ضروری

قسمت نهم دوره هفت یک

پخش ویدئو

عناوین مهم این قسمت از دوره رایگان و اسرار آمیز هفت یک: 

  • توضیحاتی در مورد عبارت User Friendly یا همان کاربر پسند بودن
  • نقش User Friendly  در مورد وب سایت ها و اپلیکیشن ها
  • آیا واقعا User Friendly در جذب مخاطب تاثیر به سزایی دارد یا خیر؟

توضیحات متنی بخشی از این کلیپ:

قطعا شما هم بارها و بارها با عبارت User Friendly یا همان کاربر پسند در وب سایت ها و یا اپلیکیشن های مختلف مواجه شدید و در ارتباط با این موضوع یک سری مقالاتی را مطالعه کرده اید.

نکته ای که وجود دارد این است که شما باید به این مسئله به شدت دقت کنید زمانی که اپلیکیشن و یا وب سایتی را شما به عنوان یک مخاطب می بینید به صورت ناخود آگاه از آن صفحاتی لذت می برید از آن گرافیک ها و تصاویری لذت می برید که بیشتر جذاب است این کلمه جذاب بودن تنها به رنگ بندی مربوط نمی شود.

داستان اصلی User Friendly بودن این است که کاربر بتواند با طی کردن کمترین زمان ممکن و به ساده ترین شکل ممکن به هدف خود برسد، به آن دست پیدا کند و اگر خریدی میخواهد انجام دهد، خریدش را انجام دهد.

بنابراین براساس بررسی هایی که صورت گرفته است، این گونه گزارش شده، بهترین تعداد کلیک برای رسیدن به هدف در اپلیکیشن ها و وب سایت ها سه کلیک می باشد.

یعنی کاربر از زمانی که وارد وب سایت شما می شود با سه کلیک باید به هدف نهایی خود دست پیدا کند. به عنوان مثال در اپلیکیشن نیوسئو شما زمانی که اپلیکیشن را باز میکنید هنوز که کلیکی انجام نداده اید با کلیک اول وارد قسمت دوره ای میشوید که می خواهید به آن دست پیدا کنید مثلا تصور کنید که به هفت یک میخواهید دست پیدا کنید، با کلیک دوم لیست هفت یک ها برای شما نمایش داده می شوند با کلیک سوم هفت یک را انتخاب می کنید و آن را میبینید.

در وب سایت ها هم به همین صورت است مثلا سایت دیجی کالا شما در صفحه اول سایت دیجی کالا محصول مد نظر خود را انتخاب می کنید و وارد صفحه آن محصول می شوید پس تا الان یک کلیک را انجام داده اید یک سری توضیحاتی را می بینید پس از کلیک بر روی خرید شما کلیک دوم را انجام داده اید و در صفحه بعدی که صفحات دیگر مربوط به خرید می آید همه آن مربوط به همان کلیک سوم شماست که به هدفتان رسیده اید و سایر صفحات مربوط به خرید دیگر آن کلیک ها، کلیک های بعد محسوب نمی شوند شما با سه کلیک به صفحه و یا لندینگ پیج اصلی خود رسیدید و اتفاقی که باید می افتاد و جذبی که باید رخ میداد رخ داده. بنابراین کاربر پسند بودن وب سایت شما یا اپیلکیشن شما به شدت مهم است.

این بحث حتی در بیزنس شما در خود تلگرام هم وجود دارد یا حتی اینستاگرام شما، اگر از این ابزارهای گروهی کسب درآمد میکنید در فضای اینترنتی باید بدانید که کاربر پسند بودن بسیار مهم است، بنابراین در ابتدای زمانی که تصمیم میگیرید وب سایت و یا اپلیکیشنی بزنید لطفا به فردی مراجعه کنید که اطلاعات کافی در زمینه UI یا User Interface داشته باشد. اینکه صرفا یک فردی یک سری تخصصی در بحث طراحی گرافیکی داشته باشد این به تنهایی باعث نمیشود که طراحی که به شما دارد تحویل می دهد همه ی نکات را در آن قرار داده باشد در آن در نظر گرفته باشد بعد از اینکه User Interface انجام شد یعنی فردی را پیدا کردید که این شرایط را داشت، شما باید به فکر User Experience مناسب باشید و این دو گزینه با همدیگر باعث میشود که اپلیکیشن شما شرایط مطلوبی داشته باشد و یا وب سایت شما به بهترین شکل ممکن کاربر پسند شود.

لطفا به این مسئله آنقدر دقت کنید و توجه داشته باشید، بعضی وقت ها اپلکیشن هایی که ما میزنیم یک ماه تایید طرح گرافیکیش طول میکشد در حالیکه شاید کل روند برنامه نویسی آن هم یک ماه طول بکشد اما بحث انتخاب آن UI و UX آنقدر در طراحی و در ادامه روند جذب و افزایش فروش شما مهم است  که ارزش دارد یک ماه روی آن زمان بذارید. یادم نرود شما هم یادتان باشد انتخاب رنگ در User Friendly  بودن بسیار مهم است ولی به زور رنگی که مد نظر خود را به کاربر نمی توانید القا کنید پس رنگ مد نظر خود را به طراحتان نگویید که باید حتما از آن استفاده کنی مثلا از این بنفش از این سبز از این آبی از این قرمز اجازه بدید براساس روانشناسی رنگ ها اگر به آن فرد اطمینان دارید خودش تصمیم بگیرد و بسازد.

در خدمتتون هستم منتظر کلیپ های دیگه ای از دوره اسرار آمیز هفت یک باشید موفق و پایدار امیر قمصری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود