده حضور گواهی امنیت SSL می باشد.

چرا امنیت سایت برای سئو اهمیت دارد؟

اهمیت امنیت وب سایت برای سئو

به دنبال بروزرسانی Google Chrome در سال 2017، سایت هایی که گواهی SSL را ندارند، جزو دسته وب سایت های نا امن شناخته می شوند. گواهی SSL فن آوری است که لینک بین مرورگر و وب سرور را رمزگذاری می کند و همچنین سایت را در مقابل هکرها محافظت می کند. این گواهی اطمینان حاصل می کند که تمامی اطلاعاتی که بین سرور و مروگر رد و بدل می شود، در امنیت کامل باقی می مانند.

آن دسته از سایت هایی که این گواهی امنیت را نداشته باشند، در قسمت URL آن ها، عبارت Not Secure مشاهده می شود. تحقیقات نشان داده است که اکثر کاربران، خرید خود را از سایت هایی که Not secure می باشند، انجام نمی دهند. این موضوع سبب می شود تا نرخ پرش سایت افزایش پیدا کرده و در نهایت ترافیک آن کاهش پیدا کند. بنابراین داشتن سایتی که به جای http از https در آدرس اینترنتی خود استفاده کرده است، امنیت بیشتری را برای کاربران به وجود می آورد.

هنگامی که گواهی SSL خود را با موفقیت در سرور نصب و پیکربندی کنید، Google Chrome چراغ سبز را برای شما به نمایش در می آورد. سپس با فراهم آوردن یک اتصال مطمئن بین مرورگر و سرور، به عنوان یک قفل امنیتی عمل خواهد کرد. این بدان معنی است که حتی اگر یک هکر قادر به مشاهده اطلاعات شما باشد، رمزگشایی آن داده ها برایش امکان پذیر نخواهد بود.

همانطور که مشاهده کردید، امنیت سایت ممکن است که به طور مستقیم بر سئو سایت شما اثر نگذارد؛ اما نقش مهمی در فاکتورهای رتبه دارد که همین موضوع سبب می شود تا برای سئو سایت نیز مهم واقع شود. امیدواریم که با استفاده از این مقاله آموزش امنیت سایت، عملکرد صفحات خود را تا جاایی که می توانید بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود