نکات کلیدی سئو برای جستجوی صوتی و جستجوی بصری

آموزش سئو,بهینه سازی جستجوی بصری,بهینه سازی جستجوی صوتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 12 امتیاز : 4.8]

آموزش سئو و بهینه سازی سایت برای قرار گرفتن در صدر نتایج جستجوی صوتی (voice search) و جستجوی بصری (visual search) برای صاحبان کسب و کار ضروری است. در این مقاله توضیح می دهیم که چگونه بازاریاب های باهوش از جستجوی صوتی و بصری استفاده می کنند تا به طور معنی داری با مخاطبان در هر مرحله از خریدشان تعامل داشته باشند.

اجزاء یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ممکن است نسبتا ثابت باقی بماند، اما تعریف و اهداف آن به کلی تغییر کند. گرایش به سمت جستجوی بصری و جستجوی صوتی، دامنه صنعت گسترش یافته و به چیزی پویاتر تبدیل می شود.

این یک نیاز واقعی مصرف کننده است. طبق گزارشی که سایت Styce.it ارائه کرده، 74 درصد از فروشندگان گزارش کردند که جستجوی متنی برای پیدا کردن محصولاتی که مشتریان به دنبال آنها هستند، کافی نیست.

همچنین تحقیقات موسسه Gartner پیش بینی می کند که تا سال 2021، بزودی برندهای معروف، وب سایت شان را برای پشتیبانی از جستجوی صوتی و بصری، طراحی مجدد می کنند که این کار می تواند سهم آنها را از تجارت آنلاین به میزان 30 درصد افزایش دهد.

با استفاده از جستجوی صوتی و جستجوی بصری، بازرگانان می توانند با مشتریانشان در هر مرحله از خرید عامل داشته باشند.

این بدان معنی است که از وب سایت های استاتیک قدیمی به سمت تجربیات تعاملی بیشتر که می تواند در هر مکان، هر زمان و روی هر ابزاری قابل دسترس باشد، حرکت کند.

جستجوی حسی

دیده شده در جستجو یکی از نیازهای اساسی است.

اما مفهوم رتبه بندی یا رنکینگ، هنگامی که از ابزارهای اینترنت اشیا و الگوریتم های یادگیری ماشین برای افزایش دقت موتور جستجو استفاده شود، پیچیده می شود.

محتوای برندها باید با یک پرس و جو مرتبط باشد، اما آن پرس و جوها خیلی مشخص و متنی هستند. این مرتبط بودن و سومندی باید در ترکیب با هم قرار گیرند.

اساس این تغییرات دو گرایش است که صنعت جستجو را احیا می کند، جستجوی صوتی و جستجوی بصری. هر دوی اینها به هم متصل شده و تحت چهارچوب جستجوی حسی (Sensory search) گروه بندی می شوند.

آنها اصولا جداگانه و معانی متفاوتی برای بازاریاب های جستجو دارد.

برای کسانی که از همان ابتدا با پیاده سازی بهترین شیوه های فنی و سازگار با استراتژی های سئو درگیر می شوند، آنها بعضی از بهترین فرصتهای بازاریابی دیجیتال را در سال های آینده نمایش می دهند.

جستجوی بصری

آموزش سئو,بهینه سازی جستجوی بصری,بهینه سازی جستجوی صوتی

برای سال های طولانی، گوگل قابلیتی را فراهم کرده که کاربران می توانند یک تصویر و یا آدرس یک تصویر را آپلود کرده سپس موتور جستجو یک صفحه نتایج (SERP) در قسمت تولبار جستجو در Google images تولید می کند.

نسل جدید جستجوی تصویری دوربین یک گوشی هوشمند را تبدیل به یک ابزار کاوش بصری می کند و می تواند از یک عکس به عنوان یک پرس و جو در موتور جستجو استفاده کند و همچنین به مصرف کنندگان اجازه می دهد برای جستجو از سبک ها و اشیا استفاده کنند در حالی که قبلا باید برای تعریف آنها و انجام جستجوی متنی در مورد این سبک ها تلاش زیادی می کردند.

از تکنولوژی محبوب جستجوی بصری می توان به Google Lenz و Pinterest Lenz اشاره کرد، اما آمازون، Bing و تعدادی از خرده فروشان سرمایه گذاری زیادی در این مورد انجام داده اند. دلایل زیادی برای اثبات این ادعا وجود دارد، از جمله:

  • ماهانه بیش از 600 میلیون جستجوی بصری در pinterest انجام می شود.
  • استفاده از تصاویر 26.8 درصد از کل پرس و جو هایی که در گوگل انجام می شود را در بر می گیرد.

طبق گزارش Grand View Research:

اندازه بازار جهانی شناسایی تصویر در سال 2016 به 16 میلیارد دلار رسید و احتمالا در سال 2017 تا 2025 نرخ رشد سالیانه آن 19.2 درصد خواهد بود.

این همچنین یک فرصت بزرگی برای خرده فروشان است، چون تنها 32 درصد از آنها از هوش مصنوعی برای جستجوی بصری استفاده می کنند و یا قصد دارند از سال آینده از آن استفاده کنند.

نکات بهینه سازی جستجوی بصری

در زیر چند نکته مهم که به شما در بهینه سازی جستجوی بصری کمک می کند آورده شده است:

  1. برای هر محصول یا صفحه مربوط به هر موضوع، چندین تصویر قرار دهید.
  2. تصاویر را برای وب بهینه سازی کنید تا صفحه سریعتر بارگزاری شود.
  3. هنگام افزودن یک تصویر در سایت، حتما یک پیام و یک عبارت فراخوان (CTA) به این تصویر اضافه کنید تا هنگامی که تصویر شما در Google images نمایش داده می شود، کاربر را مجاب به کلیک روی این تصویر و بازدید از وب سایت تان کند.
  4. نقشه تصاویر سایت که به فرمت XML است را به وب سایت تان اضافه کنید و مطمئن شوید که لیست موجودی محصولات در همه موتورهای جستجو و وب سایت های فروشنده، به روز است.
  5. سلسله مراتب سایت تان را به صورت منطقی نگه دارید و مطمئن شوید که صفحات مرتبط به هم لینک شده اند.
  6. مطمئن شوید تصاویر در یک صفحه معتبر که به هدف مشخص یک کاربر جواب می دهد، قرار دارد.
  7. عبارت کلیدی و موضوع مربوط به هر تصویر را به نقشه تصاویر سایت اضافه کرده و از این عبارت برای بهینه سازی قسمت alt تصاویر و عناوین آنها استفاده کنید. کلمات کلیدی مرتبط را در نام فایل تصویر قرار دهید.
  8. یک برند منحصر به فرد برای همه فایل های بصری خود ایجاد کنید. این به موتور جستجو کمک می کند که برندتان را با یک سبک خاص ارتباط دهد.
  9. در صورتی که از تصاویر استوک استفاده می کنید، آنها را طوری سازمان دهی کنید تا مطمئن شوید از صدها نمونه دیگر از همین تصویر در وب سایت تان استفاده نشده است. در صورتی که از یک تصاویر به دفعا مکرر و با عناوین مختلف در وب سایت تان استفاده کنید، درک این تصویر برای موتور جستجو مشکل خواهد بود.
  10. اگر چه گزارش درباره جستجوی بصری هنوز خیلی محدود است، اما همیشه نگاهی به میزان ترافیک تصاویرتان داشته باشید تا بتوانید در هر لحظه افزایش ترافیک را پیگیری کنید

جستجوی صوتی

جستجوی صوتی و جستجوی بصری,جستجوی عمودی,نکات کلیدی سئو

امروزه از جستجوی صوتی بسیار بیشتر از جستجوی بصری در سرویس های معروفی مثل گوگل، اپل و آمازون استفاده می شود.

در عصری که دستیارهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، صدا یکی از حالت های ترجیح داده شده برای دسترسی به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است.

بدون شک آمارهایی که وجود دارد، صحت این ادعا را اثبات می کند.

65 درصد از افرادی که از Amazon Echo یا Google Home استفاده می کنند، نمی توانند تصور کنند به روزی برگردند که مجبور بودند از اسپیکرهای هوشمند استفاده کنند.

بازار تجارت کسب و کار مرتبط با صدا در آمریکا به 1.8 میلیارد دلار در سال های اخیر رسیده است که پیش بینی می شود در سال 2022 این رقم به 40 میلیارد دلار برسد.

52 درصد از مالکان اسپیکرهای صوتی مایلند اطلاعات معامله، فروش و تبلیغات مربوط به برندشان را دریافت کنند.

جستجوی صوتی هنوز در مرجله آزمایشی به سر می برد و تعداد زیادی از برندها تلاش دارند تا مشخص کنند چطور می توانند در این صنعت تاثیر خوبی بگذارند.

در مورد جستجوی بصری هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد، اما یقینا فرصت های زیادی برای نوآوری در این عرصه وجود دارد. برندها سعی دارند بفهمند چطور می توانند در این عرصه تاثیر بگذارند و نه این که فقط نظاره گر ماجرا باشند.

جستجوی صوتی به طور طبیعی گفت و گو محور هستند و مطمئنا آینده ای را می توان پیش بینی کرد که دستیارهای دیجیتالی پیام های مربوط به برندتان را به صورت صوتی دریافت می کنند به جای اینکه صرفا یک متن را بخوانند.

یکی از گام های مورد نیاز برای انجام این کار، فرمت دادن به ساختار داده ی گفتگو است که در حال حاضر در سایت Schema.org در مرحله آزمایش قرار دارد.

اگرچه در حال حاضر فقط برای مقالات خبری کاربرد دارد، اما مطمئنا بعد از طی مرحله آزمایشی دیگر صنایع را هم پشتیبانی خواهد کرد.

نکات بهینه سازی جستجوی صوتی

گوگل یک دستورالعمل برای شرکت هایی که قصد دارند در زمینه بهینه سازی جستجوی صوتی کار کنند تدارک دیده است که عبارت است از:

1- محتوایی که با فرمت ساختاری speakable مشخص می شود، باید عناوین کوتاه و خلاصه داشته باشند تا برای کاربران اطلاعات قابل درک و مفیدی را ارائه کند.

2- در صورتی که قصد دارید یک داستان بلند را به فرمت ساختاری speakable ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم که داستان بلند را به چند جمله اختصاصی و کوتاه تقسیم کنید تا موتور تبدیل متن به صدا (TTS) به راحتی بتواند آن را بخواند .

3- برای بهبود تجربه کاربری در مورد صدا، محتوای هر بخش از فرمت ساختاری speakable را به قسمت های حدود 20 الی 30 ثانیه یا تقریباً 2 تا 3 جلمه تقسیم کنید.

نکته های سئو فنی برای جستجوی صوتی و جستجوی بصری

آموزش سئو,بهینه سازی جستجوی بصری,بهینه سازی جستجوی صوتی

اگر برندها نتوانند حجم و میزان تقاضا را بطور دقیق پیش بینی کنند، باید مطمئن شوند که آنها در نقطه شروع برای جذب ترافیک واجد شرایط هستند.

هنگامی که در اطراف مان نگاهی می اندازیم می بینیم که مردم دنبال اطلاعات فوری در مورد این روند هستند و ضروری است که به سرعت و به طور یکپارچه مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی از ملاحظات فنی در این مورد این است که باید محتوای پیش رندر شده (pre-rendered content) زیادی را برای کاربر و موتورهای جستجو فراهم کنیم. این مورد در گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار بود، چون در آن زمان بیشتر پردازش ها داخل مرورگر اتفاق می افتاد.

اما برای پاسخ به درخواستهایی که کاربر با صوت و یا تصویر انجام می دهد، باید محتوای پیش رندر شده به موتور جستجو تحویل داده شود. داده های ساختار یافته اغلب در رابطه با جستجوی صوتی و جستجوی بصری تعریف شده است.

فرضیه جستجوی معنایی که یک توسعه اساسی برای جستجوی صوتی و تصویری است بر اساس ایده ساختار نهادها ساخته شده است. با درک ماهیت و نحوه ارتباط آنها، یک موتور جستجو می تواند مفهوم را استنباط و از پرس و جو ها استفاده کند.

برای جستجوی تصویری Clay Bavor در گوگل این چالش ها را خلاصه می کند:

در زبان انگلیسی حدود 180.000 کلمه وجود دارد که ما تنها از 3000 تا 5000 از آنها استفاده می کنیم. در صورتی که می خواهید در حوزه تشخیص صدا کار کنید، با این حجم نسبتا کوچک می توانید کار تشخیص صدا را انجام دهید. فکر کنید چه تعداد اشیا در دنیا وجود دارد، میلیاردها، که همه آنها اندازه و شکل های مختلفی دارند.

برندها باید با ساختار بندی و داده های برچسب گذاری شده (Labeled data) خود به ربات گوگل کمک کنند، چون این کار باعث می شود گوگل نتایج مرتبط با یک جستجو را به درستی پیدا کند.

برخی از عناصر ساختار داده ای که برندها باید روی آنها برای جستجوی صوتی و تصویری تمرکز کنند:

  • قیمت
  • دسترسی پذیری
  • نام محصول
  • عکس
  • لوگو
  • پروفایل های ویژه
  • منوهای ناوبری

خلاصه

جستجوی صوتی و جستجوی بصری به دلایل مختلف اعم از روانشناسی و فنی، مقابل هم قرار دارند. آنها به کاربران اجازه می دهند که ایده های جدید را خیلی موثرتر و به شکل کارآمدی پیدا کنند.

آنها همچنین در تقاطع چند تکنولوژی از قبیل دستیار دیجیتال، هوش مصنوعی و جستجوی عمودی (vertical search) قرار دارد. در مورد جستجوی عمودی، جستجوی محتوا در جهت خاص، یک تناسب طبیعی برای بازیابی اطلاعات هدفمند است. یکی از مزایای اصلی جستجوی بصری این است که آنها به سادگی یک پلتفرم برای ارتباط موثرتر با مصرف کنندگان ایجاد می کنند.

همان طور که نقش جستجو برای پوشش هر مرحله از مسیر خرید را گسترش می دهند، تعداد لحظه های کوچک مبتنی بر جستجو زیاد می شود.

برای سرمایه گذاری، برندها باید اطلاعات عمیقی از مصرف کنندگان داشته باشند، یک استراتژی محتوای چند رسانه ای که به الزامات مخاطبان خود و دانش فنی برای ارتباط دادن این پیام ها به موتورهای جستجو از طریق متن و صدا و تصویر است.

آینده جستجو در بهینه سازی صدا، تصویر و جستجوی عمودی است. در حالی که این مسئله ممکن است به شدت گمراه کننده به نظر برسد.

بازاریاب های خبره درک می کنند که این سفارش جدید چه معنی برای آنها دارد و همین امروز برای اجرای استراتژی خود دست بکار می شوند.

یک نظر در مورد مقاله “ نکات کلیدی سئو برای جستجوی صوتی و جستجوی بصری
  1. ویدئو کنفرانس شوکا

    سپاس بابت مطالب مفیدی که در سایت قراردادین
    موفق و سربلند باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *