بروزرسانی محتوای قدیمی و تاثیر آن بر سئو

پخش ویدئو

بروزرسانی محتوای قدیمی چه تاثیری بر سئو دارد؟ چرا باید محتوای قدیمی را به روز کنیم؟
درباره چگونه به روز کردن و در واقع راه های بروزرسانی محتوا به صورت کامل در قسمت تولید و سئو محتوای اپلیکیشن نیوسئو خدمت شما دوستان عزیز آموزش های زیادی را قرار داده ام. پس، به بخش آموزش سئو اپلیکیشن نیوسئو مراجعه کنید و دوره تولید و سئو محتوا را بررسی بفرمایید.
اما من در این کلیپ نیز مواردی را درباره چگونگی بروزرسانی محتوای قدیمی توضیح خواهم داد. مهم ترین بحث در این کلیپ آموزشی این است که چرا مطالب قدیمی را باید به روز کنیم؟ آیا هر مطلبی را باید بروزرسانی کنیم؟ گوگل به بروزرسانی محتوا علاقه دارد، در یک سری از وب سایت ها موارد ضد و نقیضی وجود دارد که اعلام شده که گوگل از مطالب قدیمی بروزرسانی شده خوشش نمی آید و شما با این کار، محتوای خود را از بین می برید.
در یک سری از وب سایت های دیگر یا در گفتگو با بزرگان دنیای سئو این بحث نقض شده و گفته شده که شما باید در وب سایت خود مطالب قدیمی را بروزرسانی کنید. حال باید کدام یک را انجام داد؟ کدام درست است؟
لطفا دقت کنید و تمرکز کافی را داشته باشید، امیر قمصری قصد دارد این مسئله را به طور کامل و واضح توضیح دهد. یک سری مطالب قدیمی در وب سایت شما وجود دارد که رنک ندارد و هیچ وقت در رتبه های مطلوبی قرار نگرفته است، این ها مطالبی هستند که شما باید بروزرسانی کنید، یک سری مطالب قدیمی دارید که در رتبه های خوبی قرار گرفته اند این مطالب را بهتر است به روز نکنید مگر مجبور باشید، البته زمان هایی هم وجود دارد که بر طبق الگوریتم های جدید گوگل، شما باید اتفاقات جدیدی را رقم بزنید به طور مثال در الگوریتم rankBrain گوگل که تعداد عباراتی که می توانید در محتوای متاتگ description قرار دهید، دو برابر شد شما طبیعتا باید از این قابلیت استفاده کنید چه محتوا دارای رنک بالا باشد و چه دارای رنک پایین.
چرا که شما به گوگل نشان می دهید که به این مسائل دقت می کنید و این مسائل برای شما ارزشمند و مهم است. اما بیشترین میزان سودآوری کجاست؟ زمانی که شما با یک سری از محتوای قدیمی خود در رتبه های خوبی از گوگل قرار دارید، ورودی گوگل می گیرید، به صورت روزانه هفتگی و یا ماهانه، پس از مدتی صفحات وب سایت شما از رتبه یک به دو یا سه و چهار سقوط می کند. در اینجا بهترین موقعیت برای بروزرسانی محتوا وجود دارد. پس در سه حالت شما باید بروزرسانی محتوای قدیمی را انجام دهید و این تصمیم با خود شماست که از کدام روش استفاده کنید، آیا در کل باید بروزرسانی انجام شود یا خیر و اگر تمایل به بروزرسانی دارید من به شما چگونگی بروزرسانی محتوای قدیمی را می گویم.

بروز رسانی چیست؟ دوباره تاکید می کنم به کلیپ تولید و سئو محتوا حتما مراجعه کنید. اما به چه چیزی بروزرسانی کردن می گویند؟
این که شما پاراگرافی را در محتوای خود تغییر دهید به طور مثال پاراگراف خود را خوانده و درک مطلب کنید و به گونه ای دیگر آن را تایپ کنید، این بروزرسانی نمی شود. شما قصد گول زدن خود را که ندارید، هر زمان که توانستید خود را گول بزنید آن موقع موفق به گول زدن گوگل هم خواهید شد! شما هم می دانید که ربات گوگل تا چه اندازه هوشمند است.
اگر شما پاراگرافی از یک وب سایت دیگر کپی کنید و در محتوای خود قرار دهید که باز هم این کار Duplicate Content می شود که بدتر می شود.
اگر پاراگراف جدید تایپ کنم چطور؟ این بروزرسانی است. اما باز هم کم است بهتر است بروزرسانی بیشتری انجام دهم. من اگر قصد بروزرسانی یک سری صفحات خاص وب سایت خود را داشته باشم، صفحه ای را انتخاب می کنم که بر اساس یک سری اصولی مانند این که صفحه قبلا ورودی گوگل داشته اما الان در رتبه پایین قرار گرفته، پس پتانسیل برگشت به جای قبلی خود را دارد. هم محتوای جدید قرار می دهم و هم تصویر جدید اضافه می کنم و هم محتوای متاتگ description را نیز تغییر می دهم.
برای تصویری که قرار دادم چندین عبارت کلیدی مرتبط را در تگ alt آن قرار می دهم، این گونه بروزرسانی را انجام می دهم. در این حالت زمانی که خزنده گوگل به این محتوا سر می زند با چندین بحث سئو جدید روبرو می شود. به هیچ عنوان با بروزرسانی، آدرس صفحه خود را تغییر ندهید. نه تنها رتبه خوبی نمی گیرید بلکه صفحه به طور کامل از بین خواهد رفت.
عنوان را تنها در شرایط خاص می توانید تغییر دهید اما url را به هیچ عنوان نمی توانید تغییر دهید. شرایط خاص عنوان هم زمانی است که یا واقعا قسمت جدیدی را به محتوای خود اضافه می کنید که مجبور به اضافه کردن کلمه کلیدی جدید در عنوان هستید، و یا به نوعی محتوا را تغییر می دهید که عنوان نیز تغییر می کند اما عبارت کلیدی اصلی تغییر نمی کند.

یک سری مطالب وجود دارد مانند اخبار، که این مطالب تاریخ انقضا دارد و دیگر نیاز به بروزرسانی ندارد. به طور مثال فوت یک فرد مشهور یا خبر رخ دادن زلزله و یا الگوریتم گوگل 2014 و یا نکات الگوریتم پاندا. خب این مطالب گذشته و نیازی به بروزرسانی ندارد.
اگر از این مطالب ورودی گوگل می گرفتید باید برای تغییر، به آن محتوا رجوع کنید محتوا کامل نوشته نشده و شما آن را تکمیل می کنید در غیر این صورت چون زمان این مطالب گذشته عموما مراجعه زیادی ندارد و اگر بر فرض رتبه خوبی هم با این صفحات داشته باشید اما ورودی خوبی نخواهید داشت. به طور کلی هیچزمان تاثیر محتوا بر سئو را دست کم نگیرید.

2 نظر در مورد مقاله “ بروزرسانی محتوای قدیمی و تاثیر آن بر سئو ” ثبت شده است
  1. حمید

    اقای قمصری سلام و درود.بعد از بروز رسانی حتما باید تاریخشم بروزم کنیم !!!!؟


    • ناظر سایت

      درود دوست عزیز
      بعد از هر بار بروزرسانی محتوا بایستی در سرچ کنسول ریکوئست ایندکس بدهید.
      اگر تاریخ و زمان انتشار محتوا در سایت شما به کاربران نمایش داده می شود، می توانید تنظیمات آن را به گونه ای انجام دهید که آخرین تاریخ بروزرسانی مشخص باشد. این مسئله زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که محتوای شما از حیث بروز بودن برای کاربران بسیار مهم باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود