ضروری

فاکتورهای اعتبارسنجی وب سایت

اعتبار در کسب و کار,اعتبار سنجی وب سایت,اعتبار وب سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 14 امتیاز : 4.6]

اعتبار سنجی وب سایت به مسیری گفته می شود که در آن وب سایت خود را به وبسایتی شناخته شده و قابل اعتماد تبدیل می کنید. یک وب سایت معتبر می تواند مزایای زیادی برای شما و کسب و کار تان به دنبال داشته باشد. در این مقاله آموزش سئو، فاکتورهایی که بر روی اعتبار وب سایت شما تاثیرگذار هستند را بررسی می کنیم.

وب سایت شما، تصویر دیجیتال کسب و کار شماست. بازدیدکننده ها، با هدف بررسی عملکرد کسب و کار یا حتی میزان محبوبیت شما، به وب سایت تان می آیند.

یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت کسب و کار، اعتباری است که دارد. مشتریان بالقوه شما، تنها در صورتی از شما خرید می کنند که به وب سایت شما و افراد پشت آن اعتماد داشته باشند. اگر صاحب یک وب سایت فروشگاه اینترنتی هستید یا با اطلاعات حساس کاربران سر و کار دارید، باید تلاش بیشتری برای جلب اعتماد مشتریان بکنید.

طبق مطالعات صورت گرفته، وب سایت ها زمانی که کاربردی هستند و دسترسی به آنها ساده است اعتبار بیشتری دارند. کاربردی بودن وب سایت با ویژگی ها، امکانات و رابط کاربری (UI) مشخص می شود. هرچند، سادگی استفاده از وب سایت نیز با طراحی وب سایت تشخیص داده می شود. بنابراین، بسیاری از فاکتورها دست به دست هم می دهند تا نمره اعتماد سایت شما را افزایش دهند.

اگر دانش تخصصی در این زمینه ندارید و می خواهید وب سایت خود را معتبرتر کنید، اینجا می توانید لیستی از فاکتورهایی که تاثیر زیادی بر اعتبار وب سایت شما دارند پیدا کنید.

درک موتورهای جستجو از وب سایت شما

موتورهای جستجو، الگوریتم ها و ربات های خود را به کار می گیرند تا عملکرد وب سایت شما را ارزیابی کرده و و به آن رنک دهند. به این ترتیب، اگر شما به درستی کار خود را انجام دهید (سئو کلاه سفید) و آپدیت الگوریتم های گوگل و قوانین محتوانویسی را دنبال کنید، وب سایت شما رو به جلو حرکت خواهد کرد و رنک و رتبه بهتری به دست خواهد آورد. همانطور که می دانید همه این ها، اولین مواردی هستند که بازدیدکنندگان سایت شما می بینند.

با ابزارهایی مانند Alexa Traffic Rank، مخاطب به رنک و رتبه جهانی و محلی سایت شما دسترسی دارد. رنک سایت شما در موتور جستجو می تواند تاثیر زیادی بر روی اعتبار سایت شما بگذارد. بنابراین، حتما در این راستا تلاش خودتان را بکنید.

اعتبار کسب و کار شما در اجتماع (شبکه های اجتماعی)

اعتبار در کسب و کار,اعتبار سنجی وب سایت,اعتبار وب سایت

کسب اعتبار برای وبسایت کسب و کار خود، برای اعتبار کلی آن ضروی است. باید در وب سایت خود، لینک همه پیج های شبکه های اجتماعی خود را درج کنید. جدا از این، داشتن لیستی از برندها یا مشتریانی که با کسب و کار شما همکاری داشته اند نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

رضایت و نظرات مشتری

صرف نظر از طبیعت عملکرد کسب و کار شما (یعنی صرف نظر از اینکه شما با فروش محصول سر و کار دارید یا با ارائه خدمات) همیشه با نظرات مشتریان و رضایت آنها دست به گریبان خواهید بود. بسته به تجربه ای که برای مشتری رقم می زنید، آنها می توانند نظر مثبت یا منفی درباره کسب و کار شما داشته باشند.

هرچند، می توانید نظرات مثبت مشتریان خود را در دید مخاطبین تان بگذارید. اما، از درج رضایت جعلی مشتریان دوری کنید. چون مخاطب شما آنقدر باهوش هست که این نظرات جعلی را تشخیص دهد. برای آنکه این رضایت ها و نظرات قابل اعتماد تر باشند، می توانید با کسب اجازه، لینک پروفایل شبکه اجتماعی این افراد را درج کنید.

وجود تبلیغات در وب سایت

بسیاری از وب سایت ها تصمیم به درج تبلیغات مورد هدف خود می گیرند تا از این راه درآمد کسب کنند. همانقدر که به نظر می رسد این کار برای صاحبان وب سایت سودمند است، مخاطبینی که می بینند پنجره های کوچک تبلیغ باز می شوند را اذیت می کند.

اگر بخواهم صادق باشم، تبلیغات اعتبار وب سایت شما را کم می کنند. از آنجا که اولین نگاه کاربر به وب سایت در 50 میلی ثانیه شکل می گیرد، قطعا نمی خواهید تبلیغات شما را حداقل در صفحه اصلی وب سایت ببینند.

بلاگ آپدیت شده

اگر شغل خود را به عنوان بلاگر آغاز کرده اید و به تازگی وب سایت خود را برای این کار آماده کرده اید، قطعا به اعتماد بیشتر مخاطبین خود برای رشد بلاگ احتیاج دارید. اگر بلاگر نیستید اما صاحب یک کسب و کار هستید، باز هم باید بلاگ داشته باشید. چون در نهایت، وبلاگ است که اعتبار سایت شما را می سازد.

 بنابراین، یک بلاگ به روز که به طور منظم آپدیت می شود، پست های تازه ای روی آن قرار می گیرد و با نظراتی که دریافت می کند تعامل دارد، از نظر مخاطب اعتبار بیشتری دارد.

به روز رسانی منظم وب سایت

امنیت سایت,بررسی اعتبار سایت

اگر فرض کنیم وب سایت شما در سال 2005 ساخته شده است و هنوز هم به همان شکل است، باید به شما بگویم که هدف وب سایت را محقق نکرده اید و تعامل با مخاطب را نیز از بین برده اید.

به روز نگه داشتن محتوای وب سایت بسیار مهم است چون این پیام را می رساند که کسب و کار شما در حال حرکت به سمت جلو بوده و در حال رشد است. بدون به روز رسانی، برای مخاطب این تصور ایجاد خواهد شد که کسب و کار شما اهمیتی به رشد خود نمی دهد.

اطلاعات تماس قابل دسترس

اگر کسب و کار یا برند شما برای مخاطبین قابل دسترس نباشد، افراد به همه چیز شک خواهند کرد. بسیار مهم است که مخاطب شما بتواند با شما ارتباط برقرار کند. بنابراین، برای به وجود آوردن اعتبار، شماره تلفن، آدرس فیزیکی و آدرس ایمیل خود را بر روی وب سایت بگذارید.

حتی اگر وب سایت شما تنها با عضویت قابل دسترس باشد، باز هم باید اطلاعات تماس برای همه مخاطبین نمایش داده شود.

طراحی وب عالی که موجب Navigation یکپارچه می شود

مطالعات نشان می دهند که 94% بازخورد Navigation یک وب سایت، مرتبط با طراحی آن است. اگر طراحی وب سایت شما به گونه ای باشد که بازدیدکننده ها به سختی بتوانند بین صفحات آن Navigate کرده یا حین بازدید بخش های مختلف گم شوند، کسب و کار شما شکست خواهد خورد.

از سوی دیگر، اگر مخاطب شما بتواند Navigation سایت شما را متوجه شده و به سرعت به بخشی که می خواهد برود، نمره اعتماد سایت شما افزایش خواهد یافت.

وب سایتی که به سرعت بارگذاری می شود

واقعیت این است که اگر وب سایت شما بیش از 3-2 ثانیه برای بارگذاری زمان لازم داشته باشد، بازدیدکننده ها آن را رها خواهند کرد. اگر این کار را بکنند، هیچوقت فرصت دیدن محتواهای دیگر را نخواهند داشت. این بدین معناست که شما بازدیدکنندگانی که می توانستند تاثیری در میزان اعتبار سایت شما داشته باشند را از دست داده اید.

گرامر و املای صحیح

یکی از بدترین مشکلات در یک وب سایت، گرامر و دیکته اشتباه است. یک وب سایت با چنین مشخصات، بزرگترین هدر دهنده زمان است. من شخصا ترجیح می دهم از چنین وبسایتی دوری کنم چون این وب سایت ها قابل اعتماد به نظر نمی رسند. بسیار واضح است که مدیر چنین وبسایتی به هیچ چیز اهمیت نمی دهد.

اگر متخصص زبان نیستید، بهتر است خدمات حرفه ای برای اصلاح محتوای خود اعتماد کنید. استخدام یک متخصص تولید محتوا، احتمال به وجود امدن چنین مشکلاتی را از بین می برد و حتی به شما کمک می کند محتوای باکیفیت تری بسازید.

اطلاعات جزئی محصول

اگر صاحب یک وب سایت فروشگاه اینترنتی هستید، باید اطلاعات جزئی درباره محصولی که ارائه می کنید درج کنید. این اطلاعات شامل مشخصات فیزیکی محصول، کاربرد آن، انواع مختلف، نظرات مشتریان و تصاویری است که تصمیم گیری را برای مشتری ساده تر کند. وقتی نیازی نباشد که مشتریان شما به منابع خارجی نگاه کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را درباره محصولات سایت شما پیدا کنند، سایت شما معتبرتر به نظر می رسد.

اعتماد به امنیت سایت

اعتبار در کسب و کار,اعتبار سنجی وب سایت,اعتبار وب سایت

برای به وجود آوردن اعتبار بیشتر برای سایت، همیشه دریافت مدرک امنیت را در نظر داشته باشید چرا که این مدرک، به شدت برای مخاطب قابل اعتماد است. این نمادهای امنیت، توسط سازمان های امنیت واسطه و با هدف نمایش نمره اعتماد یا امن بودن تراکنش ها ساخته می شوند. همچنین، اگر می خواهید یک کسب و کار آنلاین معتبر داشته باشید، داشتن نماد امنیت ضروری است.

اینکه برای به دست آوردن اعتماد و نماد امنیت SSL برای وبسایت خود هزینه هایی بپردازید اصلا چیز بدی نیست.

بیوگرافی (Bio) و تصاویر اعضای تیم به همراه پروفایل های شبکه اجتماعی آنها

اگر صاحب کسب و کاری هستید و می خواهید با وب سایت خود به بیشترین تعداد مشتری های هدایت شونده دسترسی پیدا کنید، باید اطلاعاتی درباره اعضای تیم خود و افرادی که پشت کسب و کار شما هستند ارائه کنید.

قرار دادن بیوگرافی در کنار تصاویر حرفه ای، ایده خوبی برای معتبرتر نشان دادن وب سایتتان است.

خطاها و لینک ها

لینک ها و صفحات شکسته ای که هر زمان بازدید کننده بر روی آن کلیک می کند پیام خطا نشان می دهد، ترکیب زهرآگینی است که تجربه کاربری سایت شما را از بین می برد. در نتیجه باعث می شود سایت شما کمتر قابل اعتماد به نظر برسد. بنابراین، پیش از آنکه بازدیدکنندگان سایت شما با این مشکلات رو به رو شوند، خودتان آنها را حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *