تاثیر فایل های js و css برای سئو سایت

پخش ویدئو

فایل های js و css برای سئو تاثیر گذارند؟
درود بر تک تک دوستان عزیز، امیدوارم سرحال باشید.
آیا فایل های js و css برای سئو سایت تاثیر گذار هستند و یا آیا کراولر (Crawler) گوگل توانایی دنبال کردن کدهای جاوا اسکریپت و css را دارد؟
طبیعتا گوگل توانایی کراول کردن لینک فایل های CSS و JS را هم دارد، اما چرا این موارد را بررسی نمی کند و چرا گفته شده که این موارد را باید بهینه کنید؟
CSS ها و JS ها یک سری مراتبی را در حین طراحی سایت ایجاد می کند که اگر شما این موارد را به طور صحیح انجام دهید و اگر این مراتب را بر اساس اولویت هایی که گوگل اعلام کرده است اعمال کنید، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

طبیعتا فایل های js و css در سئو تاثیرگذار هستند، چرا؟ چون این فایل ها می تواند به صورت مستقیم در سرعت لود صفحات وب سایت شما که یک فاکتور مهم رنکینگ است، تاثیرگذار باشد. پس تا این قسمت متوجه شدیم که تاثیرگذار است.
به همین دلیل من همواره پیشنهاد می کنم که فایل های js و css خود را به صورت کمباین شده قرار دهید، یعنی پس از اینکه طراحی سایت شما تمام شد، این فایل ها را کمباین کنید و فشرده کنید و سپس در وب سایت خود بارگذاری کنید.

اما نکته دیگری که وجود دارد این است که لزومی ندارد برخی از فایل های js شما در گوگل ایندکس شود. شما تنها جهت نمایش بهتر یک سری از قسمت های وب سایت به کاربر، از فایل های js استفاده می کنید، پس نیازی نیست گوگل این موارد را چک کند. من پیشنهاد می کنم این موارد را در یک قسمت خاص از وب سایت خود قرار دهید و سپس با استفاده از روبواستاتیک در روت این فایل ها را ببندید و یا به طور مثال مجبور به استفاده یک سری از کدهای CSS به صورت inline css در کدهای سایت خود هستید.

دقت کنید اگر مجبور به این کار بودید اشکالی ندارد، اما اگر مجبور نیستید بهتر است این کدها را به صورت css های جداگانه قرار دهید و من این مبحث را به صورت کاملا جامع در بخش بهینه سازی سورس اپلیکیشن نیوسئو خدمت شما دوستان توضیح داده ام. اما در این قسمت، داستان اصلی این بود که آیا فایل های js و css مهم هستند که یادآوری کردم به چه دلیل مهم هستند و چرا باید به این مسائل توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود