4 نکته سئو سایت برای جستجوی صوتی

افزایش سرعت سایت,برنامه جستجوی صوتی گوگل,جستجوی صوتی

جستجوی صوتی یک مد زود گذر نیست به همین دلیل اگر هنوز این راهکار را با استراتژی سئو 2018 خود ادغام نکرده‌ اید، هم اکنون باید این کار را انجام دهید.

در سال 2017 تعداد 33 میلیون دستگاه با قابلیت جستجوی صوتی در حال کار بود و 40 درصد از افراد از این دستگاه‌ ها هر روز استفاده می‌ کردند. در حقیقت برنامه جستجوی صوتی گوگل در سال 2016 در مقایسه با سال 2008 که به مرحله استفاده رسید، 35 برابر بیشتر در جستجوهای مختلف مورد استفاده قرار گرفت.

هم اکنون به کمک دستیارهای صوتی سیری (Siri)، دستیار گوگل (Google Assistant) و کورتانا (Cortana) هر کاربر یک گوشی هوشمند می‌ تواند به طور فیزیکی از گوشی خود سوال بپرسد. این امکان هم اکنون به کمک فناوری‌ هایی مانند اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو (Amazon Echo) و گوگل هوم (Google Home) به خانه‌ ها هم رسیده است.

موسسه تحقیقاتی ComScore پیش بینی کرده است که تا سال 2020 میلادی 50 درصد از جستجو ها به صورت صوتی و 30 درصد از همه جستجو ها در غیاب صفحه نمایش‌ ها انجام می‌ شوند.  

حال سوال این است که پیشرفت فوق چه ارتباطی با سئو دارد؟ در ادامه به شرح 4 روش پرداخته‌ ایم که به شما در بهینه سازی وب سایت تان کمک می‌ کنند؛ این روش‌ ها رتبه بندی سایت شما را در جستجو های صوتی بالا می‌ برند.

  1. استفاده از Featured Snippet ها برای جستجوی صوتی

Google Home و Google Assistant با خواندن Featured Snippet ها به جستجو های صوتی پاسخ می‌ دهند به همین دلیل شما باید به دنبال نتایج بالاتر از رنک یک گوگل (position zero) باشید.

هنوز جواب مشخصی وجود ندارد که نشان دهد شما چگونه باید به چنین مکانی برسید با این حال تحقیقات زیادی در این رابطه انجام شده است. سه راهکار زیر می‌ توانند در این رابطه مفید واقع شوند؛ توصیه می‌ شود که این راهکار ها را در هنگام نوشتن محتوای خود در نظر بگیرید.

  • سوالات مشخص را جواب دهید: از ابزار Answer the Public برای پیدا کردن سوال‌ های مرتبط با موضوع مورد نظرتان استفاده کنید و سپس از نمونه‌ های پیدا شده به عنوان مبنایی برای طرح کردن سوال‌ های خود استفاده کنید. سوالات را در H2 بنویسید و زیر هر سوال پاسخ آن را قید کنید.
  • مختصر پاسخ دهید: نباید از تعداد زیادی عبارت‌ های فنی استفاده کنید که برای عموم کاربران غیر قابل درک یا سنگین هستند. گوگل می‌ خواهد بهترین پاسخ را شناسایی کند به همین دلیل باید پاسخ‌ هایی شفاف و قابل درک را ارائه کنید. پاسخ‌ های ارائه شده در قالب لیست ها درون Featured Snippet‌ ها عملکرد بسیار خوبی دارند.
  • محتوای جالب و گیرا بنویسید: 99.58 درصد از Featured Snippet ها از صفحاتی به دست می‌ آیند که جز 10 صفحه برتر هستند. بدیهی است که باید اطمینان یابید که صفحه وب سایت تان به خوبی بهینه سازی شده است؛ باید محتوایی گیرا، متادیتایی بهینه سازی شده و لینک‌ های داخلی و خارجی قدرتمندی را ارائه کنید.

به یاد داشته باشید که جستجو های صوتی نسبت به جستجو های نوشتاری ماهیت مکالمه‌ ای بهتری دارند. این ماهیت را در تن صدای خود منعکس کنید تا در رتبه بالاتری قرار بگیرید.

  1. سئو محلی برای جستجوی صوتی

39 درصد از کاربرانی که از جستجوی صوتی استفاده می‌ کنند به دنبال اطلاعات کسب و کارها هستند به همین دلیل مهم است که سئو محلی خود را بهینه سازی کنید.

افزایش سرعت سایت,برنامه جستجوی صوتی گوگل,جستجوی صوتی

اطمینان یابید که Google My Business Page شما با آدرس‌ های درست و اطلاعات صحیح مخاطبان بروزرسانی شده است و ساعت‌ های شروع کار را نیز در خود دارد.

به هر حال اگر کاربری بپرسد که “نزدیک‌ترین آرایشگاه نسبت به من در چه مکانی است؟”، شما می‌ خواهید اطمینان داشته باشید که پاسختان جزء جواب‌ های برتر است.

به طور مشابه، اگر کاربری بپرسد که مغازه شما در چه زمانی بسته می‌ شود، باید اطلاعات درست را در اختیار او بگذارید در غیر این صورت کاربر شما گمراه می‌ شود و فروش شما نیز کاهش می‌ یابد.

ایجاد نظرات آنلاین مناسب و استفاده از نشانه گذاری structured data راهکارهای دیگری برای بهینه سازی جستجو های محلی هستند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 9 نکته‌ سئو جهت ارتقا رتبه سایت در گوگلپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

  1. افزایش سرعت سایت

جستجوی صوتی در گوگل,دستیارهای صوتی,سئو محلی

جستجو های صوتی تقریبا به طور انحصاری با استفاده از دستگاه‌ های موبایلی انجام می‌ شوند از این رو بدیهی است که بهینه سازی نسخه موبایل سایت اهمیت بسیاری دارد. اگر این بهینه سازی انجام نشود، کاربر به سادگی سایت شما را ترک می‌ کند و در نتیجه رتبه شما کاهش می‌ یابد. صفحه‌ ای که 5 ثانیه طول می‌ کشد تا باز شود نسبت به صفحاتی که در عرض 1 ثانیه باز می‌ شوند، 90 درصد بیشتر در معرض بسته شدن قرار دارد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط گوگل نرخ بسته شدن صفحات نمایش داده شده بر روی نمایشگر موبایل 9.56 درصد بیشتر از نرخ بسته شدن صفحات نمایش داده شده بر روی نمایشگر کامپیوترهای دسکتاپ است. کاربران موبایل، مخصوصا آن دسته از کاربرانی که از ابزار جستجوی صوتی استفاده می‌ کنند، اغلب در حال حرکت هستند و زمان اضافی برای سپری کردن ندارند.

اگر که نمی‌ دانید وب سایت شما برای استفاده با موبایل مناسب است یا خیر از ابزار Mobile Friendly Test گوگل استفاده کنید.

شما می‌ توانید با کمک این ابزار PageSpeed Insights گوگل را هم چک کنید و از این طریق به راهنمایی‌ های لازم برای بهبود سرعت سایت تان برای بارگذاری با دستگاه‌ های قابل حمل برسید.

  1. یافتن کلمات کلیدی در جستجوی صوتی گوگل

گوگل گفته است که می‌خواهد اطلاعات جستجوی صوتی در گوگل را به Search Console اضافه کند تا از این طریق به همان نحوی که اطلاعات جستجو شده با موبایل را از اطلاعات جستجو شده در دسکتاپ جدا کرده است، این جستجو ها را هم از جستجو های تایپی جدا سازد.

موانع انجام این تغییر و دلیل این که گوگل تا به حال این کار را انجام نداده این است که جستجو های صوتی طبیعتا به دلیل ماهیت مکالمه‌ ای، طولانی‌ تر هستند و در نتیجه حجم هر جستجو ممکن است تا حدی کم باشد که Search Console به طور خودکار آن‌ ها را حذف کند.

هنوز هیچ اعلامیه یا تاریخ نهایی خاصی برای اعمال این تغییر بیان نشده است با این حال این بهینه سازی یکی از تغییراتی محسوب می‌ شود که قرار است اعمال شود. زمانی که گوگل این فناوری را ارائه کند، شما متوجه می‌ شوید که کدام جستجوی صوتی ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت شما هدایت می‌ کند و از این طریق می‌ توانید سایت خود را بهینه سازی و رتبه آن را ارتقاء دهید.

در سال 2018 امکان نادیده گرفتن اهمیت جستجوی صوتی وجود ندارد. ارزش بازار این جستجو در سال 2019 میلادی 601 میلیون دلار تخمین زده شده است از این رو اگر که هم اکنون سایت خود را بهینه سازی نکنید، در بلند مدت ترافیک زیادی را از دست خواهید داد.

2 نظر در مورد مقاله “ 4 نکته سئو سایت برای جستجوی صوتی ” ثبت شده است
  1. شهرزاد

    مقاله جامع و خیلی مفیدی بود ، ممنون . فقط کاش قسمت مقالاتتون واضح و منظم تر بود تا دسترسی به مطالب مورد نظر ساده تر باشه بازم ممنون از مطالب خوبتون.


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      ممنون از دیدگاهتون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود