تاثیر SSL در سئو به چه اندازه و چگونه است؟

پخش ویدئو

دوستان عزیزم تاثیر SSL در سئو چقدر است؟ آیا ssl بر سئو تاثیر دارد یا خیر؟
در مورد این مسئله توضیحات بسیار زیادی وجود دارد و من به جای توضیح دادن این مسئله که SSL چیست و مخفف چه کلماتی است و این طور توضیحات، که کافی است تنها در گوگل سرچ کنید و مقالات آن را مشاهده کنید، بیشتر درباره توانایی ssl و مزایا و معایب SSL صحبت می کنم.
در واقع ssl ابزاری است که سطح امنیت وب سایت شما را افزایش می دهد. به سادگی میتوان گفت زمانی که در ابتدای آدرس http از کاراکتر s استفاده می شود به این معناست که از SSL استفاده شده است و سطح امنیت وب سایت را بالا برده اند. اما این مسئله فقط می تواند به ظاهر باشد ما چندین نوع ssl داریم، زمانی که شما برای وب سایت خود اقدام به خرید SSL می کنید با این مسئله مواجه می شوید. اولا که خریداری SSL یک سری محدودیت هایی دارد به طور مثال خریداری SSL برای دامنه های ir. به این سادگی ها نیست چراکه هم هزینه بیشتری باید پرداخت کنید و هم محدودیت هایی وجود دارد، اما برای دامنه com. به این صورت نیست.
آیا تاثیر SSL در سئو وجود دارد یا شایعه است؟ بله قطعا تاثیر دارد. اما باید به این مسئله دقت کنید که تنها با پرداخت پول برای خرید یک ابزار در گوگل، وب سایت شما رتبه بالایی بگیرد و به همین سادگی باشد. خب اگر این چنین باشد که همه افراد برای وب سایت خود SSL خریداری می کنند و رتبه وب سایت خود را بالا می آورند.
ربات گوگل بسیار هوشمندتر از این حرفاست! که به این سادگی رتبه وب سایت ها را افزایش یا کاهش دهد. در نظر داشته باشید که یکی از دویست فاکتور گوگل، داستان مربوط به SSL است که قطعا در سئو تاثیر دارد اما شرط دارد. شما نباید بی خود و بی جهت از SSL  استفاده کنید مثلا وب سایت نیوسئو در حال حاضر هیچ نیازی به SSL ندارد و اگر من SSL را بر این وب سایت فعال کنم هیچ تاثیری برای سئو نخواهد داشت چرا؟
چون من قسمتی مربوط به سبد خرید و یا ورود کاربران و یا در کل فروش ندارم اما برعکس من، سایت دیجی کالا باید SSL  داشته باشد که دارد. چرا که بحث فروش را انجام می دهد.
مزایا و معایب SSL چیست؟ امنیت در کجا اتفاق می افتد؟ زمانیکه شما به درگاه وصل می شوید تا اطلاعات خود را ثبت کنید و یا زمانی که وارد پنل کاربری خود در دیجی کالا می شوید که با استفاده از آن سفارشی ثبت کنید و یا سوابق سفارش خود را بررسی کنید و یک سری اطلاعات شخصی داشته باشید.
اینجاست که امنیت وب سایت شما از طریق SSL بهبود پیدا می کند باز هم نه از طریق ssl های ساده ای که با هزینه کم خریداری می شوند بلکه SSL های حرفه ای که روی سرورها راه اندازی می شود و یک سری تنظیماتی برای افزایش امنیت پیاده سازی می کنید.
به هر حال اینجاست که تاثیر SSL در سئو را می بینید چراکه گوگل به شدت به امنیت کاربران علاقه مند است و زمانیکه شما به خزنده گوگل نشان دهید که برای امنیت کاربران وب سایت خود بسیار ارزش قائل هستید و هم برای آنها اقداماتی انجام داده اید، گوگل از این مسئله خرسند می شود و وقتی شما در یک سری فاکتورها با دامنه ی دیگری دقیقا مشابه هستید و یک سطح و یک رنک را دارید و نگاه گوگل به سمت این دو سایت دقیقا به یک صورت است، اگر وب سایت مقابل SSL نداشته باشد و وب سایت شما SSL داشته باشد رتبه بالاتری خواهید داشت. چرا که هردو شما فروشنده هستید و برای کاربران خود یک سری محصولات در نظر گرفته اید، سئو محتوا هر دو سایت خوب است، سرعت سایت خوب است، بک لینک ها خوب است سورس کد ها بهینه سازی شده و خیلی موارد دیگر را رعایت کردید و حالا این یک نکته ای است که می تواند به عنوان شتاب دهنده به شما کمک کند. 
پس در انتخاب SSL و فعال کردن آن بر وب سایت خود دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود