آخرین به روزرسانی گوگل تأثیرات قابل توجهی بر ترافیک سایت ها گذاشته است. با وجود چالش هایی که این بروزرسانی به همراه داشت، استفاده از راهکارهای افزایش ترافیک سایت می تواند کمک کند تا سایت ها از این افت ترافیک عبور کنند. توانمندی و تاب آوری کسب وکارها در برابر این تغییرات قابل توجه بوده است.
کسب وکارها نمی توانند مستقیماً الگوریتم های گوگل را تغییر دهند یا بر آن تأثیر بگذارند، اما می توانند روی عوامل دیگری که خودشان کنترل دارند، تمرکز کنند. به عبارت دیگر، برای افزایش موثر ترافیک سایت، کسب وکارها باید استراتژی های خود را بهبود دهند. صاحبان سایت ها باید از فرصت هایی که برای جذب بیشتر مخاطب و افزایش ترافیک ارگانیک وجود دارد، استفاده کنند. این ممکن است شامل بهینه سازی ترافیک سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی، یا روش های دیگر جذب ترافیک باشد.
روش های افزایش ترافیک سایت بعد از بروزرسانی گوگل
در اینجا پنج روش معرفی شده که از سوی وبلاگ نویسان و صاحبان سایت ها آزمایش شده و به افزایش ترافیک پس از بروزرسانی گوگل کمک کرده اند. این راهکارهای افرایش ترافیک سایت شامل استفاده از پلتفرم های جدید، حفظ ارتباط با مخاطب از طریق ایمیل مارکتینگ، ایجاد و اشتراک گذاری محتوای متنوع و استفاده از ویدیوهای کوتاه برای جذب مخاطبان بیشتر می باشند.
در این راهنمای آموزش سئو سایت، تعدادی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت را با شما در میان می گذاریم. شما می توانید با کمک این تکنیک های جذب ترافیک، به راحتی شاهد رشد ترافیک ارگانیک سایت خود باشید. با استفاده از استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تکنیک های بازاریابی دیجیتال، می توانید نرخ تبدیل و بازدید سایت خود را به طرز چشمگیری بهبود بخشید و مخاطبان جدیدی جذب کنید. پنج تکنیک افزایش ترافیک عبارتند از:
- استفاده از پینترست به عنوان موتور جستجوی اضافی
- بازاریابی ایمیلی یکی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت
- افزودن محتوا به فلیپ برد از راهکارهای افزایش ترافیک سایت
- شناخته شدن با ویدیوهای کوتاه در شبکه های اجتماعی
- پست مهمان از راهکارهای افزایش ترافیک سایت
1. استفاده از پینترست به عنوان موتور جستجوی اضافی
بسیاری از افراد پینترست را به عنوان یک پلتفرم شبکه اجتماعی می شناسند، اما این پلتفرم بیشتر به عنوان یک موتور جستجو عمل می کند. ابزارهای پینترست آن را به یکی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت و جذب بازدیدکنندگان به سایت تبدیل کرده اند.
پینترست و راهکارهای افزایش ترافیک سایت
یک روش افزایش بازدید سایت استفاده از پینترست می باشد. برای افزایش ترافیک سایت خود یک حساب تجاری جدید در پینترست ایجاد کنید. اگر در پینترست حساب شخصی دارید می توانید آن را به حساب تجاری تبدیل کنید تا به ابزارهای تجاری مانند Pinterest Business Hub و Pinterest Analytics دسترسی پیدا کنید. ابزارهای پینترست کمک می کنند که شما، جستجوها و کلمات کلیدی را پیگیری کنید.
یک بیوگرافی جذاب برای پروفایل خود بنویسید. اگر کلمات کلیدی خاصی در سایت خود دارید، آنها را در پروفایل پینترست خود درج کنید.
باید سایت خود را در پینترست تأیید کنید تا بتوانید محتوای به اشتراک گذاشته شده را پیگیری کنید. علاوه بر این، وقتی شما سایت خود را تأیید می کنید، پروفایل پینترست شما و دکمه فالو به طور خودکار به محتوای شما اضافه می شود. این ویژگی کمک می کند که بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شما بیایند و شما بتوانید دنبال کنندگان بیشتری را از پینترست جذب کنید.
استفاده حرفه ای از پینترست برای افزایش ترافیک سایت
پینترست بر اساس تصاویر ساخته شده است، بنابراین داشتن تصاویری با کیفیت بسیار مهم است. شما می خواهید تصاویری که استفاده می کنید برجسته و متمایز باشند. بنابراین از کسب و کار خود تعداد زیادی عکس بگیرید و بهترین های آنها را انتخاب کنید.
از ابزارهای طراحی مانند Canva برای اضافه کردن متن، ایجاد طرح های جالب و افزودن عناصر برندینگ استفاده کنید. بوردهایی ایجاد کنید تا محتوای خود را در دسته بندی هایی مانند مقصد یا نوع پست وبلاگ سازماندهی کنید.
مانند هر موتور جستجوی دیگری، تحقیق در مورد کلمات کلیدی در پینترست ضروری است. از ابزارهای تجاری مانند Pinterest Trends استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد تا حجم جستجوی کلمات کلیدی و پین های محبوب برای آنها را مشاهده کنید.
کلمات کلیدی انتخابی خود را در تمام بخش ها استفاده کنید، از جمله عناوین پین ها، توضیحات پین ها و توضیحات بوردها.
قبل از اینکه محتوای خود را در پینترست به اشتراک بگذارید (پین کنید)، باید مطمئن شوید که پست های وبلاگ شما بهینه سازی شده اند. بهینه سازی پست ها باعث می شود تا بتوانید بیشترین بهره وری مالی را از هر بازدیدکننده به دست آورید.
مطمئن شوید که صفحات وبلاگ شما برای جذب ترافیک بیشتر و تبدیل آن به درآمد آماده هستند. این می تواند شامل استفاده از استراتژی های تبلیغاتی، لینک های افیلیت (شراکت درآمدی) و سایر روش هایی باشد که بازدیدکنندگان را تشویق به انجام اقدامات خاصی می کند (مانند خرید یا ثبت نام در یک سرویس).
2. بازاریابی ایمیلی یکی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت
بازاریابی ایمیلی در افزایش ترافیک ارگانیک اهمیت زیادی دارد زیرا شما مالک آن هستید. اینستاگرام ممکن است حساب شما را مسدود کند، گوگل ممکن است رتبه شما را کاهش دهد، اما فهرست ایمیل شما همیشه مال شماست.
از استراتژی بازاریابی ایمیلی برای ایجاد ترافیک پایدارتر و ثابت استفاده کنید به جای جذب ترافیک جدید.
چگونگی رشد ترافیک ارگانیک با بازاریابی ایمیلی
- برای شروع بازاریابی ایمیلی، ابتدا باید یک ارائه دهنده خدمات بازاریابی ایمیلی مناسب انتخاب کنید. سایت ها معمولاً از سرویس های خارجی مانند AWeber و brevo استفاده می کنند زیرا هزینه کمی دارند و ساده هستند. با استفاده از یک سرویس معتبر، می توانید ارتباطات خود را با مشتریان و بازدیدکنندگان سایت بهبود بخشید و نرخ باز شدن ایمیل ها را افزایش دهید.
- شروع به جمع آوری آدرس های ایمیل کنید. یک فرم عضویت در لیست ایمیل ایجاد کنید و آن را در انتهای پست ها وارد کنید تا اطلاعات خوانندگان خود را جمع آوری کنید.
استفاده حرفه ای از بازاریابی ایمیلی برای جذب بازدیدکننده
یک لید مگنت ایجاد کنید که خوانندگان را ترغیب کند تا اطلاعات خود را در ازای دریافت آن به اشتراک بگذارند. لید مگنت یعنی محتوایی ارزشمند و رایگان ایجاد کنید که مخاطبان شما به راحتی آن را به دست آورند و برای دریافت آن، اطلاعات خود را به شما بدهند. لید مگنت های محبوب در بسیاری از حوزه ها شامل راهنماها، کتاب های الکترونیکی، چک لیست ها و منابع کاربردی هستند.
هدف از بازاریابی ایمیلی این است که، شما خواننده را به سایت خود جذب کنید. ایمیل های خود را کوتاه نگه دارید یعنی اطلاعات کلیدی و جذاب را در چند خط اول ایمیل بگنجانید تا توجه خواننده را به خود جلب کنید. در بخش محتوای ایمیل، تصاویر جذاب و یک لینک واضح و مستقیم به سایت خود قرار دهید. ایمیل را به گونه ای طراحی کنید که خواننده احساس کند نیاز به کلیک کردن و مشاهده بیشتر از سایت شما نماید.
قبل از ارسال ایمیلی که ترافیک را به یکی از صفحات شما هدایت می کند، اطمینان حاصل کنید که صفحه برای حداکثر کردن درآمد بهینه سازی شده باشد.
بث استانوس، مدیرعامل و بنیان گذار Wanderful در خصوص راهکارهای افزایش ترافیک سایت با بازاریابی ایمیلی می گوید:
اگرچه سئو معمولاً به عنوان پادشاه ترافیک شناخته می شود، بازاریابی ایمیلی قطعاً ملکه مطلق افزایش ترافیک است. ما زمانی که برای مخاطبانمان ایمیل می فرستیم، در تجزیه و تحلیل وب خود، به طور منظم شاهد افزایش ترافیک هستیم. افزایش ترافیک با بازاریابی ایمیلی موقتی نیست. ایمیل ها به کاربران ما کمک می کنند تا عادات خود را بسازند. ما بدون فعال سازی فهرست ایمیلی خود، هیچ گاه به کسب وکار فعلی خود نمی رسیدیم.
3. افزودن محتوا به فلیپ برد از راهکارهای افزایش ترافیک سایت
فلیپ برد یک سایت جمع آوری مقالات است که به کاربران این امکان را می دهد که مقالات مختلف از نشریات مختلف، مانند مجلات، را مشاهده کنند.
شروع با فلیپ برد و جذب بازدیدکنننده
برای شروع کار با فلیپ برد، ابتدا اپلیکیشن آن را بر روی موبایل خود دانلود کنید و یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. پس از ثبت نام، پروفایل خود را تکمیل کنید تا بتوانید از امکانات فلیپ برد بهره برداری کنید.
یکی از ویژگی های جذاب فلیپ برد این است که شما می توانید مجلات شخصی سازی شده ای ایجاد کنید. این مجلات مشابه بوردهای پینترست عمل می کنند و به شما این امکان را می دهند که محتوای خود را بر اساس موضوعات مختلف دسته بندی کنید. به این ترتیب، شما می توانید محتوای وبلاگ خود را در دسته بندی های مرتبط قرار دهید و به راحتی آن را برای مخاطبان خود در دسترس قرار دهید.
استفاده از فیلیپ برد به شما کمک می کند ترافیک سایتتان را افزایش دهید و موجب بهبود سئو سایت شما می شود.
استفاده حرفه ای از فلیپ برد برای رشد ترافیک ارگانیک
پست های جدید وبلاگ خود را بلافاصله پس از انتشار به فلیپ برد اضافه کنید. برای اضافه کردن پست های وبلاگ خود به مجلات فلیپ برد، می توانید از “صفحه مجله” در فلیپ برد استفاده کنید یا از “نشانک فلیپیت” در مرورگر کروم خود بهره بگیرید. این ابزار به شما کمک می کند که محتوای جدید خود را به راحتی به مجله مورد نظر اضافه کنید.
محتوای مرتبطی که متعلق به شما نیست را به مجلات خود اضافه کنید. تعامل با محتوای سایر وبلاگ نویسان و به روز نگه داشتن محتوای جدید در مجلات شما به گسترش دسترسی شما کمک می کند.
به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی هدف خود را در توضیحات مجلات، عنوان پست ها و پروفایل خود وارد کنید.
نظر آماندا اوبراین، بنیان گذار theboutiqueadventurer.com در مورد استفاده از فلیپ برد در جذب ترافیک ارگانیک:
فلیپ برد به یک منبع ترافیک اصلی برای تمام ۳ سایت من تبدیل شده است. آنها ابزارهای فوق العاده ای برای تولیدکنندگان محتوا دارند، مانند استوری بوردها، زمان بندی و فیدهای RSS برای مجلات، که ایجاد و اشتراک گذاری محتوای جذاب را آسان می کند.
4. شناخته شدن با ویدیوهای کوتاه در شبکه های اجتماعی
آیا می دانستید که ۷۷٪ از کاربران اینترنت برای یافتن اطلاعات و الهام گرفتن، از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟ با استفاده از ویدیوهای کوتاه در پلتفرم هایی مانند TikTok،Instagram و YouTube Shorts می توانید توجه مخاطبان بیشتری را به محتوای خود جلب کنید.
این پلتفرم ها با الگوریتم های خود محتوا را به افرادی که شما را دنبال نمی کنند نیز نمایش می دهند، بنابراین فرصت خوبی برای معرفی خود به مخاطبان جدید فراهم می شود.
ویدیوهای کوتاه نه تنها یک ابزار عالی برای جلب توجه هستند بلکه یکی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت نیز هستند. با استفاده از محتوای ویدویوهای کوتاه، می توانید به سرعت مخاطبان جدید جذب کرده و ارتباط مستقیم تری با آنها برقرار کنید.
چگونگی ساخت ویدیو در شبکه های اجتماعی
- حساب های خود را در YouTube، Instagram و TikTok ایجاد کنید.
- اپلیکیشن موبایل Capcut که یک ابزار ویرایشگر ویدیو رایگان است را دانلود کنید. این برنامه بهتر از ویرایشگرهای داخلی شبکه های اجتماعی است و الگوها و افکت های از پیش نصب شده دارد.
- حساب Linktree ایجا کنید. در پلتفرم های YouTube، Instagram و TikTok امکان اشتراک گذاری لینک های مستقیم به سایت شما محدود است. به همین دلیل، داشتن حساب Linktree اهمیت دارد زیرا به شما این امکان را می دهد که تمام لینک های مهم و مورد نیاز خود را در یک صفحه جمع آوری کنید.
به کمک Linktree کاربران می توانند به راحتی به تمام لینک های شما (مانند لینک وب سایت، صفحات فروش یا صفحات اجتماعی دیگر) دسترسی داشته باشند بدون اینکه نیازی به جستجو یا ترک کردن پلتفرم اجتماعی باشد. این روش کمک می کند که ترافیک بیشتری از طریق شبکه های اجتماعی به سایت شما هدایت شود.
محتوای حرفه ای ویدیویی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت
اگر سایتی دارید یا صاحب کسب و کاری هستید؛ همیشه در ذهن خود ساخت ویدیو را داشته باشید. در ارتباط با حوزه کاری خود همیشه آماده باشید و کسب و کار خود را به ویدیو تبدیل کنید. ویدیوها یکی از راهکارهای افزایش ترافیک سایت می باشند.
برای ویدیوهای اینستاگرام خود، توضیحات (کپشن) دقیق بنویسید ولی توضیحات ویدیو را در یوتیوب و تیک تاک، تا حد امکان کوتاه نگه دارید.
در ویدیوهای تولید شده، صداگذاری، متن های روی صفحه و موسیقی برای افزایش نرخ تعامل حیاتی هستند. می توانید این موارد را با Capcut یا از طریق ویرایش درون برنامه ای انجام دهید.
تصاویر بندانگشتی (thumbnails) ویدیوهای خود را با دقت انتخاب کنید. مطمئن شوید که در میان دیگر ویدیوها برجسته باشند. در نهایت، ویدیوهای کوتاه خود را کوتاه نگه دارید. طول ایده آل برای یک Reel در اینستاگرام، ۷ تا ۱۱ ثانیه است؛ برای تیک تاک ۲۱ تا ۳۴ ثانیه و برای یوتیوب کوتاه ۲۵ تا ۳۵ ثانیه است.
ناتاشا آلدن، بنیان گذار theworldpursuit.com در مورد تجربه خود از شبکه های اجتماعی می گوید:
تیک تاک به ما کمک کرد تا وبلاگ دومی خود را در Mediavine قرار دهیم. ما ویدیوهای دقیقی در مورد “چگونه انجام دهیم” به اشتراک گذاشتیم و همیشه یک فراخوان برای اقدام گنجاندیم که تماشاگران را به وبلاگ ما برای اطلاعات بیشتر هدایت می کرد. در سال های اخیر از فالوورها خواسته ایم که به لینک در بیو مراجعه کنند. این امر منجر به هزاران کلیک به سایت های ما شده است.
5. پست مهمان از راهکارهای افزایش ترافیک سایت
منتشر کردن نوشته های شما در سایت های دیگر یکی از بهترین راهکارهای افزایش ترافیک سایت می باشد. پست مهمان این امکان را به شما می دهد که به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید و یک استراتژی عالی برای جذب کاربران جدید است.
روش نوشتن پست مهمان و جذب ترافیک ارگانیک
- مکان هایی که پست مهمان می پذیرند را پیدا کنید: ابتدا باید وب سایت هایی که امکان ارسال پست مهمان دارند را شناسایی کنید. بسیاری از وب سایت ها یا نشریات آنلاین بخشی به نام “ارسال مطالب” یا “مقالات مهمان” دارند که در آن می توانید پست خود را ارسال کنید.
- اگر سایتی را پیدا کردید که پست مهمان دارد ولی امکان ارسال مستقیم وجود ندارد: در این صورت، باید به دنبال اطلاعات تماس سایت باشید (مانند ایمیل یا فرم تماس) و از آن ها بخواهید که اجازه ارسال پست مهمان را بدهند. این ایمیل معمولاً باید حرفه ای و مؤدبانه باشد.
- یک پیشنهاد ایجاد کنید که تخصص خود را توضیح دهد و نمونه های نوشتاری خود را ارائه دهید: وقتی برای ارسال پست مهمان اقدام می کنید، باید یک پیشنهاد خوب بنویسید که در آن تخصص خود را به وضوح بیان کنید. علاوه بر این، نمونه هایی از نوشته های قبلی خود را ضمیمه کنید تا اعتبار شما نشان داده شود.
چگونه مانند یک حرفه ای پست مهمان بنویسیم
- هنگام ایجاد پیشنهاد خود، نیازهای سایت را درک کنید: قبل از ارسال پیشنهاد برای پست مهمان، باید بررسی کنید که سایت مورد نظر چه محتوای خاصی ندارد یا در چه زمینه ای کمبود دارد. سپس پیشنهاد خود را روی همین شکاف ها یا نواقص متمرکز کنید تا بتوانید محتوای ارزشمندتری ارائه دهید.
- فرصت های پست مهمان ارگانیک: این فرصت ها زمانی به وجود می آید که وقت بگذارید و به طور طبیعی با دیگر وبلاگ نویسان ارتباط برقرار کنید. ملاقات با آن ها و ایجاد دوستی می تواند کمک کند تا در آینده بتوانید از طریق پست مهمان محتوای خود را با مخاطبان جدید به اشتراک بگذارید.
- یک لینک واضح به وبلاگ خود ایجاد کنید: هنگام ارسال پست مهمان، یک لینک مستقیم به وبلاگ خود اضافه کنید و یک توضیح جذاب بنویسید تا خوانندگان ترغیب شوند که به وبلاگ شما مراجعه کنند و محتوای بیشتری را مطالعه نمایند.
- استراتژی سازی کنید و ترافیک سایت های بالقوه را نظارت کنید: از ابزارهایی مانند SEMRush استفاده کنید تا ترافیک سایت هایی که قصد ارسال پست مهمان به آن ها را دارید، بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند تا سایت هایی با بالاترین ترافیک و مناسب ترین مخاطب را انتخاب کنید.
تاثیرات پست مهمان در افزایش ترافیک
ویلیام تانگ، بنیان گذار سایت goingawesomeplaces.com در خصوص راهکارهای افزایش ترافیک سایت توسط پست مهمان می گوید:
نوشتن محتوا برای یک نشریه دیگر به عنوان یک مقاله جداگانه این فرصت را به شما می دهد که تخصص خود را در یک حوزه خاص به نمایش بگذارید. چه از طریق خود مقاله و چه از طریق اشتراک گذاری های آن در شبکه های اجتماعی، مخاطبان جدید با شما به عنوان یک نویسنده آشنا خواهند شد.
برای جذب ترافیک بیشتر به سایت و افزایش مخاطبان، بهینه سازی محتوا با اصول آموزش سئو و استفاده از استراتژی های موثر مانند بازاریابی ایمیلی، تولید ویدیوهای کوتاه و پست مهمان می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. با به کارگیری تکنیک های سئو سایت که دراین مقاله از آموزش سئو به آن اشاره شد، می توانید ترافیک هدفمندتری جذب کنید.
خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. اگر سوالی دارید یا نیاز به کمک بیشتری دارید، تیم نیوسئو همیشه آماده است تا شما را در مسیر بهینه سازی سایت و جذب ترافیک بیشتر راهنمایی کند.