طراحی سایت برای سئو و تکنیک های اسرارآمیز آن

بهبود سئو سایت,طراحی سایت با سئو,طراحی سایت بر اساس سئو

طراحی سایت برای سئو از جمله مسائل بسیار مهم و کاربردی است که طراحان وب سایت ها باید آن را در برنامه های خود، پیاده سازی کنند. وقتی تلاش می کنید عملکرد وبسایت خودتان را بهبود دهید، باید عوامل مختلفی را به صورت همزمان در نظر داشته باشید.

در بازاریابی دیجیتال و بازاریابی فیزیکی، ما همیشه به یک یا دو المان مهم توجه می کنیم و  نسبت به عوامل دیگر غافل می شویم در حالی که تمام این عوامل می توانند اهمیت بسیار زیادی داشته باشند.

اگر شما می خواهید عملکرد بهتری در SERP ها داشته باشید، به غیر از سئو سایت باید بر روی موضوعات دیگر هم تمرکز داشته باشید.

وبسایت شما باید به خوبی طراحی شود، در غیر این صورت ممکن است تمام اعتبار ارگانیکی که ایجاد کرده بودید، در خطر قرار بگیرد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش کامل بهینه سازی سرعت سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

5 روش اصلی ترکیب سئو و طراحی سایت

سئو و طراحی وبسایت، با یکدیگر ارتباط بسیار نزدیکی دارند در حالی که بسیاری از افراد نسبت به آن آگاه نیستند.

طراحی سایت برای سئو، دو مفهوم SEO و طراحی وبسایت را در خود جای داده است و این دو اصل آنقدر به هم مرتبط هستند که اگر به صورت صحیح اجرا شوند، بازدید کننده های وبسایت شما اصلا متوجه پیچیدگی سایت شما نمی شوند و می توانند به راحتی در آن ناوبری کنند.

در نتیجه، کدام بخش ها از سئو و طراحی وبسایت هستند که باید با هم اجرا شوند؟ 5 روش وجود دارد که می توانید طراحی وبسایت و سئو را با هم ترکیب کنید.

  1. سازگاری با تلفن همراه

هر کسی که اندکی طراحی سایت برای سئو آشنا باشد، حتما می داند که امروزه وبسایت ها حتما باید با موبایل سازگار باشند.

در واقع، در صورتی که هنوز وبسایت خودتان را با موبایل سازگار نکرده اید، انگار که چند سال از بقیه عقب افتاده اید.

گوگل در سال 2015، سازگاری با موبایل را به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی خودش معرفی کرد. یعنی نیم دهه قبل، سازگاری با موبایل به یکی از عوامل رتبه بندی تبدیل شده بود!

این غول دنیای جستجو، ایندکس mobile-first را در سال 2017 معرفی کرد. کاملا مشخص است که گوگل سازگاری با موبایل را چقدر مهم می داند ،اما بسیاری از وبسایت ها هنوز خودشان را با این موضوع تطبیق نداده اند.

چند سال است که تعداد افرادی که از دسکتاپ برای جستجو استفاده می کنند کاهش یافته است در حالی که تعداد افرادی که از دستگاه های موبایل استفاده میکنند به صورت پایدار در حال افزایش بوده است.

بیش از نیمی از ترافیک وبسایت از دستگاه های موبایل ایجاد می شود که این یعنی، بیش از نیمی از مخاطبین شما احتمالا از تلفن های همراه خودشان استفاده می کنند.

بدون طراحی وبسایت سازگار با موبایل، شما نیمی از مخاطبین خودتان را از دست می دهید. و این عملا یک فاجعه است!

یک وبسایت که به دلیل بارگذاری نامناسب سایت بر روی تلفن همراه یا تبلت نرخ پرش (bounce rate) بالایی دارد، سیگنال بدی را به گوگل ارسال می کند و باعث کاهش رتبه بندی شما می شود.

  1. طراحی سایت برای سئو با هدف مطالعه ساده

اگر شما تلاش دارید که سئو خودتان را بهبود بخشید، محتوا بخشی از کار است که شما باید وقت بسیار زیادی بر روی آن بگذارید.

بعضی از افراد شاید متوجه نباشند که طراحی وبسایت چه تاثیر بسیار مهمی بر روی کیفیت محتوا و یا حداقل، بر روی ارائه محتوا دارد.

یک طراحی سایت برای سئو ضعیف، باعث می شود که کاربرانی که به وبسایت شما می آیند، نتوانند به راحتی محتوا را مطالعه کنند.

صفحاتی که هایپرلینک های زیادی دارند که کاربردشان مشخص نیست اما باعث می شوند مطالعه محتوا برای  کاربر دشوار شود، به راحتی تمام مخاطبینی که به زحمت به سایت خودتان جذب کرده بودید را می پراند!

و اگر افراد نتوانند اطلاعاتی که می خواهند را به دست بیاورند چطور؟

گاهی اوقات، شما هم وبسایت هایی را دیده اید که خواندن متن آن ها به دلیل طراحی وبسایت، غیر ممکن بوده است.

گاهی استفاده از رنگ روشن روی پس زمینه سفید یا رنگ تیره بر روی پس زمینه مشکی باعث می شود که خوانایی متن کاهش پیدا کند. این طراحی ها معمولا متعلق به میانه یا اواخر دهه 1990 می باشد.

اما مشکلات طراحی همیشه مرتبط با رنگ نیست. متن ممکن است خیلی بزرگ یا کوچک باشد یا خطی که برای متن استفاده شده، خط سختی باشد.

مانند وبسایت هایی که با موبایل سازگار نیستند، سایت هایی که خواندن آن ها در دستگاه موبایل یا دسکتاپ سخت باشد هم باعث می شود مخاطبین خودش را از دست بدهد.

طراحان وبسایت می دانند که سایت را چطور طراحی کنند که کاربران بتوانند محتوا را راحت درک کنند تا شما بتوانید از هزینه های خودتان، بیشترین بازدهی را به دست بیاوید.

فضای سفید، طول خط ها، و المان های اضافی مانند تصاویر همه میتوانند بر روی توجه افراد نسبت به سایت شما، تاثیر داشته باشند. همچنین باید به یاد داشته باشید که با یک طراحی جامع، افراد دچار معلولیت نیز بتوانند از وبسایت شما استفاده کنند.

  1. سرعت وبسایت

آیا می دانید چرا وبسایت شما کند شده است؟

ممکن است طراحی وبسایت شما دچار مشکل باشد. سرعت وبسایت یکی از مهم ترین ابعاد سئو فنی می باشد و در بسیاری از وبسایت ها، نقص اولیه در طراحی وبسایت می باشد.

اگر شما رتبه بندی خوبی ندارید، ممکن است وبسایت شما خیلی کند باشد و افراد خیلی سریع سایت را ترک کنند.

بهبود سئو سایت,طراحی سایت با سئو,طراحی سایت بر اساس سئو

هیچ وقت فراموش نکنید که سرعت صفحه یکی از سیگنال های رتبه بندی بسیار مهم می باشد، در نتیجه شما باید تلاش کنید که با بهینه سازی تصاویر، حذف کردن پلاگین های غیر ضروری، ایجاد caching در مرورگر و غیره، سرعت وبسایت خودتان را بهبود دهید.

حالا، ممکن است شما فکر کنید سایت شما به اندازه کافی سریع است اما در حقیقت نمی دانید که افراد چقدر مایل هستند که برای سایت شما صبر کنند. در حالت ایده آل، وبسایت شما باید در دو ثانیه بارگذاری شود.

زمانی که بارگذاری یک وبسایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، نیمی از کاربران سایت شما آن را ترک می کنند. سرعت صفحه در دستگاه های موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا افرادی که از دستگاه موبایل استفاده می کنند کمتر صبر می کنند.

سرعت صفحات وبسایت، نه فقط برای کاربران بلکه برای گوگل نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. سرعت وبسایت شما بر روی توانایی گوگل برای بررسی سایت نیز تاثیر دارد.

در صورتی که سرعت صفحه باعث شود که گوگل صفحات کمتری را بررسی کند، تعداد مناسب از صفحات شما ایندکس نمی شود.

زمانی که این اتفاق بیفتد، این صفحات اصلا رتبه بندی خوبی به دست نمی آورند. همچنین تضمین امنیت وبسایت از طریق  “https” هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

  1. نقشه سایت

حالا که صحبت از بررسی وبسایت توسط موتور جستجو شد، باید به این نکته اشاره کنیم که طراحی وبسایت می تواند به حالت های مختلف بر روی این موضوع تاثیر داشته باشد. نقشه سایت یکی از المان های بسیار ضروری است که اگر در شرایط درستی قرار داشته باشد، موتورهای جستجو می توانند وبسایت شما را بهتر بررسی کنند.

نقشه سایت شما باعث می شود موتور جستجو نسبت به تمام محتوا و صفحه های موجود در وبسایت شما، اطلاعات داشته باشند. این موضوع باعث می شود که بتوانید به موتور جستجو بگویید که کدام صفحات در سایت شما بیشترین اهمیت را دارند.

این موضوع برای وبسایت های بزرگ و همچنین وبسایت های جدید که لینک های خارجی زیادی ندارند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

به علاوه مزایایی که نقشه سایت برای موتورهای جستجو دارد، باعث می شود کاربران نیز ناوبری راحت تری در سایت داشته باشند. یک بازدید کننده جدید در وبسایت می تواند به نقشه سایت مراجعه کند تا بتواند به خوبی در سایت جابجا شود.

نقشه سایت شامل متادیتاهای مهم در رابطه با صفحات وبسایت می باشد که باعث می شود شانس رتبه بندی این صفحات بهتر شود.

  1. به دست آوردن اعتماد کاربر

بر خلاف بعضی از عوامل سئو، شما نمی توانید مشخص کنید که مردم نسبت به وبسایت شما چقدر اعتماد دارند. اما، به دست آوردن اعتماد اهمیت بسیار زیادی بر روی رتبه بندی وبسایت دارد.

هیچ شکی نیست که بیشتر افراد خیلی سریع نظر خودشان را نسبت به وبسایت مشخص می کنند و وقتی که نظرشان نسبت به وبسایت شکل بگیرد، به سختی می توان نظر آن ها را تغییر داد.

در طول سال ها، ما وبسایت های عالی را دیده ایم که تجربه بسیار خوبی را برای کاربران ایجاد می کرده اند. به همین دلیل ما انتظار داریم که همه وبسایت ها طراحی دقیق و خوبی داشته باشند.

ما سایتی می خواهیم که مرتبط و دقیق باشد، ناوبری در آن ساده باشد و سپس خیلی سریع اطلاعاتی که می خواهیم را به ما بدهند. ما احساس می کنیم که سایت هایی که این ویژگی ها را دارند، قابل اعتماد تر هستند.

در صورتی که یک وبسایت ظاهر قدیمی و از مد افتاده ای داشته باشد و یا استفاده از آن سخت باشد، بیشتر افراد با نظر منفی سایت را ترک می کنند و وقتی که سایت را ترک کنند، دیگر به سایت شما بر نمی گردند.

ممکن است محصول یا خدمتی را ارائه کنید که دقیقا مورد نیاز کاربر باشد، اما ضعف سایت شما باعث می شود که کاربران از محصولات شما استفاده نکنند.

یک وبسایت بد باعث می شود سازمان یا کسب و کار شما ضعیف به نظر برسد.

جمع بندی نهایی

سئو، در ترکیب با طراحی وبسایت بهترین تاثیر را ایجاد می کند و باعث می شود که طراحی وبسایت شما موثر و ساده شود.

وقتی که وبسایت خودتان را طراحی می کنید حتما باید این نکات را در نظر داشته باشید و به این صورت، می توانید رتبه بندی بهتری را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود